Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu vr dec 14, 2018 4:46 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma apr 09, 2012 3:02 pm 
Site Admin

Buso heeft me gevraagd zijn tape te plaatsen, bij deze:

Voor deze tape had ik onmiddellijk een aantal bands als Metallica en Black Sabbath in gedachten. Aangezien drie keer in een ‘taperonde’ mij toch echt wel te veel lijkt, heb ik deze bands maar geschrapt.
Kant A is voornamelijk het ‘rustigere’ deel van mijn collectie, kant B het iets ‘hardere’ werk. In totaal zitten er drie Belgische bands/artiesten bij. Aan de ene kant hoop ik dat dit ontdekkingen voor jullie zijn (al dan niet in de positieve zin), aan de andere kant hoopt mijn chauvinistische ik toch dat een paar van hen een belletje doen rinkelen…
Veel plezier!

Kant A:

1 Billy Joel ~ Miami 2017 (I’ve seen the lights go down on Broadway)
2 John Hiatt ~ crossing muddy waters
3 Wim De Craene ~ Tim
4 Noordkaap ~ arme Joe
5 Free ~ Mr. Big (live)

Kant B:

1 Channel Zero ~ Suck my energy
2 Iced Earth ~ melancholy
3 Megadeth ~ symphony of destruction
4 Glenn Hughes ~ Burn (live)
5 Motorhead ~ metropolis

Voor de punten:

Kant A:

00 Billy Joel ~ Miami 2017 (I’ve seen the lights go down on Broadway)
00 John Hiatt ~ crossing muddy waters
00 Wim De Craene ~ Tim
00 Noordkaap ~ arme Joe
00 Free ~ Mr. Big (live)

Kant B:

00 Channel Zero ~ Suck my energy
00 Iced Earth ~ melancholy
00 Megadeth ~ symphony of destruction
00 Glenn Hughes ~ Burn (live)
00 Motorhead ~ metropolis[/quote]

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2012 9:56 pm 
Site Admin

Kant A:

Billy Joel ~ Miami 2017 (I’ve seen the lights go down on Broadway)
Wat een verademing na de tape van Frans. Heerlijk nummer met een fijne melodie waar je vrolijk van wordt. En met enthousiasme gezongen. Zo mag ik het graag horen.

John Hiatt ~ crossing muddy waters
“Have a little faith in me” vind ik een geweldig nummer. Dit nummer ken ik niet en op het eerste gehoor heeft het ook niet de energie Van “Have a..”. Toch niet onaardig.

Wim De Craene ~ Tim
Een link naar Boudewijn is snel gemaakt denk ik zo. Ik mag hier wel naar luisteren. Mooi.

Noordkaap ~ arme Joe
Een Amerikaans rock nummer in het Nederlands gezongen. Grappig.

Free ~ Mr. Big (live)
Lekkere jaren ’70 classic rock.

Kant B:

Channel Zero ~ Suck my energy
Doet me denken aan Pearl Jam, iets heftiger. Zeker niet verkeerd, hier moet ik misschien eens achteraan. Jammer van de fade out. Is het nummer daar afgebroken, of hoort dat zo?

Iced Earth ~ melancholy
Van het enige album dat ik heb. De rest heeft me nooit kunnen bekoren en waarschijnlijk dit voor sommigen onder ons ook niet. Ik echter vind de duistere agressiviteit hier heerlijk. Echt een top nummer.

Megadeth ~ symphony of destruction
Wellicht is de muziek van Megadeth best te pruimen, maar ik heb een hekel aan de stem van Dave Mustaine.

Glenn Hughes ~ Burn (live)
Onwijs voorspelbaar natuurlijk, but who cares (stiekem weet ik dat wel). Lekker potje heavy rock!

Motorhead ~ metropolis
Zoals eerder al eens vermeld is de stem van Lemmy niet mijn favoriete. Toch vind ik dit wel leuk. Lekker heftig nummer wat lekker uit de boxen knalt.

Leuke tape, dank je wel!

