Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu vr dec 14, 2018 11:16 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 29, 2012 9:55 pm 
Prog Professor

Welkom bij ronde 3!

Even terug in de tijd...
Na aanleiding van de eerste tape had ik een leuke, vind ik dan toch, verklaring geschreven over het hoe en waarom.
Op mijn werk nog wel.
Echter ben ik nog steeds niet in de gelegenheid geweest om deze (iets) verder uit te werken en te plaatsen, misschien dat dit ooit nog gebeurt, maar insteek van deze tape was vooral dat ik geen 'usual suspects' bands wou plaatsen die na alle waarschijnlijkheid toch wel de meeste punten bij elkaar zouden sprokkelen.
Het idee was dus dat de bands van tape 1 zo'n beetje evenveel punten zouden krijgen, dat het keurig verdeeld zou worden.
Nou, het moge duidelijk zijn dat ik in die opzet niet echt was geslaagd.

Tape 2 was meer recht toe recht aan, met bands die mij in het verleden mijn hartje sneller deden kloppen of met nummers welke mij een goed gevoel gaven, veelal goede herinneringen.
De vreemde eend op die lijst was Motörhead overigens. ;)
Ik vond het nogal gaaf dat de meesten van jullie daar vrij positief over waren!

Maar toen...mixtape 3.
De regels zijn duidelijk, de tape moet beluisterbaar zijn dus niet langer dan een uur en het liefst korte nummers zo tot een minuut of zeven á acht, iets wat later wat werd genuanceerd, mits regel 1 van deze zin maar in tact bleef.
Uw wil geschiedde...
Ik kom niet boven de uur uit. ;)
Althans, in eerste instantie want ik heb naderhand toch nog wat heen en weer geshuffled dus ik hoop dat jullie mij die 1 minuut 16 vergeven. ;)

Over 1 nummer heb ik het laatst al een klein beetje over gehad, van een band die mij, net zoals de andere 'geintje' van de eerste tape, totaal omver heeft geblazen, en ik hoop dat men het nu wel kan waarderen.
Geen gemakkelijke kost, technische prog-metal geflambeerd met klassieke invloeden, ben benieuwd wat jullie daar van gaan vinden!
Wel jammer dat ze niet meer bestaan en dat ze maar een cd hebben uitgebracht.
De overige nummers zijn nummers met een fijne bite plus een logische afsluiter want dit moest gewoon Rain van Shadow Gallery zijn.
Het laatste nummer van Mike...voor mij speciaal genoeg.

Omdat er 'maar' zeven nummers op staan gaarne scoren van 1 t/m 4.
Veel plezier in deze derde ronde.

Kant A (31:36):

1:The Flower Kings ~ A Vampire's View
2:Demians ~ Sapphire
3:Blind Ego ~ Guilt
4:Tomorrow's Eve ~ The Eve Suite

Kant B (29:40):

5:Koyaanisqatsy ~ Cosmic Space Dive
6:The Barstool Philosophers - Descendents of the Fall
7:Shadow Gallery ~ Rain

Voor de punten:

Kant A:

-The Flower Kings ~ A Vampire's View
-Demians ~ Sapphire
-Blind Ego ~ Guilt
-Tomorrow's Eve ~ The Eve Suite

Kant B:

-Koyaanisqatsy ~ Cosmic Space Dive
-The Barstool Philosophers ~ Descendents of the Fall
-Shadow Gallery ~ Rain

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 30, 2012 10:15 pm 
Prog Professor

Het probleem dat ik met veel Flower Kings' materiaal heb is dat ik het allemaal nogal generiek vind klinken. Wel goed hoor, maar ik heb elke keer het idee dat ik het allemaal al zo vaak gehoord heb. In dat opzicht vind ik dit wel een heel aardig nummer, ik zou het misschien niet eens direct als FK herkend hebben. Ik weet niet of ik er heel erg naast zit als ik vermoed dat Stolt dit geluid met Agents of Mercy verder heeft proberen te verkennen?

edit: nu ik het zo teruglees lijkt het alsof ik dit nummer enkel aardig vind omdat het afwijkt van de rest van hun oeuvre. Dat is beslist niet het geval, ook als ik het beoordeel op de eigen merites vind ik dit een van de beste TFK-nummers die ik tot nog toe gehoord heb.

-Demians ~ Sapphire

Dit album schijnt nogal een naam te hebben maar ik had er nog nooit wat van gehoord. Dit valt zeker niet tegen zonder dat ik het echt opzienbarend vind.

