Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu do apr 18, 2019 2:36 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 31, 2013 1:47 pm 
Prog Professor

Zuid-Amerika heeft nog wel het nodige voortgebracht, in Azië en Afrika kom ik ook niet zo ver, maar een ander wellicht weer wel.

Maar goed, voor die resterende 16 kun je toch gewoon mensen uit de 'best of the rest' laten nomineren (8 t/m 1 punten of zo)? Als de nummers 9 t/m 12 uit Polen dan vaker genoemd worden dan de nummer 3 uit Afrika, dan zij dat zo, dan hebben we het in elk geval geprobeerd.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 02, 2013 12:57 pm 
Prog Professor

Casper schreef:
Zuid-Amerika heeft nog wel het nodige voortgebracht, in Azië en Afrika kom ik ook niet zo ver, maar een ander wellicht weer wel.

Maar goed, voor die resterende 16 kun je toch gewoon mensen uit de 'best of the rest' laten nomineren (8 t/m 1 punten of zo)? Als de nummers 9 t/m 12 uit Polen dan vaker genoemd worden dan de nummer 3 uit Afrika, dan zij dat zo, dan hebben we het in elk geval geprobeerd.

Ik denk dat ik inderdaad maar voor bovenstaand voorstel ga. Ter zijner tijd gooien we alle resterende landjes die nog niet zijn genoemd op een hoop of ik laat de 16 beste nummers 3 doorgaan, ik weet het nog niet precies.
Ik zal in ieder geval zo snel mogelijk de boel opstarten, dan zijn we weer even van de straat ;) .

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 04, 2013 7:51 am 
Prog Professor

hoeveel punten mag je geven als je maar 3 bands uit de lijst kent? 5, 4 en 3? Of start je dan vanaf 3?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 04, 2013 12:58 pm 
Prog Professor

Buso schreef:
hoeveel punten mag je geven als je maar 3 bands uit de lijst kent? 5, 4 en 3? Of start je dan vanaf 3?

Je mag zelf ook voor jou bekende artiesten toevoegen, maar als je er sowieso minder dan 5 kent dan gewoon punten vanaf 3 geven. Dus bij drie artiesten van een bepaald land wordt het dan 3, 2 en 1 punten.
Ik ga er van uit dat we deze situatie nog wel meer gaan tegenkomen bij de wat "onbekendere" landen.

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 05, 2013 3:57 pm 
Prog Professor

Pink schreef:
Even op volgorde van punten en alfabetisch gezet voor het overzicht.

Ik zou het wel een goed idee vinden als iedereen dit doet.
In het kader van overzichtelijkheid.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 05, 2013 8:10 pm 
Site Admin

maddox schreef:
Pink schreef:
Even op volgorde van punten en alfabetisch gezet voor het overzicht.

Ik zou het wel een goed idee vinden als iedereen dit doet.
In het kader van overzichtelijkheid.

Goed idee.

Inmiddels gedaan. Moest 4x een edit doen. Was klaar en toen kwam Mario er tussen en toen kon ik weer opnieuw de nummers toevoegen en begon het klooien :roll: ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 05, 2013 8:49 pm 
Progwereld crew

Spider schreef:

Goed idee.

Inmiddels gedaan. Moest 4x een edit doen. Was klaar en toen kwam Mario er tussen en toen kon ik weer opnieuw de nummers toevoegen en begon het klooien :roll: ;)

Graag gedaan ;)

Ik was al bang dat er bij mij iemand tussendoor zou komen, want dan blijf je inderdaad klooien.
Gelukkig was ik snel genoeg ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 05, 2013 10:14 pm 
Prog Professor

Heel simpel, even plaatsen dat je "bezig" bent en dan je eigen bericht bewerken.

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 05, 2013 10:18 pm 
Site Admin

Ik ga zo even bezig zijn geloof ik :x

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2013 5:48 pm 
Prog Professor

Casper schreef:
maddox schreef:
Beginnen we weer? :roll:

Tja, Frans heeft aangekondigd niet mee te doen, dus iemand moet de zure-opmerkingen-honneurs waarnemen. :lol:

Tsja, dat vind ik nou zelf wel 's het probleem.
Ik vind het op zich niet erg dat iemand niets met een artiest heeft, slecht vind of wat dan ook, maar ik heb zelf wat moeite met die ongenuanceerde opmerkingen.
Zelfs als je de muziek totaal niet aanstaat, zijn er nog genoeg andere manieren om je 'ongenoegen' te laten blijken, lijkt me. ;)

Ik ben die opmerkingen over die Poolse stroming nou wel gewend, al heb ik daar wat Riverside betreft een andere mening over.
Dat wil niet zeggen dat ik een super-fan bent of zoiets, en jouw opmerking daarover doet mij dan ook niet zo veel.
Da's nou eenmaal jouw mening. ;)
Het gaat mij meer om het bovenstaande.

