Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu vr nov 22, 2019 4:48 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 874 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 44  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2008 1:18 pm 
Site Admin

Gezien de reacties van sommige gebruikers om hun eigen "wereldse tien" van dit moment te plaatsen; is dit de topic waar dat in kan!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr mei 02, 2008 8:44 pm 
Prog Diamond

Nou... bij deze dan.

01. Guapo - Elixirs
02. Portishead - Third
03. Auburn Lull - Begin Civil Twilight
04. No-Man - Schoolyard Ghosts
05. Opeth - Watershed
06. Box - Studio 1
07. EF - I Am Responsible
08. Boris - Smile
09. M83 - Saturdays = Youth
10. Autechre - Quaristice

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2008 9:45 pm 
Prog expert

Misschien een niet al te snuggere vraag... maar moet het zeg maar het wereldse 10 lijstje zijn die je ook post op progwereld? (lees: recente albums) Of wordt dit gewoon het lijstjes topic van albums waar je op dit moment gewoon veel naar luistert (maakt dus niet uit uit welke jaar ze komen)?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2008 10:39 pm 
Site Admin

king_pin schreef:
Misschien een niet al te snuggere vraag... maar moet het zeg maar het wereldse 10 lijstje zijn die je ook post op progwereld? (lees: recente albums) Of wordt dit gewoon het lijstjes topic van albums waar je op dit moment gewoon veel naar luistert (maakt dus niet uit uit welke jaar ze komen)?

Nee, zet elk album in de lijst die je maar wilt! Dit is een forum voor muziek liefhebbers, alleen natuurlijk wel meer gericht op prog muziek. Ik zwalk zelf momenteel ook tussen bijv neo prog en metal/gothic.

Ik kan me alleen voorstellen dat je veel, héél veel commentaar krijgt als je Frans Bauer hier tussen zet, maar het blijft je eigen keuze...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2008 11:26 pm 
Prog expert

prima!

1. Three - The End is Begun (2007)
2. Cavalera Conspiray - Inflikted (2008)
3. Boris - Pink (2005)
4. Textures - Silhouettes (2008)
5. Secret Chiefs 3 - Book M (2001)
6. Dead Can Dance - Within the Realm of a Dying Sun (1987)
7. Fantomas - The Director's Cut (2001)
8. Pain of Salvation - One Hour by the Concrete Lake (1998)
9. Opeth - Watershed (2008)
10.Machine Head - The Blackening (2007)

toch een redelijk recent lijstje

Laatst bijgewerkt door king_pin op ma mei 05, 2008 11:32 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2008 11:36 pm 
Prog Diamond

king_pin schreef:

Persoonlijk zie ik liever lijstjes met recente(re) albums, maar dat is slechts mijn mening en die is - zoals altijd - heel bescheiden...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2008 11:45 pm 
Site Admin

Frans schreef:
king_pin schreef:

Persoonlijk zie ik liever lijstjes met recente(re) albums, maar dat is slechts mijn mening en die is - zoals altijd - heel bescheiden...

Ik denk dat het voor jullie iets meer voor de hand ligt dan voor "normale" leden dat jullie nieuwe albums luisteren. Het gros zal pas albums zoeken na bijvoorbeeld een recensie van jullie op de site. Aangezien die heel vaak pas na een maand verschijnen na een release, kunnen leden pas na een tijd reageren. Alles bij elkaar, zal een gewone prog liefhebber dus niet over heel veel nieuwe albums beschikken (alleen al wegens de kosten :wink: ), dus lijkt het mij wat meer voor de hand liggend dat je een lijstje met albums publiceerd in je bericht met albums die je momenteel vaak draait.

Maar dat is mijn mening... men*ing

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2008 11:53 pm 
Progwereld crew

Ik ben het eerder met Frans eens (niet dat ik nu meteen 10 recente progplaten kan noemen). Dit topic lijkt me toch gerelateerd aan de wereldse tien op PW & die gaat toch ook over recent (nou ja...) materiaal? En uiteraard is het interessanter, dat staat buiten enkele twijfel.

