Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu za okt 20, 2018 6:20 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 1:31 am 
Prog Professor

Eindelijk is het dan zover, de tape is klaar! :P
Ik heb er iets langer over moeten doen omdat de nummers die ik aanvankelijk wilden, niet aanwezig waren of van barre kwaliteit was, maar vooral ook omdat vadertje tijd mij de tijd niet gunde. ;)

Omdat ik een kind van de eighties ben lijkt het logisch om met nummers van vooral die tachtiger jaren op de proppen te komen, maar daar zit zoveel bekende spul voor sommige (wellicht wel vele) van jullie tussen, dat het wellicht te gemakkelijk word om ergens een punt aan te hangen.

Wat overblijft is een ietwat heavy tape, vooral omdat ik altijd al een band met de hardere kant van muziek gehad heb.
Ik realiseer me dat ik het jullie met al die zware kost niet gemakkelijk maak, maar bedenk dan maar dat ik de heavy/speed/thrash/metal achterwege heb gelaten, vooral om jullie te sparen. Afbeelding
Ik heb het meer gezocht in de bands cq artiesten waar ik een zwak voor heb of, in sommige gevallen, welke de uitgekozen nummers gewoon subliem zijn.

Er staat op de tape wel een vreemde (lelijke) eend in de bijt.
Het zal waarschijnlijk niet al te moeilijk zijn om te raden welke dit is. ;)

Afijn, veel plezier!! :guitar:

Kant A;

- The Mission ~ Tower Of Strength [Children, 1988]
- Blue Murder ~ Ptolemy [Blue Murder, 1989]
- Motörhead ~ Nightmare/The Dreamtime [1916, 1991]
- Massive Attack ~ Teardrop [Mezzanine, 1998]
- Thin Lizzy ~ Roisin Dubh (Black Rose) / a Rock Legend [Black Rose; A Rock Legend, 1979]

Kant B;

- Guns 'n Roses ~ Estranged [Use Your Illusion II, 1991]
- Black Sabbath ~ Anno Mundi [TYR, 1990]
- Black Country Communion ~ song of Yesterday [Black Country Communion, 2010]
- Alanis Morissette ~ Uninvited [OST City of Angels, 1998]
- Uriah Heep ~ July Morning [Look at Yourself, 1971]

Voor de punten;

Kant A;

- The Mission ~ Tower of Strength
- Blue Murder ~ Ptolemy
- Motörhead ~ Nightmare/The Dreamtime
- Massive Attack ~ Teardrop
- Thin Lizzy ~ Roisin Dubh (Black Rose) / a Rock Legend

Kant B;

- Guns 'n Roses ~ Estranged
- Black Sabbath ~ Anno Mundi
- Black Country Communion ~ Song of Yesterday
- Alanis Morissette ~ Uninvited
- Uriah Heep ~ July Morning

Laatst bijgewerkt door Alex op zo jul 29, 2012 10:16 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 1:37 am 
Prog Professor

maddox schreef:
- Massive Attack ~ Teardrops [Mezzanine, 1998]

Zo, Angel van Massive Attack kan ik ook al weer schrappen van mijn tape :nonono: :evil:

;)

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 2:07 am 
Prog Diamond

Ik zie leuke dingen...the Mission, G 'n R en Alanis

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 3:04 pm 
Prog Professor

Kant A;

The Mission ~ Tower of Strength
Dank hiervoor! Moest nog nodig eens achter deze band aan en dit is in ieder geval een bijzonder goed begin, sterker, dit kan zich best meten met het werk van Sisters of Mercy (die op de nominatie stonden voor mijn nonprog-tape).

Blue Murder ~ Ptolemy
Had ik nog nooit van gehoord. Klinkt absoluut niet slecht, alleen heb ik erg weinig met jaren '80-hardrock en daar is dit toch wel een duidelijke exponent van.

Motörhead ~ Nightmare/The Dreamtime
Ik heb steeds het idee dat er een hoop inzit maar dat het er niet uit komt. Zelfs de gitaarsolo in het middenstuk klinkt ingehouden. Geluidsfragmentjes vind ik in vrijwel alle gevallen vervelend. Motörhead is een onbekende voor mij (behoudens Ace of Spades natuurlijk), zou dit een goede instapper kunnen zijn of gaat het hele album zo door?

Massive Attack ~ Teardrop
Vind het best een mooi nummer maar ik moet het vooral niet te vaak horen. Gelukkig was het alweer een tijdje geleden.

