Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu do jun 21, 2018 12:17 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mixtape 2.10 (Frans)
BerichtGeplaatst: zo apr 01, 2012 1:35 pm 
Prog Diamond

Kant A
Ryan Teague - Shadow Play
A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year
Hildur Gudnadóttir - Unveiled
Neurosis - The Eye Of Every Storm
Tiago Benzinho - Moscow Street Kids

Kant B
Peter Broderick & Machinefabriek - Planes
Alva Noto + Ryuichi Sakamoto - Naono
Greg Haines - Submergence
Jacaszek - Dare-gale
Cyann & Ben - Sunny Morning

00 Ryan Teague - Shadow Play
00 A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year
00 Hildur Gudnadóttir - Unveiled
00 Neurosis - The Eye Of Every Storm
00 Tiago Benzinho - Moscow Street Kids
00 Peter Broderick & Machinefabriek - Planes
00 Alva Noto + Ryuichi Sakamoto - Naono
00 Greg Haines - Submergence
00 Jacaszek - Dare-gale
00 Cyann & Ben - Sunny Morning

Profiel  

Berichttitel: Re: Mixtape 2.10 (Frans)
BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 10:17 am 
Prog Professor

O ... K... zo op het eerste zicht is er geen enkele naam die me bekend voorkomt en gezien Frans zijn opmerking in de vorige mixtape vrees ik een beetje of hier veel naar mijn gading gaat tussen zitten. Maar goed, we horen het wel.

Kant A
Ryan Teague - Shadow Play +2
het begin van de tape valt in alle geval al mee. Rustige muziek. De 'bellen' doen me wel wat aan kindermuziek denken, maar al bij al een goed nummer voor een zondagmorgen.

A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year +4
en de prijs voor de langste songtitel gaat naar ... Heel ingetogen nummer. Doet me aan filmmuziek denken. Ook weer een goed nummer voor een (kille) zondagmorgen.

Ook weer 'filmmuziek' heb ik de indruk, maar dan iets donkerder dan het vorige. Spreekt me wat minder aan. Ik verwacht eigenlijk het hele nummer door dat er iets gaat gebeuren, maar op het einde is er nog altijd niks.

Neurosis - The Eye Of Every Storm +5
Hola, iets met zang en drums! Dit klinkt niet slecht. Het begin doet me een beetje aan Anathema denken (maar dat kan uiteraard volledig aan mij liggen). Het middengedeelte waar je eigenlijk enkel de stem hoort (met wat 'gewobbel' op de achtergrond) spreekt me niet echt aan. Het einde is dan weer wel goed.

en we gaan weer terug naar de 'filmmuziek' heb ik de indruk. Hier gebeurt toch wel heel weinig.

Kant B
Peter Broderick & Machinefabriek - Planes +3
en we blijven volharden... hier gebeurt toch al iets meer dan in het vorige nummer én het is maar de helft zo lang.

Sorry Frans, maar dit is om zot van te worden. Dat irritante bliepje op de achtergrond en dat voor 11 minuten (ah, blijkbaar zijn ze het toch ergens kwijt geraakt, wil hen volgende keer wel helpen de 'off-knop' te vinden)! Zo ergens halfweg brengt de piano een paar noten verlichting, maar die is even snel weer weg.

weer iets uit hetzelfde vaatje (volgens mij dan toch, waarschijnlijk kan Frans perfect aanduiden waar de verschillen liggen, maar voor mijn ongeoefend oor...). Begint wat saai te worden... Ik denk dat ik hier wel kan naar luisteren en dat ik dit goed zou vinden mocht het in het begin van de tape hebben gestaan, maar nu kan ik enkel denken: volgende en hopelijk iets anders!

Jacaszek - Dare-gale
Ai, de intro belooft niet veel anders. Een iets korter nummer, dus alles wat minder uitgesponnen, iets directer. Allé, een mens is al snel tevreden tegenwoordig. Die ruis wordt wel irritant na een tijdje.