Maar misschien om aan beiden te voldoen een topic 'rotatielijst' openen (zoals de gelijknamige lijst op MusicMeter dus). Zo kan je gewoon beiden posten & is het interessant voor iedereen. :)

En om op mijn beide zeer bescheiden voorgangers verder in te gaan, is dit slechts mijn nog bescheidener mening. :P

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo mei 04, 2008 11:56 pm 
Site Admin

Ik wacht nog even wat meer reacties af, dan kunnen we alsnog beslissen wat we hiermee doen :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 12:03 am 
Prog expert

In afwachting van deze reacties mijn lijst, zoals ik deze hier al ergens eerder heb gepost. Het bevat enkel originele albums uit mijn eigen collectie, en ik heb geprobeerd de hoeveelheid Ayreon en Mostly Autumn te beperken...
  1. Ayreon - Into the electric castle
  2. Ayreon - 01011001
  3. Mostly Autumn - Passengers
  4. Clive Nolan & Oliver Wakeman - The hound of the Baskervilles
  5. IQ - Subterranea
  6. Mostly Autumn - The last bright light
  7. Marillion - Script for a jester's tear
  8. Odin Dragonfly - Offerings
  9. Star One - Live on earth
  10. Stream of Passion - Live in the real world

Omdat ik niet altijd even gecharmeerd ben van live-albums, staan er nogal een grote groep andere albums te springen om die laatste twee plaatsen. En gezien mijn mood-wisselingen van tijd tot tijd, veranderden die laatste paar plaatsen regelmatig... 8)

En overigens, ik ben nog in afwachting van het nieuwe album van Mostly Autumn... Wie weet waar die terechtkomt :wink:

RobLigtenberg.NL

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 8:21 am 
Prog Diamond

ayreonfreak schreef:
Frans schreef:
king_pin schreef:

Ik denk dat het voor jullie iets meer voor de hand ligt dan voor "normale" leden dat jullie nieuwe albums luisteren. Het gros zal pas albums zoeken na bijvoorbeeld een recensie van jullie op de site. Aangezien die heel vaak pas na een maand verschijnen na een release, kunnen leden pas na een tijd reageren. Alles bij elkaar, zal een gewone prog liefhebber dus niet over heel veel nieuwe albums beschikken (alleen al wegens de kosten :wink: ), dus lijkt het mij wat meer voor de hand liggend dat je een lijstje met albums publiceerd in je bericht met albums die je momenteel vaak draait.

Maar dat is mijn mening... men*ing

Indien 'we' ons hier beperken tot een lijstje met albums van het lopende (2008) en het vorige jaar (2007) ben ik - in al mijn bescheidenheid - een tevreden man. Ik denk dat dat geen probleem 'moet' zijn. Ik ben het wel met je eens dat sommigen hier 'bevoorrecht' zijn betreffende de toestroom van nieuwe platen, maar ik denk dat iedereen hier wel tien platen uit dit en vorig jaar kan opnoemen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 9:46 am 
Prog Professor

ayreonfreak schreef:
Ik wacht nog even wat meer reacties af, dan kunnen we alsnog beslissen wat we hiermee doen :wink:

Voor een allertijden lijst hebben we toch al een ander topic?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 10:34 am 
Site Admin

Casper schreef:
ayreonfreak schreef:

Voor een allertijden lijst hebben we toch al een ander topic?

Ja, maar dat wil niet zeggen dat je je top 10 op dit moment veel draait.
Ik draai momenteel veel Lis er Stille, Agalloch en weer de oldies van de Simple Minds bijvoorbeeld, maar die komen allemaal niet in mijn "allle tijden Wereldse tien" voorkomen.

We gooien er desnoods deze week een keer een poll tegenaan om te kijken wat iedereen het prettigst vindt. Wellicht is een vorm van de rotatie lijst waarover gesproken is wel een goed idee, waar we dan onze eigen draai weer aan geven.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 10:45 am 
Prog Professor

ayreonfreak schreef:
Ja, maar dat wil niet zeggen dat je je top 10 op dit moment veel draait.
Ik draai momenteel veel Lis er Stille, Agalloch en weer de oldies van de Simple Minds bijvoorbeeld, maar die komen allemaal niet in mijn "allle tijden Wereldse tien" voorkomen.

