Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu ma okt 22, 2018 11:45 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2012 6:44 pm 
Prog Professor

En hier is de volgende mixtape alweer. Ik hoop dat jullie er veel plezier aan zullen beleven :-D

Kant A:

Prince – Forever in my Life (live) http://www.youtube.com/watch?v=NuMU8KU1 ... re=related
Pure Reason Revolution - Over The Top http://www.youtube.com/watch?v=EQNwEJ9f ... re=related
Radiohead – Fake Plastic Trees http://www.youtube.com/watch?v=pKd06s1LNik&ob=av2e
Rob Zombie - Reload http://www.youtube.com/watch?v=xsX4dpmiaCs
Adamski, feat. Seal – Killer http://www.youtube.com/watch?v=7XBcT41ImSI

Porcupine Tree - Voyage 34, phase 1 (live) http://www.youtube.com/watch?v=bfqI5Yb65HQ&feature=related
Pearl Jam – Indifference http://www.youtube.com/watch?v=PJl1P8nve4E
Front 242 - Trigger 2 (Anatomy of a Shot) http://www.youtube.com/watch?v=MGgYkzW2sVM
Jimmy Barnes – Too Much Ain’t Enough Love http://www.youtube.com/watch?v=xn-BeXNN ... re=related
Camille Saint-Saëns – Danse Macabre http://www.youtube.com/watch?v=YyknBTm_YyM

En voor de puntjes:

Kant A:

Prince – Forever in my Life (live)
Pure Reason Revolution - Over The Top
Radiohead – Fake Plastic Trees
Rob Zombie - Reload
Adamski, feat. Seal – Killer

Porcupine Tree - Voyage 34, phase 1 (live)
Pearl Jam – Indifference
Front 242 - Trigger 2 (Anatomy of a Shot)
Jimmy Barnes – Too Much Ain’t Enough Love
Camille Saint-Saëns – Danse Macabre

D

PS: Voyage 34, phase 1 omgewisseld voor de live versie (die is iets korter en leuker ;) )

Laatst bijgewerkt door anorak32 op ma maart 26, 2012 12:09 am, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 25, 2012 8:15 pm 
Site Admin

Ziet er interessant uit, ga ik morgenavond 's lekker voor zitten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 26, 2012 3:41 pm 
Prog priest

JAAAA!! Ik ben de eerste, dat is nog niet eerder gebeurd. en wat vond ik ervan, nou... dit:

Kant A:
Prince – Forever in my Life (live) 3

Deze cd heb ik al erg lang (Small club, 2nd show that night) en ik heb hem altijd geweldig gevonden. Dit is wel een andere live versie, maar ook prima! Wat een heerlijk begin van deze tape, zeg. Top!

Pure Reason Revolution - Over The Top 2
Heerlijk nummer is dit, dit album moet ik nodig weer eens gaan luisteren. Lekker afwijkend van de eerdere nummers van PRR, maar ook weer sterk.

Radiohead vind ik vaak niet veel aan, ook dit nummer voldoet hier weer helemaal aan. Snel door naar Rob Zombie, die vind ik gaaf.

Rob Zombie - Reload 5
Toevallig afgelopen weekend weer eens naar de Matrix trilogie gekeken en dit nummer ook gehoord. Heerlijke herrie! Dit is wel een ideale mix tussen gitaren en drumcomputers. Ook de cd’s van deze man die ik heb vind ik lekker om naar te luisteren, hier krijg ik niet snel genoeg van.

In die tijd een behoorlijke hit en het klinkt nog steeds niet slecht. Ik kan me herinneren dat ik daar destijds een 12” van had gekocht. Een beetje erg vaak gehoord dit nummer en nu is het ook wel genoeg. Next!

Kant B:
Porcupine Tree - Voyage 34, phase 1 (live) 4

Dit is zo’n nummer van PT die ik regelmatig luister en elke keer weer fijn vind. Nu ook weer. Lekkere sfeer.

Pearl Jam – Indifference
Beetje saai nummer, komt nog bij dat ik de stem van de zanger afschuwelijk vind. Brrr, niks voor mij dus.