Cyann & Ben - Sunny Morning +1
Wat levendiger dan veel van de vorige nummers en daarvoor alleen verdient het al een puntje.

Ik denk dat ik elk nummer wel ergens kan appreciëren (behalve dan Noto + Sakamoto) mocht ik het apart horen, maar nu was er wat teveel 'overkill', teveel van hetzelfde, waardoor het snel ging vervelen. Er gebeurt in veel nummers veel te weinig. Een lange opbouw om dan uiteindelijk aan een lange afbouw (of hoe zeg je zoiets) te beginnen. Zeker de lange nummers zijn in dit bedje ziek. De punten zijn een beetje 'at random': mocht je een andere volgorde aan je tape gegeven hebben, zouden punten 4 tot 1 waarschijnlijk anders gelegen hebben.

De punten:
02 Ryan Teague - Shadow Play
04 A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year
05 Neurosis - The Eye Of Every Storm

03 Peter Broderick & Machinefabriek - Planes
00 Jacaszek - Dare-gale
01 Cyann & Ben - Sunny Morning

Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 7:38 pm 
Prog Diamond

oefff...4 tapes achter inmiddels...Wordt tijd dat ik er weer werk van ga maken! Hier ken ik in ieder geval niks van (op Ryuichi S na dan)

Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 10:10 pm 
Prog Professor

Buso schreef:
Ik denk dat ik elk nummer wel ergens kan appreciëren (behalve dan Noto + Sakamoto) mocht ik het apart horen, maar nu was er wat teveel 'overkill', teveel van hetzelfde, waardoor het snel ging vervelen. Er gebeurt in veel nummers veel te weinig.

Ik heb gisteren deze tape opgehad terwijl ik aan het gamen was en herken deze opmerkingen wel. Ik wist soms niet eens of ik nou de tape hoorde of de achtergrondmuziek van het spel. ;)

Ga er binnenkort eens goed voor zitten, ik denk dat dat zeker nodig is om hier commentaar op te kunnen leveren. Het klonk absoluut als muziek die ik kan waarderen maar op de achtergrond was het inderdaad niet erg onderscheidend allemaal.

Ben in ieder geval benieuwd, de vorige tape van Frans leverde mooie ontdekkingen op...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2012 1:01 pm 
Prog priest

Ik ken werkelijk geen enkel nummer van deze tape, dus ik ben erg benieuwd.

Kant A:
Ryan Teague - Shadow Play 5

Mooi en sfeervol, erg fijn begin van deze tape. Hier wil ik wel meer van horen!

A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year 1
Deze vind ik minder, er gebeurd gewoon te weinig en de titel is ook al veels te lang ;) . Voor het bedenken van deze lange titel toch een punt

Hmm, hier gebeurt alweer niks. Dit is niks voor mij, het komt op mij over als een stel geluiden en niet als muziek. Wel een mooie foto, maar daar gebeurt al net zoveel als in de ‘muziek’. Misschien ben ik hier wat te ongeduldig voor of zo.

Neurosis - The Eye Of Every Storm 3
Wel aardig deze, een beetje traag maar een stuk sneller dan de 2 nummers hiervoor. Het zit muzikaal wel mooi in elkaar, de zang vind ik niet echt interessant. In deze tape is dit al subtop…

Jammer, hier gebeurt ook alweer niks. Dit is muziek waar ik nooit vrijwillig naar zou gaan zitten luisteren.

Kant B:

Het wordt allemaal een beetje saai zo, ik ga het volgende nummer maar eens proberen.

Buso zei het al en ik kan het hier helemaal mee eens zijn.

:sleep: Sorry, ik was even weggedut.

Jacaszek - Dare-gale 2
Nou hier gebeurt af en toe eens iets, kan ik toch nog een paar punten kwijt. Toch niks voor mij.

Cyann & Ben - Sunny Morning 4
En dan het laatste nummer. Deze is gelukkig een stuk beter dan voorgaande nummers, dit is zelfs het op 1 na hoogst scorende nummer.

