Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu za jul 21, 2018 9:32 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jul 14, 2012 12:53 pm 
Prog Diamond

Zo, na een weekje pauze waarin iedereen z'n achterstanden heeft kunnen wegwerken ;) , is het weer tijd voor een nieuwe mixtape.
Geen thema, geen rode draad...gewoon muziek uit verschillende windrichtingen, oud en nieuw, bekend en onbekend...

Ik hoor wel weer wat ervan gevonden wordt!
Graag scoren van 1 t/m 5

Kant A (30:18)

1) Soen - Oscillation (6:50)
2) Obiymy Doschu - Dorohoyu Vichnosti (7:06)
3) Peter Hammill - The Comet, The Course, The Tail (6:03)
4) Hurts - Silver Lining (4:59)
5) Red - Already Over Part 2 (5:20)

Kant B (29:12)

1) Alice Cooper - Years Ago/Steven (8:39)
2) Jethro Tull - Bourée (live in Montreux) (4:47)
3) Devin Townsend Project - Bent it like Bender (PLAY IT LOUD!) (3:43)
4) Atoma - Highway (4:23)
5) Cosmos - Contact (7:40)

Bonus:

De grappige live in Zoetermeer versie van Devin Townsend - Bent it like Bender (jammer dat het geluid zo slecht is)

Voor de punten:

Kant A
Soen - Oscillation
Obiymy Doschu - Dorohoyu Vichnosti
Peter Hammill - The Comet, The Course, The Tail
Hurts - Silver Lining
Red - Already Over Part 2

Kant B
Alice Cooper - Years Ago/Steven
Jethro Tull - Bourée (live in Montreux)
Devin Townsend Project - Bent it like Bender
Atoma - Highway
Cosmos - Contact

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 14, 2012 2:56 pm 
Prog Professor

Kant A
Soen - Oscillation
Na wat positieve aandacht alhier heb ik dit album wel eens beluisterd via Progstreaming zonder er enthousiast over te raken. Is nu helaas niet anders, ik vrees dat dit niets voor mij is.

Ach, ons mini-hypeje van een jaar of twee geleden. Niet zo heel veel meer naar geluisterd sindsdien maar het blijft best fijne muziek, al staan er op dit album wel nummers die me meer aanspreken. De folk-elementen in dit nummer bevallen me wel, de metal-elementen wat minder.

Tja, Hammill solo is toch wat anders dan Van der Graaf, blijkt ook hier weer. Muzikaal blijft het toch allemaal een beetje aankleding bij de vocalen, echt ergens heen gaan doet dit nummer niet. Gelukkig houd ik wel van Hammill's stem...

Hurts - Silver Lining
Nooit van gehoord maar dit klinkt zeker niet verkeerd! Jaren '80-retro tot-en-met, dat dan weer wel, maar dat mag de pret niet drukken.

Echt weer zo'n nummer waar ik weinig zinnigs over kan zeggen. Het klinkt niet verkeerd maar er gebeurt mijns inziens helemaal niets in de ruim vijf minuten die het nummer duurt.

Kant B
Heeft nogal een hoog hoorspel-gehalte, pas over de helft wordt het muzikaal wat interessanter. Is toch wel wat anders dan ik van Alice Cooper gewend ben maar zeer zeker niet slecht. Vooral het tweede gedeelte (Steven) klinkt erg creepy. Maar eens achteraan gaan.

De studio-versie te vaak gehoord hebbend, was de variatie van deze live-versie in ieder geval erg welkom, klinkt wat minder gezapig. Verder ben ik toch van mening dat de interessantere werken van Jethro Tull hierna pas kwamen. Wist overigens niet dat er een Montreux-opname van JT was, maar eens naar op zoek, zijn over het algemeen prima concertregistraties.

Geloof dat er in een eerder tapeje al wel eens wat van deze band voorbij is gekomen maar ik zou niet meer kunnen zeggen of ik dat wat vond. Dit klinkt in ieder geval zeker niet verkeerd, lekker catchy nummer. Geluid had wel wat minder vol gemogen.

