Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu di dec 18, 2018 3:31 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 2:20 am 
Dit is echt zo mooi! Dit houd je uit je slaap. Kippenvel krijg ik hier van! Was Doomsday Afternoon een blingbling, Number seven is een 24 karaats juweel. To be continued!

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 2:50 am 
Goed! Ik vond een recensie.
Echt mooi! Ik ga het hier nog vaak over hebben! Kan nu ook niet in slaap komen! :oops:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 7:42 am 
Prog priest

Pracht album inderdaad. Nog een tikkeltje beter dan Doomsday Afternoon

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr jul 10, 2009 10:31 pm 
Prog Professor

Ah, ik begrijp dat ie al uit is? :oops: :lol:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2009 2:45 pm 
Prog Professor

Wel maar flauwe titel ...

Wanneer komt de cd uit? Vind die nog niet direct in de verkooplijsten.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2009 5:23 pm 
Prog expert

Buso schreef:

Niet iedereen ontvangt promo's, zoals Wall...

Hoe kun je nu een beoordeling verwachten? :roll:

RobLigtenberg.NL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2009 6:21 pm 
Prog priest

en hij circuleert al zo`n 2 weken op het internet.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo jul 12, 2009 6:26 pm 
Prog expert

Jason31 schreef:
en hij circuleert al zo`n 2 weken op het internet.

Tja, dat kan natuurlijk ook nog...

Tot dusver heb ik alleen samples gehoord. Zeker niet voldoende om al een eerste oordeel te vellen.

RobLigtenberg.NL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 13, 2009 1:45 pm 
Prog user

steengoed !...een groeier..zoals de vorigen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 3:04 pm 
"New Progger"

FerrariRob schreef:
Buso schreef:

Niet iedereen ontvangt promo's, zoals Wall...

Hoe kun je nu een beoordeling verwachten? :roll:

Je zegt : niet iedereen ontvangt promo's. Dat klopt (helaas), maar wat ik tegenwoordig doe is de CD in de USA (of Groot-Brittanië) bestellen. Ten eerste zijn ze daar eerder uit, ten tweede is de Euro zo sterk t.o.v. de dollar en de pond dat het erg goedkoop is ! Zo heb ik Number 7 al een tijdje in huis, zo ook Syzygy. Hier nog in geen velden of wegen te bekennen, ik geniet er al van. Misschien een tip ?

On topic : hele mooie plaat ! Je leest heel vaak dat "de groep nog kan groeien" of "ze hebben geleerd van de vorige" en dat soort termen, welnu : deze Phideau groeit echt per plaat. Doomsday was al een "plaatje" maar nu is het een schoonheid van een plaatje. De composities zitten beter in elkaar, de plaat als geheel luistert heel prettig, de "volgorde" klopt. Een echte aanrader.
(Syzygy trouwens ook ! Een beetje qua tekst in de Neal Morse-hoek, maar instrumentaal erg mooi en "lekker").

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 7:50 pm 
Prog Professor

Al gezegd: Doomsday kon ik wel waarderen.
Niet iedere dag maar slecht was ie niet. Ook vond ik de humor in zijn teksten en songtitels nogal grappig.

7 however, is andere koek.
Ik heb 'm nu ook in de auto én op mijn mp3 speler en moet zeggen dat ie me absoluut niet verveeld.

Ik snap nog niet helemaal waar het verhaal over gaat maar dat komt nog wel. :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 8:30 pm 
Prog expert

salmonyappi schreef:
Je zegt : niet iedereen ontvangt promo's. Dat klopt (helaas), maar wat ik tegenwoordig doe is de CD in de USA (of Groot-Brittanië) bestellen. Ten eerste zijn ze daar eerder uit, ten tweede is de Euro zo sterk t.o.v. de dollar en de pond dat het erg goedkoop is ! Zo heb ik Number 7 al een tijdje in huis, zo ook Syzygy. Hier nog in geen velden of wegen te bekennen, ik geniet er al van. Misschien een tip ?

Dat is inderdaad soms een optie. Ben alleen niet zo heel dol op het betalen naar het buitenland. Als het niet hoeft, liever niet.

Zo komt bijvoorbeeld het album van Guilt Machine veel eerder in Europa uit dan in de rest van de wereld. Dat is dan weer opmerkelijk...