-Blind Ego ~ Guilt

Het gitaarwerk klinkt wel prima maar eigenlijk vanaf het moment dat de vervormde stem inzet wist ik al dat dit hem niet ging worden.

Het moge inmiddels bekend zijn dat progmetal niet echt mijn subgenre is. Ook dit klinkt voor mij weer zoals zovele andere bands, al is het er wel een met een zanger die ruim boven het gemiddelde uitsteekt.

Kant B:

Ha, instrumentale progmetal! Het nummer heeft zeker vermakelijke passages maar toch ook best saaie stukken. Van de compositie als geheel begrijp ik vooralsnog niet echt veel, het lijkt een hoog knip-en-plakgehalte te hebben.

De originaliteitsprijs gaat dit niet winnen, maar het nummer zit wel goed in elkaar en blijft de gehele lengte boeiend en dat is al heel wat bij lange progmetalnummers ;).

-Shadow Gallery ~ Rain

En we sluiten de tape af met een stukje progmetal :| Naar ik begrijp is dit toch een van de vaandeldragers van het genre maar op Tyranny (die ik ooit geprobeerd heb) heb ik dat niet echt terug gehoord. Ook dit doet me dan weer niet bijzonder veel, waarbij met name de zangpartijen me in het geheel niet liggen.

Nou, The Flower Kings en zes keer progmetal. Het moge duidelijk zijn waar mijn vier punten heengaan :-D

Voor de punten:

Kant A:

04 The Flower Kings ~ A Vampire's View
02 Demians ~ Sapphire
00 Blind Ego ~ Guilt
00 Tomorrow's Eve ~ The Eve Suite

Kant B:

01 Koyaanisqatsy ~ Cosmic Space Dive
03 The Barstool Philosophers ~ Descendents of the Fall
00 Shadow Gallery ~ Rain

Laatst bijgewerkt door Brunniepoo op di jul 31, 2012 11:27 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 31, 2012 10:32 am 
Prog Professor

Brunniepoo schreef:

Nou, The Flower Kings en zes keer progmetal. Het moge duidelijk zijn waar mijn vier punten heengaan :-D

Dat is wel erg kort door de bocht. :-D

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 31, 2012 11:29 am 
Prog Professor

Nou, vier keer progmetal en twee twijfelgevallen dan :-D

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 01, 2012 9:24 am 
Prog Professor

Brunniepoo schreef:
Nou, vier keer progmetal en twee twijfelgevallen dan :-D

Dan stel ik voor om Bon Jovi ook als progmetal te labelen. :P

Dat je twijfeld over Demians, dat snap ik dan nog wel, maar Blind Ego is echt geen progmetal hoor. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 07, 2012 2:16 pm 
Prog Professor

-The Flower Kings ~ A Vampire's View +1

Ah, een eerste bekende. Prachtig nummer, wat enigszins afwijkt van het normale TFK-oeuvre zoals Brunniepoo al opmerkte. Of dit aan de aanwezigheid van Daniel Gildenlow van PoS ligt, weet ik niet, maar het zou ook wel binnen PoS kunnen passen, dus waarschijnlijk wel. Het lieftallige dat de meeste TFK-nummers kenmerkt, wordt hier wat gecounterd door iets dreigends. Werkt goed.

-Demians ~ Sapphire +2

Volgende bekende. Heb deze cd grijsgedraaid toen ie uitkwam. Dit is een van de betere nummers. Mooie afwisseling. Catchy. Jammer dat hij op zijn volgende cd de lijn niet echt kon doortrekken.

-Blind Ego ~ Guilt

Deze is mij onbekend. Heb die wel al een paar keer zien voorbijgaan op dit forum, maar heeft nooit mijn interesse gewekt. Die vervormde stem maakt ook weinig reclame. Klinkt anders niet slecht, maar het ontbreekt ergens aan.

Volgende onbekende. Alhoewel, als ik de hoes zie, gaat er een belletje rinkelen (kan natuurlijk ook gewoon van hier op het forum zijn). Klinkt niet slecht. Wat melodieus, afwisseling hardere en zachte stukken. Degelijke zanger. Iets om eens naar uit te kijken. Hoor ik daar Barlow (Iced Earth) plots meezingen?

Kant B:

-Koyaanisqatsy ~ Cosmic Space Dive +3

Opnieuw onbekend. Instrumentaal deze keer. Klinkt heel goed! Zeker iets om naar op zoek te gaan.