Atoma - Highway
Geen onaardig nummer maar weinig opzienbarend (of het moeten die rare hoge tonen zijn die er na een minuut of drie bijkomen). Wel een prima zanger.

Cosmos - Contact
Zoals de plaatser van de video al zegt "Its like hearing Pink Floyd". Gitaarmelodieën klinken wel prima, maar over de zang ben ik niet bepaald enthousiast.

Al met al een paar aardige verrassingen!

Kant A
0 Soen - Oscillation
3 Obiymy Doschu - Dorohoyu Vichnosti
4 Peter Hammill - The Comet, The Course, The Tail
2 Hurts - Silver Lining
0 Red - Already Over Part 2

Kant B
5 Alice Cooper - Years Ago/Steven
0 Jethro Tull - Bourée (live in Montreux)
1 Devin Townsend Project - Bent it like Bender
0 Atoma - Highway
0 Cosmos - Contact

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jul 14, 2012 3:25 pm 
Prog Diamond

U is er weer snel bij!

T.a.v. Jethro Tull in Montreux: er is een DVD versie van en die klinkt erg goed inderdaad!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2012 11:14 am 
Prog Professor

Kant A
Soen - Oscillation+3
Dit doet me ergens aan denken. Door de opkomende dementie kan ik wel niet onmiddellijk zeggen aan welke band dit refereert. Lees op YT dat het een originele imitatie (wie wil mag hier gerust over verder filosoferen) van Tool zou zijn. Was niet mijn eerste idee (maar ik ben niet zo heel bekend met die band). Klinkt niet slecht, maar ik denk dat een gebrek aan originaliteit hen wat in de weg zit. Of ik moet er gewoon nog wat meer naar luisteren... Bij de tweede luisterbeurt merk ik dat dit nummer mij toch wat meer bevalt dan eerst gedacht. Om de cd nu te kopen, is wat veel gezegd.

Obiymy Doschu - Dorohoyu Vichnosti +4
Ah, de mannen van wie de cd bijna onbestelbaar was via hun eigen site (leek me toch weinig vertrouwenwekkend). De muziek is goed. Ik weet niet of ik de zang een hele cd ga uithouden. Het klagerige steekt wat tegen naar het einde toe. Eigenlijk zou de zang wat minder mogen en wat meer instrumentale delen. Ik hoor precies wel een riff (zo rond 5.15) die ik van ergens anders ken (maar die dementie wederom ...)

VDGG is nog altijd vrij onbekend bij mij (heb enkel H...). Dit doet me wat denken aan David Bowie en ik ben geen fan van DB...

Hurts - Silver Lining
Totaal onbekend en als ik de eerste tonen hoor, heb ik het gevoel dat ik het zo wil houden ook. Flauw nummer in mijn oren. Snel afgezaagd.

Ook onbekend. Vrees dat het ook zo zal blijven. Zoals Brunnie zei: er gebeurt echt niks in dit nummer. Misschien dat dit perfect past binnen een hele cd (als rustpunt), maar zo alleen staand ... nee.

Kant B
Alice Cooper - Years Ago/Steven +5
Ah, deze cd heb ik. Was mijn derde album van AC na Hey Stupid en Greatest Hits. Was zeer verbaasd dit te horen. Vond er in het begin niks aan. Een paar jaar later ben ik dit meer gaan appreciëren. Je moet dit nummer echt wel binnen de hele cd (Welcome to my nightmare) horen, dan pas snap je waar dit over gaat. Vooral het tweede deel is prachtig.

Van deze mannen ken ik enkel Aqualung en wat losse nummers. Het begin en einde doet me denken aan de muziek bij een film over de Middeleeuwen. Het middenstuk vind ik best wel lekker klinken, de rest mochten ze toch nog wat inkorten.

Devin Townsend Project - Bent it like Bender +1
Ik heb enkel Terria van deze man en dit nummer doet me wel wat denken aan die cd, alleen is het iets te druk naar mijn zin. Er zit weinig rust in dit nummer.