Een tape vol muziek waar ik helemaal niets aan vind, jouw vorige tape vond ik een stuk leuker. De enige uitzondering is het openingsnummer. Die is dan wel weer mooi. Ook als ik deze vaker heb geluisterd, bijvoorbeeld direct na de hele tape. Zelfs dan is het een mooi nummer. Bedankt voor de tip. De anderen zal ik nooit meer spontaan gaan beluisteren, sorry dat ik zo negatief overkom.

De punten:
7 = 2+5 Ryan Teague - Shadow Play
5 =4+1 A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year
8 =5+3 Neurosis - The Eye Of Every Storm

03 Peter Broderick & Machinefabriek - Planes
2 = 0+2 Jacaszek - Dare-gale
5 = 1+4 Cyann & Ben - Sunny Morning

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2012 8:17 pm 
Prog Professor

Een gloednieuw nummer zo te zien. Een goed begin is het halve werk in ieder geval en goed begint het! Erg sterk. Ik noteer het eerste aandachtspunt!

A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year
Ook de 2de klap is een daalder waard (jaja ik schut ze uit mijn mauw op het moment). Prachtig ingetogen stuk met zeer fraaie muzikale accenten. Volgende aandachtspunt!

Oei, mooie foto! Maar goed daar gaat het hier niet om. Hoor ik hier een cello? Jazeker en dat is voor mij altijd een zeer positiefs iets. Haar naam kwam me wel bekend voor na wat besturdering moet dat zijn door haar werk met Múm. Hoewel het best mooi is vind ik wel dat het iets te lang duurt zo al met al.

Qua naam doet het wel een belletje rinkelen maar welke belletje dat nu helemaal is weet ik niet. In ieder geval kunnen we nu ook eens wat stemmen horen. Niet gelijk de meest mooie stemmen en dat is jammer. Dit nummer vind ik de minste tot nu toe.

Weer een liedje welke het levenslicht zag in 2012. Het geheel is redelijk minimalistisch maar het bezorgt mij wel een fijn gevoel. Beetje melancholisch. De herfst komt er aan zullen we maar zeggen. Het nummer klokt ook ruim 11 minuten maar dat is in dit geval geen minuut te veel. Erg fraai en ik noteer aandachtspunt numero 3!

Even de tape omdraaien en hier is kant B!Het zijn gelijk weer de pianoklanken die aandacht trekken. Erg mooi ook met die klotsende zee op de achtergrond. Er zit wel een hele fraaie spanningsboog in het nummer. Ook dit gaat op het lijstje.

Het modern klassiek viert hoogtij op deze tape! Al noemen ze het zelf minimal electronic. Tja als het beestje maar een naam heeft. Minimaal is het zeker. Vaak ook niet erg maar nu gebeurt er wel erg weinig. Ik kan niet zeggen dat ik me er aan irriteer maar echt warm krijg ik het er niet van.

De "engelenzang" aan het begin maakt het nummer wat spannender dat het anders zou zijn dus een goede keuze. Ook hier is fraai strijkwerk te bewonderen en ook dit nummer is wederom de moeite waard. Wel net buiten de punten. Niet direct iets wat op het lijstje gaat wel plaats ik het in mijn achterhoofd.

Jacaszek - Dare-gale
Ah, uit Poland. Het klinkt dan ook best zoals Riverside op een van hun betere dagen... Ook weer een fraai modern klassiek werkje. Sterke muzikale details welke de muziek behalve mooi ook wat extra spannend maken.

Weer eentje met zang. Geen opvallende zanger maar toch met zang. Wel een lied met een redelijke "normale" songstructuur. Het einde is zelfs erg fraai te noemen, prima opbouw! Dus ik verwacht dat deze wel aardig hoog gaat eindigen. Ik vind het in ieder geval best goed, prima zelfs maar niet goed genoeg voor de punten.

Deze tape is er een van zeer hoge kwaliteit. Eentje welke je kon verwachten van Frans. Ik ben er in ieder geval erg blij mee en he binnenkort weer wat geld uit te geven. Punten geven is eigenlijk het enige nadeel van deze tape want eigenlijk verdienen minimaal 8 bijdrages wel punten maar ja keuzes zijn er om gemaakt te worden.

