Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu za jul 21, 2018 9:24 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: sherwood/mystery
BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2012 10:57 am 
"New Progger"

Niettegenstaande progwereld over "prog" gaat is het eigenaardig dat sommige groepen niet besproken worden
de laatste nieuwe van Mystery,...vergeten? "billy sherwood" toch ook niet bepaald disco, komt gewoon nooit aan
bod, hij heeft onlangs een nieuwe uitgebracht "the art of survival" net zoals de 5 voorgaande albums van
deze workaholic "onbesproken"..........
Circa is nog zo'n suprgroep met meerdere cd's enkel 1 is er van besproken geweest.
The prog connection toch ook bepaald interessant is ook nooit besproken.
En dit terwijl men vaak cd's bespreekt die al decennia oud zijn, omdat er nieuw werk tekort is?

greetz,

johan

Profiel  

Berichttitel: Re: sherwood/mystery
BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2012 11:20 am 
Prog Professor

Er was laatst een vacature als recensent bij PW begreep ik dus... ;)

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2012 11:50 am 
Prog addict

Het is niet zo gek dat Sherwood niet aan bod komt, want het merendeel van zijn werk vind ik redelijk 13-in-1-dozijn. Het enige album wat ik van hem heb is de allereerste World Trade plaat en die is, voor liefhebbers van de 90125 sound van Yes, echt leuk.

Overigens, er worden volgens mij geen oude albums besproken omdat er nieuw werk te kort is maar omdat men recht wil doen aan de historie van deze muziek. Zo is vanaf het begin wel de insteek geweest bij PW en die is volgens mij nog niet veranderd.

www.omroepalmelo.nl/sonolab

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2012 6:40 pm 
Prog Diamond

Wees blij dat er überhaupt iets van deze muziek besproken wordt...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2012 6:41 pm 
Prog Diamond

Kijk eens aan! Allemaal reacties van oud-gedienden...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2012 7:02 pm 
Prog addict

Frans schreef:

Ach ja, je moet wat als je noodgedwongen thuis zit herstellende van een schouder die fiks uit de kom is geweest en terug geplaatst.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2012 7:24 pm 
Prog Diamond

ChrisX schreef:
Ach ja, je moet wat als je noodgedwongen thuis zit herstellende van een schouder die fiks uit de kom is geweest en terug geplaatst.

Ah!
Afbeelding

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2012 7:30 pm 
Prog addict

^^ :lol2: :lol2: Yep, maar dan anders en een stuk pijnlijker ... tenminste tot aan het moment dat ik in het ziekenhuis was ... daarna lekker aan het lachgas :headbang:

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr okt 19, 2012 9:57 pm 
Prog Professor

Frans schreef:

Ik voel me als huidig-dienende overigens uitstekend vertegenwoordigd door de drie voorgaande reacties.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 1:15 am 
Site Admin

Nou, Mystery/Unicorn (label) stuurt gewoon geen promo's af, of soms na een hele lange tijd. Daarom is er nog geen aandacht aan geschonken. Komt wellicht nog wel, maar ja, het recensentenschap is nog altijd vrijwillegerswerk. ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 9:25 am 
Prog Professor

ayreonfreak schreef:
het recensentenschap is nog altijd vrijwillegerswerk. ;-)

Net zoals diegene die de recensies op taalfoutjes moet corrigeren :mad2:

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 10:36 am 
Prog Professor

ayreonfreak schreef:
Nou, Mystery/Unicorn (label) stuurt gewoon geen promo's af, of soms na een hele lange tijd. Daarom is er nog geen aandacht aan geschonken. Komt wellicht nog wel, maar ja, het recensentenschap is nog altijd vrijwillegerswerk. ;-)

Gaat dat laatste in de toekomst dan veranderen? ;)

/Brunniepoo legt het aanmeldformulier vast klaar...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 12:22 pm 
Prog Professor

vigil schreef:
ayreonfreak schreef:
het recensentenschap is nog altijd vrijwillegerswerk. ;-)

Net zoals diegene die de recensies op taalfoutjes moet corrigeren :mad2:

Klinkt Kunduziaans...

Profiel  

BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 12:27 pm 
Site Admin

Hahaha :lol: Het was al laat;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 10:29 am 
Prog Professor

De beste man stelt toch gewoon een vraag. Ik vind alle antwoorden nogal kort door de bocht behalve die van Ruard dan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di okt 23, 2012 12:45 pm 
Prog Diamond

Pink schreef:
De beste man stelt toch gewoon een vraag. Ik vind alle antwoorden nogal kort door de bocht behalve die van Ruard dan.

Ach Martin... Ik kan niet voor de anderen spreken, maar ik word ontzettend moe van het 'geklaag' van enkele lezers waarom een bepaalde band of artiest niet behandeld wordt. Het is vaker uitgelegd hoe een webpagina als Progwereld afhankelijk is van de labels/bands/artiesten die een album ter beschikking kunnen stellen. In plaats van steeds weer het ongenoegen over het ontbreken van recensies van een bepaalde band of artiest te uiten, denk ik dat de progwereld gewoon blij moet zijn met alle inspanningen van een site als Progwereld.