Atoma - Highway
De volgende onbekende. Geen idee wat ik hier mee aanmoet. Het begin vond ik wat te soft om het daarna wat te druk te vinden. Misschien dat dit laatste euvel wel opgelost raakt op een betere installatie dan mijn pc.

Cosmos - Contact +2
Opnieuw een onbekende. Klinkt goed! ... tot de zanger zijn strot open trekt... Ok, een geluk dat hij niet al te veel aan de bak moet.

Kant A
3 Soen - Oscillation +3
7 Obiymy Doschu - Dorohoyu Vichnosti+4
4 Peter Hammill - The Comet, The Course, The Tail
2 Hurts - Silver Lining
0 Red - Already Over Part 2

Kant B
10 Alice Cooper - Years Ago/Steven+5
0 Jethro Tull - Bourée (live in Montreux)
2 Devin Townsend Project - Bent it like Bender+1
0 Atoma - Highway
2 Cosmos - Contact+2

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2012 12:25 pm 
Prog Professor

Buso schreef:
Obiymy Doschu - Dorohoyu Vichnosti +4
Ah, de mannen van wie de cd bijna onbestelbaar was via hun eigen site (leek me toch weinig vertrouwenwekkend). De muziek is goed. Ik weet niet of ik de zang een hele cd ga uithouden. Het klagerige steekt wat tegen naar het einde toe. Eigenlijk zou de zang wat minder mogen en wat meer instrumentale delen.

Dat had ik nou ook. Heb hem toevallig recent via Marktplaats gekocht maar de andere opties waren een onbetrouwbare site of een site met een euro of tien aan verzendkosten :roll:

Er was toen overigens wel een gratis legale download (bandcamp?) dus dan kun je iig kijken of je het een heel album uithoudt...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2012 7:30 pm 
Prog Diamond

Brunniepoo schreef:
Er was toen overigens wel een gratis legale download (bandcamp?) dus dan kun je iig kijken of je het een heel album uithoudt...

Via die weg heb ik 'm toen bemachtigd...en een hele CD is inderdaad best een uitdaging ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 16, 2012 11:02 pm 
Prog Professor

Kant A
Soen - Oscillation 1
Het hele album viel mij zeker niet tegen. Voor mijn gevoel stonden er ook wel stukken op waar het Toolplagiaat iets minder dik bovenop lag. Dit blijft toch wel een beetje in A Perfect Circle / Karnivool contreien hangen. Niettemin zeker aardig.

Heb er indertijd ook wel een keer naar geluisterd en het toen met een schouderophalen weer terzijde gelegd. Dit begint wel aardig, maar de zang (en de taal?) is niet aan mij besteed. Jammer, want verder heeft het wel potentie.

Peter Hammill - The Comet, The Course, The Tail 2
Herkenbare klanken van Peter Hammill. Het heeft wat moeite op gang te komen, maar dan is het zeker wel mooi.

Hurts - Silver Lining
Klinkt lekker, niks meer en vooral niks minder. Volgens mij was dit recentelijk ook een hypeje, maar het is toen volledig aan mij voorbij gegaan eigenlijk.

Tja, dit is nogal een kabbelende ballade. Misschien doet hij het als intermezzo in een groter geheel wel aardig, maar zo vind ik er niet echt veel aan.

Kant B
Het muziekje is wel aardig (zoals jaren '70 Alice Cooper meestal wel aardig en soms nog wel veel meer dan dat was), maar dat hoorspel had van mij wel achterwege mogen blijven.

Jethro Tull - Bourée (live in Montreux) 3
Leuke liveversie die weer eens wat anders is dan het tamelijk bekende origineel.

Nee, dit vind ik niks, sorry.

Atoma - Highway 4
Dan is dit tien keer beter. Al moet ik bekennen dat het wat op de achtergrond voorbijgetrokken is, maar het was wel een erg plezierige achtergrond, waar ik best eens meer van horen wil.