Kant A:

04 Billy Joel ~ Miami 2017 (I’ve seen the lights go down on Broadway)
01 Wim De Craene ~ Tim
00 Noordkaap ~ arme Joe
00 Free ~ Mr. Big (live)

Kant B:

03 Channel Zero ~ Suck my energy
05 Iced Earth ~ melancholy
02 Glenn Hughes ~ Burn (live)
00 Motorhead ~ metropolis

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2012 11:05 pm 
Prog Professor

He Ali B? Ow reclame... Uiteraard ken ik dit nummer al heel wat jaren. Zullen we het even over patroisme hebben? Nou ja niks Amerikaans is een Amerikaan vreemd blijkbaar ;) Maar goed het is een fraai nummer, goede melodie en sterk gezongen al vind ik de studio versie beter dan deze live versie.

Volgende bekende. Ik denk na de hit een van de bekendere nummers van deze singer-songwritter. Ook weer typisch Amerikaans net als zijn voorganger. Een aardig nummer maar niet gek veel meer dan dat.

Wim De Craene ~ Tim
Dit nummer kende ik door een of ander spelletje op een andere site. Het is wel aardig, muzikaal oke maar ik vind de teksten iets te veel opgedragen (qua articulatie)en dat vind ik altijd vrij irritant. Te veel gezocht op zo'n moment.

Noordkaap ~ arme Joe
Dit spreekt me al veel meer aan. Ik ben zelf wel een liefhebber van Monza dus dan kom je hier natuurlijk ook op uit. Ik kende dit lied niet maar ik vind het erg sterk. Dus naast Monza wellicht binnenkort ook wat van de voorganger in de kast? Het zou maar kunnen, prima muziek!

Free ~ Mr. Big (live)
Dan ineens rauwe blanke blues, ik zou Paul Rodgers afgaande op deze live registratie niet zo 1-2-3 herkennen. Het is wel aardig maar dit is toch vooral om te zien op een stuk kapot getrapt gras met een biertje in de zon.

Kant B:

Het intro is nog best lekker, beetje vuil en vet maar niet verkeerd. Zodra de zanger van dienst zijn keel open zet is de lol er snel af.

Iced Earth ~ melancholy
De eerste 40 seconden zijn best aardig, de andere 4 minuten tegen het verschrikkelijke aan.

Ik heb altijd het idee dat meneer Mustaine het allemaal niet zo heel serieus neemt en dat is dan wat mij betreft weer een voordeel t.o.v. veel andere bands uit dit genre die zichzelf altijd zo belangrijk vinden. Echt heel goed is het niet maar ik kan er wel vrij makkelijk naar luisteren.

Dan "The voice of rock", tenminste zo luid de aankondiging. Het nummer heeft wel een aardige energie en muzikaal best in orde, het geschreeuw/gekrijs van "The voice of rock" vind ik dan weer een stuk minder. Maar alle plussen en minnen naast elkaar zettend toch best aardig.

Motorhead ~ metropolis
Ah, daar is mijn goede vrind Lemmy weer eens. Op geheel eigen wijze weet hij dit weer te brengen. Een aardig nummer maar niet heel bijzonder. Wel fijn is dat de live opname goed in beeld is gebracht en daardoor vermakelijk om te zien.

Kant A:

08 Billy Joel ~ Miami 2017 (I’ve seen the lights go down on Broadway) 4
01 Wim De Craene ~ Tim
05 Noordkaap ~ arme Joe 5
02 Free ~ Mr. Big (live) 2

Kant B:

03 Channel Zero ~ Suck my energy
05 Iced Earth ~ melancholy
01 Megadeth ~ symphony of destruction 1
05 Glenn Hughes ~ Burn (live) 3

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: za apr 14, 2012 10:26 am 
Prog Professor

Spider schreef:
Buso heeft me gevraagd zijn tape te plaatsen, bij deze:

Bedankt Spider!

Spider schreef:
Doet me denken aan Pearl Jam, iets heftiger. Zeker niet verkeerd, hier moet ik misschien eens achteraan. Jammer van de fade out. Is het nummer daar afgebroken, of hoort dat zo?

Er is dacht ik wel degelijk een fade-out, alleen is die op dit you-tube fragment vroeger ingezet dan op de originele cd. Kon niet onmiddellijk een beter fragment vinden (geluid was telkens van mindere kwaliteit).

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2012 12:43 am 
Prog expert

Grappig dat je dit nummer hebt gekozen, heb laatst de best of van Billy Joel gehaald en ik vond dit nummer zo'n beetje de slechtste die er op stond :P En patriottistisch Amerikaans staat mij altijd een beetje tegen dus dan kan ik er ook niet van genieten.
Nee doe mij maar Goodnight Saigon, Honesty, She's Always a Woman to Me en Uptown Girl (hihi) van de beste man.