Front 242 - Trigger 2 (Anatomy of a Shot) 1
Dit is dan weer leuk, lekkere drum en fijne geluiden. Je moet natuurlijk wel van electronische muziek houden, maar dat doe ik dan ook :lol:

Dit ken ik niet, maar klinkt wel aardig. Niet echt iets wat me enorm aanspreekt en ook niet erg opvallend of zo. Er staan op deze tape veel betere nummers, maar goed het kan niet altijd feest zijn…

Oke, da’s dan weer iets heel anders. Klassieke muziek vind ik eigenlijk alleen mooi als ik in een concertzaal zit en het orkest zie spelen. Dat is ook pas 2 keer voorgekomen trouwens, maar goed, zo uit de koptelefoon maak je het toch anders mee. Wel een mooie afsluiting van deze non-prog tape.

Een leuke tape met voor mij redelijk wat bekende namen en erg fijne muziek. Ik vond het leuk om naar te luisteren, bedankt!

De puntjes:

Kant A:

3 Prince – Forever in my Life (live)
2 Pure Reason Revolution - Over The Top
0 Radiohead – Fake Plastic Trees
5 Rob Zombie - Reload
0 Adamski, feat. Seal – Killer

4 Porcupine Tree - Voyage 34, phase 1 (live)
0 Pearl Jam – Indifference
1 Front 242 - Trigger 2 (Anatomy of a Shot)
0 Jimmy Barnes – Too Much Ain’t Enough Love
0 Camille Saint-Saëns – Danse Macabre

Laatst bijgewerkt door HHBBXX op di maart 27, 2012 10:04 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 26, 2012 7:22 pm 
Prog Professor

Citaat:
Een leuke tape met voor mij redelijk wat bekende namen en erg fijne muziek. Ik vond het leuk om naar te luisteren, bedankt!

Ik ben helemaal flabbergasted en aangenaam verrast :)

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 26, 2012 8:39 pm 
Site Admin

Kant A:

Met Prince heb ik een wat haat/liefde gevoel. Zijn beginperiode vond ik behoorlijk goed, maar hij heeft ook wel wat mindere dingen gedaan. Dit is iets wat ik wel erg goed vind. Geen idee uit welke periode dit komt, maar het mag duidelijk zijn dat ik dit wel mag horen. Lekker ritme en groove zit er in dit nummer. Prince heb ik altijd een goeie zanger gevonden.

Dit nummer is goed aan te horen, of wellicht moet ik zeggen best wel goed, tussen 3:26 en 4:26. Een minuutje dus, da’s minder dan 20%. Zonde!

Dit kan ik beter hebben. Een lekker nummer wel.

Rob Zombie - Reload
Het mag duidelijk zijn dat ik niet zo van elektronische muziek houd. Dit vind ik dan wel een stuk beter dan wat het eerdere nummer van PRR. Komt waarschijnlijk door de stevige metal die erin verweven is (of is de elektronische muziek door de met verweven?).
Toch ben ik niet nieuwsgierig naar meer.

Het eerste bekende nummer op de tape.
Ook wel weer elektronisch natuurlijk, maar hier zit toch wat meer rust in. Ik wordt hier niet zenuwachtig van.

Kant B

Hey een instrumentaal nummer dat me eigenlijk helemaal niet verveeld. Ik moet eigenlijk meer van Porcupine Tree in de kast hebben staan, maar op de een of ander manier is dat nog niet gebeurt. Toch maar weer eens achteraan gaan. ;)

Pearl Jam – Indifference
Een saai nummer? Misschien wel een beetje, maar ik vind de stem van de zanger wel geweldig en ik noem dit dan niet saai, maar gevoelig. Goeie!!
Zal de cd ook weer eens opzetten hier.

Eerste naam die ik nog nooit eerder gehoord had……….dat had wel zo mogen blijven.
Niet mijn kopje thee.

Dit klinkt weer als echte muziek in ieder geval. Beetje AOR met wat blues geluiden. Doet me een beetje denken Journey. Wel mooi eigenlijk, goeie stem. Valt net buiten de punten. (volgende ronde tot de 6 punten? ;) )

Klassiek in de metal en prog heb ik altijd heel mooi gevonden. Echter volledige albums met alleen maar klassiek is me wat te veel.
Van dit nummer heb ik wel genoten overigens.

Op een paar miskleunen na, best een lekkere tape. Thanks!