Thin Lizzy ~ Roisin Dubh (Black Rose) / a Rock Legend
Het is nooit echt wat geworden tussen Thin Lizzy en mij en dat ligt denk toch het meest aan Phil Lynott's stem, die ik slecht vind passen bij de muziek. Verder vind ik dit een erg aangenaam nummer.

Kant B;

Guns 'n Roses ~ Estranged
Guns n' Roses zet ik nog best met enige regelmaat eens op, en dat is met name voor dit soort nummers. Geweldig...

Black Sabbath ~ Anno Mundi
Er is nog zo veel te ontdekken waaronder zo te horen de verschillende periodes van Black Sabbath. Als dit ook maar enigszins representatief is voor het werk van BS in deze periode dan heb ik ze ten onrechte links laten liggen.

Black Country Communion ~ Song of Yesterday
Ook alweer een bekende naam waar ik verder niets van ken. Ook weer zo'n gegeven waar verandering in zou moeten komen.

Alanis Morissette ~ Uninvited
Een van de meest populaire zangeressen van de jaren '90 en ik vond het toen ook best aardig. Sindsdien volledig uit beeld geraakt bij mij en als ik dit dan weer een terughoor dan kan ik daar wel vrede mee hebben.

Uriah Heep ~ July Morning
Ook dit nummer heb ik alweer lange tijd niet gehoord (niet sinds ik deze en vele andere lp's weg heb gedaan) en ook in dit geval valt dat te betreuren. Een van de betere, zo niet het beste, Uriah Heep-nummers.

Voor de punten;

Kant A;

3 The Mission ~ Tower of Strength
- Blue Murder ~ Ptolemy

Kant B;

4 Guns 'n Roses ~ Estranged
1 Black Sabbath ~ Anno Mundi
2 Black Country Communion ~ Song of Yesterday
5 Uriah Heep ~ July Morning

edit: punten toegevoegd

Laatst bijgewerkt door Brunniepoo op zo maart 18, 2012 4:00 pm, in totaal 3 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 3:14 pm 
Site Admin

En de punten?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 4:13 pm 
Prog Professor

anorak32 schreef:
maddox schreef:
- Massive Attack ~ Teardrops [Mezzanine, 1998]

Zo, Angel van Massive Attack kan ik ook al weer schrappen van mijn tape :nonono: :evil:

;)

D

Waarom?

Mario had ook al een Black Sabbath nummer in zijn tape staan, en dat heb ik ook gedaan.
Weliswaar van een andere periode, maar toch.

Het is jouw tape. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 4:31 pm 
Prog Professor

Brunniepoo schreef:

Ik heb steeds het idee dat er een hoop inzit maar dat het er niet uit komt. Zelfs de gitaarsolo in het middenstuk klinkt ingehouden. Geluidsfragmentjes vind ik in vrijwel alle gevallen vervelend. Motörhead is een onbekende voor mij (behoudens Ace of Spades natuurlijk), zou dit een goede instapper kunnen zijn of gaat het hele album zo door?

Lijkt mij persoonlijk een slechte instapper.
Het album 1916 is toch een geheel andere album geworden dan wat ze normaal hebben gemaakt.
Uiteraard zitten er op de cd typische Motörhead elementen op, maar er is wel wat aan geschaafd om het wat vriendelijke te maken. Dat wil zeggen, als je de teksten even vergeet. ;)
Let wel, ik ben geen fan (beter gezegd; absoluut geen fan) maar toen ik deze nummer bij Vara's Vuurwerk hoorde laaide ik op van enthousiasme.
Zo on-Motörheads maar toch dat typische rauwe randje + lemmy's 'zangkunsten', en vooral met toevoeging van al die geluidseffecten vind ik een heerlijk, opzwepend nummer.

Het debuut, Ace of Spades en deze 1916 zijn nog steeds de enige die ik op cd heb.

En dat vind ik prima zo. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 18, 2012 6:07 pm 
Prog Professor

Kant A

Briljante opener, long time favorite van mij. Perfecte combi tussen wave, pop en rock. Het meest epische stukje muziek van de groep van Wayne Hussey.

- Blue Murder ~ Ptolemy
Volgende bekende. Het intro is wat over de top maar wel lekker.Gelukkig geen videoclip er bij want dat vast de grote posse show geweest zijn. Ik heb de bijbehorende cd maar die draai ik niet echt vaak. Hoewel ik dit soort mega-Amerikaanse muziek niet altijd goed trek kan ik dit goed hebben.