De laatste onbekende van deze tape. Klinkt eveneens goed! Het zal moeilijk worden om punten te geven. Origineel is het idd niet, maar ik eet liever een traditioneel gebakken cake dan iets heel experimenteel gebakken waarna ik mijn mond moet spoelen ;)

-Shadow Gallery ~ Rain +4

En deze kennen we! Ik ken niet veel van SG, maar room V is een absoluut topalbum! En laat dit nummer nu een van de beste nummers van dat album zijn. Dit heeft het allemaal: afwisseling, goede zanger, bombast, goede solo's ... _O_

Maddox, ik heb me geamuseerd met deze tape! Bedankt! Ik kan Brunniepoo wel enigszins volgen dat als progmetal je straatje niet is, dat het een lange zit kan worden. Maar aangezien ik progmetal wel kan waarderen, was het voor mij een aangenaam doorgebracht uurtje, met nog een aantal bands om verder te verkennen. Wat wil een mens nog meer? Punten misschien. Dat wordt moeilijker. Blind Ego is de vreemde eend in de bijt en valt af. De andere zes nummers verdienen allemaal punten. De gegeven punten zijn dus wat arbitrair. Morgen zou het een andere volgorde kunnen zijn...

Voor de punten:

Kant A:

05 = 4 + 1 The Flower Kings ~ A Vampire's View
04 = 2 + 2 Demians ~ Sapphire
00 Blind Ego ~ Guilt

Kant B:

04 = 1 + 3 Koyaanisqatsy ~ Cosmic Space Dive
03 The Barstool Philosophers ~ Descendents of the Fall
04 = 0 + 4 Shadow Gallery ~ Rain

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 07, 2012 2:38 pm 
Prog priest

Kant A:
The Flower Kings ~ A Vampire’s View 1

Wat ik gehoord heb van deze band vond ik wel aardig, maar ook niet geweldig. Daniel Gildenlöw (daar is-ie weer, net op de tape van Buso ook al) maakt het wel een stuk interessanter. Is dit de eerste keer dat hij met TFK samen werkt? Ik ben het met Brunnie eens, dit is het beste TFK-nummer dat ik ken (en dat zijn ze vast niet allemaal). Deze cd ga ik maar eens beluisteren, want dit nummer spreekt me wel aan en loopt duidelijk over in een volgende.

Demians ~ Sapphire
Deze cd is fijn, zo ook dit nummer. Deze tape begint goed!

Blind Ego ~ Guilt
En weer een goed nummer, dat wordt nog lastig met punten verdelen als dat zo doorgaat. Een redelijk rechttoe rechtaan nummer en dat is ook lekker op z’n tijd. Ik vind dit wel wat.

Tomorrow's Eve ~ The Eve Suite
Deze is ook weer goed, daarom staat-ie ook in mijn cd-kast denk ik ;) Lekker nummer.

Kant B:
Koyaanisqatsy ~ Cosmic Space Dive 3

Mooi stukje instrumentaal hier! Dit ken ik niet, maar daar moet ik eens wat aan gaan doen.

The Barstool Philosophers ~ Descendents of the Fall 2
Weer een mooi nummer zeg, de zang is niet helemaal mijn smaak maar de muziek is prachtig. De opbouw van het nummer en dus het totaal erg fraai. Weer iets om vaker te gaan luisteren, ik krijg het nog druk.

Shadow Gallery ~ Rain 4
Altijd lekker een nummer van Shadow Gallery en dan ook nog van de cd die lang een van mijn favorieten is geweest. Zo hoort muziek te klinken, heerlijk!

Dit is een van de beste tapes die ik tot nog toe gehoord heb. :thumbup: :thumbup: Ik ben duidelijk wel een liefhebber van progmetal. Het maakt punten verdelen wel erg lastig (en dan maar 4 nummers met punten :evil: ), maar da’s een luxe probleem, toch? Bedankt voor deze supertape _O_ Je maakt het voor mij wel moeilijk om een tape neer te zetten die acceptabel is na deze… Bedankt daarvoor :club: ;)

Even puntjes tellen...

