Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu ma okt 22, 2018 12:04 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Jolly – 46:12
BerichtGeplaatst: za jul 25, 2009 1:17 pm 
"Neo"

In iO Pages 88 las ik afgelopen weekend een recensie van een mij onbekende band – Jolly. De aanbeveling TIP stond erbij en al luisterend naar Jolly's Myspace-pagina, besloot ik de cd te bestellen. Rock met een loom sfeertje, afgewisseld met stevige gitaren en rare ritmes, en een zanger met een plezant stemgeluid – beetje hees, enthousiast en met mooie uithalen. Wat ik hoorde, beviel me wel, ook al is het wat simpelere rock.

En dit album is deze week ook beoordeeld door Progwereld, met een resultaat dat me verbaasde. Ten eerste is de zanger niks. Behalve in het laatste, slappe nummer klinkt hij volgens mij best goed. Zijn bereik is beperkt, maar het om aandacht vragen met ik zit in een bandje! hoor ik er niet in.
Ten tweede is de muziek niet opgewekt genoeg. Sinds wanneer moet muziek vrolijk zijn? Ik denk juist dat de beste muziek voorkomt uit de negatieve gevoelens. (Overigens ben ik ook fan van Riverside, nog een band die Erik blijkbaar niet goed vindt. ;))
Als laatste zit de gitaar niet goed in de mix. Ik ben geen audiofiel, maar ik hoor de andere instrumenten nog prima, dus ben ik tevreden.

Ik zou graag wat meningen van anderen willen horen. Is deze muziek echt zo slecht als de recensie op Progwereld beweert?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 28, 2009 5:53 pm 
Prog Professor

Heb net naar de myspace van hen geluisterd. Jammer genoeg is er maar 1 nummer te horen. Zo op het eerste horen is het niet slecht, maar het zet me toch niet aan om de cd te kopen. Klinkt een beetje als dertien in een dozijn.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 29, 2009 12:14 am 
"Neo"

Buso schreef:
Heb net naar de myspace van hen geluisterd. Jammer genoeg is er maar 1 nummer te horen. Zo op het eerste horen is het niet slecht, maar het zet me toch niet aan om de cd te kopen. Klinkt een beetje als dertien in een dozijn.

Dat kan ik me best voorstellen. Mij greep het bijvoorbeeld wel, maar dat geldt natuurlijk niet voor iedereen.
Ik heb de cd nu een paar keer gedraaid, en na verloop van tijd gaan steeds meer details opvallen. Ik vind dat de nummers gewoon goed in elkaar zitten. (Overigens probeer ik je hiermee niet over te halen tot aanschaf van de cd ;) ik snap alleen de negatieve recensie niet.)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo aug 23, 2009 6:53 pm 
Prog addict

Ik moet ook toegeven dat ik het best wel een aardig album vond eigenlijk, dat echter wel een beetje raar klinkt als je het over speakers beluisterd. Met koptelefoon op is het wel een heel leuke trip eigenlijk en dat schijnt ook zo bedoeld te zijn.

Maar aan de andere kant kan ik me ook wel iets voorstellen bij de kritiek van de recensent in kwestie, want echt vernieuwend is het niet en echt fris klinken doet het ook niet.

www.omroepalmelo.nl/sonolab

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]