Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu ma okt 22, 2018 12:41 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jul 02, 2012 10:04 pm 
Prog Professor

Tja, als we punten moesten geven voor de beste besprekingen ging Casper er wederom met de punten vandoor vrees ik :thumbup:

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 03, 2012 4:50 pm 
Prog Diamond

Kant A:
Anathema - Weather Systems - The Storm Before The Calm (9.24)
Deze CD heeft helaas bij mij tot nog toe weinig indruk gemaakt. Dit is evenwel een van de nummers die er positief uit springt. Ik heb dit nummer (daarom) ook in de Prog Files opgenomen. Zit leuk in elkaar en biedt voldoende spanning....maar eigenlijk zijn dit natuurlijk twee nummers met één strik er omheen! En dan heb ik toch een sterke voorkeur voor het tweede deel!

Storm Corrosion - Storm Corrosion - Drag Ropes (9:55)
Ja, deze had ik dus zelf ook klaar staan om op de tape te knallen. Met afstand het beste nummer van deze CD overigens.
Lekker duistere clip ook!

A Liquid Landscape – Nightingale Express - Nightingale Express (12:40)
Ook voor mij is dit de eerste onbekende van de tape, hoewel ik 'm volgens mij al eens heb beluisterd via Progstreaming. Sprak me toen niet zo aan.
Nu ook niet. Klinkt een beetje saai eigenlijk. Duurt lang en wordt niet echt spannend. Ik krijg dat "wall of sound" gevoel bij deze plaat...teveel ego's tegelijk aan het werk!

Kant B:
Edison's Children - In The Last Waking Moments - Dusk (6:43)
Ja, mooi nummer dit. Sfeervol. Een van de betere van deze CD.
En aangezien we ook de CD mogen beoordelen: die heeft te weinig samenhang vind ik ;)

Steve Hogarth & Richard Barbieri – Not The Weapon But The Hand - Your Beautiful Face (6:47)
Aardig nummer, kabbelt een beetje voort zonder echte hoogtepunten. Zou ook filmmuziek kunnen zijn.

Arjen Anthony Lucassen – Lost In The New Real - So is there no God? (4:41)
Redelijk goed nummer dit. Die andere is veel beter natuurlijk, maar goed die werd te lang, dus dit is een goed alternatief.
Dit bevat inderdaad wel veel bekende elementen, maar goed ik vind het leuk klinken.

RPWL – Beyond Man And Time - We Are What We Are (The Keeper) (9:16)
RPWL...meestal net niet. De hooggespannen verwachtingen rond dit album...weer net niet.
Dit nummer....net niet!
Ik hoor in tegenstelling tot Casper, weer het bekende RPWL trucje. Het is niet slecht, zeker niet, maar ook niet echt heel verrassend.

Punten geven is nog best lastig want het zijn overwegend fijne platen.
Anathema voor mij net geen punten, want vandaag had ik geen Anathema pet op. Zou morgen zo maar anders kunnen zijn...;)

Voor de puntentelling:

15 Anathema - The Storm Before The Calm
09 Storm Corrosion - Drag Ropes +4
00 A Liquid Landscape – Nightingale Express
06 Edison's Children - Dusk +3
04 Steve Hogarth & Richard Barbieri – Your Beautiful Face
03 Arjen Anthony Lucassen – So is there no God? +1
13 RPWL – We Are What We Are (The Keeper) +2

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jul 03, 2012 11:24 pm 
Prog Diamond

En voor de mensen de CD van RPWL niet hebben:
http://youtu.be/tFguxajjPwc

En die andere missing link:
Edison's Children - Dusk:
http://youtu.be/qLw24EZGbyU

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jul 12, 2012 12:05 pm 
Prog priest

Anathema - Weather Systems 3
Een heerlijk nummer om mee de tape te beginnen van een album die op mijn ‘Nog kopen-lijstje’ staat en terecht dus. Mooie muziek, goede zang en genoeg interessants om te luisteren.

Storm Corrosion - Storm Corrosion 1
Ik heb dit nummer een paar keer geluisterd en dan wordt het wel iets beter, maar de eerste keer was de teleurstelling behoorlijk groot. Ik ben een liefhebber van de muziek van Steven Wilson en ook Mikael Akerfeldt, dus ik had er misschien wat te veel van verwacht. Nu ik het nummer een paar keer heb gehoord wordt het wel beter en vind ik het eigenlijk best mooi. Nog eens wat meer van luisteren. Als het echt het beste nummer van deze cd is, hoef ik die niet aan te schaffen :(

A Liquid Landscape – Nightingale Express 4
Een mooi nummer, dit kan ik meteen waarderen. Hier ga ik meer van zoeken!

Edison's Children - In The Last Waking Moments
Wel een aardig nummer, maar minder dan de voorgaanden. Geen punten voor deze.

Steve Hogarth & Richard Barbieri – Your beautiful face
Een erg mooi intro, dat begint veelbelovend. Het duurt me wel een beetje te lang voordat er iets gebeurt. Het is een beetje te veel praten en te weinig zingen, wat hij best wel aardig kan ;) (dat zingen dus). Wel een mooie ‘lichte’ sfeer in het geluid. Al met al toch geen punten, maar dat komt vooral door de andere nummers op deze tape.

