Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu wo jun 26, 2019 5:50 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 7:47 pm 
Prog Professor

Ook zo gefrustreerd van al die Oost-Europese winnaars van het Eurovisie Songfestival? Van de vriendjespolitiek van bevriende landen? Van de tenenkrommende inzendingen?

Nee?

Dan zit je waarschijnlijk op het verkeerde forum. :mrgreen:

Ja?

Daarom is het nu hoog tijd voor het Eurovisie Progfestival.
Het festival waar jullie zelf de jury zijn. Het festival waar alleen het crème de la crème uit de progressieve muziekscene kan meestrijden om de eeuwige roem. Het festival dat alle andere festivals overbodig maakt.

Tot zover de dramatische opening. :blaat:

Maar, zul je jezelf afvragen, waar heeft die vogel het over? Zal ik je vertellen.
Ik dacht dat het wel leuk was om een soort van Eurovisie Songfestival voor de progressieve muziek te maken.
De regels zijn eigenlijk heel simpel: er komen een aantal voorronden waarbij jullie de beste artiest(e)/band/o.i.d. van een Europees land kiezen door middel van een top 5 (of 3 als je niet veel artiesten uit een bepaald land kent) met een bijbehorende puntenverdeling (bijv. 5 punten voor plaats 1, 4 punten voor nr. 2 etc.). Ik zet dan alles in een excelletje en daar rolt de winnaar van dat land uit.
Ce’st simple. 8)

Vervolgens, als op die manier de “besteâ€

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 7:50 pm 
Prog Professor

Toe maar! Je hebt er zin in :wink:

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 7:51 pm 
Prog Professor

vigil schreef:
Toe maar! Je hebt er zin in :wink:

Yep. Maar de vraag is: hebben jullie er ook zin in? :mrgreen:

D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 7:59 pm 
Prog Professor

Ja hoor. Ik wel. :mrgreen:

Let the games begin! :twisted: :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 8:37 pm 
Prog Diamond

Goed... Dan stel ik voor om met de kleintjes te beginnen: Vaticaanstad, Monaco, San Marino, Liechtenstein, Malta en Andorra. 8)

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 8:52 pm 
Prog Professor

Frans schreef:
Goed... Dan stel ik voor om met de kleintjes te beginnen: Vaticaanstad, Monaco, San Marino, Liechtenstein, Malta en Andorra. 8)

:lol: :lol:
Dan zijn we snel klaar vrees ik.
Nee, ik dacht er aan om bepaalde landen bij elkaar te voegen, bijv. Spanje en Portugal, Schotland en Ierland of Vaticaanstad, Monaco, San Marino, Liechtenstein, Malta en Andorra :mrgreen: (maar betere ideëen zijn altijd welkom), terwijl ik bijv. Engeland wil opdelen in drie "teams" (zoals Ajax 1 en 2 bij het bekervoetbal), gebaseerd op verschillende tijdvakken (Engeland 1: t/m 1979, Engeland 2: 1980 t/m 1989, Engeland 3: 1990 tot heden).
Maar nogmaals: andere voorstellen zijn van harte welkom (ik verzin het meeste hier ook maar ter plekke :mrgreen: ).

D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 9:25 pm 
Prog Diamond

Ik ben eigenlijk geen voorstander van het in tijdvakken splitsen van een land... :? en ook het samenvoegen van bepaalde landen vind ik geen goede oplossing.

Mijn advies luidt dan ook om gewoon te beginnen met een land kijken waar het bekende schip strandt. Kleine landen hebben gewoon weinig topnoteringen en ik vind één band/artiest per land prima.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 9:37 pm 
Prog Professor

Citaat:
Ik ben eigenlijk geen voorstander van het in tijdvakken splitsen van een land... en ook het samenvoegen van bepaalde landen vind ik geen goede oplossing.

Gedeeltelijk mee eens, want Engeland heeft zoveel progressieve artiesten dat het m.i. zonde is om er maar één uit te kiezen. Voor wat betreft het samenvoegen, ik kan geen drie progressieve artiesten uit bijv. Denemarken noemen, dus misschien ontkomen we daar niet aan.

Maar goed, laten we inderdaad maar eens kijken waar het schip strand.

Ik zal het eerste land eens plaatsen.

D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do sep 24, 2009 9:44 pm 
Prog Diamond

anorak32 schreef:
Gedeeltelijk mee eens, want Engeland heeft zoveel progressieve artiesten dat het m.i. zonde is om er maar één uit te kiezen. Voor wat betreft het samenvoegen, ik kan geen drie progressieve artiesten uit bijv. Denemarken noemen, dus misschien ontkomen we daar niet aan.

Dat is inherent aan dit spelletje denk ik, maar mijns inziens geen echt drama...

