Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu za jul 21, 2018 9:07 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 19, 2013 11:52 pm 
Prog Professor

Kant A:
1. Ange - Fils De Lumière (3:53)
2. Stick Men - Nude Ascending Staircase (5:03)
3. In The Woods - I Am Your Flesh (7:18)
4. Trees - Fool (5:21)

Kant B:
5. Santana - Song of the Wind (6:00)
6. The Sweet - Air On A Tape Loop (6:15)
7. Raccomandata Con Ricevuta Di Ritorno - Sogni Di Cristallo (6:33)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 8:03 am 
Prog Professor

Hebben we weer wat te doen 8)

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 20, 2013 10:11 pm 
Site Admin

Oei nu loop ik er 2 achter :?

Claim ik de volgende wel. Ga ik maandagavond is even voor zitten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 21, 2013 11:32 am 
Prog Professor

Kant A:
Bonjour! Van Ange ken ik niet veel, dit nummer sowieso niet. De zang is vrij zwak te noemen, die opbouw die steeds volgt na de zang is dan wel weer geweldig. Live kan dat best een beleving geweest zijn. Dit nummer had voor mij beter instrumentaal kunnen zijn (kan ook makkelijk), einde is overigens wel wat abrupt. Is dit onderdeel van een concept lp?

Ik ken niks van deze band en het zei me in eerste instantie ook niks. Maar na 10 seconde ziet de wereld er heel anders uit. Een van mijn bashelden (Trewavas en Beggs zijn de andere) aan het werk. Achteraf had het kwartje bij de bandnaam natuurlijk gelijk al moeten vallen. Ja dit klinkt wel erg vet. Ik weet niet of een heel album van 60 minuten uitzitbaar is maar vijf minuten is geen enkel probleem, sterker nog…

Het langste nummer van deze tape komt uit 1997. Het is jammer dat precies dit nummer de langste is want dit vind ik echt helemaal niks.

Hier was ik wel benieuwd naar er is toch wel (weliswaar in kleine vorm) wat buzz rond deze band. Dus de verwachtingen lagen hoog. Die verwachtingen worden niet voor de volle 100% waargemaakt maar muzikaal is het wel erg interessant. Vooral in het 2de gedeelte hoor je prachtig gitaarwerk, spannende percussie en schitterende basloopjes. De zang vind ik het minste punt maar het is zeker niet zo dat ik daar over struikel. Dit is wel iets waar ik meer van wil horen. Ik zie echter dat de plaat waar dit nummer vanaf komt niet meer leverbaar is (behoudens een kneiterdure Japanse versie). De andere plaat is dan wel weer verkrijgbaar, voor weinig nog wel. Nou ja eens kijken of ik daar iets mee kan.

Kant B:
Op de plaat Abraxas na ben ik niet echt een liefhebber van Santana. Nu komt dit nummer uit zo’n beetje dezelfde periode. Het lied kon ik verder al wel want het staat op een 3 disc verzamel cd welke ik van Santana in huis heb. Dit kan ik verder prima hebben, ik kom niet gelijk in een Santana stemming maar het zit gewoon wel “lekker” in elkaar.

Een nummer van The Sweet van ruim zes minuten, het moet niet gekker worden! Ik dacht eerst dat dit dan wel een “before the fame” lied zou zijn maar dit is juist na de grote periode van The Sweet. Overigens staat op hetzelfde album ook nog de grote/prima hit Love is Like Oxygen die al een band laat horen met wat meer verdieping in de muziek. Maar goed een psychedelische Sweet is nog niet gelijk een extreem goede band. Het nummer is niet heel slecht maar kabbelt wat voort. Als ik dit soort muziek wil horen dan liever met wat meer agressie zoals Hawkwind.
Zo en nu weer aan de Blockbusters, Funny Funny, Poppa Joe en Blockbuster :headbang:

We eindigen met Italiaanse prog van RRR. Tussen kunst en kitsch zullen we maar zeggen. Waarbij het versnelde stukje wel extreem kitsch is maar goed het klinkt wel leuk maar veel meer dan “wel leuk” wil het niet worden ondanks het fraaie fluitspel wat tussendoor te beluisteren valt. De keuze voor het laatste puntje gaat tussen Santana en RRR waarbij het kwartje toch deze kant op valt.

