Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu ma okt 22, 2018 12:40 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Saga - Worlds Apart
BerichtGeplaatst: di feb 24, 2009 10:56 pm 
"Neo"

Met verbazing maar weer eens de recensie gelezen van de Worlds Apart CD !
Voor mij is dit een van hun beste, alle specifieke Saga kenmerken zitten in dit album gekoppeld aan vrijwel allemaal sterke songs die je kan onthouden zonder dat het irritant glad of commercieel klinkt.

On the Loose is gewoon een heel goede opener die niet vermoeiend klinkt (zoals de recensie zegt).

Times Up is een origineel sfeervol nummer waarbij ze tenminste iets nieuws proberen.
De elektronische drums en de synthesizerbas maken juist dit nummer origineel, alhoewel ik een heel album met dit soort muziek saai zou vinden is 1 nummer op een Saga album een welkome afwisseling.

Wind Him Up is juist een heel goed nummer, dit nummer heeft juist hele sterke refreinen.
Wat maakt mij het dan uit dat het elektronische bas en drums zijn in dit sterke nummer ?

Amnesia is juist door wat reggae invloeden in Saga stijl superorigineel !
Alleen het refrein word wat te vaak herhaald.

Framed begint wat zwak, dat wel ja maar na zo'n 2,5 minuut begint men in Saga stijl te soleren en wordt het opgebouwd naar een stevige climax (3 minuten genieten!).

The Interview is inderdaad een pomprocknummer met een wat pratende zang, heerlijk subtiel ingevuld wat mij betreft.

Ik snap niet dat de recensent over de laatste 3 nummers het navolgende zegt "zijn de treurige producten van een writers block waar je U tegen zegt. De drie liedjes bevatten geen enkel stukje muziek dat beklijft, geen meezingbaar refrein, geen briljante solo's."

No Regrets is inderdaad enigzins filmisch en sfeervol.

Conversations is een instrumentaal nummer waarbij eens niet alles uit de kast wordt gehaald en daardoor niet minder interessant !

No Stranger is een stuwend Saga nummer die wat mij betreft een waardige afsluiter is van een van de beste Saga albums.
Ook hierin weer de nodige afwisseling met een heel apart begin en eind.

Het is juist goed als nummers onthouden worden na enige luisterbeurten, dat aspect mis ik bij bv Saga hun 2de en 3de album.

De recensent zegt "Je hoort vermoeidheid, gebrek aan ideeën en de invloed van de Eurorock die toen net in opmars was, de invloed van Visage en Ultravox".

Ik zeg "Je hoort ingetoomde vitaliteit, toevoeging van andere muziekstijlen en Eurorock die ervoor zorgen dat er goede herkenbare nummers worden geschreven zonder dat de typische Saga invulling verdwenen is".

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]