Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu za jul 21, 2018 9:18 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 18, 2012 12:14 am 
Prog expert

Proggers,

Deze keer heb ik een tape van de beste nummers samengesteld uit liederen die ik de laatste periode heb gebruikt in een niet nader te noemen radioprogramma.

Omdat deze nummers moeilijk, in slechte kwaliteit of helemaal niet te vinden zijn op YouTube, heb ik zelf mijn verzameling voor de derde ronde op YouTube geplaatst in één bestand. Jullie kunnen hem dus met 1 klik in zijn geheel beluisteren. Aan de corresponderende hoes is te zien om welke band en dus welk nummer het gaat.

Have fun ....

Prog-Mix Tape 3 Ronald

Voor de punten:

00 - Nine Stones Close - Threads
00 - Pagan's Mind - Entrance To Infinity
00 - Sylvium - Purified Media
00 - Abydos - You Broke The Sun
00 - Galahad - Battle Scars
00 - Frostx - No Me, No You
00 - Jadis - Holding Your Breath
00 - Neal Morse - Jesus' Blood
00 - Iq - High Waters

Luister Link:
WMP http://www.iskc.rocks/rock.m3u
Flash http://iskc.rocks/?page_id=721
Facebook http://www.facebook.com/ISKCWebradio

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 18, 2012 11:10 am 
Prog Professor

Ik ben nu aan het luisteren maar ik vind het knap onhandig dat alles in een klont is verpakt.

Ten eerste lopen de nummers mooi in elkaar over (lijkt me een goede eigenschap voor radio) maar dat vind ik helemaal niet handig als ik aan het beoordelen ben. Ik zie niet hoe lang een nummer nog duurt en voor ik het door heb is een ander nummer al begonnen.

Daarnaast is het niet bijster handig om nummers opnieuw af te spelen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za aug 18, 2012 11:57 am 
Prog Professor

Nine Stones Close - Threads
Zoals ik in de eerste ronde al bij de tape van HHBBXX schreef, hou ik wel van dit album, al kabbelt het allemaal wel iets te veel voort. Gitaarspel is erg mooi, zang is wel een minpuntje.

Pagan's Mind - Entrance To Infinity
De eerste onbekende. Ik kan nu hele onaardige dingen over dit nummer gaan zeggen maar laat ik het maar op houden dat dit gewoon mijn muziek niet is.

Sylvium - Purified Media
De tweede onbekende. Als je een nummer schrijft dat over media gaat, dan zul je dit geluidsfragmentjes vast nodig vinden. Ik heb er nooit zo veel mee, wat mij betreft hadden ze het nummer beter volledig instrumentaal kunnen houden want verder klinkt dit helemaal niet verkeerd. Vrij veel tempowisselingen maar ze voelen voor mij redelijk natuurlijk aan.

Abydos - You Broke The Sun
Hier heb ik bij de derde tape van Vigil al commentaar op gegeven.

Galahad - Battle Scars
Tot nog toe mijn favoriete album van dit jaar. Dit titelnummer begint vrij rustig om daarna naar een lekker a-subtiel refrein over te springen. Een nummer waar ik geen genoeg van kan krijgen maar dat geldt eigenlijk voor het hele album.

Frostx - No Me, No You
Niet van Experiments in Mass Appeal, zoals het achtergrondbeeldje doet vermoeden maar van Milliontown. Ook geen nummer dat het van al te veel subtiliteit moet hebben, het geluid zit een groot deel van de tijd wel erg dicht, maar al met al best een aardig nummer.

Jadis - Holding Your Breath
Die zat al in de derde tape van Casper :roll: Niet dat het nummer daar overigens minder door wordt...

Neal Morse - Jesus' Blood
Neal Morse kan bij mij niet zo heel veel slecht doen en ook hier niet. Met name het instrumentale stukje in het midden is erg mooi.

Iq - High Waters
Ietwat aparte keuze voor dit IQ-nummer (tijdvulling?). Binnen het Subterranea-album geldt dit voor mij vooral als het nummer voor het magistrale slotnummer, zelfs de secondes rust aan het einde vormen voor mij de opmaat naar The Narrow Margin. Puur op eigen merites vind ik het niet meer dan een gemiddeld nummer (waarvan er op Subterranea naar mijn mening iets te veel staan overigens), al is een middelmatig IQ-nummer voor mij nog steeds een dikke voldoende.

Twee nummers die al eerder voorkwamen en van de andere zeven nummers kende ik er al vijf. Zal mijn favoriete tape niet worden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 8:52 am 
"New Progger"

@ Dutchman X .. Mooie selectie Ronald en bedankt voor het toevoegen van een track van Sylvium

@ Brunniepoo :

Citaat:
Sylvium - Purified Media
Als je een nummer schrijft dat over media gaat, dan zul je dit geluidsfragmentjes vast nodig vinden. Ik heb er nooit zo veel mee, wat mij betreft hadden ze het nummer beter volledig instrumentaal kunnen houden ...

