Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu wo jun 26, 2019 5:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo jul 03, 2013 9:42 pm 
Prog Professor

Vanwaar ineens die haast? Ik ben nu zowat klaar met poule 2, maar ik wou de rest eigenlijk ook nog wel even netjes doen. En het is ook zomer, ik doe zo heel af en toe ook nog wel eens wat anders dan achter de computer zitten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 03, 2013 9:47 pm 
Prog Professor

Casper schreef:
Vanwaar ineens die haast? Ik ben nu zowat klaar met poule 2, maar ik wou de rest eigenlijk ook nog wel even netjes doen. En het is ook zomer, ik doe zo heel af en toe ook nog wel eens wat anders dan achter de computer zitten.

Haha, eigenlijk had ik de indruk dat jullie mij te langzaam vonden gaan.
Ik heb zelf niet zo'n moeite om de invultermijn wat te rekken, maar weet niet wat de andere mensen daarvan vinden.
Ik zal even afwachten wat Pink te zeggen heeft, en dan zien we wel ok?
Maak het overigens niet te moeilijk voor jezelf, het is ook maar een spelletje tenslotte.

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jul 03, 2013 9:52 pm 
Site Admin

Weet niet hoelang de volgende ronde zal lopen, maar vanaf vrijdag ben ik 3 weken niet online.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 9:31 am 
Prog Professor

anorak32 schreef:
[...]
Maak het overigens niet te moeilijk voor jezelf, het is ook maar een spelletje tenslotte.

Het is absoluut maar een spelletje inderdaad. Edoch...

Ronde 1: noem je favoriete bands per land.
Tja, over het rangschikken van complete bands kun je hele bomen opzetten, maar uiteindelijk komt dat toch neer op het met behulp van een lijst, bijvoorbeeld die van Progarchives, filteren van bands die je al kent en die vervolgens op volgorde zetten. Bij heel veel twijfel ga je misschien nog eens wat rondluisteren, maar heel veel kan ik me daar toch niet bij voorstellen. Dus dat is wat lijst-grasduinen en klaar.

Ronde 2: noem je favoriete nummers per band
Volgens mij heeft niemand alle 64 bands ingevuld en is iedereen dus sowieso wat selectief bezig geweest. Nu kun je helemaal in een band zitten en dat lijstje zo invullen... of je kunt weinig tot niks met de band in kwestie hebben en passen... en daartussenin kun je eventueel ook bij die band wat albums/nummers herbeluisteren, maar ook dat zal wel niet echt in de tientallen lopen toch?

Ronde 3: rangschik acht gegeven nummers
Hier begint het werk wat mij betreft pas echt. We verwachten ten slotte van niemand dat hij zich eerst van alle Britse bands die ooit bestaan hebben een beeld vormt alvorens er drie als favoriet aan te wijzen - het einde zou nogal zoek zijn. Acht nummers is echter een zeer eindige collectie en ik ga er dan ook van uit dat eenieder niet automatisch zijn bekende favorieten eruit pikt maar de hem onbekende nummers ook een kans geeft. Het ontdekken van nieuwe bands zou immers ook een belangrijke (de belangrijkste?) bijzaak moeten zijn in een spel als dit. Zie daar ook mijn verbazing toen een wezenlijk aantal gebruikers binnen een halve dag alles al ingevuld had. Geheel toevallig zijn de meeste nummers ook niet direct de kortste, dus slechts met het éénmaal beluisteren van alle nummers die je je niet direct voor de geest kunt halen, ben je in de meeste poules gauw een uur verder.

De volgende rondes bouwen op het luisterwerk van ronde 3 voort, dus ik neem aan dat die wel wat sneller kunnen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 11:04 am 
Prog Professor

Ik ben het met Casper eens.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 12:56 pm 
Prog Diamond

Casper schreef:
Hier begint het werk wat mij betreft pas echt. We verwachten ten slotte van niemand dat hij zich eerst van alle Britse bands die ooit bestaan hebben een beeld vormt alvorens er drie als favoriet aan te wijzen - het einde zou nogal zoek zijn. Acht nummers is echter een zeer eindige collectie en ik ga er dan ook van uit dat eenieder niet automatisch zijn bekende favorieten eruit pikt maar de hem onbekende nummers ook een kans geeft. Het ontdekken van nieuwe bands zou immers ook een belangrijke (de belangrijkste?) bijzaak moeten zijn in een spel als dit. Zie daar ook mijn verbazing toen een wezenlijk aantal gebruikers binnen een halve dag alles al ingevuld had. Geheel toevallig zijn de meeste nummers ook niet direct de kortste, dus slechts met het éénmaal beluisteren van alle nummers die je je niet direct voor de geest kunt halen, ben je in de meeste poules gauw een uur verder.

Ik weet niet of deze opmerking aan mij is gericht, maar ik voel me toch aangesproken even te reageren. Omdat het merendeel van de bands bij mij bekend is, heb ik me in deze ronde uitsluitend gericht op de mij onbekende bands: Amaseffer (Israël), Unitopia (Australië), Echoes (Venezuela), Wastefall (Griekenland), Beyond Twilight (Denemarken), Dol Theeta (Griekenland) en Pantommind (Bulgarije). De nummers van deze bands heb ik dan ook als eerste beluisterd. Vervolgens heb ik alle nummers van elke poule beluisterd. Daar zat relatief veel progmetal tussen en het mag geen verrassing zijn dat ik deze nummers niet helemaal beluister. Ik heb gewoon bijzonder weinig met dit genre en daar hoef ik echt niet het hele nummer voor de beluisteren. Uit de nummers die overbleven, heb ik vervolgens mijn selectie gemaakt en punten aan toegekend. En dat ging best vlot...