3+2=5 Prince – Forever in my Life (live) +2
0+3=3 Radiohead – Fake Plastic Trees +3
5 Rob Zombie - Reload
0 Adamski, feat. Seal – Killer

4+4=8 Porcupine Tree - Voyage 34, phase 1 (live) +4
0+5=5 Pearl Jam – Indifference +5
0+1=1 Camille Saint-Saëns – Danse Macabre +1

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 27, 2012 8:18 pm 
Prog Professor

Kant A:

Prince is iemand van mijn zwarte lijst. Ik vind een paar liedjes wel redelijk maar het merendeel verschrikkelijk tot verschrikkelijk slecht. Mij doe je over het algemeen dus geen plezier met deze man. Al helemaal niet met een lied van 11 minuten welke duidelijk in de laatste catagorie valt. Om in Dennis zijn eigen woorden te spreken, "NEXT!"

PRR is hele andere koek. Vooral een veel lekkere koek. Dit is een van de meest electronische nummers van dit gezelschap met veel gebruik van samples. De zang is wel weer typisch PRR. Het is niet mijn meest favoriete track van deze band maar wel lekker.

Prachtig, prachtig! Ideale overgangstrack van The Bends naar OK Computer. Een dikke klassieker in mijn ogen/oren.

Rob Zombie - Reload
Electronische metal, je zal er maar van houden... In ieder geval ben ik niet zo'n fan van de films dus dat pluspunt kan alvast worden doorgestreept. Dan blijft enkel de track over. Die is eigenlijk best wel aardig, ik zou een heel album met dit soort muziek niet trekken vrees ik maar zo een los nummer is wel geinig.

Een megahit vanuit de eerste helft van 1990. Toen vond ik het nummer fantastisch en dat vind ik nog steeds. Spannend en een gedetailleerd muzikaal pallet plus een zeer sterke zanger. Een van de iconische singles uit dit decennia.

Verrassende keuze, lavalamp aan en gaan met die rokende banaan! Dit spreekt mij enorm aan, veel meer dan het werk vanaf de jaren nul. Deze versie komt van het Warszawa live album welke een aanrader is voor iedereen al hier. Het wordt nu wel lastig om te bepalen wie de 5 punten gaat krijgen.

Pearl Jam – Indifference
Wederom een verrassing. Ik heb zo'n beetje alles wel in de kast staan van deze band (oke ik mis wat live albums...) maar als je mij iets van 30 a 40 liedjes van deze band laat noemen zal ik deze vrees ik wel overslaan. Op zich niet terecht want het is best een mooi liedje enkel past het niet zo bij de rest van hun prima repertoire. In tegenstelling tot andere vind ik dit erg sterk gezongen door meneer Vedder. Maar goed ik kan zijn stem sowieso erg goed hebben. Mooi onopvallend toetsenspel!

Progressief is het zeker enkel dan in een ander genre. Ik vind dit wel goed gedaan. Ik ken wel meer losse nummers van deze act en eigenlijk zijn ze altijd minimaal wel aardig. Wellicht eens op zoek naar een goedkope aanvulling voor mijn cd-kast.

Waar veel van de voorgaande nummers vol zaten met spanning en een bepaalde vorm van sensatie is dit hier ver te zoeken. Zeer matige zanger en qua gitaarwerk zijn er wat betere te vinden, dus zeker geen punten voor Jimmy Barnes.

Een aparte afsluiter maar in ieder geval stukken beter dan de voorganger. Sterker nog ik vind dit een prachtig werkje, weer een voor mijn niet bestaande lijstje!

Een zeer aardige tape met eigenlijk 2 miskleunen, voor de rest met prima tot geniaal materiaal.

3+2=5 Prince – Forever in my Life (live)
0+3+5=8 Radiohead – Fake Plastic Trees +5
5 Rob Zombie - Reload
0+3+3 Adamski, feat. Seal – Killer 3

4+4+4=12 Porcupine Tree - Voyage 34, phase 1 (live) 4
0+5+1 =6 Pearl Jam – Indifference 1
0+1+2=3 Camille Saint-Saëns – Danse Macabre 2

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: di maart 27, 2012 9:34 pm 
Prog Professor

Kant A:

Weliswaar afkomstig van mijn favoriete Prince-album maar verder vind ik het in de studio-versie niet zo'n heel boeiend nummer. Dan is deze liveversie in ieder geval stukken beter, al geldt ook hier dat het allemaal nog veel beter kan.

Ik had al begrepen dat het derde album niet bepaald naadloos aansloot bij de eerste twee en dat blijkt op basis van dit nummer wel te kloppen. Ik heb hier af en toe echt een onwijze begin jaren '90 Turn up the Bass gevoel bij (<- Niet positief bedoeld).

