Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu ma okt 22, 2018 12:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Moongarden
BerichtGeplaatst: wo apr 30, 2008 9:20 pm 
Progwereld crew

Zoals je misschien hebt gelezen in mijn recensie, vond ik de nieuwe Moongarden en giga teleurstelling. Wat vinden anderen van dit album?

Benieuwd.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2008 3:07 pm 
"Neo"

Ik heb het album nog maar heel kort op de schijf staan. Normaal gesproken koop ik over het algemeen albums van bands waar ik wat mee heb, maar op één of andere manier heb ik hem dit keer maar ergens vanaf gehaald, misschien wel omdat ik er nog geen goed gevoel over had.

Die 2 keer dat ik geluisterd heb, vond ik het wel redelijk, maar niet briljant idd.

*edit; Ik heb even je recensie gelezen, maar dat je het geen echt geheel vond, kan ik nog niet bevestigen. Op het eerste oor 8) te horen, valt dat nog wel mee, wat mij betreft. Ik heb al wel de gitaarsolo gehoord waar je over schrijft, en die is idd briljant.

Zal het album eens beter beluisteren de komende tijd...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2008 7:15 pm 
Prog Professor

Moongarden, he?

Zal er meteen 's naar luisteren. :wink:
Hebben ze een myspace account?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 03, 2008 1:19 pm 
Progwereld crew

Dit is hun MySpace: www.myspace.com/moongardenband

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 03, 2008 1:21 pm 
Progwereld crew

forumaddict schreef:
*edit; Ik heb even je recensie gelezen, maar dat je het geen echt geheel vond, kan ik nog niet bevestigen. Op het eerste oor 8) te horen, valt dat nog wel mee, wat mij betreft. Ik heb al wel de gitaarsolo gehoord waar je over schrijft, en die is idd briljant.

Zal het album eens beter beluisteren de komende tijd...

Ik vind het album zo'n rare mix van nummers. Ben benieuwd wat je d'r van gaat vinden. Kan iemand het nummer That Child helemaal afluisteren? Mij nog niet gelukt. brrrr!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 03, 2008 7:44 pm 
Prog Professor

Maarten schreef:
Dit is hun MySpace: www.myspace.com/moongardenband

Danks. :D thum*up

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 5:32 pm 
"New Progger"

De instrumentale stukken zijn best oke. de inmiddels bekende gitaarsolo is werkelijk subliem! Waar ik echt op afknap is de schreeuwerige zang. kan het eigenlijk niet horen. het laatste nummer (The Lighthouse Song) is qua opbouw heel fraai, de melodie prachtig. Mij bekruipt dan het gevoel; jongens zing nou even normaal en je hebt een sublieme afsluiting van het album. Snap hier werkelijk niets van. Het tweede nummer (?) vind ik wel erg goed. En ja, dat terwijl de vorige Moongarden zo ontzettend goedwas....... :cry:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 6:59 pm 
Progwereld crew

Je hebt helemaal gelijk. De muziek was al helemaal geschreven toen ze Luca eruit werkte. Met zijn stem was dit een veel en veel beter album geworden...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 06, 2008 5:54 pm 
Prog priest

Aha dus jij had die recensie geschreven, om eerlijk te zijn was ik het niet bepaald eens met de negatieve recensie. Ik had de cd al een aantal keren beluisterd en vond hem eigenlijk erg goed! Maar toen las ik dat de voorgaande cd`s een stuk beter waren heb ik dus Round Midnight gehoord, en na deze vergelijking heb ik wat meer begrip voor jouw teleurstelling. Maar dessalnietemin vind ik songs from the Lighthouse goed te pruimen en vooral het nummer Solaris, dit nummer had ik al een aantal keren op Morow.com gehoord en ik kan niet anders concluderen dat dit een fantastisch nummer is, en wat denk je van de synths in Sonya in search of the Moon, echt heerlijk. Maar de cd in zijn geheel valt inderdaad in het niet bij Round Midnight.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 06, 2008 8:54 pm 
Progwereld crew

Ik vind het een goed album, aardige gasten trouwens!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 07, 2008 8:54 am 
Progwereld crew

Jason31 schreef:
Aha dus jij had die recensie geschreven, om eerlijk te zijn was ik het niet bepaald eens met de negatieve recensie. Ik had de cd al een aantal keren beluisterd en vond hem eigenlijk erg goed! Maar toen las ik dat de voorgaande cd`s een stuk beter waren heb ik dus Round Midnight gehoord, en na deze vergelijking heb ik wat meer begrip voor jouw teleurstelling. Maar dessalnietemin vind ik songs from the Lighthouse goed te pruimen en vooral het nummer Solaris, dit nummer had ik al een aantal keren op Morow.com gehoord en ik kan niet anders concluderen dat dit een fantastisch nummer is, en wat denk je van de synths in Sonya in search of the Moon, echt heerlijk. Maar de cd in zijn geheel valt inderdaad in het niet bij Round Midnight.