De punten:
12 = 2+5+5 Ryan Teague - Shadow Play 5
7 =4+1+2 A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year 2
8 =5+3 Neurosis - The Eye Of Every Storm
3 Tiago Benzinho - Moscow Street Kids 3

7+ 03+4 Peter Broderick & Machinefabriek - Planes 4
3 = 0+2+1 Jacaszek - Dare-gale 1
5 = 1+4 Cyann & Ben - Sunny Morning

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 05, 2012 8:47 am 
Prog expert

Beste Vigil en HHBBXX,

Denken jullie alsjeblieft ook aan de puntjes voor tape nr7? Alvast bedankt :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 05, 2012 9:01 am 
Prog Professor

thedunno schreef:
Beste Vigil en HHBBXX,

Denken jullie alsjeblieft ook aan de puntjes voor tape nr7? Alvast bedankt :-)

Potverdorie joost, je hebt helemaal gelijk!

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 05, 2012 9:28 am 
Prog expert

Np, vergissing is menselijk.

Het zou wel zonde zijn om al die mooie Cardiacs (gerelateerde) muziek aan je voorbij te laten gaan ;-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do apr 05, 2012 8:58 pm 
Prog Professor

Zo. Dan zullen we nu eens kijken of de Franse mixtape wel met recht onder de Ontspannende Muzikale Bezigheden staat.

Kant A
Nou, dat begint goed! Sterke opbouw in dit nummer dat bovendien keurig compact gehouden is.

Ook fraai, al hoor ik het energieke van het vorige nummer nog wat liever. Maar ook hier zit weer een mooie spanningsboog in. Uiteindelijk toch net buiten de punten.

Hildur Guðnadóttir - Unveiled
We komen nu toch zoetjesaan op terrein wat mij wat minder ligt en dan heb ik het niet over dat fraaie bosweggetje. Hier gebeurt toch wel erg weinig.

Tijd voor wat conventionelere rock in deze mixtape, al is dat allemaal ook maar relatief. Verder is Neurosis mij vaaglijk bekend en dat blijkt tot nu toe meestal wel adequaat. Dit nummer heeft potentie, maar met de helft van de lengte was het waarschijnlijk beter geweest.

Bij de eerste maten gaat dit voor mij verder waar Hildur Gudnadóttir ophield, maar uiteindelijk hoor ik hier toch veel meer in. Mooi hoor.

Kant B
Ah, bewegende beelden! Ook erg mooie muziek trouwens. Beetje het piano-equivalent van het Ryan Teague nummer en dat is een compliment.

Eigen mening, wat is dat? Mij rest hier in elk geval weinig anders dan me bij mijn voorgangers aan te sluiten dat dit elf best saaie minuten zijn.

Sander roemde de engelenzang, maar voor mij is het toch in eerste instantie de interactie tussen de dreigende repeterende klanken en de strijkers die dit toch een geslaagd stukje maakt.

Jacaszek - Dare-gale
Op het einde van een tape met toch wel veel enigszins gelijkluidende muziek, weet dit me toch niet zo te boeien. Het zullen de pseudo-krakende-elpeeklanken wel zijn, want qua opbouw ontloopt dit de eerdere stukken verder niet zo.

En nog even iets luchtigs om mee af te sluiten. Gewoon een liedje met zang enzo, dat heeft ook wel wat. Sterker nog: 't is best mooi.

Ik heb vaak enige scepsis jegens minimalistische muziek, maar dit is in meerderheid een boeiende tape geworden!

De punten:
16 Ryan Teague - Shadow Play +4
07 A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year
08 Neurosis - The Eye Of Every Storm
05 Tiago Benzinho - Moscow Street Kids +2

12 Peter Broderick & Machinefabriek - Planes +5
01 Greg Haines - Submergence +1
03 Jacaszek - Dare-gale
08 Cyann & Ben - Sunny Morning +3

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo apr 08, 2012 12:54 pm 
Prog Professor

Kant A
Goed begin, mooie opbouw, lekker energiek.

