Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu za dec 15, 2018 12:44 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 8:25 pm 
Progwereld crew

Volgens mij is het alweer mijn beurt. Ik ben deze ronde nog niet echt actief geweest, maar ik wil jullie toch mee laten genieten van de muziek van dit jaar. 8)
Getiteld: Mijn kippenvel momenten van 2012.
Vanwege de tijdslimiet heb ik twee versies. Eentje waarbij ik net onder de 60 minuten blijf en eentje voor de echte liefhebber (zonder tijdslimiet) :-D

1. Anathema - Weather Systems - The Storm Before The Calm (9.24)
2. Storm Corrosion - Storm Corrosion - Drag Ropes (9:55)
3. A Liquid Landscape – Nightingale Express - Nightingale Express (12:40)
4. Edison's Children - In The Last Waking Moments - Dusk (6:43)
5. Steve Hogarth & Richard Barbieri – Not The Weapon But The Hand - Your Beautiful Face (6:47)
6. Arjen Anthony Lucassen – Lost In The New Real - So is there no God? (4:41)
7. RPWL – Beyond Man And Time - We Are What We Are (The Keeper) (9:16)

Voor de liefhebbers: :thumbup:
3. A Liquid Landscape – Nightingale Express - De Lex vesseur film (18:15)
4. Edison's Children - In The Last Waking Moments - The Awakening / Slow Burn (15:33)
5. Steve Hogarth & Richard Barbieri – Not The Weapon But The Hand - Red Kite (7:25)
6. Arjen Anthony Lucassen – Lost In The New Real - Lost in the New Real (10:19)
7. RPWL – Beyond Man And Time - The Fisherman (I – High As A Mountain part I II – The Abyss III – High As A Mountain part II) (16:19)

O ja, voor de puntentelling (vertel ook even welke versie je geluisterd hebt):
1. Anathema - Weather Systems
2. Storm Corrosion - Storm Corrosion
3. A Liquid Landscape – Nightingale Express
4. Edison's Children - In The Last Waking Moments
5. Steve Hogarth & Richard Barbieri
6. Arjen Anthony Lucassen – Lost In The New Real
7. RPWL – Beyond Man And Time

Geef de beste 4 maar punten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 8:45 pm 
Prog Professor

Origineel concept, Mario. ;) :thumbup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jun 30, 2012 10:06 pm 
Prog Professor

Als ik al niet uit principe gekozen zou hebben voor de tape die de regels volgt... ik zie dat "tape B" 5,5 minuut extra Arjen Lucassen heeft. Dus dat lijkt me een no-brainer. ;)

Ik kom hier ergens komende week op terug. Haal je de voorgaande tapes van deze ronde nog in, Mario?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 01, 2012 8:35 am 
Progwereld crew

Casper schreef:
Ik kom hier ergens komende week op terug. Haal je de voorgaande tapes van deze ronde nog in, Mario?

Ik zal zeker mijn best doen. Vakantie over 3 weken, dus misschien .... :oops:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 01, 2012 12:35 pm 
Prog Professor

Spotify-links gebruiken is niet handig, Mario

edit: en dat RPWL-nummer op MySpace springt ook na korte tijd over naar iets heel anders...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 01, 2012 1:45 pm 
Prog Professor

Toch wel het fijnste nummer van een uitstekend album.

Was wel benieuwd naar deze samenwerking maar dit is voor het eerst dat ik er iets van hoor. Klinkt allemaal wel aardig, maar van deze twee grootheden had ik stiekem toch wel wat meer verwacht.

3. A Liquid Landscape – Nightingale Express - Nightingale Express (12:40)
Muzikaal klinkt dit soms wel ok maar de zang ligt me niet echt.

4. Edison's Children - In The Last Waking Moments - Dusk (6:43)
Nou, dit komt wel wat traag op gang, pas na zo'n anderhalve minuut gebeurt er iets en dan nog blijft het erg ingehouden allemaal. Ik sluit zeker niet uit dat dit een prima album is, maar aan dit nummer hoor ik dat nog niet zo af.