Kant A:
6 = 5+1 The Flower Kings ~ A Vampire's View
4 Demians ~ Sapphire
0 Blind Ego ~ Guilt
0 Tomorrow's Eve ~ The Eve Suite

Kant B:

7 = 4+3 Koyaanisqatsy ~ Cosmic Space Dive
5 = 3+2 The Barstool Philosophers ~ Descendents of the Fall
8 = 4+4 Shadow Gallery ~ Rain

Laatst bijgewerkt door HHBBXX op di aug 07, 2012 3:10 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 07, 2012 2:50 pm 
Prog Professor

HHBBXX schreef:
Even puntjes tellen...

Kant A:
5 = 04+1 The Flower Kings ~ A Vampire's View
02 Demians ~ Sapphire
00 Blind Ego ~ Guilt

Kant B:

4 = 01+3 Koyaanisqatsy ~ Cosmic Space Dive
5 = 03+2 The Barstool Philosophers ~ Descendents of the Fall
4 = 00+4 Shadow Gallery ~ Rain

Ik denk dat je vertrokken bent van de punten van Brunniepoo en niet van de mijne ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 07, 2012 3:11 pm 
Prog priest

Buso schreef:
Ik denk dat je vertrokken bent van de punten van Brunniepoo en niet van de mijne ...

:oops: Klopt, je was me blijkbaar net voor...
Aangepast! Bedankt :headbang:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 08, 2012 10:25 pm 
Prog Professor

Kant A:
Als ik één adjectief moet plakken op 90% van de muziek van Roine Stolt en in het bijzonder die van de bloemenkoningen is het wel... wollig. Dit nummer vormt daar helaas geen uitzondering op, of het nou een ietwat atypisch Flower Kings nummer is - zoals ik hierboven enkele malen lees - of niet.

-Demians ~ Sapphire
Was indertijd wel een aardige hit in de progwereld. Het tweede album vond ik ook wel aardig, maar dat was de goegemeente dan weer minder met mij eens kennelijk. Omdat het voor mij ook nooit echt boven het maaiveld uitgekomen is, is dit niet meteen een feest der herkenning, maar toch best oke.

-Blind Ego ~ Guilt
Tja, Wouter spreekt over progmetal en ontmoet wenkbrauwfronsen. Maar dit is toch op zijn minst een illustratie van de verwevenheid van neoprog en progmetal, geheel toevallig ook de twee populairste progstromingen van de laatste jaren. Dit is sowieso wel een van de steviger nummers van deze supergroep als ik het wel heb. Aardig, maar ze hebben betere.

Vrij typische progmetal met bijbehorende ondermaatse zanger (net geen Geoff Tate) en halverwege een paar weinig subtiele tempowisselingen. Misschien had ik het tien jaar geleden goed gevonden...

Kant B:
Kennelijk behoorlijk obscuur, deze band die naar het werk van Philip Glass genoemd is. 't Is instrumentaal, dus de vermoeiende metalzanger ontbreekt alvast. Verder is het eigenlijk ook wel aangenaam: prettig ruimtelijk, zonder al te cheesy te worden. Met zijn twaalf minuten wel een hele zit, dat dan weer wel.

Op zo'n tape vol neoprogmetal slaat op een gegeven moment de vermoeidheid toch wel toe en voor mij is dat bij dit nummer. Spijtig, want dit heeft hoorbaar best potentieel, met een fijne ritmesectie. Maar die toetsen zijn toch wel een beetje té... de algehele bombast ook trouwens.

-Shadow Gallery ~ Rain
Dit valt dan wel weer mee. Had bij Shadow Gallery toch altijd het beeld van een poor man's Dream Theater, maar goed... het zal ook wel niet voor niets zijn dat sommigen zelfs hun forumnaam aan de band ontlenen.

De tape viel niet tegen, zeker niet na enkele van de voorgaande commentaren. Maar misschien kan er voor de volgende keer nog een minimale verbreding van de horizon gezocht worden? ;)

Even puntjes tellen...

Kant A:
06 The Flower Kings ~ A Vampire's View
07 Demians ~ Sapphire +3
00 Blind Ego ~ Guilt

Kant B:

11 Koyaanisqatsy ~ Cosmic Space Dive +4
06 The Barstool Philosophers ~ Descendents of the Fall +1
10 Shadow Gallery ~ Rain +2

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 09, 2012 3:09 pm 
Prog Diamond

M'n eigen progmetal maar even afgezet om deze tape te beluisteren.
De commentaren lezende, denk ik dat ik dit wel zou moeten kunnen waarderen. :)

Kant A:
The Flower Kings ~ A Vampire's View
Hoewel ik deze CD nog ergens heb staan, heb ik 'm nog nooit goed gehoord. Misschien moet ik dat toch eens gaan doen!
Dit is wel anders dan ik gewend ben van de Flower Kings. Meer power...! Lekker start, Prog-Files materiaal! Denk dat ik deze in week 38 ga opnemen.