We gooien er desnoods deze week een keer een poll tegenaan om te kijken wat iedereen het prettigst vindt. Wellicht is een vorm van de rotatie lijst waarover gesproken is wel een goed idee, waar we dan onze eigen draai weer aan geven.

Ah... ja, een tussenlijst met je recentste niet-recente ontdekkingen. Dat kan wellicht nog wel wat gespreksstof opleveren.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma mei 05, 2008 1:18 pm 
Prog expert

Een top-lijst en een high-rotation lijst vind ik okay, maar laten we dat dan goed gescheiden houden. Ik zie hier zo langzamerhand door de bomen het bos niet meer... :roll:

RobLigtenberg.NL

Profiel  

Berichttitel: top 10
BerichtGeplaatst: di mei 06, 2008 10:59 am 
"New Progger"

Mijn lijst zal een combinatie van beide zijn...het is zowieso wat ik recent
beluister.
1 Beardfish - Sleeping in traffic II
2 Opeth - Watershed
3 Moon Safari- Blomljud
4 Vital Tech Tones - VTT II
5 Magenta - Metamorphosis
6 Pineapple Thief - Tightly Unwound
7 Mostly Autumn - Glass Shadows
8 Ayreon - 01011001
9 Phideaux - Doomsday Afternoon
10 Uncle moe's Space ranch- S/T

deze top 10 wisselt voor mij per week , dit is de volgorde zoals ik nu luister.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2008 4:40 pm 
"New Progger"

Mooi , al die lijstjes.
Ik ben nog al een lijstjes gek, dus hier de mijne.
Ik heb van elke band mijn favoriete CD genomen.
Anders zou mijn lijst beginnen met alle CD's van Arena, maar dat is ook zo saai.

1 - Arena - The Visitor.
2 - Knight Area - Under a new Sign.
3 - Clepsydra - Alone.
4 - Touchstone - Discordant Dreams.
5 - Credo - Rhetoric.
6 - Shakary - 2006 Alya/Last Summer.
7 - Mindgames - Actors in a Play.
8 - Pendragon - Not of this World.
9 - Nemezis - Nemezis.
10 - Riverside - Second Life Syndrome.
11 - Frost - Milliontown.
12 - Pallas - The Dreams of Men.
13 - Marillion - Seasons's End./ Script for a Jester's Tear.

Laat ik maar stoppen, anders wordt het een wereldse 100, of nog meer.
Zoals je ziet, voor mij geen Ayreon. Heb ik wel alle CD's van hoor, maar ik vind de kwaliteit erg wisselend. The Dream Sequencer vind nog het beste.
Zeker geen Flower Kings in mijn lijst, ik heb er wel CD's van, maar ik vind het een zwaar overschatte band. Ik mis het gevoel voor melodie, net als bij Spock's Beard en aanverwante "virtuose"bands.

Erik.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2008 7:18 pm 
Prog addict

Een paar dagen geleden werd er na nog geen half uur al een slot op mijn topic gezet omdat er `al een soort gelijke topic` bestond,en nu zitten we met twee wereldse top tien allertijde.....:?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2008 7:20 pm 
Progwereld crew

Als je het mij vraagt, verschillen beide topics nog steeds & heeft Fraanje die top gewoon in het verkeerde topic geplaatst. Niets om je zorgen over te maken dus.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2008 7:37 pm 
Prog addict

Ik maak me er ook geen zorgen om....ik vind alleen dat je elk topic een kans moet geven,om te kijken of het loopt of niet.
Daarbij was mijn topic bedoeld voor muziek links....niet voor `gave`links.

Maar laat maar gaan...tis gezegd.
Ik ben m`n ei alweer kwijt. :wink:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 874 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 44  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]