5. Steve Hogarth & Richard Barbieri – Not The Weapon But The Hand - Your Beautiful Face (6:47)
Er zijn best wel wat samenwerkingen van gerenommeerde artiesten de laatste tijd en ik ben er vaak vrij huiverig voor. Ook over deze samenwerking had ik hele uiteenlopende meningen gelezen maar dit is voor het eerst dat ik er zelf naar luister. Het valt me niet mee eigenlijk. Op zich alle waardering dat Hogarth en Barbieri samen niet precies doen wat ze met hun bands ook al spelen, maar dit alternatief kan mij bij eerste beluistering niet echt bekoren. Ik moet zeggen dat ik weinig samenwerking hoor in dit nummer, ik hoor vaak geen verband tussen de muziek en de vocalen. Daarnaast vind ik de 'praatzang' van Hogarth ook niet echt denderend.

6. Arjen Anthony Lucassen – Lost In The New Real - So is there no God? (4:41)
En daar hebben we meneer Lucassen weer eens. Vergeleken met dat Star One nummer van de vorige keer is dit in ieder veel minder druk dus dat scheelt. Wel zit het nummer weer veel te vol met allerlei geluiden en de strijkers komen hier mijns niet echt tot hun recht. Geen idee eigenlijk of hij vaker strijkers gebruikt maar het komt op mij over alsof 'strijkers gebruiken' belangrijker was dan 'strijkers nodig hebben'. De zang is niet echt heel slecht maar punten zal hij er ook nooit mee scoren. Al met al best aardig maar ik zal er niet voor naar de winkel lopen...

7. RPWL – Beyond Man And Time - We Are What We Are (The Keeper) (9:16)
Tja, deze RPWL bezorgt me al sinds de eerste luisterbeurt gemengde gevoelens. Er zitten best mooie stukken op maar als geheel vind ik het allemaal veel te lang (en saai) en over Yogi Lang's stem zal ik al helemaal nooit enthousiast worden. Dit nummer springt er op de cd in ieder geval gunstig uit, met name in de instrumentale stukken.

Al met al vielen de onbekende acts me niet echt mee, maar misschien ga ik nog eens achter Storm Corrosion en Edison's children aan.

voor de puntentelling:
4 Anathema - Weather Systems
2 Storm Corrosion - Storm Corrosion
0 A Liquid Landscape – Nightingale Express
1 Edison's Children - In The Last Waking Moments
0 Steve Hogarth & Richard Barbieri
0 Arjen Anthony Lucassen – Lost In The New Real
3 RPWL – Beyond Man And Time

Laatst bijgewerkt door Brunniepoo op zo jul 01, 2012 10:50 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 01, 2012 1:48 pm 
Prog Professor

Casper schreef:
Als ik al niet uit principe gekozen zou hebben voor de tape die de regels volgt... ik zie dat "tape B" 5,5 minuut extra Arjen Lucassen heeft. Dus dat lijkt me een no-brainer. ;)

Nou volgens mij zijn er nog wel een paar andere (en langere) nummers te vinden in vergelijk met tape a...

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 01, 2012 2:00 pm 
Prog Diamond

Mario schreef:

....Goed....op zoek naar een ander nummer voor m'n tape! :club:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 01, 2012 2:07 pm 
Prog Professor

Wouter graag de 4-3-2-1 punten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 01, 2012 2:10 pm 
Prog Professor

Moet ik toch eerst dat laatste nummer luisteren...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 01, 2012 2:19 pm 
Prog Professor

Mario's kippenvel tape!

Van de 7 tracks staan er 4 bij mij in de kast en enkel van nummer 3 weet ik niet precies wat ik kan verwachten:

1. Anathema - Weather Systems - The Storm Before The Calm 4
De eerste bekende en gelijk ook de eerste hoog gewaardeerde. Ik vind het laatste album van Anathema zeer de moeite waard en zelfs een van de beste uit hun niet misselijke oeuvre. Dit nummer is behoorlijk electronisch, iets wat Anathema nog niet echt vaak gedaan geheeft. Bij de combi prog en electronische dance ligt Pure Reason Revolution nooit ver weg en dat klopt ook hier wel weer een beetje. Ik vind het een zeer sterk nummer in ieder geval en het past ook goed op het album ondanks dat de andere muziek hier niet heel erg op lijkt.

2. Storm Corrosion - Storm Corrosion - Drag Ropes 2
2de bekende, ook een fijn nummer. Wel iets wat je vaker moet luisteren en zelfs misschien wel in de context van het album. Fijne muzikale accenten van 2 getalenteerde mannen.