Aardige stem, verder niet heel boeiend nummer maar degelijk country lied.

00 Wim De Craene ~ Tim
IMO valt dit onder de categorie: bijna alle Nederlandse radioliedjes zijn om te kotsen, wat is dat toch met dat deftige bekakte Nederlands in onze muziek? En dat pseudo intelligente rijmela-rijm ipv goede poëzie. Misschien ben ik te hard voor mijn eigen taal maar ik vind het over het algemeen vreselijk. Paar uitzonderingen daargelaten, doe er wel een in mijn eigen playlist.

00 Noordkaap ~ arme Joe
Dit is al beter, erg makkelijke rock maar in dit geval wel effectief. Leuk nummer

00 Free ~ Mr. Big (live)
En ik maar denken dat Mr. Big het nummer Free speelt... Maar ik kon mijn aandacht er niet echt bij houden. Traag en, in mijn oren, verveeld. next.

Best een tof nummer. lompe groove en een gave zanger. Aan de reacties op youtube te zien is dit een Nederlandse band? De naam al vaak gezien maar dit is de eerste keer dat ik ze hoor.

Ik ben geen powermetal fan (hoewel ik wel Valhalla van Blind Guardian gewoon kan meebleren :P), het is niet slecht maar die overduidelijke samenzang refreintjes in alle nummers van alle bands in powermetal, en dus ook Iced Earth, irriteren mij altijd. Wel leuk om live te zien op een festival.

Aah de band van de grootste drama queen in metal... Waarom is deze band toch zo succesvol? Ik vraag het me nog steeds af. Mustaine is echt een waardeloze zanger en heb zijn 'take on thrashmetal' nooit goed gevonden. Symphony of Destruction is een metalklassieker en het is geen slecht nummer maar voor mn 80's thrash pak ik toch veel liever Slayer, Metallica, Testament en Sepultura.

00 Glenn Hughes ~ Burn (live)
Klinkt helemaal niet gek dit, vette groove en rockt lekker. Ben niet zo bekend met Glenn Hughes omdat de classic rock mij niet echt interesseert maar voor een keer is het best wel tof. En wat een uithalen!

Ik had het gevoel alsof het nummer nog echt moest gaan beginnen toen het afgelopen was :O Lemmy klinkt echt dodelijk saai en ben het nummer nu al weer vergeten.

Kant A:

08 Billy Joel ~ Miami 2017 (I’ve seen the lights go down on Broadway)
00 + 2 = 2 John Hiatt ~ crossing muddy waters
01 Wim De Craene ~ Tim
05 + 3 = 8 Noordkaap ~ arme Joe
02 Free ~ Mr. Big (live)

Kant B:

03 + 5 = 8 Channel Zero ~ Suck my energy
05 + 1 = 6 Iced Earth ~ melancholy
01 Megadeth ~ symphony of destruction
05 + 4 = 9 Glenn Hughes ~ Burn (live)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2012 1:57 pm 
Prog Professor

Een van de betere van Billy, en dan heb je dus een heel aardig nummer te pakken.

John Hiatt ken ik alleen van Bring the family en daar vond ik om eerlijk te zijn niet zo veel aan. Dan vind ik dit toch eigenlijk wel een stuk beter klinken, maar ik houd dan ook wel van country en het gebruik van mandolines.

Wim De Craene ~ Tim
Geen idee waarom deze man in Nederland zo onbekend is, dit wijkt mijns inziens toch niet zo veel af van collega's als Boudewijn de Groot, Robert Long en Raymond van het Groenewoud. Erg mooi lied, waarbij de dictie wel een beetje de zwakste schakel is.

Noordkaap ~ arme Joe
Een wat bekendere, qua naam althans. Doet me wel wat aan de Tröckener Kecks denken, maar verder ken ik eigenlijk binnen het nederlandstalige rockgenre weinig/niets wat zo geloofwaardig als rock klinkt. Leuke ontdekking.

Free ~ Mr. Big (live)
Poeh, ik kan hier fijn naar luisteren zonder er eigenlijk ook maar iets opzienbarends in te ontdekken. Muzikaal behang van kwaliteit.

Kant B:

Poeh, dit vind ik best slecht eigenlijk.

