Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu za jul 21, 2018 9:23 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 07, 2008 12:10 am 
Ik ben lang niet zo onder de indruk geweest van een nieuw album. Dit is een samenwerking tussen twee artiesten die op hun gebied alles al hebben gehaald. Dat zij dit samen doen is fantastisch, en klinkt erg bijzonder, maar ook moeilijk. Lisa dwingt je bijna de koptelefoon op te doen om geconcentreerd te luisteren. Ik denk wel dat ik weinig medestanders krijg maar dat is niet erg. Ik ben benieuwd door wie en hoe dit album gerecenseerd gaat worden. Ik ben in ieder geval verkocht. :lol:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 08, 2008 11:44 pm 
Christine schreef:
Het was vast al wel duidelijk dat ik dit album ook mooi vind. :D

Yep!
Weet je wat ik me afvraag als ik naar dit album luister? Als je hier heel intensief naar luistert is het naar mijn idee mogelijk om in een zekere trance te raken. Ik vraag me af hoe Lisa en Klaus dat tijdens de opname hebben beleefd. Ik ken ze te weinig om te weten of ze spirituele middelen gebruiken. het zou zo maar kunnen. Deze muziek is erg spiritueel en mooi! :shock:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 15, 2008 9:33 pm 
Prog addict

martien schreef:
Weet je wat ik me afvraag als ik naar dit album luister? Als je hier heel intensief naar luistert is het naar mijn idee mogelijk om in een zekere trance te raken. Ik vraag me af hoe Lisa en Klaus dat tijdens de opname hebben beleefd. Ik ken ze te weinig om te weten of ze spirituele middelen gebruiken. het zou zo maar kunnen. Deze muziek is erg spiritueel en mooi! :shock:

Een album dat weer eens lekker de boel binnen KS-fankringen opstookt. De een vind het maar geneuzel, de ander fantastisch. Ik behoor tot de laatste groep. Schulze's elektronische klanklandschappen zijn subtiel geconstrueerd duidelijk met al in de gedachten dat er ruimte moet zijn voor Lisa Gerrard, die dat dan ook met verve doet. De muziek heeft bij vlagen iets sacraals in zich. Jammer dat hun optreden niet in de Dom van Keulen is want dat was er denk ik een fantastische plek voor geweest.

Volgens mij gebruikt KS op dit moment helemaal NIKS meer, hij is zelfs gestopt met roken en houd dat nu al een paar maanden vol. Knap voor een notoir kettingroker.

www.omroepalmelo.nl/sonolab

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 15, 2008 11:29 pm 
Citaat:
Volgens mij gebruikt KS op dit moment helemaal NIKS meer, hij is zelfs gestopt met roken en houd dat nu al een paar maanden vol. Knap voor een notoir kettingroker
.

Jammer! Hij wordt een normaal mens! :wink: Das niet goed voor een artiest! :mrgreen:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2008 12:06 am 
Christine, na vele intensieve luisterbeurten (ik moet nog in de level "hardnoise" modus, soms klinkt een schijf verrassend als je het volume opendraait :lol: ) is nr 1 voor mij nr 1 :lol: Nr 3 staat wel met stip op nr 2. Snap je het nog? :mrgreen:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 17, 2008 12:08 am 
Het eerste nummer klinkt zooo late night! Kabbelende synth geluiden waar trompet doorheen klinkt. Dat gelardeerd met een ingetogen Lisa, mmmm....op repeat! :lol:

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za okt 11, 2008 3:07 pm 
Prog addict

martien schreef:
Citaat:
Volgens mij gebruikt KS op dit moment helemaal NIKS meer, hij is zelfs gestopt met roken en houd dat nu al een paar maanden vol. Knap voor een notoir kettingroker
.

Jammer! Hij wordt een normaal mens! :wink: Das niet goed voor een artiest! :mrgreen:

Misschien niet maar het is wel goed voor de mens KS waardoor we hopelijk nog wat langer kunnen genieten van de artiest KS.

www.omroepalmelo.nl/sonolab

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma apr 06, 2009 6:12 pm 
Progwereld crew

Christine schreef:
Ik vind zoals eerder gezegd deze muziek goed.
Toch moet ik wel opmerken dat na een aantal keren de cd spelen ik tot de conclusie gekomen ben dat dit zeker geen album is om in zijn geheel te spelen. Een Liquid Coïncidence per dag is wel genoeg.

Misschien schreef KS deze muziek wel toen hij in de cold-turkey fase zat van het afkikken van zijn tabaksverslaving........ :wink: :D

Schulze moest in maart 2008 definitief stoppen met roken. Zij arts heeft hem er duidelijk op gewezen dat hij nu wel moest, anders...
Hij was van het stoppen in de eerste weken zo ziek, dat 'ie twee concerten in Parijs en Bologna moest afzeggen.
De drank had hij een half jaar daarvoor al afgezworen (en dat was ook niet de eerste keer...).

Farscape was toen al lang en breed opgenomen; zijn 'herstel' heeft denk ik wel wat invloed gehad op de voorbereiding van zijn Loreley-concert en te zien op de Rheingold-dvd.

"Progress is not possible without deviations" - Frank Zappa
-----------------------

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 10 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]