Dit is dus onbekend voor mij. Het klinkt wel aardig maar veel te langdradig en de zanger komt me iets te zeurderig over. Er zitten wel leuke muzikale passages in maar te weinig om echt te boeien.

4. Edison's Children - In The Last Waking Moments - Dusk
Ook geen spotify maar wel de cd, dus voor mij geen problemen. Dit is het openingsnummer van een erg interessant en bovendien prima album.Dit is een redelijk rustig nummer en in mijn ogen lang niet het beste nummer van de cd. De beste nummers staan in mijn ogen/oren achteraan met nog nog een speciale vermelding voor het fantastische 2de nummer Fracture.

5. Steve Hogarth & Richard Barbieri - Not The Weapon But The Hand - Your Beautiful Face 3Volgende (en laatste) bekende. Prachtige gedetailleerde muzikale basis van de toetsennerd van PT. PT hoor je er zelf vrijwel niet in terug, ook wel logisch want nu mag hij precies doen wat hij zelf wil en dat is bij zijn grootste broodheer natuurlijk wel anders. De zanglijnen van Hogarth passen niet altijd even goed op de muziek maar ik vind het toch wel een fraai en spannend stukje muziek.

6. Arjen Anthony Lucassen – Lost In The New Real - So is there no God?
Lucassen is natuurlijk niet de beste zanger allertijden (gelukkig weet hij dat zelf ook) maar met een beetje vocoder kan er nog net iets van gemaakt worden. De compositie is wel aardig maar ook niet heel bijzonder. Het is wel erg vlak allemaal en zelfs saai te noemen.

7. RPWL – Beyond Man And Time - We Are What We Are (The Keeper) 1
Ondanks de Adobe update doet dit nummer het niet bij mij... Via Youtube kwam ik wel een (niet geheel volledige) live versie tegen maar ik kan het nummer toch wel aardig inschatten denk ik. Het is wel een aardig nummer wat toch wel veel weg heeft van eerder werk van de mannen. Dat wil zeggen dat het behoorlijk de moeite waard is (fijne lange gitaarsolo!)maar weinig origineel. Overigens staat de zanger er erg leuk bij in zijn judopak.

voor de puntentelling:
8 Anathema - Weather Systems 4
4 Storm Corrosion - Storm Corrosion 2
3 Steve Hogarth & Richard Barbieri 3
0 Arjen Anthony Lucassen – Lost In The New Real
4 RPWL – Beyond Man And Time 1

Overigens gaat nu de een punten geven voor de korte tape en andere voor de lange (en dus andere nummers) dus dat gaat erg onduidelijk worden vrees ik...

Laatst bijgewerkt door vigil op ma jul 02, 2012 9:15 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 01, 2012 2:25 pm 
Prog Professor

vigil schreef:
Overigens gaat nu de een punten geven voor de korte tape en andere voor de lange (en dus andere nummers) dus dat gaat erg onduidelijk worden vrees ik...

het lijkt me dat de basistape leidend is en de bonusnummers daarbuiten vallen (net als bij jouw tape), misschien moet dat bij dezen maar bepaald worden dan :-D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 01, 2012 3:24 pm 
Prog Diamond

Brunniepoo schreef:

...Heb ik 'm maar ff op Youtube gezet: http://youtu.be/qLw24EZGbyU

Laatst bijgewerkt door Anamorph op zo jul 01, 2012 3:26 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 01, 2012 5:14 pm 
Prog Professor

vigil schreef:

Hoeft niet, mits er wel aangegeven word voor welke tape men de punten geeft.
Kwestie van zoeken naar de juiste punten en viola. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jul 01, 2012 10:47 pm 
Prog Professor

Anamorph schreef:
Brunniepoo schreef:

...Heb ik 'm maar ff op Youtube gezet: http://youtu.be/qLw24EZGbyU

Thnx, ik heb mijn reactie aangepast en punten gegeven

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 02, 2012 11:28 am 
Prog Professor

Ik ga mij bij het 'officiële' gedeelte houden.