@maddox: het verhaal maakt me niet zoveel uit. Weet eigenlijk ook niet waar alle vorige albums van Phideaux over gaan. Kan me bij een titel wel wat indenken, maar dat zegt natuurlijk niks. Tgaat me vooral om de muziek zelf, en dat zit bij Phideaux steeds erg goed. Alleen op Chupacabras kom ik wat pokkeherrie tegen die ik echt niet kan verdragen.

RobLigtenberg.NL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 21, 2009 11:40 pm 
Prog Professor

Ik vind het een goed album, maar om nu heel hard te roepen dat ie beter is als Doomsday, daar wacht ik nog even mee.
Vind het persoonlijk trouwens toch niet nodig om nieuwe albums met hun voorgangers te vergelijken, zeker niet als ze net uit zijn.
Maar ik begrijp en deel wel een stukje van het enthousiasme.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 22, 2009 2:03 am 
"New Progger"

FerrariRob schreef:
Dat is inderdaad soms een optie. Ben alleen niet zo heel dol op het betalen naar het buitenland. Als het niet hoeft, liever niet.

Dat is ongefundeerde angst. Ik doe het al twee jaar en het is altijd goed gegaan ! Je bespaart een enorme hoop geld (als je tenminste voor de CD gaat en niet voor de download, maar ik ben nog van de oude stempel en wil "het hoesje" in handen hebben), het is daar bijna twee cd's voor de prijs van hier één, en dan worden ze ook nog eens thuisbezorgd ! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 22, 2009 2:04 am 
"New Progger"

FerrariRob schreef:

Dat is ongefundeerde angst. Ik doe het al twee jaar en het is altijd goed gegaan ! Je bespaart een enorme hoop geld (als je tenminste voor de CD gaat en niet voor de download, maar ik ben nog van de oude stempel en wel "het hoesje" in handen hebben), het is daar bijna twee cd's voor de prijs van hier één, en dan worden ze ook nog eens thuisbezorgd ! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 22, 2009 5:47 pm 
salmonyappi schreef:
FerrariRob schreef:

Dat is ongefundeerde angst. Ik doe het al twee jaar en het is altijd goed gegaan ! Je bespaart een enorme hoop geld (als je tenminste voor de CD gaat en niet voor de download, maar ik ben nog van de oude stempel en wel "het hoesje" in handen hebben), het is daar bijna twee cd's voor de prijs van hier één, en dan worden ze ook nog eens thuisbezorgd ! :wink:

Dat kan ik onderschrijven. Ik importeer ook van alles uit de USA. Is nog nooit fout gegaan (klopklop :lol: )

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 5:43 pm 
Prog Professor

Heb de cd nu ook al een paar dagen en er een viertal keer naar geluisterd. Prachtig werkje. 8) De meeste nummers bouwen mooi op, zijn rustig, maar blaken van dynamiek. Het verhaal is potentieel best te pruimen (heb voorlopig enkel de korte samenvatting gelezen, moet de teksten zelf nog eens grondig bestuderen, als ik daar ooit nog eens de tijd voor vind :wink: ). Ik hoor hier en daar wel een aantal zaken terug van vorige werken van de man. Zo zit er in het achtste nummer (Gift of the flame) de (bewerkte) melodie van Kiteman (van op Ghost Story).

Naar het schijnt moet er nog een appendix verschijnen: 7 1/2 ... Ik kijk er al naar uit.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 5:44 pm 
Prog Professor

Het mooie van deze cd is dat er af en toe Spageti-western momenten langskomen.

Blijf het een mooi album vinden.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 9:36 pm 
Prog expert

Buso schreef:
Heb de cd nu ook al een paar dagen en er een viertal keer naar geluisterd. Prachtig werkje. 8) De meeste nummers bouwen mooi op, zijn rustig, maar blaken van dynamiek. Het verhaal is potentieel best te pruimen (heb voorlopig enkel de korte samenvatting gelezen, moet de teksten zelf nog eens grondig bestuderen, als ik daar ooit nog eens de tijd voor vind :wink: ). Ik hoor hier en daar wel een aantal zaken terug van vorige werken van de man. Zo zit er in het achtste nummer (Gift of the flame) de (bewerkte) melodie van Kiteman (van op Ghost Story).

Naar het schijnt moet er nog een appendix verschijnen: 7 1/2 ... Ik kijk er al naar uit.

Kiteman is ook een prachtig nummer. Mag af en toe graag naar z'n oudere werken luisteren. Weet het nog goed toen ik die jaren geleden voor het eerst hoorde...

RobLigtenberg.NL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 9:48 pm 
Prog Professor

Buso schreef:

Staat inderdaad al in het boekje inderdaad!

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]