Je noemt ook precies de twee nummers waar in in mijn recensie positief over ben, solaris en Sonya In Search Of The Moon IV. Dat laatse nummer is het beste van de cd en Solaris piekt door die fenomenale gitaarsolo.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 10, 2008 12:18 am 
"New Progger"

Hoi Maarten,

Ik ken Moongarden niet, maar "ken" ze wel van het lezen van recensies.
Soms is het moeilijk je in een band te gaan interesseren als de één hem toch redelijk kraakt ( altans : teleurstellend acht : jou recensie op PW ) en de ander er een Vette Krent van maakt ( Freek in iO ). Als een band keer op keer vreselijk met Camel wordt vergeleken ( en begrijp me niet verkeerd : ik houd van Camel ) denk ik : hebben ze ook nog een eigen geluid/identiteit ? Zo niet laat ik ze meestal links liggen. Zo heb ik jaren terug The Watch aangeschaft omdat het zo de hemel in werd geprezen, maar haak na twee albums toch af vanwege het hoge Genesis-immitatie gehalte. Mijn vraag : is Moongarden nu echt zo de moeite waard of kan ik 'm in het kader van zoveel nieuwe bands/cd's links laten liggen ?

groet Jan Jaap ( ex-Salmon ;-)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 10, 2008 12:09 pm 
"New Progger"

Hoi Jan Jaap,

Ik heet geen Maarten, maar ken de muziek van Moongarden vrij goed. Geloof me deze band heeft een volstrekt eigen geluid. de CD Round Midnight (de vorige) is er een die je niet los laat. De zang is uit duizenden herkenbaar. De muziek is gevoelig, melodieus, soms even rauw en met echte hoogtepunten in ieder nummer. Het gitaarwerk is zeldzaam mooi. The Gates of Omega is ook simpelweg een topper! Het vroegere werk vind ik zelf iets minder. Schaf gerust iets van ze aan. je zult niet teleurgesteld worden. (als Maarten nog gaat reageren zal hij waarschijnlijk hetzelfde zeggen.... :)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 10, 2008 12:26 pm 
Progwereld crew

Ik ken de muziek van Moongarden vrij goed. Geloof me deze band heeft een volstrekt eigen geluid. de CD Round Midnight (de vorige) is er een die je niet los laat. De zang is uit duizenden herkenbaar. De muziek is gevoelig, melodieus, soms even rauw en met echte hoogtepunten in ieder nummer. Het gitaarwerk is zeldzaam mooi. The Gates of Omega is ook simpelweg een topper! Het vroegere werk vind ik zelf iets minder. Schaf gerust iets van ze aan. je zult niet teleurgesteld worden. :D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za mei 10, 2008 4:58 pm 
Forum Engineer

ohoooo, Maarten, jij copycat :lol:

---

Afbeelding

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 12, 2008 5:10 pm 
"New Progger"

Gerechtigheid!! Een vette krent in IO-pages.
Moongarden was al door vele afgeschreven door het plotselinge vertrek van Luca en Max. Waarom de opmerking dat Luca uit de band is gezet?
De nieuwe cd is een groeiplaat. Naar mijn mening is het heel moeilijk om om Luca te vervangen, maar Moongarden heeft het heel goed gedaan.
Hadden ze dan opeens een hele andere koers moeten gaan varen? Moongarden heeft juist een heel eigen geluid.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di mei 13, 2008 9:52 pm 
"Neo"

Moongarden....
ben 'em nu net aan het beluisteren, ik denk de 3e of 4e keer en ik moet zeggen...hij wordt beter ! Nu is het wel zo dat ik tot heden verder geen andere muziek/albums van deze band gehoord had, wel veel over gelezen. Ik kan dus geen vergelijking maken met bv de vorige, naar het schijnt fantastische, cd.
Met de zang vindt ik niks mis mee, alleen het nummer met als gast'zanger' Andy Tillison is niet om aan te horen....een misser.
'Dreamlord' is een indrukwekkend nummer en ja, die Gilmour-solo in Solaris is genieten.

Maar goed, ik ga komende zaterdag eens een 2-tal songs van dit nieuwste album van Moongarden draaien in mijn radioshow ! :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 14, 2008 9:00 am 
Progwereld crew

progresja schreef:
Waarom de opmerking dat Luca uit de band is gezet?

Omdat het zo is. Ik heb nog steeds goed contact met Luca. Er sudderde al een tijdje het e.e.a. binnen de band. Kort na het optreden in De Boerderij is de bom gebarsten en kwamen alle frustraties eruit. Er onstond een twee kamp. Toen is besloten om verder te gaan zonder Max en Luca.

Luca zegt wel met "iets" bezig te zijn, maar wil nog niet zeggen wat het is. Laten we hopen dat hij nog in de progwereld terug keert.

Profiel  

Berichttitel: Moongarden
BerichtGeplaatst: zo jan 18, 2009 2:29 am 
"New Progger"

Ik heb de cd net gekocht en ben er nu al enigzins aan verslaafd. Heerlijk album! Ik begrijp de recensie dan ook niet goed, behalve op het punt van de lelijke hoes. De sound is behoorlijk herkenbaar, misschien iets minder somber dan Round Midnight, maar ze hoeven zichzelf niet te kopieren.
Het zou kunnen dat je er anders over denkt als je de groep persoonlijk kent en moeite hebt met de wisselingen, maar ik luister gewoon naar de muziek en vindt die prima.
Overigens grappig: ik ben de laatste jaren bijna elk jaar in Italie geweest en heb Moongarden gezocht in zeker 5 cd-winkels in Florence. Niemand had er ooit van gehoord....

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2009 12:24 am 
Prog addict

Brrr... dat Lighthouse album is echt tenenkrommend. Jammer ook dat de band qua stijl weer een beetje teruggrijpt op het minder originele vroegere geluid van de band en dat terwijl ze juist met The Gates Of Omega en Round Midnight een meer eigentijdse maar toch eigen koers waren gaan varen.

www.omroepalmelo.nl/sonolab

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]