1. Anathema - Weather Systems - The Storm Before The Calm +4
Deze ken ik. Vond het na een eerste luisterbeurt van hun nieuwe cd het minste nummer, vooral door de openingsminuten. Na enkele keren draaien begon ik mij minder te storen aan dat deel en groeide het nummer dan ook in zijn geheel, want het tweede deel is echt prachtig!

2. Storm Corrosion - Storm Corrosion - Drag Ropes +1
Ah, een nummer van zo ongeveer de grootste ontgoocheling van de laatste maanden. Muziek als een soundtrack, maar ik heb liever muziek gewoon om naar te luisteren. Het is allemaal niet slecht, maar ik zit de hele tijd te wachten tot ze een versnelling hoger gaan, maar blijkbaar is het een automatic...

De eerste onbekende voor mij. Mja, klinkt niet slecht, maar doet me verder weinig. Haal er een minuut of vijf af en we kunnen nog eens een klapke doen.

4. Edison's Children - In The Last Waking Moments - Dusk
no spotify, no Dusk, no points. Ah, blijkt dat Anamorph het nummer op YouTube geplaatst heeft (ging er verkeerdelijk van uit dat hij het nummer van RPWL er had geplaatst). Kan ik toch nog luisteren. De zang is niet echt hoogstaand heb ik de indruk. Er gebeurt toch wel heel weinig. Mocht het instrumentaal gebleven zijn, was het de ideale 'zondagmorgendmuziek', maar nu vrees ik dat mijn vrouw het op haar heupen gaat krijgen. Ik eveneens.

5. Steve Hogarth & Richard Barbieri - Not The Weapon But The Hand - Your Beautiful Face
Beide heren zijn mij uiteraard bekend, maar deze samenwerking niet. Is daar een specht op de achtergrond eten aan het zoeken? Ben geen liefhebber van 'parlando' (of hoe noemen ze deze manier van zingen ook weer?). Het is een kikker die een wijfje aan het zoeken is! of wacht, nee ...

6. Arjen Anthony Lucassen – Lost In The New Real - So is there no God? +2
Het eerste dat ik hoor van zijn nieuwe cd (op wat promostukjes na). Mja, lijkt me wat 'gewoontjes'. Niet slecht, maar evenmin een 'musthave'.

7. RPWL – Beyond Man And Time - We Are What We Are (The Keeper) +3
Deze cd heb ik in mijn bezit (een geluk, want anders had ik hier niks kunnen plaatsen). De zang is typisch 'Dengels', maar het stoort niet zo heel veel. Iemand van dit forum omschreef de muziek van RPWL ooit als 'feel good prog'. Kan ik alleen maar mee akkoord gaan, zelfs als ze over gewichtige thema's bezig zijn, krijg je nog een 'luchtig' gevoel. Ook hier. Mooi tussendoortje.

Sorry Mario, maar veel kippenvel heb ik niet gekregen. Vond het zelfs nog lastig om de laatste twee punten toe te kennen...

voor de puntentelling:
12 Anathema - Weather Systems +4
5 Storm Corrosion - Storm Corrosion +1
3 Steve Hogarth & Richard Barbieri
2 Arjen Anthony Lucassen – Lost In The New Real +2
7 RPWL – Beyond Man And Time +3

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 02, 2012 1:29 pm 
Progwereld crew

Brunniepoo schreef:
Spotify-links gebruiken is niet handig, Mario

Goh ... dat er nog mensen zijn zonder Spotify :O
Brunniepoo schreef:
edit: en dat RPWL-nummer op MySpace springt ook na korte tijd over naar iets heel anders...

Die dan nog steeds MySpace hebben :?

Bij de Myspace link had ik meer mijn twijfels dan bij Spotify. Maar ja ... luiheid :oops:
Thanks Anamorph :thumbup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 02, 2012 1:33 pm 
Progwereld crew

vigil schreef:

Tja ... ik ben meer een album persoon en niet van de losse nummers.
Ik had gedacht geef de punten aan het album n.a.v. het geluisterde nummer.

De brunniepoo optie mag ook
Brunniepoo schreef:
het lijkt me dat de basistape leidend is en de bonusnummers daarbuiten vallen (net als bij jouw tape), misschien moet dat bij dezen maar bepaald worden dan :-D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 02, 2012 2:56 pm 
Prog Professor

Mario schreef:
vigil schreef:

Tja ... ik ben meer een album persoon en niet van de losse nummers.
Ik had gedacht geef de punten aan het album n.a.v. het geluisterde nummer.