Iced Earth ~ melancholy
Of dit nou zo veel beter is, is maar de vraag, maar het is in ieder geval muziek die me iets beter ligt. The Glorious Burden is een album dat me in zijn geheel bevalt, met de albums ervoor heb ik vaak wat meer moeite, en dat geldt ook voor Something wicked this way comes. Dit vind ik overigens wel een van de betere nummers op dat album, maar met name vocaal is dit mij veel te braaf voor metal (al geldt dat voor vrijwel alle powermetal).

Aardig stukje metal van een band met een erg matige zanger.

Dat gekrijs mag 'the voice of rock' best achterwege laten en sowieso vind ik zijn bijdrage eigenlijk het minste onderdeel van dit verder best lekkere nummer.

Motorhead ~ metropolis
Wederom een aardig stukje metal. Kan er zo snel niet heel veel compositie in ontdekken maar het klinkt allemaal wel aardig.

Kant A:

13 Billy Joel ~ Miami 2017 (I’ve seen the lights go down on Broadway) 5
04 John Hiatt ~ crossing muddy waters 2
04 Wim De Craene ~ Tim 3
12 Noordkaap ~ arme Joe 4
02 Free ~ Mr. Big (live)

Kant B:

08 Channel Zero ~ Suck my energy
06 Iced Earth ~ melancholy
01 Megadeth ~ symphony of destruction
10 Glenn Hughes ~ Burn (live) 1

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2012 2:37 pm 
Prog Professor

king_pin schreef:
Aan de reacties op youtube te zien is dit een Nederlandse band?

:kill: :club: Weinig Nederlands aan deze (toenertijd) pure Belgische band (de zanger is uit Vlaanderen, de rest van de bezetting komt uit Wallonië - vandaag is de gitarist een Amerikaan) ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2012 3:32 pm 
Prog Professor

Buso schreef:
king_pin schreef:

:kill: :club: Weinig Nederlands aan deze (toenertijd) pure Belgische band ...

Na mijn weten bestaat de band gewoon weer, hoor. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 15, 2012 5:55 pm 
Prog expert

excuus voor mijn onwetendheid :P Belgen hebben sowieso een betere reputatie in muziek dan Nederlanders. En cinema.
En literatuur...

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2012 2:29 pm 
Prog priest

Ik denk dat kant B bij mij de punten gaat pakken, maar eerst maar eens luisteren.

Kant A:

Mooi nummer, dus leuk om een keer te horen. Ik hoef er niet zo nodig heel veel meer van te kennen, dus hier blijft het bij voor mij.

Zit wel een leuke melodie in, maar verder vind ik er niet zo veel aan.

Wim De Craene ~ Tim
Dit is helemaal niet mijn smaak en ik kan er ook niets in vinden wat ik positief kan benoemen. Snel verder naar de volgende…

Noordkaap ~ arme Joe
En weer iets wat ik niet ken, het begint wel lekker. Jammer dat de zanger de boel moet verprutsen, weer geen punten. Die bewaar ik voor kant B, denk ik.

Free ~ Mr. Big (live) 2
Oke, dat is dan wel weer leuk. Dit vind ik lekker klinken, lekker relaxed en al met al een prima nummer. Toch nog een score op kant A!

Kant B:
Channel Zero ~ Suck my energy 3

Jaaaa, herrie met gitaren! Ik ben weer wakker. De zang is niet helemaal mijn smaak, maar de muziek eromheen weer wel. Goed genoeg om punten te scoren.

Iced Earth ~ melancholy 5
De eerste die ik al ken van deze tape. En een lekkere, dit is prima muziek. Niet heel bijzonder muzikaal gezien, maar het werkt voor mij erg goed en ik wordt er wel blij van.

Megadeth ~ symphony of destruction 1
En nog een bekende. Ik vind hier wel een lekkere stuwende kracht in zitten zo met de drum en de bas ondersteund door de gitaren. De zanger, hmmm. Het totaalplaatje is niet verkeerd.

Glenn Hughes ~ Burn (live) 4
Lekkere ouderwetse rock, doet me aan Saxon denken. De zanger hoeft niet zo nodig te gillen, maar fijn om weer eens iets als dit te horen.

Motorhead ~ metropolis
Erg herkenbaar met het ‘bijzondere’ stemgeluid van Lemmy. Niet het leukste nummer van deze band, vind ik, maar wel prima. Toch geen punten gescoord, die gaan toch naar anderen.