Dit is dan weer wat trager maar niet minder mooi.

Wat een toeval, een maandje geleden zag ik deze dame aan het werk en dat vroeg toch wel om meer luisterwerk. Dit stuk voldoet niet echt aan de verwachtingen. De cello is absoluut een mooi instrument maar dit nummer mist mijns inziens toch een zekere spanning.

Een beetje laid-back post-metal met onheilspellende vocalen, van mij had dit nog wel even door mogen gaan. Vormt dit album een geheel of zijn het allemaal losse tracks?

Geen onaardig nummer maar het kabbelt me toch iets te veel voort.

Kant B
Kant B begint in ieder geval goed. Mooie opbouw, mooi pianospel.

Mij te minimalistisch, ik kan hier helemaal niets mee.

Ook hier weer een hele mooie opbouw, al had die twee minuten afbouw aan het einde van mij dan weer niet zo gehoeven.

Jacaszek - Dare-gale
Dat gekraak zal wel iets van authenticiteit moeten voorstellen maar bij mij scoort het vooral minpunten. Verder sluit ik me aan bij de meeste anderen: wellicht had dit meer indruk gemaakt als het aan het begin van de tape had gestaan want met de compositie is verder weinig mis.

Aardige afsluiter. Leuk om weer eens iets met zang te horen, al moet gezegd dat het hoogtepunt van het nummer het instrumentale slot is.

Concluderend: in zijn geheel is de tape wat aan de lange kant, of dat lijkt in ieder geval zo. Wat mij betreft was wat meer variatie wel leuk geweest, al was het alleen al in tempo. Dat neemt niet weg dat het merendeel van de nummers me uitstekend bevallen is.

De punten:
17 Ryan Teague - Shadow Play 1
09 A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year 2
13 Neurosis - The Eye Of Every Storm 5
05 Tiago Benzinho - Moscow Street Kids

16 Peter Broderick & Machinefabriek - Planes +4
04 Greg Haines - Submergence +3
03 Jacaszek - Dare-gale
08 Cyann & Ben - Sunny Morning

Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 10, 2012 4:57 pm 
Prog Diamond

Kant A
Ryan Teague - Shadow Play +1
Aardig nummer. Klinkt een beetje als een lang intro.

Da's een lange titel...voor zo'n rustige plaat.
Klinkt best leuk, kabbelt lekker voort. Moet dit niet in de auto opzetten, dan stuur ik de berm in denk ik ;)

...en dit is ook best zwaarmoedig. Heel sfeervol, maar deze mevrouw heeft het zwaar zo te horen. Komt dit van de CD: Muziek voor bij het springen?
Begrijp me niet verkeerd: Het klinkt best goed, maar ik wordt er niet vrolijk van...

Neurosis - The Eye Of Every Storm +3
Ja, dit is wel goed. Wel wat lang (11+ minuten), maar het heeft sfeer en klinkt lekker dreigend.

Tiago Benzinho - Moscow Street Kids +2
Welja, nog een nummer van 11+ minuten ;)
Ik heb nog een LP van Harold Budd & Brian Eno (The Pearl). Daar doet me dit wel aan denken...was goeie studeermuziek.
Dit is erg sfeervol,...muziek terwijl u werkt!

Kant B
Peter Broderick & Machinefabriek - Planes +5
Ja, wel mooi pianospel. Ik vind dan die klotsgeluidjes weer wat storend.Wel een goeie compositie en ditto opbouw.
Dit is weer wat spannender dan de vorige twee nummers.

heh...weer een van 11+ minuten, en da's in dit geval te lang.
Dit vindt ik niet veel eerlijk gezegd. Zeker het einde niet waar gekeken wordt of de piano nog steeds alle lage toetsen heeft...

...en nog een van 10 minuten...Heb 'm geheel gehoord en ben nu al weer kwijt wat er voorbij gekomen is.