Ah, op die manier. Dat was me niet helemaal (zeg maar gerust helemaal niet) duidelijk. Nou ja, we gaan wel gewoon verder zoals het nu is ingezet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jul 02, 2012 9:13 pm 
Prog Professor

Kant A:
Anathema - Weather Systems - The Storm Before The Calm (9.24)
Het concept "grote tegenvaller" is mij eigenlijk een beetje onbekend. Vaak zijn de verwachtingen niet zo hooggespannen en als ze dat wel zijn, worden ze meestal tot op afdoende hoogte waargemaakt. Maar bij de laatste worp van Anathema dacht ik er dan toch een te pakken te hebben. Bij nadere beluistering lijkt het allemaal alsnog wel wat mee te vallen. Dit nummer heeft inderdaad een vrij hoog PRR-gehalte... tot het tweede deel met Celine Dion... of-hoe-heet-ze-ook-alweer inzet. Uiteindelijk mag hij toch nog even blijven.

Storm Corrosion - Storm Corrosion - Drag Ropes (9:55)
Album staat op mijn luisterlijst. Omdat het album binnen de PW-gelederen al wat gepolariseerde discussie opleverde, heb ik er indertijd al een nummertje van beluisterd. Deze? Ofschoon de titel bekend klinkt, had ik indertijd een beetje een "geneuzel" indruk en valt dat hier eigenlijk behoorlijk mee. Al weet ik niet hoeveel aandacht hiervoor was geweest als dit gewoon twee beginnende musici waren geweest. Net buiten de punten.

A Liquid Landscape – Nightingale Express - Nightingale Express (12:40)
Ik kan me wel vaaglijk herinneren dat hier iets om te doen was... gedurende de bijna dertien minuten dat dit nummer voorbijtrekt, slaagt het er vooral niet in om op te vallen. Naar het eind toe klinkt het bij vlagen wel aardig, verder overheerst het déjà-vu.

Kant B:
Edison's Children - In The Last Waking Moments - Dusk (6:43)
Album staat op mijn luisterlijst. En dit klinkt wel plezierig, dus dat moest maar spoedig eens handen en voeten krijgen, al is de zanger suboptimaal.

Steve Hogarth & Richard Barbieri – Not The Weapon But The Hand - Your Beautiful Face (6:47)
De praatzang is hier op het randje, maar verder klinkt dit heel behoorlijk, eigenlijk wat beter dan in mijn herinnering.

Arjen Anthony Lucassen – Lost In The New Real - So is there no God? (4:41)
Hè wat fijn, een nummer van Arjen Lucassen. Hij was pas twee keer eerder in onze geliefde mixtapes voorbij gekomen en dat is toch wel wat weinig eer voor het grote progressieve genie van de lage landen. Toegegeven dat de welbekende bombast hier betrekkelijk gedoseerd is gebleven, maar verder wordt het nummer - zoals gewoonlijk - niet door al te veel subtiliteit of oorspronkelijkheid gehinderd, waardoor het enkel gewoon wat lullig klinkt.
Sorry, dat moest even. :twisted:

RPWL – Beyond Man And Time - We Are What We Are (The Keeper) (9:16)
Gelukkig heb ik dan weer wel Spotify... in tegenstelling tot Wouter ben ik redelijk gecharmeerd van Yogi Langs stemgeluid; het is van een prettige melancholiciteit. Verder is World through My Eyes het RPWL.-album waarmee ik het indertijd wat vaker geprobeerd heb, maar het bleef allemaal muzikaal wel een beetje aan de tamme en eenvormige kant. Dit klinkt wat pittiger en dan zijn alle ingrediënten voor een goed nummer eigenlijk wel aanwezig. Ingekopt!

Voor de puntentelling:

15 Anathema - The Storm Before The Calm +3
05 Storm Corrosion - Drag Ropes
00 A Liquid Landscape – Nightingale Express
03 Edison's Children - Dusk +2
04 Steve Hogarth & Richard Barbieri – Your Beautiful Face +1
02 Arjen Anthony Lucassen – So is there no God?
11 RPWL – We Are What We Are (The Keeper) +4

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 26 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]