Cosmos - Contact 5
Wat leuk, ik wist niet dat de broer van David Gilmour ook zong. Verder klinkt dit wel aardig en is het muzikaal ook beslist niet het soort Floyd-ripoff dat ik vreesde.

Leuke tape. Geen echte uitschieters naar boven, maar wel een stabiele bovenmoot waartussen de punten lastig verdeelbaar zijn.

Kant A
04 Soen - Oscillation
07 Obiymy Doschu - Dorohoyu Vichnosti
06 Peter Hammill - The Comet, The Course, The Tail
02 Hurts - Silver Lining
00 Red - Already Over Part

Kant B
10 Alice Cooper - Years Ago/Steven
03 Jethro Tull - Bourée (live in Montreux)
02 Devin Townsend Project - Bent it like Bender
04 Atoma - Highway
07 Cosmos - Contact

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 17, 2012 8:00 am 
Prog Professor

Casper schreef:
Cosmos - Contact 5
Wat leuk, ik wist niet dat de broer van David Gilmour ook zong. Verder klinkt dit wel aardig en is het muzikaal ook beslist niet het soort Floyd-ripoff dat ik vreesde.

bedoel je dat het een ander soort ripoff is of dat het geen ripoff is? ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 17, 2012 8:15 am 
Prog Professor

Beetje ertussenin?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 26, 2012 8:13 pm 
Prog Professor

Kant A
Soen - Oscillation
Goeie clip... Ik vind hier eigenlijk niet zo veel aan. De zang vind ik erg saai en muzikaal weet het niet extreem te boeien. Niet dat het slecht is maar echt indruk maken doet het niet.

Typisch van die muziek die je moet luisteren bij 30 graden ;), Ik vind het wel een behoorlijk goede cd. Het is even wennen aan de taal maar muzikaal heeft het genoeg te bieden om dat eventuele ongemak te overzien. Fraai werkje van een minstens zo fraaie cd.

1 van mijn laatste aanwinsten wat Hammill betreft. Mij spreekt zijn solowerk erg aan (uiteraard ook het werk met VDGG) en ik kan hier dus flink van genieten. Uiteraard is het wel zo dat de stem van Hammill je moet liggen anders gaat het niet lukken.

Hurts - Silver Lining
Een hype is een groot woord maar dat dit hier behoorlijk onbekend is had ik ook weer niet verwacht. Een iets ander muzikaal spectrum blijkbaar... Ik heb het debuut in de kast staan en daar ben ik best tevreden over. Mooie zanglijnen en goed geproduceerd. Pop tot en met maar net of daar iets mis mee is!

Dit zegt mij dan weer niks. Op zich is het best mooi enkel was ik eigenlijk een beetje aan het wachten wanneer het een beetje "los" kwam maar dat moment kwam helaas niet. Maar zeker niet vervelend om naar te luisteren al hoop ik dat een heel album van Red wat vlotter is.

Kant B
Ik kan begrijpen dat je iets wilt plaatsen van Alice Cooper maar hoe je dan hierop komt is me dan weer een raadsel maar goed binnen de context van het album is het te begrijpen nu denk ik niet zo. De muziek is wel aardig maar ook weer niet extreem goed.

"ik doe niks en ik laat niks,ik staar wat voor me uit.
Ik neem nog maar een biertje, ik speel wat op mijn fluit"

Een erg mooie versie, nu vind ik JT sowieso al een erg fijne band en zeker de live albums kunnen mij flink bekoren. Deze live versie/show kende ik nog niet maar dat klinkt zeer goed!

Anneke!! Wel een mindere versie (ook qua geluidskwaliteit) dan de normale album versie van het prima album Addicted

Atoma - Highway
Dit zit wel goed in elkaar, niet extreem origineel ofzo maar dat hoeft ook niet altijd. Goede productie en wel fijne zang. Overigens had ik nog nooit van AtomA gehoord.