De punten (ik gok 4-3-2-1 punt)
2 Ange - Fils De Lumière
4 Stick Men - Nude Ascending Staircase
0 In The Woods - I Am Your Flesh
3 Trees - Fool
0 Santana - Song of the Wind
0 The Sweet - Air On A Tape Loop
1 Raccomandata Con Ricevuta Di Ritorno - Sogni Di Cristallo

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 21, 2013 11:53 am 
Prog Professor

vigil schreef:
Kant A:
Bonjour! Van Ange ken ik niet veel, dit nummer sowieso niet. De zang is vrij zwak te noemen, die opbouw die steeds volgt na de zang is dan wel weer geweldig. Live kan dat best een beleving geweest zijn. Dit nummer had voor mij beter instrumentaal kunnen zijn (kan ook makkelijk), einde is overigens wel wat abrupt. Is dit onderdeel van een concept lp?

Dat nummer loopt inderdaad door in het volgende, vandaar het wat abrupte einde. Ik wilde overigens de liveversie van Tome VI nemen maar kon ik alleen een nogal krakende versie van vinden op de internets.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 22, 2013 10:58 pm 
Prog Professor

Kant A:
Van Ange heb ik de cd Par les Fils de Mandrin (die ik, zoals zovele, nog te weinig beluisterd heb). Hier hoor ik fraaie psychedelische klanken (bij vlagen is Days of Future Passed niet zo ver weg). Verder niet heel schokkend, maar gewoon best mooi.

Instrumentale gymnastiek. Onderhoudend, maar voor mij duren de vijf minuten al een tikkeltje lang.

De soort-van-voorloper van Green Carnation, een band die naastgetekende een warm hart toedraagt. Qua totaalplaatje heeft de verf bij mij bij In the Woods... evenwel nooit helemaal gepakt. Ook hier zitten zeker mooie dingen in, maar helaas overheerst het aantal niet-zo-mooie stukjes net.

Aan het plaatje te zien van hetzelfde album als het door mij hooggewaardeerde nummer Murdoch. Dit zit in dezelfde hoek, maar is toch een maatje minder.

Kant B:
Dit is wel zo'n beetje de tegenpool van dat instrumentale nummer op de A-kant. En hoewel ik meestal wat onverschillig tegenover de muziek van Carlos S. sta, vind ik dit eigenlijk wel een lekker nummer. Hoeft ook weer niet meteen een hele cd lang, maar toch...

Gezellig nummertje. De glam-psychedelica die ik al een beetje van ze kende en dan nog een keer net anders. Ja, hier moet ik toch eens wat serieuzer achteraan.

Een paar weinig samenhangende stukjes muziek aan elkaar geplakt. Nee, ik vrees dat ook hiermee mijn gebrek aan RPI-liefde niet verholpen gaat worden.

De punten (ik gok 4-3-2-1 punt)
5 Ange - Fils De Lumière +3
4 Stick Men - Nude Ascending Staircase
4 Trees - Fool +1
2 Santana - Song of the Wind +2
4 The Sweet - Air On A Tape Loop +4
1 Raccomandata Con Ricevuta Di Ritorno - Sogni Di Cristallo

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 26, 2013 11:04 am 
Prog expert

Kant A:
IK heb het in het verleden diverse malen geprobeerd met Ange maar tot een hechte band is het nooit gekomen en dat zal ook nu niet gebeuren. Best aardig maar compleet inwisselbaar.

Aardig plaatje. Gelukkig wordt het nergens een complete freakshow en blijft de nadruk op samenspel liggen. Leuk voor deze KC-loze tijden.

Saaie prog-metal met engelse brabbelteksten niveau 'koningslied'. Een lange 7 minuten.

Dit kende ik niet maar dit soort folk rock kan ik best hebben. Onderhoudend.

Kant B:
Leuke achtergrondmuziek voor een feestje of wanneer je aan het werk bent. Het lukt me echter niet om hier met de volle aandacht 6 minuten naar te luisteren. Maar goed; goede achtergrondmuziek moet je ook in je verzameling hebben.

De meeste glamrock is niet aan mij besteed (op de vroege Queen en Spinal Tap na dan). Niet dat ik het superslecht vind maar er is gewoon niets dat me pakt of interesseert. Wat een supersaaie synth solo trouwens.

Ook een onbekende voor mij maar dit valt niet tegen. Italiaanse Oer-prog. Het orkestrale instrumentale stukje bevalt me eigenlijk best goed. Het einde vind ik beduidend minder.