Op onze site http://www.sylvium.com (en spotify, iTunes etc) zijn nog twee tracks te vinden waar geen geluidsfragmenten in zitten (volledig instrumentaal)

Citaat:
...want verder klinkt dit helemaal niet verkeerd
Thnx !

Citaat:
Vrij veel tempowisselingen maar ze voelen voor mij redelijk natuurlijk aan.
één tempowisseling ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 2:17 pm 
Prog Diamond

Bij gebrek aan punten van Brunni, open ik de score maar...Misschien dat Brunni z'n punten hieronder alsnog kan toevoegen.

Ik vind dit wel een fijn nummer. De hele CD duurt door het "meer van hetzelfde" gevoel wel wat lang, maar deze is fijn.

Noorse progmetal met zang ala Queensryche. Heb deze ook nog ergens liggen, maar draai het niet vaak eigenlijk.
Best leuk om weer eens te horen.

Sylvium - Purified Media
In the Prog Files had ik al eens een ander nummer van Sylvium opgenomen (Solution). Die vind ik zelf beter, maar dit is ook een goeie.
Enige wat ik mis is een lekker knallende solo op een leadguitar. Dit nummer blijft eigenlijk wat vlak, maar het verveeld niet.

...Deze stond inderdaad al op Vigil's derde tape...
Heb deze ooit eens gekregen van iemand, maar heb 'm denk ik 2 keer gedraaid...
Het klikt niet tussen mij en deze zangert (een enkele uitzondering daargelaten...)

Galahad - Battle Scars
Ja, goed, apart nummer van een goede CD. Niks op aan te merken.

Frost* - No Me, No You
Ik was even in verwarring door de albumcover, want die klopt volgens mij niet.
Het nummer kwam me bekend voor. Terecht want dit komt dus van Milliontown...zie net dat Brunni dit ook al melde...Lekker bezig...:oops:
Dit is niet een CD die ik heel vaak draai. Aardig, middle-of-the-road nummer, maar geen uitschieter.

...en deze stond inderdaad ook op mix-tape 3 van Casper. Toen zei ik:
Anamorph schreef:
Jaaaa, mooooi! Nog steeds een heel fijn nummer! Mijn eerste kennismaking met Jadis, ooit door de betrokkenheid van Martin Orford. Ik vond zelf de zang altijd de zwakke broeder van Jadis, maar daar heeft dit nummer geen last van! :lol: Denk dat ik deze maar eens in een playlist op ISKC moet verwerken. Met overtuiging de tape-winnaar voor mij!

Dus...Of dat nu weer het geval is, zie ik aan het einde wel.

Ook een fijne", van de laatste CD die ik in m'n auto draaide voordat dit weekend m'n hele navigatie en radio/CD door vaklui, onvrijwillig uit mijn auto werden verwijderd! :kill:...maar goed...leuk om weer te horen.
Een echte Morse-tranentrekker uit het bekeerde tijdperk: sappig gezongen en met een lekker solootje ;)

Iq - High Waters
...duidelijk geval van een opvullertje inderdaad. Leuk nummer, maar niet zonder de omliggende nummers...

Conclusie:
Jammer dat er enkele nummers tussen stonden die ook al op andere tapes uit deze derde ronde stonden.
Verder een leuke tape, zonder onbekenden.

De punten:
Aangezien er niet bij stond hoeveel punten we moeten geven en het er (net als de tape van HHBBXX) negen zijn, doe ik maar 1 t/m 4:

01 - Nine Stones Close - Threads 1
04 - Galahad - Battle Scars 4
03 - Jadis - Holding Your Breath 3
02 - Neal Morse - Jesus' Blood 2
00 - Iq - High Waters

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 2:35 pm 
Prog Professor

Anamorph schreef:
De punten:
Aangezien er niet bij stond hoeveel punten we moeten geven en het er (net als de tape van HHBBXX) negen zijn, doe ik maar 1 t/m 4:

en dat was dus de reden dat ik geen punten had gegeven, maar dat had ik natuurlijk wel even moeten melden...

01 - Nine Stones Close - Threads
08 - Galahad - Battle Scars 4
06 - Jadis - Holding Your Breath 3
03 - Neal Morse - Jesus' Blood 1
02 - Iq - High Waters 2

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 6:15 pm 
Prog expert

Sorry heren voor de dubbele nummers, ik zal mijn leven beteren :oops:

Luister Link:
WMP http://www.iskc.rocks/rock.m3u
Flash http://iskc.rocks/?page_id=721
Facebook http://www.facebook.com/ISKCWebradio

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 12:05 pm 
Prog Professor

Dit klinkt goed, maar is mij iets te gezapig. Voor één nummer valt dit wel mee, maar aangezien ik ongeveer dezelfde opmerking heb gegeven bij een ander nummer van deze mannen, vrees ik dat het voor een volledige cd toch gaat tegen steken. Het begint zelfs al wat tegen te steken na een minuut of zeven... Misschien wel goed als achtergrondmuziek, maar om hier 'deftig' naar te luisteren voor een hele cd? Nee dank u.