Radiohead – Fake Plastic Trees 4
Hier begon te dagen dat Radiohead goede muziek maakte (bij Street Spirit overigens nog sterker), maar vreemd genoeg ben ik ze juist vanaf OK Computer helemaal uit het oog verloren. Ook knap. Heb de schade inmiddels weer redelijk ingehaald, maar The Bends blijft voor mij wel een van de betere albums.

Rob Zombie - Reload
Hier krijg ik snel genoeg van.

Adamski, feat. Seal – Killer 2
Een van de betere hits uit die periode. Seal is gebleven, geen idee wat die Adamski verder allemaal gedaan heeft eigenlijk.

Kant B:
3
Voyage 34 zet ik eigenlijk nooit op maar deze hoor ik via Warszawa zo af en toe dan vind ik het zeker niet onaardig. Is ook wel wat steviger dan ik me van het studio-album meen te herinneren.

Pearl Jam – Indifference 1
Dit nummer blijft helaas wat te ingetogen en lijkt daardoor eigenlijk nergens heen te gaan. De fantastische stem van Eddie Vedder komt hierdoor wel extra goed naar voren, dat dan weer wel.

Ik heb het idee dat ik naar een compilatie van achtergrondgeluiden bij jaren '80-films zit te luisteren. Is ook weer niet echt positief bedoeld.

Nooit van gehoord. Gitaarspel klinkt wel lekker, zang kan ook nog wel. Het nummer zelf maakt alleen geen enkele indruk.

Camille Saint-Saëns – Danse Macabre 5
En een bekende tot slot. Ik luister niet veel klassieke muziek maar als ik dat dan doe dan heb ik altijd wel een voorkeur voor compacte stukken. Is bij dit stuk goed gelukt.

Lekker afwisselende tape. Helaas waren bij sommige artiesten de niet zo voor de hand liggende nummers wat mij betreft ook niet direct hoogtepunten in hun oeuvre. De acts die ik nog niet kende wil ik eigenlijk ook zo snel mogelijk weer vergeten. Gelukkig toch zes voldoendes.

De punten:

5 Prince – Forever in my Life (live)
12 Radiohead – Fake Plastic Trees +4
5 Rob Zombie - Reload
5 Adamski, feat. Seal – Killer +2

15 Porcupine Tree - Voyage 34, phase 1 (live) +3
7 Pearl Jam – Indifference +1
8 Camille Saint-Saëns – Danse Macabre +5

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 2:46 pm 
Prog Professor

Kant A:
Vond destijds Purple Rain prachtig, maar daarna was de liefde snel bekoeld (op een zeldzaam nummer na). Dit is niet zo een zeldzaam nummer. Was het na een minuut of drie al beu ... en dan is 11 minuten wel een heel lange zit.

Ik ken enkel het nummer Deus ex Machina van deze mannen. Vond dat al irritant, dan is dit verschrikkelijk irritant. Ah, oeps, blijkbaar is de link niet naar het nummer 'over the top', maar naar 'Blitzkrieg'. OK, even doorzoeken ... Mja, het is dan ietsje minder verschrikkelijk irritant dan 'blitzkrieg' maar dat is dan ook het enige positieve. Lees verwijzingen naar Depeche Mode. Zegt genoeg (voor mij dan).

Ai, als ik de naam Radiohead zie opduiken, probeer ik zo snel mogelijk ergens anders te zijn. Idem bij dit nummer. Wat een zaagstem!

Rob Zombie - Reload
Mij onbekend, maar de naam voorspelt niet veel goeds. Electronica met veel lawaai. Volgende!

Adamski, feat. Seal – Killer +3
Een klassieker. Ik ben geen fan van dat electronicagedoe, maar in dit nummer valt het allemaal best mee. Het beste nummer tot hier toe. Hopelijk is Kant B een niveau of twee hoger.

Kant B:
+4
Niet mijn favoriete nummer van PT. Het psychedelische stoort me soms. Als je dat er wat uitfiltert (is natuurlijk helemaal niet de bedoeling, maar bon), best een goed nummer. Of ik de volledige trip wil meemaken, betwijfel ik.