Demians ~ Sapphire
Deze ken ik dan weer wel. Redelijk goed nummer, maar blijft niet zo hangen...en er staan m.i. betere op deze schijf.
Tijdje terug al weer dat ik deze gehoord heb. Na deze CD was ik zeer hoopvol voor de opvolger, maar die valt me bar tegen.
Daarna heb ik deze ook niet veel meer gedraaid. Zal 'm weer eens opsnorren.

Blind Ego ~ Guilt
Van de tweede CD, die ik ook weer veel minder goed ken dan de eerste. Voor mij was het nieuwtje er op deze CD wel af...
Het is een lekker nummertje, maar het pakkende van de eerste CD mis ik...

Tomorrow's Eve ~ The Eve Suite
De eerste onbekende. Klinkt goed. Vind de zangert niet heel geweldig, maar het geheel klinkt best wel OK.

Kant B:
Koyaanisqatsy ~ Cosmic Space Dive
Nooit geweten dat er ook een band was die Koyaanisqatsy heette. Mooi dit!
Naar het einde wordt het een beetje theatrale filmmuziek, maar als geheel erg mooi!
Daar wil ik wel meer van horen. Is de rest ook zo?

The Barstool Philosophers ~ Descendents of the Fall
En deze ken ik ook niet. Muzikaal nog een tandje beter dan de vorige. In tegenstelling tot Casper vind ik deze zangert een veel hoger hoog Geoff Tate gehalte hebben dan die van Tomorrow's Eve.
Het stoort me echter niet! Ook hier wil ik wel meer van horen.

Shadow Gallery ~ Rain
Tsjaaa...en deze hoef ik eigenlijk niet eens te draaien aangezien dit hier een van de meest gedraaide CD's is.
Dit nummer behoort samen met Vow en Torn tot de hoogtepunten van deze CD (welke helaas de laatste met Mike als zangert was...)
Ik snap dat je met deze waardige afsluiter wilde eindigen. Ik kan het ook niet over m'n hart verkrijgen, deze niet de volle 4 punten te geven (ondanks dat ik de plaat kan dromen ;))

De tape-keuzes:
Het is altijd een afweging of je een tape maakt, geheel op je eigen voorkeur of dat je iedereen probeert te behagen.
Bij de eerste keuze krijg je bij sommigen (in dit geval ook bij mij) de handen goed op elkaar, maar anderen zijn met de tape dan weer minder gelukkig.
Kies je voor een meer gevarieerde, voor-elk-wat-wils aanpak (zoals ikzelf tijdens mijn laatste tape heb geprobeerd) dan is de tape weer minder één geheel en heeft deze niet één smoelwerk...
Anderzijds is het ook wel weer de uitdaging om de tape te vullen waar in ieder geval iedereen iets op kan vinden wat ie mooi vindt en wat ook nog eens niet al te bekend is...
Tot zover de afwegingen...

Deze tape heeft mij, zoals gezegd erg kunnen bekoren, met zelf een paar nieuwe ontdekkingen!
Ergo, de punten:

Kant A:
07 The Flower Kings ~ A Vampire's View +1
07 Demians ~ Sapphire
00 Blind Ego ~ Guilt

Kant B:

13 Koyaanisqatsy ~ Cosmic Space Dive +2
09 The Barstool Philosophers ~ Descendents of the Fall +3
14 Shadow Gallery ~ Rain +4

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 09, 2012 7:03 pm 
Prog Professor

Anamorph schreef:

De tape-keuzes:
Het is altijd een afweging of je een tape maakt, geheel op je eigen voorkeur of dat je iedereen probeert te behagen.
Bij de eerste keuze krijg je bij sommigen (in dit geval ook bij mij) de handen goed op elkaar, maar anderen zijn met de tape dan weer minder gelukkig.
Kies je voor een meer gevarieerde, voor-elk-wat-wils aanpak (zoals ikzelf tijdens mijn laatste tape heb geprobeerd) dan is de tape weer minder één geheel en heeft deze niet één smoelwerk...
Anderzijds is het ook wel weer de uitdaging om de tape te vullen waar in ieder geval iedereen iets op kan vinden wat ie mooi vindt en wat ook nog eens niet al te bekend is...
Tot zover de afwegingen...