Jacaszek - Dare-gale
Niet bijzonder dit. Met name door al die geluidjes die er tussendoor klinken.
Ook wel wat saai, maar misschien komt dat ook omdat ik er al een dik uur van dit genre op het zitten...

Cyann & Ben - Sunny Morning +4
Hé,...zang!
Vooral het (instrumentale) einde vind ik wel goed...(lekker consequent ben ik ook...ben ik blij met zang, vind ik het instrumentale deel van dit nummer het beste! :error: :lol:)

Conclusie:
Veel nummers vind ik meer achtergrondmuziek, dan dat ik het zo zou opzetten om eens lekker naar te gaan zitten luisteren. Ik vind het wel mooi, maar sommige nummers zijn wat saai. Ik mis een beetje pit!
Er had van mij wel iets meer afwisseling in gemogen, zoals dat laatste nummer.

De punten:
17+1 = 18 Ryan Teague - Shadow Play
09 A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year
13+3 = 16 Neurosis - The Eye Of Every Storm
05+2 = 7 Tiago Benzinho - Moscow Street Kids

16+5 = 21 Peter Broderick & Machinefabriek - Planes
04 Greg Haines - Submergence
03 Jacaszek - Dare-gale
08+4 = 12 Cyann & Ben - Sunny Morning

Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 10, 2012 11:10 pm 
Prog expert

Heb nog een hoop tapes in te halen... Eerst maar deze.
Ik ken er alvast 3: Hildur Gudnadóttir, Neurosis (duh) en Peter Broderick & Machinefabriek
Van alle mensen hier op het forum ligt Frans zn muzieksmaak het meest in mijn straatje dus ben hier benieuwd naar.

Schattig melodietje, maar zal beter tot zn recht komen in een album dan los.

00 A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year
prachtig! Dit gaat in mn rijtje van andere minimalistische pianisten.

Mits goed gebruikt is de cello het mooiste instrument dat er is, Gudna's dochter weet zo'n melancholische intense sfeer neer te zetten dat het bij mij door merg en been gaat. En dat confronterende is wat ik van muziek wil. Dit album staat dan ook gewoon in de cdrekken hierzo. Uitstekende keuze!

Nou ik mij volledig van bewust ben dat Neurosis een legendarische naam is in de Sludge/Doom en Stoner Rock scene hebben de bands die door hun zijn geïnspireerd toch altijd meer weten te raken. Maar dat wil niet zeggen dat het niet goed is want mn hoofd schud lekker met 60 bpm met de trage groove mee.

Mooie opbouw, heel subtiel het thema steeds heftiger naar voren brengen. Ambient als deze roepen altijd beelden uit het verleden op, zeker met die aanspoelende golven op de achtergrond.

00 Peter Broderick & Machinefabriek - Planes
Wow, Broderick blijft mij elke keer weer verbazen. Deze samenwerking maar eens verder opzoeken. Machinefabriek stond sowieso al op de 'to check' lijst dus dat komt mooi uit.

Dit soort muziek kan ik erg waarderen, ik kan het alleen nooit op waarde schatten.
Het ligt allemaal zo losjes dat je het niet kan vastpakken, je kan er alleen doorheen dralen en dat is lekker.

Apocalyptische muziek doet het bij mij altijd goed, de dreigende sfeer die steeds verder opbloeit (opdoemt eerder) is heerlijk. De violen rond drie kwart snap ik niet helemaal, ze klinken alsof het er apart is bij gedaan, daar remt de flow een beetje.

00 Jacaszek - Dare-gale
Hee, die hoes ken ik! Nu de muziek nog. Goeie spanning boog en lekker heftige climax. Had nog wel wat langer door mogen gaan.