Pearl Jam – Indifference +2
Van deze band ken ik weinig. Alive vond ik geweldig, en er was nog wel een nummer (vraag me niet meer naar de naam) waar ik een paar regels kon van meebrullen op fuiven. Dit is geen meebrulnummer. Beetje jammer. Wat eentonig nummer, maar valt al bij al in deze lijst best mee.

Nee, dank u.

Jimmy Barnes – Too Much Ain’t Enough Love +1
Totaal onbekende. Zit hier op mijn knietjes te hopen dat het niet weer electronica is ... hola, gitaar, dat is al iets. Dat het nummer wat klef is, is dan weer een domper. Toch nog een puntje ...

Camille Saint-Saëns – Danse Macabre +5
Lang geleden dat ik dit nog eens gehoord heb. Prachtig stuk!

Sorry Dennis, maar deze tape is totaal niet mijn ding. Veel te veel electronica en wat dan toch meer gitaargeoriënteerd is, is van een hoogstens middelmatig niveau. Heel moeilijk om hier aan vijf nummers punten te geven. (kunnen we volgende keer echt niet terug naar vier? voor we het weten moeten we ze alle tien punten geven)

De punten:

5 Prince – Forever in my Life (live)
12 Radiohead – Fake Plastic Trees
5 Rob Zombie - Reload
8 Adamski, feat. Seal – Killer

19 Porcupine Tree - Voyage 34, phase 1 (live)
9 Pearl Jam – Indifference
1 Jimmy Barnes – Too Much Ain’t Enough Love
13 Camille Saint-Saëns – Danse Macabre

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 3:07 pm 
Prog Professor

Citaat:
Sorry Dennis, maar deze tape is totaal niet mijn ding. Veel te veel electronica en wat dan toch meer gitaargeoriënteerd is, is van een hoogstens middelmatig niveau. Heel moeilijk om hier aan vijf nummers punten te geven. (kunnen we volgende keer echt niet terug naar vier? voor we het weten moeten we ze alle tien punten geven)

Ik vond in de andere tapes juist te weinig dance/electronica zitten, dus dat verklaart waarom het er zoveel in zit. Dat ik het voor jou niet naar je zin heb kunnen maken vind ik jammer, maar je weet wat ze zeggen....... ach, smaken verschillen ;) .

Citaat:
1 Jimmy Barnes – Too Much Ain’t Enough Love

En ook Jimmy heeft een puntje gekregen. waarvoor mijn dank. :thumbup:

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 3:35 pm 
Prog Professor

Buso schreef:
Ah, oeps, blijkbaar is de link niet naar het nummer 'over the top', maar naar 'Blitzkrieg'. OK, even doorzoeken ... Mja, het is dan ietsje minder verschrikkelijk irritant dan 'blitzkrieg' maar dat is dan ook het enige positieve.

O, dat was me niet eens opgevallen. Ik heb ook 'Blitzkrieg' beoordeeld.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 3:44 pm 
Prog Professor

anorak32 schreef:
Dat ik het voor jou niet naar je zin heb kunnen maken vind ik jammer, maar je weet wat ze zeggen....... ach, smaken verschillen ;) .

Mochten we hier allemaal dezelfde smaak en mening hebben, het zou nogal saai zijn. Dát vind ik dan weer goed aan je tape ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 6:19 pm 
Prog Diamond

Buso schreef:
Sorry Dennis, maar deze tape is totaal niet mijn ding. Veel te veel electronica...

Oei... dan zal je de volgende tape ook wel niet kunnen waarderen... ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 7:49 pm 
Prog Professor

Frans schreef:
Buso schreef:
Sorry Dennis, maar deze tape is totaal niet mijn ding. Veel te veel electronica...

Klinkt me nu al goed in de oren 8)

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 8:24 pm 
Site Admin

Frans schreef:
Buso schreef:

Als ik dat zo hoor denk ik niet dat Buso de enige is ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 9:57 pm 
Prog Diamond

Spider schreef:
Frans schreef:
Buso schreef:

Als ik dat zo hoor denk ik niet dat Buso de enige is ;)

En dat terwijl je feitelijk nog niets gehoord hebt... :-D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 10:26 pm 
Prog Professor

Frans schreef:
Buso schreef:

Ik heb er nu al zin an! :-)

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 29, 2012 10:28 pm 
Prog Professor

Brunniepoo schreef:
Buso schreef:
Ah, oeps, blijkbaar is de link niet naar het nummer 'over the top', maar naar 'Blitzkrieg'. OK, even doorzoeken ... Mja, het is dan ietsje minder verschrikkelijk irritant dan 'blitzkrieg' maar dat is dan ook het enige positieve.