De antwoorden zijn wellicht ietwat kort door de bocht, zoals jij dat zegt, maar dat er bepaalde bands en/of artiesten uit het wereldje niet besproken worden, heeft dan ook niets te maken met het proggehalte van deze bands en/of artiesten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 12:13 am 
Prog Professor

Frans schreef:
Pink schreef:

Ach Martin... Ik kan niet voor de anderen spreken, maar ik word ontzettend moe van het 'geklaag' van enkele lezers waarom een bepaalde band of artiest niet behandeld wordt. Het is vaker uitgelegd hoe een webpagina als Progwereld afhankelijk is van de labels/bands/artiesten die een album ter beschikking kunnen stellen.

Ja, dat weet jij Frans.
En Martin waarschijnlijk ook.
En iedereen die geregeld op dit forum komt.

Maar je kan van iemand die geen geregeld bezoeker van het forum is toch niet verwachten dat hij/zij dat ook weet?

Beantwoordt* gewoon de vraag, dan is het klaar.
Zelfs een 'gewoon' forum bezoeker zou, met de nodige kennis, deze vraag kunnen beantwoorden.

*wie dan ook. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 10:39 am 
Prog Diamond

Ben ik het niet mee eens, Alex. Hoewel Sander, Chris en ik allemaal oud-gedienden zijn, weten we natuurlijk nu niet wat precies de reden is waarom er geen recensies van deze bands/artiesten op de site staan. Daar kan alleen iemand van Progwereld op antwoorden, want die weet de huidge stand van zaken.

Ik weet echter wel dat de reden die ik hierboven aangeef, vaak de reden is dat bepaalde bands/artiesten niet worden besproken op de website. Met dat in het achterhoofd, heb ik ook mijn reactie gegeven en daar blijf ik achter staan. Misschien is deze wel iets te kort door de bocht, maar ik blijf het nog altijd vreemd vinden dat men altijd wel iets heeft om over te 'klagen' (hoewel Johan dat hier niet doet), terwijl de heren en dame van Progwereld hun uiterste best doen om zoveel mogelijk besprekingen de wereld in te slingeren.

Dat is alles...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo okt 24, 2012 10:57 am 
Prog Professor

Misschien nog even in reactie hierop: Progwereld is ooit opgericht om te laten zien dat de prog een nog immer springlevende stroming is en niet iets dat zich louter in de jaren '70 afgespeeld heeft.

Meer dan tien jaar later is de inkomende promostroom, zoals hierboven al door Frans omschreven, leidend, waardoor nieuwe recensies meestal over nieuwe platen gaan of om nieuwe heruitgaven van oude platen. Promo's worden enkel besproken als hun connectie met de progwereld voldoende is, m.a.w. als ze Progwereld-waardig zijn. Omdat er desondanks altijd ruim voldoende materiaal ter bespreking ligt en het uiteindelijk allemaal ook maar vrijwilligerswerk is, is de kans dat een album waar geen promo van komt wel besproken wordt gewoon betrekkelijk klein. Bij sommige grote namen kun je als zichzelf respecterend progmedium ook zonder promo niet om een recensie heen, maar als elke band met anderhalve fan een grote naam is, is het einde natuurlijk zoek. ;)

Die decennia oude recensies zijn dus ofwel recente heruitgaven of het zijn zogenaamde specials om toch eens iets uit het verleden in het zonnetje te zetten. Ook een springlevende stroming heeft tenslotte zo zijn kritische ankerpunten in het verleden. Het wil ook nog wel eens voorkomen dat deze twee zaken min of meer samengaan.
johan vermeersch schreef:
En dit terwijl men vaak cd's bespreekt die al decennia oud zijn, omdat er nieuw werk tekort is?

Ten slotte kan ik uit eigen ervaring melden dat de afweging of iets Progwereld-waardig is bij specials en in het bijzonder bij heruitgaven een stuk strenger gemaakt wordt dan bij huidige releases. Dus het hierboven geschetste beeld valt - mijns inziens althans - nogal mee.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do okt 25, 2012 11:53 am 
Prog Professor

Frans schreef:
Ben ik het niet mee eens, Alex. Hoewel Sander, Chris en ik allemaal oud-gedienden zijn, weten we natuurlijk nu niet wat precies de reden is waarom er geen recensies van deze bands/artiesten op de site staan. Daar kan alleen iemand van Progwereld op antwoorden, want die weet de huidge stand van zaken.

Nee, maar zoals je al zelf aangaf in je vorige antwoordt, weten we allemaal wel dat wanneer jullie geen promo ontvangen, de kans op een recensie kleiner wordt.
Verscheidene van 'jullie' hebben dit in het verleden meermaals aangegeven.
Vind ik op zich logisch overigens, al is dit voor de 'kleinere' bands een nadeel maar dit geheel terzijde, maar voor iemand die alleen de progwereld site leest en niet of nauwelijks op het forum langs komt, is dit natuurlijk moeilijk om te weten.
Ik vind niet dat je van zo'n iemand, niet denigrerend bedoeld, alles weet.

Citaat:
Misschien is deze wel iets te kort door de bocht, maar ik blijf het nog altijd vreemd vinden dat men altijd wel iets heeft om over te 'klagen' (hoewel Johan dat hier niet doet), terwijl de heren en dame van Progwereld hun uiterste best doen om zoveel mogelijk besprekingen de wereld in te slingeren.

Dat is alles...

Ach, een mens 'klaagt'. ;)
Zit in zijn/haar natuur, al is het natuurlijk maar hoe je het opvat. ;)

Maar over de inzet en enthousiasme van het PW-team, kan ik het alleen maar met je eens zijn. :thumbup:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]