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 8:55 am 
Prog Professor

En het gaat dus gewoon om bands uit heden én verleden? Voor het overige ben ik altijd voorstander van een competitietje op het forum.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 10:25 am 
Prog Professor

ik ben ook geen voorstander van tijdvlakken dan wel samen voegen van landen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 12:49 pm 
Prog Professor

Casper schreef:
En het gaat dus gewoon om bands uit heden én verleden? Voor het overige ben ik altijd voorstander van een competitietje op het forum.

Ja doe maar dan. Gewoon je top 5 van beste artiesten van een bepaald land.

Al blijf ik van mening dat we bij Engeland, of een saaie lijst krijgen (gokje: Pink Floyd, Genesis, Marillion), of een hele hoop heisa omdat bepaalde Engelse artiesten op deze manier nooit mee kunnen doen.

Maar goed, mosterd na de maaltijd, want we zijn al begonnen. :wink:

Suc6.

Dennis

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 4:14 pm 
Prog Professor

anorak32 schreef:

Technisch gezien zijn we hier al aan het opsplitsen. Engeland is geeneens een land. Wel heb je het Verenigd Koninkrijk dat dan weer bestaat uit Engeland, Schotland, Wales en Noord-Ierland. Voor de voetbalcompetities worden die gesplitst, maar voor het Eurovisiesongfestival niet (dacht ik, de laatste keer dat ik gekeken heb is alweer een pak jaren geleden :roll: ). Je kan dus beslissen om het VK hier ook te splitsen (of net niet).

Geen idee of je op die manier wat meer groepen kan selecteren (zou Marillion met Fish dan een Schotse groep worden ipv een Engelse?) Hoe bepaal je trouwens de nationaliteit van een groep als er leden uit verschillende landen toe behoren - vb. Transatlantic of the tangent?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 4:47 pm 
Prog Professor

Hopelijk gaat deze competitie niet ten koste van de Year by Year verkiezing. Overigens zou het toch binnenkort ook wel weer eens tijd moeten zijn voor de zogenaamde Heikompetitie!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 4:53 pm 
Prog Professor

Citaat:
Geen idee of je op die manier wat meer groepen kan selecteren (zou Marillion met Fish dan een Schotse groep worden ipv een Engelse?) Hoe bepaal je trouwens de nationaliteit van een groep als er leden uit verschillende landen toe behoren - vb. Transatlantic of the tangent?

Zoals wellicht bekend is Marillion in principe afkomstig uit Aylesbury en daardoor op en top Engels.

Bij zogenaamde supergroepen met leden die van overal en nergens afkomstig zijn zou je de oprichter en animator van de groep als leidraad kunnen nemen dus PT komt uit Engeland (en gedeeltelijk Japan :wink: ), Transatlantic uit Amerika en The Tangent uit Engeland (Andy Tillison ).

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: vr sep 25, 2009 4:55 pm 
Prog Diamond

vigil schreef:
Citaat:

Zoals wellicht bekend is Marillion in principe afkomstig uit Aylesbury en daardoor op en top Engels.

Bij zogenaamde supergroepen met leden die van overal en nergens afkomstig zijn zou je de oprichter en animator van de groep als leidraad kunnen nemen dus PT komt uit Engeland (en gedeeltelijk Japan :wink: ), Transatlantic uit Amerika en The Tangent uit Engeland (Andy Tillison ).

Hier kan ik me uitstekend in vinden!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 26, 2009 5:16 pm 
Prog Professor

Misschien een optie om elke woensdag en elke zaterdag/zondag een nieuw jaar op te starten?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: za sep 26, 2009 11:07 pm 
Prog Professor

vigil schreef:
Misschien een optie om elke woensdag en elke zaterdag/zondag een nieuw jaar op te starten?

Vigil, is een carriére als helderziende niets voor jou? :shock: Ik had zoiets ook al in gedachten.

Dus bij deze: vanaf komende woensdag elke week een nieuw land. ergo: de sluitingsdatum voor Nederlandse artiesten is dus ook komende woensdag.

D

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 27, 2009 12:39 pm 
Prog Professor

anorak32 schreef:
vigil schreef:

Vigil, is een carriére als helderziende niets voor jou? :shock: Ik had zoiets ook al in gedachten.

Dat ziende lijkt mij wel wat enkel dat helder wil niet altijd lukken :wink:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: zo sep 27, 2009 8:19 pm 
Prog Diamond

anorak32 schreef:
Dus bij deze: vanaf komende woensdag elke week een nieuw land. ergo: de sluitingsdatum voor Nederlandse artiesten is dus ook komende woensdag.

Waarom laat je de topics niet gewoon open en pas je na wat nieuwe overzichten de algemene stand aan? Op die manier kunnen mensen altijd op een later tijdstip nog inspringen.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 100 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]