Citaat:
Nou was ik ook zeker niet van plan om over elke tussenstand die me niet aanstaat te gaan mekkeren, maar dit lijstje vond ik toch wel érg cru.

De een houdt van pindakaas en de ander niet. :-D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 07, 2013 10:15 pm 
Prog Professor

maddox schreef:
Ik vind het op zich niet erg dat iemand niets met een artiest heeft, slecht vind of wat dan ook, maar ik heb zelf wat moeite met die ongenuanceerde opmerkingen.

Til er niet te zwaar aan, Alex. :)

Ze zeggen wel dat de toon de muziek maakt; maar misschien maakt de dosering de muziek nog wel meer. En ja, we zijn hier met een klein groepje en we kennen elkaars stokpaardjes in grote lijnen inderdaad wel. Ik zal dan ook braaf mijn mond houden als op het moment dat ik voor Nederland moet gaan stemmen Ayreon op 1 staat. Voor het geval echter dat Ayreon op 1 staat én Star One op 2, houd ik een slag om de arm.
maddox schreef:

Klopt. Die ander mist dan iets. Ik houd overigens ook niet van pindakaas, dus ik mis ook iets. Als een collectief daarentegen alleen maar van pindakaas houdt, mist het collectief ook iets, als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 12:46 pm 
Prog Professor

Casper schreef:
maddox schreef:

Til er niet te zwaar aan, Alex. :)

Ze zeggen wel dat de toon de muziek maakt; maar misschien maakt de dosering de muziek nog wel meer. En ja, we zijn hier met een klein groepje en we kennen elkaars stokpaardjes in grote lijnen inderdaad wel. Ik zal dan ook braaf mijn mond houden als op het moment dat ik voor Nederland moet gaan stemmen Ayreon op 1 staat. Voor het geval echter dat Ayreon op 1 staat én Star One op 2, houd ik een slag om de arm.

Oh, ja 'tuurlijk...we gaan het weer over Ayreon/Lucassen hebben. :roll:

;)

Ik zal mijn best doen om mijn best te doen, en er niet zo zwaar aan te tillen. Afbeelding

Citaat:
maddox schreef:

Klopt. Die ander mist dan iets. Ik houd overigens ook niet van pindakaas, dus ik mis ook iets. Als een collectief daarentegen alleen maar van pindakaas houdt, mist het collectief ook iets, als je begrijpt wat ik bedoel. ;)

Jazeker. :sunny:

Verandering van spijs...

Laatst bijgewerkt door Alex op ma apr 08, 2013 5:46 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 12:51 pm 
Prog Professor

Begint nog een hele verhandeling over de geneugten van pindakaas te worden :-D

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 3:18 pm 
Progwereld crew

Had eerder al aangegeven het begin van dit spelletje even af te wachten of ik al dan niet zou deelnemen. Maar het zal toch maar niet worden: ik ken eenvoudigweg te weinig bands uit de reeds gespeelde landen en dan houdt het op. Misschien dat ik bij de volgende fase nog kan inspringen. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 21, 2013 1:36 pm 
Progwereld crew

Natuurlijk ben ik wat laat met mijn reactie, waarschijnlijk eerder niet goed opgelet :oops:
Ik snap nu hoe we aan de 16 Europese landen komen, zie viewtopic.php?p=58537#p58537
Maar krijgen we ook nog zoiets als "overige Europese landen"?
Een land als Bulgarije, met eigenlijk maar één progressieve band uit de de EPF ronde is natuurlijk wat karig.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 21, 2013 8:04 pm 
Prog Professor

Mario schreef:
Natuurlijk ben ik wat laat met mijn reactie, waarschijnlijk eerder niet goed opgelet :oops:
Ik snap nu hoe we aan de 16 Europese landen komen, zie viewtopic.php?p=58537#p58537
Maar krijgen we ook nog zoiets als "overige Europese landen"?
Een land als Bulgarije, met eigenlijk maar één progressieve band uit de de EPF ronde is natuurlijk wat karig.

De overige Europese landen komen inderdaad ook nog aan bod. Ik zal t.z.t. aangeven welke dit zijn, en je kunt dan gewoon weer een top 5 insturen. Wel wil ik je vragen even het land er tussen haakjes achter te zetten. Je mag uiteraard het lijstje van je voorganer ook gebruiken of uitbreiden.
Ik moet alleen nog even kijken hoe ik straks aan 64 deelnemers ga komen, maar daar pas ik wel een mouw aan.
Dat Bulgarije in de top 16 staat is inderdaad wat ongelukkig (met maar een artiest), maar ook daar komen we wel uit. Met een beetje smokkelen lukt veel :smallprint: :twisted:

D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 56 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]