Een leuke tape, waarvan ik vooral kant B kon waarderen.

Kant A:
13 Billy Joel ~ Miami 2017 (I’ve seen the lights go down on Broadway)
04 John Hiatt ~ crossing muddy waters
04 Wim De Craene ~ Tim
12 Noordkaap ~ arme Joe
4 = 2+2 Free ~ Mr. Big (live)

Kant B:
11 = 8+3 Channel Zero ~ Suck my energy
11 = 6+5 Iced Earth ~ melancholy
2 = 1+1 Megadeth ~ symphony of destruction
14 = 10+4 Glenn Hughes ~ Burn (live)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2012 5:06 pm 
Prog Professor

Brunniepoo schreef:
Wim De Craene ~ Tim
Geen idee waarom deze man in Nederland zo onbekend is

Tja, we leven hier toch sowieso grotendeels in onwetendheid van Belgische Nederlandstalige muziek? Raymond Van Het Groenewoud heeft hier inderdaad enige bekendheid (maar nog steeds geen schim van zijn inlandse status) en Jacques Brel, tja, dat is natuurlijk sowieso een categorie apart, maar Zjef Vanuytsel? Of zelfs Gorki? Afgezien van de gebrekkige aandacht in Nederlandse media, weerspiegelt deze discrepantie misschien ook wel dat er toch meer cultuurverschil tussen Nederland en Vlaanderen is (en daarmee minder herkenbaarheid in de muziek) dan zo op het eerste gezicht duidelijk is.

Ik moet de tape overigens nog beluisteren, maar ik verwacht toch dat dit nummer behoorlijk wat punten gaat scoren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2012 7:05 pm 
Prog Professor

maddox schreef:
Buso schreef:
king_pin schreef:

:kill: :club: Weinig Nederlands aan deze (toenertijd) pure Belgische band ...

Na mijn weten bestaat de band gewoon weer, hoor. ;)

Jawel, maar door de toevoeging van een Amerikaanse gitarist is het geen 'pure' Belgische band meer... ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 16, 2012 10:02 pm 
Prog Professor

Kant A:

Voor zover ik weet ken ik dit nummer niet, maar het klinkt meteen vertrouwd. Dat kun je positief en negatief uitleggen, maar bij de herkenbare feelgood-rock van Billy Joel (al wil ik wel aannemen dat dit tekstueel geen holadijee is) is het voor mij in elk geval positief.

Mijn kennis van John Hiatt beperkt zich tot de hit. Dit is best oké, maar ook best onopvallend.

Wim De Craene ~ Tim
De dictie werd hierboven al enkele malen gememoreerd. Ja, die is wat typisch... als we dan toch met Nederlandse groten moeten vergelijken, hoor ik hier veel meer Het Dorp in dan eender welk De Groot- of Long-nummer. Goed, dat was de dictie. Voor het overige: _O_

Noordkaap ~ arme Joe
De naam Noordkaap is niet geheel onbekend, maar ik kan me er verder geen nummer bij voor de geest halen. Dit klinkt prima ende smaakt naar meer, al is het zo direct na Wim De Craene wel wat lastig om tekstueel nog op te vallen.

Free ~ Mr. Big (live)
Mijn Free-kennis beperkt zich tot het redelijke Wishing Well en de mijns inziens stomvervelende rockklassieker All Right Now. Niet echt een basis voor verdere verkenning en daar brengt dit kabbelnummer weinig verandering in.

Op naar de stevige kant!
Kant B:

Aan de beschrijvingen van Sander en Wouter heb ik niks toe te voegen.

Iced Earth ~ melancholy
In de beginjaren van mijn progliefde, vormde progmetal een dominant deel van mijn interesse, maar ook toen al ging dit soort powermetal aan mij voorbij. Dit nummer is minder slecht dan ik op voorhand verwachtte, maar als dat het meest positieve is wat ik erover kan melden...

Ach, wat matige zang betreft kunnen we er in de prog ook wat van, zullen we maar zeggen. Verder vind ik van Megadeth Have Cool Will Travel wel een cool nummer, heb ik ook ooit eens een goedkope cd van ze aangeschaft, die 1x gedraaid en daarna ergens in de kast verstopt en vind ik dit ook maar zozo.