5 Ange - Fils De Lumière
8 Stick Men - Nude Ascending Staircase +4
6 Trees - Fool +2
3 Santana - Song of the Wind +1
4 The Sweet - Air On A Tape Loop
4 Raccomandata Con Ricevuta Di Ritorno - Sogni Di Cristallo +3

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 29, 2013 10:33 pm 
Prog Diamond

Ange - Fils De Lumière (3:53)
Tsja… Ange en ik… het zal nooit wat worden, vrees ik. Soms kan de muziek mij best boeien, maar ik kan eenvoudigweg niet om de (Franstalige) zang ‘heenluisteren’. Dit nummer brengt daar geen verandering in.

Stick Men - Nude Ascending Staircase (5:03)
Dan maar instrumentaal! Gezien de bezetting van deze band is het niet verrassend dat de muziek mij af en toe doet denken aan King Crimson. Het mag dan ook duidelijk zijn dat ik hier graag naar luister.

In The Woods - I Am Your Flesh (7:18)
Dat geldt dan weer een stuk minder voor dit nummer. Ik sluit me dan ook aan bij het commentaar van Sander en Joost.

Trees - Fool (5:21)
Nee, dan vind ik dit een stuk aangenamer klinken en dat komt niet doordat het ontwerp van de hoes afkomstig is van ene Storm Thorgerson. Leuke mengeling van folk, prog en psychedelica met een zangeres die mij doet denken aan Sandy Denny en Annie Haslam.

Santana - Song of the Wind (6:00)
Ah… een (oude) jeugdliefde. Heerlijk orgeltje en de bekende gitaarstijl van Carlos. Hmm…, ik vind het nog steeds leuk!

The Sweet - Air On A Tape Loop (6:15)
Ben ik nu de enige die hier Sheep (Raving And Drooling) en One Of These Days in hoor? Desondanks doet het nummer me vrij weinig.

Raccomandata Con Ricevuta Di Ritorno - Sogni Di Cristallo (6:33)
Ah… Italoprog. Hoewel de muziek soms gevaarlijk dicht bij de kitsch komt, hoor ik genoeg leuke dingen in de muziek. Het wordt hoog tijd dat deze plaat van RRR in mijn verzameling komt.

05 Ange - Fils De Lumière
12 Stick Men - Nude Ascending Staircase +4
00 In The Woods - I Am Your Flesh
08 Trees - Fool +2
04 Santana - Song of the Wind +1
04 The Sweet - Air On A Tape Loop
07 Raccomandata Con Ricevuta Di Ritorno - Sogni Di Cristallo +3

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jun 03, 2013 8:32 pm 
Site Admin

Kant A:
Wat te gedateerd voor mijn smaak en niet heel bijzonder. Wel een heel plots einde.

2. Stick Men - Nude Ascending Staircase (5:03) +2
Kijk dit klinkt wel een stuk beter. Ondanks dat het geheel instrumentaal is, kan ik dit wel waarderen.

3. In The Woods - I Am Your Flesh (7:18) +4
Lekkerrrrr! Klinkt goed dit. Doet me aan het oude Black Sabbath denken. Mooie tempowisselingen.

4. Trees - Fool (5:21) +3
Vooral de gitaren op de achtergrond vind ik erg mooi. Aan de zang moet ik wat wennen.

Kant B:
Met dit gefrutsel van Santana heb ik dan weer niets.

Dit begon veelbelovend, maar uiteindelijk ging het wat ongemerkt voorbij. De elektrische achtergrondgeluiden trokken dan wel weer mijn aandacht, maar in negatieve zin.

7. Raccomandata Con Ricevuta Di Ritorno - Sogni Di Cristallo (6:33) +1
Van kant B is dit toch wel de beste. Nog steeds niet helemaal mijn smaak, maar hier hoor ik wel een paar mooie passages.

05 Ange - Fils De Lumière
14 Stick Men - Nude Ascending Staircase +2
04 In The Woods - I Am Your Flesh +4
11 Trees - Fool +3
04 Santana - Song of the Wind
04 The Sweet - Air On A Tape Loop
08 Raccomandata Con Ricevuta Di Ritorno - Sogni Di Cristallo +1

Ga ik 's lezen waarom In the Woods nog geen punten had. ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]