Cosmos - Contact
De Gilmour connectie is inderdaad wel goed aanwezig. Ook qua zang al komt de zanger wel wat te kort om echt indruk te maken. Over het muzikale gedeelte kan ik eigenlijk wel hetzelfde zeggen. Een echte ripoff zou ik het ook niet willen noemen, eerder een kloon...

Een best leuke tape, sowieso vele malen beter dan de vorige van Anamorph :-)

Kant A
04 Soen - Oscillation
09 Obiymy Doschu - Dorohoyu Vichnosti 2
11 Peter Hammill - The Comet, The Course, The Tail 5
05 Hurts - Silver Lining 3

Kant B
10 Alice Cooper - Years Ago/Steven
07 Jethro Tull - Bourée (live in Montreux) 4
03 Devin Townsend Project - Bent it like Bender 1
04 Atoma - Highway
07 Cosmos - Contact

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 2:02 pm 
Prog Professor

Buso schreef:
Soen - Oscillation+3
Dit doet me ergens aan denken. Door de opkomende dementie kan ik wel niet onmiddellijk zeggen aan welke band dit refereert. Lees op YT dat het een originele imitatie (wie wil mag hier gerust over verder filosoferen) van Tool zou zijn. Was niet mijn eerste idee (maar ik ben niet zo heel bekend met die band). Klinkt niet slecht, maar ik denk dat een gebrek aan originaliteit hen wat in de weg zit. Of ik moet er gewoon nog wat meer naar luisteren... Bij de tweede luisterbeurt merk ik dat dit nummer mij toch wat meer bevalt dan eerst gedacht. Om de cd nu te kopen, is wat veel gezegd.

Heb ondertussen de cd wel gekocht (vond hem ergens relatief goedkoop, dus waarom niet?). In het begin van de cd ligt de Tool-link er heel vingerdik bovenop en snap ik de commentaren op YT. Het is wel niet een hele cd lang. Volgens mij komen er zelfs wat Opeth-achtige stukken in voor. Een eigen gezicht is wel weer wat anders, maar dat kan nog komen. Voorlopig ben ik heel tevreden met de aankoop. Bedankt voor de tip Anamorph!

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 03, 2012 8:41 pm 
Site Admin

Kant A
Soen – Oscillation
Hij knalt er wel lekker in meteen. Het nummer is behoorlijk afwisselend. De zangstem is best aangenaam. Een link naar Opeth is volgens mij snel gemaakt. Hier kan ik in ieder geval best naar luisteren.
Vreselijke clip trouwens.

Mooie warme gitaar aan het begin. Alhoewel ik wel wat moeite heb met de taal, vind ik het wel een goed nummer. Toch zou een heel album me te veel zijn. Naast het feit dat ik het niet versta, vind ik het n.l. ook geen fijne luistertaal.

Gedateerd geluid, waar ik niet zo van hou. Niet slecht, maar ook niet mijn kopje thee.
Hurts - Silver Lining
Oef, een niet veelbelovend begin. Gelukkig is dat alleen in het kort intro, want het vervolg is alleraardigst. Ligt meteen goed in het gehoor, wat ook een zwakte kan zijn en daardoor snel vervelen. Toch denk ik dat het wel mee zal vallen.
Het heeft mooie momenten en op zich niet zo’n verkeerd nummer, maar toch een beetje zeurderig.

Kant B
Hier hou ik wel van. Alsof je een verhaal zit te luisteren.

Vrolijk, lekker ritme. De mannen kunnen en lekker riedeltje spelen. Toch niet helemaal mijn ding. Wel leuk voor een keer.

Ja dit willen we wel even harder zetten :headbang: . Devin Townsend, de geniale gek in onze progscene. En dan ook nog de lieftallige stem van onze eigen Anneke. Een heerlijk stuwend ritme heeft dit nummer. Wel wat eentonig. Devin heeft betere nummers gemaakt, maar toch wel fijn om te horen.

Atoma – Highway
Lekker heftig nummer zeg. Hoe is de rest van dit album?