Het nummer op You-tube heette inderdaad Blitzkrieg, maar het nummer wat je hoorde was toch echt Over The Top.
Een of andere goochem had er de foute titel bij gezet denk ik.

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2012 7:41 am 
Prog Professor

anorak32 schreef:
Brunniepoo schreef:
Buso schreef:

Het nummer op You-tube heette inderdaad Blitzkrieg, maar het nummer wat je hoorde was toch echt Over The Top.
Een of andere goochem had er de foute titel bij gezet denk ik.

D

Heb in de lijst naast het nummer gezocht naar 'over the top' en dat bleek toch wel een heel ander nummer te zijn van hen. Nu goed, voor mijn beoordeling maakte het niet veel uit ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 30, 2012 12:40 pm 
Prog Professor

Buso schreef:
Heb in de lijst naast het nummer gezocht naar 'over the top' en dat bleek toch wel een heel ander nummer te zijn van hen. Nu goed, voor mijn beoordeling maakte het niet veel uit ;)

Ik zal het wel eens uitzoeken, want nu begin ik zelf te twijfelen (maar niet vanavond, want dan ben ik naar Gazpacho :P ).

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: di apr 03, 2012 10:38 pm 
Prog Professor

Kant A:
Ook ik behoorde immer tot die groep van mensen voor wie Zijne Koninklijke Slechtheid toch altijd harder liep. In de eerste minuut klinkt dit nog wel een beetje aardig. De laatste tien minuten zijn toch minder. Om niet te zeggen dat het op het eind zelfs bar vervelend wordt.

Een ferm contrast. Erg sterk nummer van hun laatsteling die ik, zoals zoveel cd's, nog te weinig beluisterd heb. Nummer doet wel een beetje aan een andere band denken, kan de vinger er even niet op leggen welke.

Klassieker! Ik denk na Street Spirit en Creep ook het Radioheadnummer dat ik al het langst ken. Gewoon een mooi liedje met een stemmige opbouw. De band stond sindsdien misschien wel voor meer dan dat, maar voor mij is dit een van hun hoogtepunten.

Rob Zombie - Reload
Klinkt als een product van de jaren '90 (Garbage, Republica), maar "Matrix Reloaded" klinkt toch als iets recenters. Echt heel erg boeien kan het me niet. Iets te veel geschreeuw en computergestuurde energie.

En nu dan echt terug naar de (vroege) jaren '90. De tand des tijds slaat zijn klauwen uit, maar dit is toch wel een bescheiden blijvertje.

Kant B:
Blitse beelden! Voyage 34 was een van de laatste hiaten in mijn Porcupine Tree kennis die ik gevuld heb en dat is nog maar zeer kort geleden. Was toch wel positief verrast, of The Wall hier nou vrij dik bovenop ligt of niet.

Pearl Jam – Indifference
O, dit is ook mooi! Pearl Jam is zo'n band die ik toch altijd een beetje links heb laten liggen. Dit blijkt toch gewoon op hun tweede album te staan, dat nota bene actueel was toen ik me net met muziek bezig begon te houden. Klinkt derhalve naar een actiepuntje.

Ik heb een weinig opbeurend beeld van Front 242. Moet zeggen dat dit niet tegenvalt, maar het is toch wel 'een tikkeltje' klinisch.

De naam Jimmy Barnes zei me eigenlijk niks, maar dit klinkt toch wel als een enigszins generiek jaren '80 product. Netjes, niet slecht, maar ook niet echt opwindend.

En deze naam zei me ook al niks, maar dat zal mijn algehele onbekendheid met klassieke muziek zijn. Als ik even aandachtig luister, heeft het wel wat.

De punten:

05 Prince – Forever in my Life (live)
07 Pure Reason Revolution - Over The Top +5
15 Radiohead – Fake Plastic Trees +3
05 Rob Zombie - Reload
09 Adamski, feat. Seal – Killer +1

21 Porcupine Tree - Voyage 34, phase 1 (live) +2
13 Pearl Jam – Indifference +4
01 Front 242 - Trigger 2 (Anatomy of a Shot)
01 Jimmy Barnes – Too Much Ain’t Enough Love
13 Camille Saint-Saëns – Danse Macabre

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 25 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]