Laatst bijgewerkt door Frans op do jul 04, 2013 12:59 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 12:59 pm 
Prog Professor

Spider schreef:
Weet niet hoelang de volgende ronde zal lopen, maar vanaf vrijdag ben ik 3 weken niet online.
Casper schreef:
anorak32 schreef:
[...]

Het is absoluut maar een spelletje inderdaad. Edoch...

Ronde 1: noem je favoriete bands per land.
Tja, over het rangschikken van complete bands kun je hele bomen opzetten, maar uiteindelijk komt dat toch neer op het met behulp van een lijst, bijvoorbeeld die van Progarchives, filteren van bands die je al kent en die vervolgens op volgorde zetten. Bij heel veel twijfel ga je misschien nog eens wat rondluisteren, maar heel veel kan ik me daar toch niet bij voorstellen. Dus dat is wat lijst-grasduinen en klaar.

Ronde 2: noem je favoriete nummers per band
Volgens mij heeft niemand alle 64 bands ingevuld en is iedereen dus sowieso wat selectief bezig geweest. Nu kun je helemaal in een band zitten en dat lijstje zo invullen... of je kunt weinig tot niks met de band in kwestie hebben en passen... en daartussenin kun je eventueel ook bij die band wat albums/nummers herbeluisteren, maar ook dat zal wel niet echt in de tientallen lopen toch?

De volgende rondes bouwen op het luisterwerk van ronde 3 voort, dus ik neem aan dat die wel wat sneller kunnen.

Ik ben het ook helemaal met je redenatie eens, maar als ik het feit dat jij aangeeft dat je voor (de meeste) poules een uurtje nodig hebt combineer met het feit dat we al bijna een week bezig zijn met het punten geven, zo ik zeggen dat je met (in mijn persoonlijke geval maximaal) een uurtje luisteren per dag alle poules in een ruim weekje makkelijk moet kunnen invullen.

Echter, ik ben er een zeer groot voorstander van om zo veel mogelijk mensen de mogelijkheid te geven om mee te doen. Dat is voor mij persoonlijk belangrijker dan een bepaalde deadline.
Ik vind daarom dat als jij aangeeft een bepaalde tijd nodig te hebben, ik jou die mogelijkheid moet geven.

Dit gezegd hebbende (en de de post van Spider gelezen hebbende) doet mij besluiten om de afvalrace vanaf 32 artiesten pas weer over een tijdje op te pakken, zodat iedereen voldoende tijd krijgt en eventuele vakantiegangers weer kunnen meedoen. :-)

D

PS: Ik zie net de post van Frans, en dat is zo'n beetje de manier zoals ik het heb aangepakt (de methode van kiezen kan echter voor andere mensen weer heel anders zijn).

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 3:48 pm 
Prog Professor

En ik heb opeens 4 poules ingevuld :shock: .
Poule 1 tm 3 en poule 6.

De andere poules gaan wat meer tijd kosten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 04, 2013 10:20 pm 
Prog Professor

Pink schreef:
Poule 1 tm 3 en poule 6.

Zo zie je maar, het kan altijd meevallen :thumbup:

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 06, 2013 9:02 pm 
Prog Professor

Pink schreef:
Poule 1 tm 3 en poule 6.

Ofwel... :-D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 07, 2013 9:41 pm 
Prog Professor

Ik ben inmiddels ook halverwege. Met nog een weekje zou ik normaalgesproken toch een heel eind moeten komen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 11, 2013 8:58 pm 
Prog Professor

Ik denk dat ik ze allemaal gehad heb ondertussen 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 12, 2013 12:07 am 
Prog Professor

Buso schreef:
Ik denk dat ik ze allemaal gehad heb ondertussen 8)

Netjes :thumbup:

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr jul 12, 2013 9:11 pm 
Prog Professor

Met uitzondering van die ene poule waarin een nummer mist, ben ik er ook doorheen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 03, 2013 10:06 pm 
Prog Professor

anorak32 schreef:
Tussenstand stemmers:

Klaar: Frans, Maddox, Brunnipoo, Shadowgallery, Vigil, Anorak32 en Jacoto
Bijna klaar: Spider (poule 1 nog) en Blizzard (poule 7 en 8 nog)
Net begonnen: Casper (poule 2 t/m 8 nog)
(nog) niet begonnen: Buso, Anamorph, Mario en Pink

Willen degene die nog niet hebben gestemd aangeven of ze deze ronde meedoen? Alvast bedankt.

D

Ik wil volgend weekend het spelletje weer eens oppakken, daarom een nieuwe update van de stemmers:

Klaar: Frans, Maddox, Brunnipoo, Shadowgallery, Vigil, Anorak32, Jacoto, Buso, Spider, Casper en Blizzard
Halverwege: Pink (poule 4, 5, 7 en 8 nog)
(nog) niet begonnen: Anamorph en Mario

D

Laatst bijgewerkt door anorak32 op za aug 03, 2013 10:46 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 03, 2013 10:31 pm 
Prog Professor

anorak32 schreef:
Bijna klaar: Casper (indien je poule 6 nog wilt/kan invullen, anders hoor je in het rijtje "klaar" ;) )

Dat ene nummer was niet beschikbaar, dus dan houdt het op.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 03, 2013 10:45 pm 
Prog Professor

Casper schreef:
anorak32 schreef:
Bijna klaar: Casper (indien je poule 6 nog wilt/kan invullen, anders hoor je in het rijtje "klaar" ;) )

Dat ene nummer was niet beschikbaar, dus dan houdt het op.

Okiedokie. Zet ik je in het lijstje "klaar" :salut:

D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 97 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]