Cosmos - Contact
Ben geen kenner, maar ik meen daar wat Pink Floyd invloeden te horen?
Klinkt evengoed niet verkeerd, maar wel een beetje accentje.

Op een maar mindere nummers na een erg lekker tape Anamorph!
Dank!!
Kant A
08 Soen - Oscillation +4
09 Obiymy Doschu - Dorohoyu Vichnosti
11 Peter Hammill - The Comet, The Course, The Tail
08 Hurts - Silver Lining +3

Kant B
15 Alice Cooper - Years Ago/Steven +5
07 Jethro Tull - Bourée (live in Montreux)
03 Devin Townsend Project - Bent it like Bender
05 Atoma – Highway +1
09 Cosmos – Contact +2

Normaal zou ik Devin ook punten geven, maar dat zou te makkelijk zijn om dat het ’t enige nummer is dat ik al kende. Ik had al moeite genoeg met de punten, dus ben ik alleen op de onbekende nummers afgegaan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2012 12:24 am 
Prog Diamond

Spider schreef:
Atoma – Highway
Lekker heftig nummer zeg. Hoe is de rest van dit album?

Helemaal niet verkeerd. Denk wel wat voor jou...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma aug 06, 2012 3:19 pm 
Prog priest

Kant A
Soen - Oscillation

Niet onaardig, wel lekkere gitaren. De zang is me iets te traag of zo, leuk om een keer te horen maar ik heb niet meteen de behoefte om er meer van te leren kennen.

Obiymy Doschu - Dorohoyu Vichnosti 1
Prachtige muziek, de stem van de zanger ligt me wat minder. Een mooi nummer die uitnodigt om meer te horen van deze band. Ik ga eens op zoek.

Hier vind ik niet veel aan, erg onsamenhangend en geen mooie melodie te bekennen. Snel door naar de volgende.

Hurts - Silver Lining
Het nummer was eigenlijk voorbij voordat ik het in de gaten had. Het maakte niet heel veel indruk, maar was ook niet vervelend of zo. Een beetje onopvallend.

Saai plaatje, er gebeurt niet al te veel.

Kant B

Wel een aardige plaat met afwisseling. Beetje gedateerd en dat is wel te horen, maar dat hoeft geen probleem te zijn.

Jethro Tull - Bourée (live in Montreux) 3
Een band waar ik lang geleden veel muziek van heb gedraaid. Leuk om het weer eens te horen en dit is een mooie uitvoering van een mooi nummer.

Devin Townsend Project - Bent it like Bender 4
Een bekende en hij is Lekker! Fijne plaat van Devin, deze scoort wel bij mij!

Atoma – Highway 5
Een band waar ik van heb gehoord via jou. Ik zag deze staan bij het topic ‘Now playing’ en ik ben eens gaan luisteren. Heerlijke muziek en dit nummer is ook erg fijn. Prachtige sfeer en mooie wisseling in rustige en minder rustige stukken. Topscore!

Cosmos – Contact 2
Klinkt behoorlijk als Pink Floyd op The Division Bell (zoals al eerder opgemerkt). Goed dus! Ik kende dit niet maar het is prettige muziek, lekker relaxed en goede zang. Hier wil ik wel meer van horen.

Voor mij was kant B duidelijk de betere kant. Weer een paar bandnamen opgeschreven om verder te checken, bedankt voor de tips. Een leuke tape die ik met plezier heb ‘doorgeworsteld’ ;)

Kant A
08 Soen - Oscillation
10 = 09+1 Obiymy Doschu - Dorohoyu Vichnosti
11 Peter Hammill - The Comet, The Course, The Tail
08 Hurts - Silver Lining
00 Red - Already Over Part 2

Kant B
15 Alice Cooper - Years Ago/Steven
10 = 07+3 Jethro Tull - Bourée (live in Montreux)
7 = 03+4 Devin Townsend Project - Bent it like Bender
10 = 05+5 Atoma – Highway
11 = 09+2 Cosmos – Contact

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]