00 Cyann & Ben - Sunny Morning
Goeie afsluiter, een lied met structuur :P

De punten:
18 Ryan Teague - Shadow Play
09 + 4 = 13 A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year
00 + 5 = 05 Hildur Gudnadóttir - Unveiled
16 Neurosis - The Eye Of Every Storm
7 Tiago Benzinho - Moscow Street Kids

21 + 3 = 24 Peter Broderick & Machinefabriek - Planes
04 + 1 = 05 Greg Haines - Submergence
03 + 2 = 05 Jacaszek - Dare-gale
12 Cyann & Ben - Sunny Morning

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 11, 2012 11:13 pm 
Prog Professor

Kant A
Leuke opener. Mooie opbouw van de spanning, d.m.v. het toevoegen van steeds meer instrumenten en geluiden.

00 A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year +2
Lekker rustig nummer, met een dreigende ondertoon. Ook hier weer die langzame, mooie opbouw al is die hier een stuk subtieler dan bij het eerste nummer.

00 Hildur Gudnadóttir – Unveiled
Het doet me denken aan het vorige nummer, maar een stuk zwaarmoediger. Dit is muziek om zwaar depri van te worden (of al te zijn). Ik mis hier toch een beetje de spreekwoordelijke positieve noot.

Hola! Ik schrok er zowaar van, die drums ineens. Dat verwacht je niet na 3 rustige stukken. Dit doet me toch denken aan vroege Anathema. In de tweede helft van het nummer wordt er een tandje bij geschakeld, en de spanning nog wat opgevoerd. Wel een mooi nummer.

00 Tiago Benzinho - Moscow Street Kids +4
Oh dit vind ik wel mooi. Ik ben opgegroeid met de muziek van J.M. Jarre (die bij tijd en wijle ook dit soort sferische melodieën maakte), dus dit kan ik zeker waarderen.

Tot nu toe een hele sterke A-kant, en echt de muziek die je van Frans kunt verwachten.

Kant B
00 Peter Broderick & Machinefabriek – Planes +3
Ook dit is weer een typisch nummer wat helemaal in de sfeer van deze tape past. Het heeft m.i. best wat weg van sommige instrumentale stukken van no-man. Het verdelen van de punten gaat nog moeilijk worden.

00 Alva Noto + Ryuichi Sakamoto – Naono
Heel minimalistisch dit, maar wel aardig.

00 Greg Haines – Submergence
Heel langzaam, subtiel, wordt hier echt naar een climax toegewerkt, met die driegende strijkers enzo. Ben het wel met Brunnipoo eens dat het nummer daarna nog wat na ijlt. Had wat mij betreft niet gehoeven.

00 Jacaszek - Dare-gale +1
Lekker creepy sfeertje wordt hier gecreëerd, met die krakende plaat, belletjes, klokjes en andere geluidjes. Ik vind het helemaal niet storend, sterker nog: ik raak helemaal in “ambiënte” sferen van dit nummer. Stiekem had het van mij nog wel wat langer mogen doorgaan.

00 Cyann & Ben - Sunny Morning +5
Zowaar een nummer met zang en een “normale” structuur. Lijkt op Pink Floyd, maar is toch ook weer in de geest van de rest van de tape. Je hebt wat mij betreft het mooiste voor het laatst bewaard, Frans.

De punten (dit gaat een hele klus worden, want er staat zo veel moois op deze tape :koffie: ):

18 Ryan Teague - Shadow Play
13 + 2 = 15 A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year
5 Hildur Gudnadóttir - Unveiled
16 Neurosis - The Eye Of Every Storm
7 + 4 = 11 Tiago Benzinho - Moscow Street Kids

24 + 3 = 27 Peter Broderick & Machinefabriek - Planes
0 Alva Noto + Ryuichi Sakamoto - Naono
5 Greg Haines - Submergence
5 + 1 = 6 Jacaszek - Dare-gale
12 + 5 = 17 Cyann & Ben - Sunny Morning

Conclusie: ik heb aan 5 te verdelen punten echt te weinig. Dit was echt een zware bevalling, maar ja er moeten nu eenmaal keuzes worden gemaakt. Hele mooie tape. _O_

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr apr 13, 2012 8:40 pm 
Site Admin

Een nummer van een album waar je een tijdje je avatar van had, moet dus wel goed zijn (volgens jou).
Een instrumentaal nummer dat een intro lijkt van een album. Klinkt erg gelikt en vermaak me eigenlijk prima met dit nummer. Het maakt me nieuwsgierig naar de rest van het album, alhoewel als het een geheel instrumentaal album is, dan laat ik ‘m liever links liggen.