Dat we met een Deep Purple-cover te maken zouden hebben, had ik in eerste instantie dus niet door, totdat die herkenbare riff inzette. Bene. Glenn Hughes' soulvolle rock heeft me verder nooit zo aangesproken, maar dat zegt meer over mijn smaak dan over de kwaliteit. Hier doet-ie wat mij betreft zeker niet onder voor Ian Gillan.

Motorhead ~ metropolis
Tja. Er wordt best lekker geriffd, verder is het een weinig opvallend nummer en ben ik van Lemmy nog steeds niet kapot.

Kom ik na dit commentaar met een heel grote verrassing als ik meld dat er naar mijn smaak een sterke en een iets minder sterke kant waren? ;)

Kant A:
17 Billy Joel ~ Miami 2017 (I’ve seen the lights go down on Broadway) +4
05 John Hiatt ~ crossing muddy waters +1
09 Wim De Craene ~ Tim +5
15 Noordkaap ~ arme Joe +3
04 Free ~ Mr. Big (live)

Kant B:
11 Channel Zero ~ Suck my energy
11 Iced Earth ~ melancholy
02 Megadeth ~ symphony of destruction
16 Glenn Hughes ~ Burn (live) +2

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 2:18 pm 
Prog Diamond

Kant A:

...Ah, weer een Billy Joel nummer...we gaan het weer proberen.
Ik vind de clip leuk omdat ik net terug ben uit NY. Het nummer zelf vind ik een stuk minder. Veel te theatraal en het patriotisme was al eerder aangehaald...

Sorry..., maar vindt dit erg saai. Had al niet veel met John Hiatt en dat is na dit nummer niet veranderd.

Wim De Craene ~ Tim
Dit ken ik dan weer niet. Houden zo dunkt me...! Deze heeft het einde niet gehaald...

Noordkaap ~ arme Joe
HHBBXX schreef:
En weer iets wat ik niet ken, het begint wel lekker. Jammer dat de zanger de boel moet verprutsen, weer geen punten. Die bewaar ik voor kant B, denk ik.
Inderdaad :Y al klinkt dit beter dan de eerste drie nummers...

Free ~ Mr. Big (live)
Aardig nummer, maar die bas is irritant.

Kant B:

Ja, lekker. No nonsence gitaar kabaal. Die fadeout is inderdaad jammer.

Iced Earth ~ melancholy
Lekker nummer! Kende ik niet. Die tempowisseling werkt heel goed.

Oooh dit nummer...ja die ken ik wel. Een "snelweg-stamper"!
En ja,...deze zangert heeft nooit veel positief commentaar ontvangen, maar toch werkt het kennelijk voor de mega-doden.
Vind het ook meer een fun-band en als je het niet al te serieus neemt, is het een leuk totaalplaatje (zei HHBBXX ook al volgens mij...)

Lekker hoor! Maar ja, ik hou dan ook wel erg van Deep Purple.
Deze "zoals Ian kan Gillan kan ik ook" versie is best goed. Je moet er van houden natuurlijk en ik denk dat als je dit live meemaakt het allemaal nog wat fijner is...Maar een leuke cover!

Motorhead ~ metropolis
Klinkt lekker vet! "A Wall of sound" Lekker hoor! Beetje kort.
...maarre...staat z'n microphone niet een beetje te hoog?

Kant B heeft duidelijk mijn voorkeur! :lol:

Kant A
17 Billy Joel ~ Miami 2017 (I’ve seen the lights go down on Broadway)
05 John Hiatt ~ crossing muddy waters
09 Wim De Craene ~ Tim
15 Noordkaap ~ arme Joe
04 Free ~ Mr. Big (live)

Kant B:
12=11+1 Channel Zero ~ Suck my energy +1
16=11+5 Iced Earth ~ melancholy +5
04=02+2 Megadeth ~ symphony of destruction +2
19=16+3 Glenn Hughes ~ Burn (live) +3
04=00+4 Motorhead ~ metropolis +4

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 7:09 pm 
Prog Professor

Anamorph schreef:
Motorhead ~ metropolis

Blijkbaar nog nooit iets van Lemmy live gezien. Zo staat zijn microfoon altijd, eigenlijk ook logischer want de keel kan beter opengezet worden op deze manier.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 7:25 pm 
Prog Diamond

vigil schreef:
Anamorph schreef:
Motorhead ~ metropolis

Blijkbaar nog nooit iets van Lemmy live gezien. Zo staat zijn microfoon altijd, eigenlijk ook logischer want de keel kan beter opengezet worden op deze manier.

