Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu za jul 21, 2018 9:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo sep 19, 2012 12:06 am 
"New Progger"

Heb zojiust de recensie gelezen van Maarten omtrent deze zogenaamde knaller maar ik moet helaas tot de conclusie komen dat bij deze band het clone-gehalte wel erg hoog is en het zeker niet de originaliteitsprijs verdient (zoals ook hun andere cd's). Desalniettemin clonen ze het wel vrij aardig maar het nivo van Genesis wordt bij lange na niet gehaald meede omdat met name de melodieen gewoonweg een stuk minder pakken. Tja, als je dan zonodig wilt clonen dan brengt dat dus ook een gevaar met zich mee en dan vraag je om vergelijking.

Nogmaals: mijns inziens niet meer dan een aardige maar helaas nogal saaie genesis aftreksel.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 2:46 am 
"New Progger"

Tja , Tarkus, wat zal ik zeggen.....
Ik ben het niet met je eens, en niet alleen omdat ik meespeel op deze CD's.
Het is zo makkelijk alles steeds maar te vergelijken met Pink Floyd (een in mijn ogen qua prog zwaar overschatte band...) en Genesis. Er zijn andere meetlatten.
In de beginjaren was BBT wel duidelijk een clone van Genesis, maar de laatste vier, vijf platen hebben ze zich daar toch wel van losgemaakt middels een eigen sound.
En EE vind ik prachtig! Veel meer melodie en inventiviteit dan op hun vroegere werk, prachtige arrangementen, een geweldige zanger die wat mij betreft Gabriel ontstijgt (ik weet het: vloeken in de kerk.....). Mooie teksten, leuke onderwerpen, zeer goede musici. Gun het nog wat luisterbeurten !

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 7:59 pm 
Prog Professor

Het pastorale van Genesis is nog steeds wel te herkennen maar een kloon zijn ze wat mij betreft sowieso nooit geweest (dan denk ik toch eerder aan The Watch).

Ik vind het waanzinnig knap dat deze band eigenlijk steeds met elk album beter is geworden. English Electric overtreft wat mij het betreft het toch al niet misselijke The Underfall Yard en ik begin nu toch benieuwd te worden of er nog steeds ruimte voor verbetering overblijft. Maar eerst volgend jaar maar eens zien of de band de verwachtingen live kan waarmaken...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo dec 14, 2014 9:02 pm 
Prog expert

Ik vind English Electric juist een belangrijke stap terug tov de paar platen hiervoor. Het wordt allemaal wat voorspelbaar. Als ik de meeste melodieen na 1 luisterbeurt al mee kan neuriƫn is dat meestal geen goed teken. Nog zo'n plaat en ik haak definitief af.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]