Ah, deze mannen al eens live aan het werk gezien. Viel toen wel mee. Zoals Anamorph al zei: leuk om eens te horen, maar ook niet meer dan dat. Hun muziek is onderling vrij inwisselbaar, wat de aandacht wel wat laat verslappen voor een hele cd. Dit ene nummer apart is echter prima te behappen.

Sylvium - Purified Media +2
Heb de volledige trilogie al eens beluisterd op hun website. Dit nummer vond ik het minste van de drie, maar dat wil daarom niet zeggen dat het slecht is. De geluidsfragmenten storen niet echt, maar hadden misschien niet gehoeven. Het valt me nu op dat de drum nogal 'schel' staat in vergelijking met het warme van de guitaar en toetsen.

OK, meer commentaar dan :headbang: en _O_ hoef ik hier niet meer te plaatsen.

Galahad - Battle Scars +3
Deze cd heb ik nu een paar weken in mijn bezit. De cd moet nog wat groeien heb ik de indruk. Ze halen nergens het hoge niveau van Empires never last, maar er zitten toch stukken tussen die er niet veel moeten voor onder doen. En dit nummer is er daar een van. Mooie opbouw, afwisseling. Qua tekst is het refrein misschien wat pover ;)

Frost* - No Me, No You
Milliontown heb ik ooit eens geleend van een kameraad. Paar keer naar geluisterd, maar vond het niet echt nodig om de cd te kopen. Klonk nogal 'gewoontjes', wat te rommelig. Zelfde euvel met dit nummer. Ik hoor van alles door elkaar, zonder dat ik er een geheel kan in ontdekken.

Ook ik blijf bij mijn conclusie van de vorige keer: prachtig!

Neal Morse - Jesus' Blood +4
Deze man mag ik graag horen. Niet alles is even goed, maar Testimony 2 vond ik een pareltje. Het is wel niet evident om er een nummer uit te halen, eigenlijk moet je het horen met het nummer ervoor en erachter (en die dan weer met ... ;) ). Mooi nummer, goede solo, ingetogen momenten afgewisseld met uitspattingen (past bij de tekst).

Iq - High Waters +1
Ook een mooi nummer, maar dit kan je onmogelijk los maken van 'the narrow margin' (heb zelfs lang gedacht dat het er een onderdeel van was :roll: )

Conclusie:
Leuke tape, wel niet makkelijk om te beoordelen als alles achter elkaar staat.

De punten:
Aangezien ik Abydos en Jadis al eens met hetzelfde nummer beoordeeld heb, ga ik hen geen punten meer geven in deze tape.

01 - Nine Stones Close - Threads
02 - Sylvium - Purified Media +2
11 - Galahad - Battle Scars +3
06 - Jadis - Holding Your Breath
07 - Neal Morse - Jesus' Blood +4
03 - Iq - High Waters +1

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 28, 2012 10:12 pm 
Site Admin

Het heeft even geduurd, maar eindelijk ook deze beluisterd:

Nine Stones Close - Threads +1
Dit klinkt best wel lekker. Goeie stem, lekker dramatisch, hou ik wel van.

Ik ken Pagan’s Mind een beetje. Een paar keer geprobeerd en zelfs bij een concert (Zaandam) geweest. Ondanks dat ik me toen uitstekend vermaakt heb, zal ik nooit een fan van de man z’n stem worden. Muzikaal is het wel in orde.

Sylvium - Purified Media
Aardig instrumentaal nummer. De geluidsfragmenten maken het voor mij dan weer wel interessanter, in tegenstelling tot anderen.
Abydos - You Broke The Sun +2
Geweldige stem heeft deze vent! Ook een erg mooi nummer, lekker theatraal.

Galahad - Battle Scars +4
Heerlijk nummer is dit. Mooie opbouw, veel afwisseling. Helemaal naar mijn goesting.

Frostx - No Me, No You +3
Ook hier veel afwisseling, alhoewel het niveau van het vorige nummer niet gehaald wordt.

2e Instrumentale nummer van de tape. Geen fan van instrumentale muziek, maar dit is ook weer geen straf ;).

Ik vind Neal een puike zanger en hij schijft ook nog erg goeie nummers. Echter door het te hoge EO gehalte ben ik ooit afgehaakt. Eerste Testimony album heb ik zelfs weggegeven.
Ook dit nummer klinkt weer prima, maar toch….dat Jezus gedoe :|

Iq - High Waters
Een kort maar geen onaardige afsluiter.

Ik denk dat onze smaken aardig overeen komen Ronald, ik heb me niet verveeld met je tape.

02 - Nine Stones Close - Threads +1
02 - Sylvium - Purified Media
02 - Abydos - You Broke The Sun +2
15 - Galahad - Battle Scars +4
03 - Frostx - No Me, No You +3
06 - Jadis - Holding Your Breath
07 - Neal Morse - Jesus' Blood
03 - Iq - High Waters

Zo ik ben weer helemaal bij :-D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 9 berichten ]