Nee, ken maar heeeeel weinig van Motorhead. Ik ben dan ook niet via de metal in de prog beland... :mrgreen:

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 23, 2012 8:00 pm 
Prog Professor

Anamorph schreef:
vigil schreef:
Anamorph schreef:
Motorhead ~ metropolis

Nee, ken maar heeeeel weinig van Motorhead. Ik ben dan ook niet via de metal in de prog beland... :mrgreen:

Nee, ik gelukkig wel ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 25, 2012 10:20 pm 
Prog Professor

Kant A:

De muziek is nog wel te doen, maar het patriottische wat er vanaf druipt…… yech!

00 John Hiatt ~ crossing muddy waters +3
Kende alleen “Friend of Mine”, maar dit is een heerlijk rustig nummer, en de zang is aangenaam om te horen.

00 Wim De Craene ~ Tim
Tja, het zal allemaal wel prachtig, emotioneel, kunstzinnig en wat al niet meer zijn, maar het is gewoon niet mijn Cup of Tea, die Nederlandstalige troubadours. Klinkt trouwens meer als een Nederlander dan als een Vlaming.

00 Noordkaap ~ arme Joe +2
Dacht ik even dat hij zong “I am Joe”, blijkt hij “arme Joe” te zingen. Standaard rocknummer, waarbij hier de muziek mij beter bijblijft dan de zang. Wel een stuk beter dan de vorige Belg.

00 Free ~ Mr. Big (live)
Het tempo ligt erg laag, waardoor het in mijn oren saaier klinkt dan het wellicht in werkelijkheid is. Niettemin wel een aardig nummer.

Kant B:

00 Channel Zero ~ Suck my energy +4
Kant B begint duidelijk een stuk agressiever. Na even denken besef ik dat dit erg op Tool lijkt, maar dan wat eenvoudiger van opzet. Helemaal niet slecht (op de vreemde fade-out na).

Wat is dit, een soort Iron Maiden kloon? Nu vreesde ik dat ik Female Fronted Metal te horen zou krijgen, dus wat dat betreft valt het dan weer mee.

Dave Mustaine dan….. Hmmm, sounds like Metallica met een slechte zangert. Dave dacht zeker “als ik uit Metallica wordt getrapt, begin ik toch m’n eigen Metallica”. Hier word ik niet koud of warm van.

00 Glenn Hughes ~ Burn (live) +5
Zo, dat swingt de pan uit! Lekkere powerrock.

00 Motorhead ~ metropolis +1
De muziek rockt als een tierelier, maar de zang? Die zorgt toch wel voor flink wat minpunten.
En kerel, laat die pukkel toch eens weghalen! Hiervoor is plastische chirurgie ooit uitgevonden!

Goed, na al dat geweld de puntjes:
Kant A
17 Billy Joel ~ Miami 2017 (I’ve seen the lights go down on Broadway)
8 = 5+3 John Hiatt ~ crossing muddy waters
09 Wim De Craene ~ Tim
17=15+2 Noordkaap ~ arme Joe
4 Free ~ Mr. Big (live)

Kant B:
16=12+4 Channel Zero ~ Suck my energy
16 Iced Earth ~ melancholy
04 Megadeth ~ symphony of destruction
24=19+5 Glenn Hughes ~ Burn (live)
05=04+1 Motorhead ~ metropolis

D

Laatst bijgewerkt door anorak32 op do apr 26, 2012 11:12 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 26, 2012 1:24 pm 
Prog Professor

anorak32 schreef:
00 Noordkaap ~ arme Joe +2

anorak32 schreef:
16=15+1 Noordkaap ~ arme Joe

Zou het kunnen dat je Noordkaap uiteindelijk toch een puntje te weinig hebt gegeven? ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 26, 2012 1:29 pm 
Prog Professor

anorak32 schreef:
De muziek is nog wel te doen, maar het patriottische wat er vanaf druipt…… yech!

Dit is een opmerking die ik bij velen teruglees. Mij is dit nooit echt opgevallen. Als ik de tekst nu bekijk, zie ik het eigenlijk ook nog altijd niet. Volgens mij gaat het eerder over de teloorgang van Amerika eerder dan verheerlijking. Maar goed, kan ook mijn gebrekkige Engels zijn ;)

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 21 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]