Heeft u ook nog een conclusie ;)

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 09, 2012 9:13 pm 
Prog Diamond

Ehm....nee :lol2:
Alleen dat dit duidelijk een tape uit de eerste categorie was... :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 17, 2012 2:38 pm 
Site Admin

Kant A:

Een band welke ik alleen van naam ken. Nooit verder onderzocht eigenlijk. Dus ook nooit geweten dat Daniël Gildenlöw deel heeft uitgemaakt van deze band.
Dit nummer klinkt best aardig, alhoewel ik een beetje lang moet wachten voordat het losbarst en dan nog niet geheel naar mijn zin. Vooral in het laatste deel krijg je dan wat rommelige/ingewikkeld portie van vooral toetsen en drums over je heen waar ik geen liefhebber van ben. Moet vast de invloed van Bodin zijn. Ooit een album van gehad (I Am), waar ik ook niet doorheen kwam. Die heb ik destijds met alle liefde weggegeven.

-Demians ~ Sapphire
Deze ken ik dan weer wel. Van een album dat ik destijds erg hoog had zitten, maar al snel weinig meer draaide. Wanneer ik dit nummer weer hoor kan ik er wel erg van genieten.
Heerlijke rustige start met later wat steviger passages. Loopt lekker, goeie tempowisselingen. Ja, ik snap wel waarom ik hier zo over te spreken was (en ben!)

-Blind Ego ~ Guilt
Van Blind Ego heb ik ooit een copietje gehad van het album Mirror. Vond dat best een aardig album en vond het dan ook leuk dat ze in het voorprogramma van Sylvan stonden destijds. Mis! Het was een co-headliner show en Blind Ego kwam als tweede. Na een geweldige show van Sylvan kwam daar ineens een popiejopie het podium op springen die er in z’n eentje voor zorgde (volgens mij) dat de halve zaal leegliep. Sindsdien interesseerde de band me meteen niet meer.
Dat terzijde is dit helemaal geen onaangenaam nummer. Lekker ruig, goeie zang.

Beetje over the top progmetal, waarbij ik de rustige delen wat te theatraal vind. Verder heeft het wel mooie afwisselingen en goede instrumentale passages. Misschien iets te veel wisselingen in een nummer gestopt.
Evengoed een best lekker nummer om doorheen te worstelen ;)

Kant B:

Langdurige, uitgebreide , instrumentale progmetal. Best een leuk voor een keer, maar doet me weinig.

Een zanger die wel erg op Geoff Tate lijkt. Ook verder lijkt het wel aardig op Queensrÿche. Men doet dat niet slecht. Beter goed gejat dan slecht bedacht zullen we maar zeggen ;)

-Shadow Gallery ~ Rain
Van SG ken ik alleen Tyrani. Dat vind ik best een prima album en ook dit nummer vind ik te pruimen. Echter heb ik nooit echt de adoratie begrepen. Het is verre van slecht, maar persoonlijk zou ik het niet de hemel in prijzen. Evengoed een paar punten.

07 The Flower Kings ~ A Vampire's View
11 Demians ~ Sapphire +4
01 Blind Ego ~ Guilt +1

Kant B:

13 Koyaanisqatsy ~ Cosmic Space Dive
12 The Barstool Philosophers ~ Descendents of the Fall +3
16 Shadow Gallery ~ Rain +2

Geen vervelende tape om door de koptelefoon te horen ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 17, 2012 3:31 pm 
Prog priest

Spider schreef:
Kant A:

Een band welke ik alleen van naam ken. Nooit verder onderzocht eigenlijk. Dus ook nooit geweten dat Daniël Gildenlöw deel heeft uitgemaakt van deze band.

Dat doet-ie ook niet, lijkt mij een gastoptreden of zo.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma sep 17, 2012 5:26 pm 
Prog Professor

HHBBXX schreef:
Spider schreef:
Kant A:

Dat doet-ie ook niet, lijkt mij een gastoptreden of zo.

Zeker geen gastoptreden, HHBBXX. ;)

Hij heeft wel degelijk in de band gezeten, te weten tussen 2002 en 2004.
Hij is te horen op de studioalbums Unfold the Future en Adam and Eve, waar The Vampire's View op staat, en ook op de live-cd Meet the Flower Kings is hij ook aanwezig.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 16 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]