Arjen Anthony Lucassen – Lost In The New Real
De andere bekende die in mijn ogen ook weinig mis kan doen. Ik ben waarschijnlijk niet heel erg objectief, maar ik vind het wel een lekker nummer. Niet heel erg vernieuwend of zo, maar een fijn plaatje.

RPWL – Beyond Man And Time 2
Wel een mooi nummer, niet de mooiste van deze tape, maar wel goed in elkaar gezet. Mooie muziek en redelijk goede zang. Het is een beetje veilig allemaal, een beetje rauwer mag wel. Het gedeelte van minuut 6 tot 7 is wel oké en trekt wat mij betreft het nummer over de streep voor punten.

Ik kende alleen Anathema en AAL, dus ook genoeg onbekend spul op deze tape, dat is ook precies waarom ik de tijd neem om de tapes te beluisteren. Zo leer je nog wel eens mooie (en voor mij) nieuwe muziek kennen. Genoeg mooi spul gehoord op deze tape. Mario, bedankt! Ik vond het een fijne tape.

Ik heb de korte versie geluisterd. Als ik nog een keer tijd heb ga ik de lange variant ook eens proberen.

Voor de puntentelling:

18 = 15+3 Anathema - The Storm Before The Calm
10 = 09+1 Storm Corrosion - Drag Ropes
4 = 0+4 A Liquid Landscape – Nightingale Express
06 Edison's Children - Dusk
04 Steve Hogarth & Richard Barbieri – Your Beautiful Face
03 Arjen Anthony Lucassen – So is there no God?
15 = 13+2 RPWL – We Are What We Are (The Keeper)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2012 8:31 pm 
Site Admin

Mario schreef:
Brunniepoo schreef:
Spotify-links gebruiken is niet handig, Mario

Goh ... dat er nog mensen zijn zonder Spotify :O

Ik ben er een van :?

Kan de Youtube link in de originele post geplaatst worden, ik zoek me nu suf.
Zou het ook wel prettig vinden wanneer alleen door iedereen toegankelijke links worden gebruikt en dat men zich dus niet hoeven aan te melden voor een site als Spotify, MySpace etc.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 23, 2012 9:38 pm 
Site Admin

1. Anathema - Weather Systems
Dit is mooi. Het vorig album van Anathema heb ik ook en vind ik erg goed. Vorig jaar ook naar het concert in P60 geweest en toen raakte ik nog meer onder de indruk van deze band. Een heel fijn nummer dit, ondanks het elektronische tussendeel.

2. Storm Corrosion - Storm Corrosion
Deze muziek is makkelijk te betitelen als saai, toch is het verre van dat. Prachtig!
Heb het nummer wel wat vaker moeten beluisteren.

3. A Liquid Landscape – Nightingale Express
Dit klinkt ook niet verkeerd. Ook weer een rustig nummer, klinkt in het begin een beetje als Anathema, maar toch ook anders.

4. Edison's Children - In The Last Waking Moments Dusk
Het was even zoeken naar het nummer (Dusk dus op Youtube). Maar het nummer maakt wel veel goed. Geen geweldige zanger volgens mij, maar wel een fijne stem. Aangenaam nummer.

5. Steve Hogarth & Richard Barbieri
Ook weer niet verkeerd hoor. Persoonlijk zou ik een album als deze links laten liggen, voornamelijk doordat ik geen fan ben van de stem van Hogarth (maar dat was geloof ik wel bekend hier ;) ). Toch is dit best een aardig nummer. Wacht wel een beetje op wat pit in de tape.

6. Arjen Anthony Lucassen – Lost In The New Real
Deze video is niet langer beschikbaar vanwege een auteursrechtclaim door The Century Family Inc..
Gelukkig heb ik dit album zelf, dus da’s geen probleem.

Heer Lucassen is ook geen geweldige zanger, laat dat duidelijk zijn. Ik vond het ook erg jammer dat dit project een solo project werd. Toch heeft het me positief verrast. Het album en ook dit nummer hebben wel weer een erg Ayreon laagje over zich.
Dit is wel een van de beste nummers van de cd en ik mag het graag horen.
En toch heb ik het album weing in de speler zitten. Zou ik dan toch wat problemen hebben met de zang?
Wel het eerste nummer met wat pit erin, hulde!

7. RPWL – Beyond Man And Time
Als je voor deze nog een goeie link hebt, dan wil ik er nog wel wat over zeggen, die paar seconden op MySpace waren daarvoor te kort.
Ah, zie nu de link van Anamorph, mijn dank.
RPWL is ook zo’n band waar ik nooit van onder de indruk ben geweest. Ook dit keer door de matige zanger. De rest van de het nummer weet het niveau wat mij betreft ook niet omhoog te halen, dus helaas niet een al te beste afsluiter. Ik snap hier wel het kippenvel moment, ik had hetzelfde brrrrr. ;)

Een over het algemeen erg fijne tape. Wel een erg rommelige presentatie van de verantwoordelijke.

21 Anathema - The Storm Before The Calm +3
14 Storm Corrosion - Drag Ropes +4
4 A Liquid Landscape – Nightingale Express
08 Edison's Children – Dusk +2
05 Steve Hogarth & Richard Barbieri – Your Beautiful Face +1
03 Arjen Anthony Lucassen – So is there no God?
15 RPWL – We Are What We Are (The Keeper)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]