Zo, da’s nog eens een lange songtitle.
Een mooi gevoelig nummer. Wel wat langdradig, alhoewel er een kleine spanningsboog blijft bestaan.

Hildur Gudnadóttir – Unveiled

Achtergrondmuziek voor een film. Daar doet het me in ieder geval aan denken. Het is te eentonig en mijn aandacht blijft niet erbij hangen.
De geluiden zijn in het begin best ok, maar er moet na een minuutje ofzo echt meer gebeuren wil het mij interesseren.
Wel een heel mooie foto in het youtube filmpje.

Yay! Een stem :-) .
Niet echt mijn kopje thee. Ik vind het niet heel slecht, maar ik denk dat wanneer ze de beste stukken in een nummer van zo’n 4min. hadden geplakt, dat het een stuk aangenamer had geweest. Nu begint het me naarmate het nummer vordert steeds meer te irriteren.

Poehee, je houdt de lange nummers er wel in zeg. Vond dat wel het voordeel van deze ronde ;)
Mijn hemel Frans, vind je dit echt zo geweldig? Ik vind het echt oersaai. Ik kan me niet voorstellen dat iemand hier 11:44 naar wil luisteren. Sorry, ieder zijn smaak natuurlijk, maar dit vind ik zonde van mijn tijd. :|

Peter Broderick & Machinefabriek – Planes
Wederom een instrumentaal nummer, de zang heeft afgedaan? Het klink in ieder geval een stuk interessanter dan het vorige nummer, maar evengoed is saai het eerste dat in gedachte springt.

Alva Noto + Ryuichi Sakamoto – Naono
Zo, weer een van ruim 11 minuten. Het begin klinkt al niet fijn, alsof de plaat overslaat.
Wow zeg, hier wordt mijn geduld wel heel erg getest. Ik heb hier echt helemaal niets mee en hou het ook niet het hele nummer vol. Sorry, volgende…

Greg Haines – Submergence
Oei, daar gaan we weer. Ik snap echt niet hoe je van deze muziek kan genieten. Het is zo eentonig als wat en dan duurt het ook nog eens onwijs lang. Ik vind het echt vreselijk, ook deze haalt het einde niet. Het wordt een enorme opgaaf om punten te verdelen. Minpunten zijn niet toegestaan zeker.

Jacaszek - Dare-gale

Klinkt op het eerste gehoor als hetzelfde wat ik in de laatste nummers verafschuwd heb. Echter hoor ik hier tussen de geluiden door ook nog instrumenten. Daardoor en ook het feit dat het minder lang is dan de rest, is het beter.

Zowaar weer wat zang. De enigszins eentonige klanken waar jij blijkbaar van houdt, hoor ik hier ook wel weer. Toch is dit een van de weinige nummers op je tape met melodie. Dank je wel dat je hiermee afsluit, dan blijft er tenminste nog iets positiefs over.
Ja, de laatste is best aardig.

18+4=22 Ryan Teague - Shadow Play +4
15+3=18 A Winged Victory For The Sullen - We Played Some Open Chords And Rejoiced, For The Earth Had Circled The Sun Yet Another Year +3
5+1=6 Hildur Gudnadóttir – Unveiled +1 (alleen vanwege de foto op het filmpje)
16+2=18 Neurosis - The Eye Of Every Storm +2
11 Tiago Benzinho - Moscow Street Kids

27 Peter Broderick & Machinefabriek - Planes
0 Alva Noto + Ryuichi Sakamoto - Naono
5 Greg Haines - Submergence
6 Jacaszek - Dare-gale
17+5=22 Cyann & Ben - Sunny Morning +5

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 15 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]