De vieze vette rock van Lemmy en co. Niet echt mijn kopje thee al vind ik het live nog wel aardig. Dit is een studionummer wat ik tot nu toe nog niet kon. Op zich zit er gelijk al genoeg spanning in maar die komt echter niet echt tot uiting in het resterende deel van het nummer. Je hoort wel een hoop verwijzingen naar Lemy zijn vroegere band Hawkwind.

Prachtig nummer met een van de beroemdste videoclips ooit. Fraaie spanningsboog, goed gezongen en uitstekende muziek. Of te wel toppertje!

Ook ik ben niet de grootste vrienden met dit Ierse gezelschap. Niet dat we ruzie hebben maar ik mis toch wel bepaalde karaktertrekken om echt een dikke vriendschap aan te gaan. Zo ook weer bij dit nummer. Ik vind Phil Lynott eigenlijk meer een pop/rock zanger en muzikaal te veel van hetzelfde met een hele hoop net niet zoals de gitaarsolo's.

Kant B

Het is tegenwoordig aardig "fout" als je er voor uit komt dat je G'nR fan bent. Dat was in de periode halverwege jaren 80 tot halverwege jaren 90 toch wel anders. Uit die periode komt dit nummer (en natuurlijk vrijwle het meeste werk van de mannen). Zeer behoorlijk nummer, sterke gitaarpartijen (ietwat groots aangezet wellicht) en goed aanwezige drums. De zang van onze diva is wat te overdreven maar desondanks wel een goed nummer.

Een voor mij onbekend nummer uit een voor mij onbekend tijdperk van de band. Muzikaal gezien heeft het niks meer te maken met het bekendere werk van de band. Een aardig nummers met wederom goede drums en een zanger die uitstekend bij dit soort galmrock past.

Niet zo lang geleden ook al iets vanuit de gitaar van Joe Bonamassa hier voorbij horen komen maar dit is toch wat anders dan de bluesrock welke hij zelf uitbrengt. Eigenlijk lijkt dit erg vel op het vorige nummer enkel wat moderner en vooral wat slechter. Zeer matige zang en muzikaal verre van interessant.

Dankzij mijn vriendin een hoop cd's van deze dame in de kast en zelfs live gezien in de Rotterdamse Ahoy. Dit is natuurlijk een zeer bekend liedje al is deze versie wel met wat andere muzikale arrangementen dan de hitversie. Deze versie mag er, net zoals het origineel, best wezen.

Dan iets uit de hele oude doos. Uriah Heep is ook zo'n band waarvan wel het een en ander in de kast heb staan maar echt goed vind ik het eigenlijk niet. De (samen)zang is tegen het valse aan en het gelala irritant. Eigenlijk gewoon zeer matig.

Voor de punten;

Kant A;

8 The Mission ~ Tower of Strength 5
2 Blue Murder ~ Ptolemy 2
4 Massive Attack ~ Teardrop 4

Kant B;

4 Guns 'n Roses ~ Estranged
2 Black Sabbath ~ Anno Mundi 1
2 Black Country Communion ~ Song of Yesterday
3 Alanis Morissette ~ Uninvited 3

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 9:40 pm 
Site Admin

Kant A;

Nou de tape begint in ieder geval niet heavy. Wel erg mooi.
Ik ken vast wat van deze band, want helemaal onbekend klinkt het niet. Toch zou ik niet uit de losse pols een bekend nummer kunnen noemen. Het klinkt wel eighties, dus voorlopig los je de beloften nog niet in ;)
Misschien toch me eens meer in deze band verdiepen. Goed begin!

- Blue Murder ~ Ptolemy
Ah een lange haren band. Klinkt op zich niet verkeerd. Begon wel lekker, maar duurde toch iets te lang voor mijn gevoel. Er zitten veel herkenbare klanken in.

Ben nooit zo’n fan geweest van de stem van Lemmy. Niet echt een nachtegaaltje :lol:
Toch ken ik wat nummers en die zijn op z’n tijd wel leuk.
Dit nummer geeft me het idee dat het een heel lang intro is. Het belooft steeds los te barsten, maar dat gebeurt niet. Wat ik wel jammer vind.

Hey een bekende. Dit vind ik wel een mooi nummer. Heel sferisch en relaxed. Mooie stem, lekker ritme.

Een collega van mij is hier helemaal leip van. Ik kan dat wel begrijpen, alhoewel ik het niet geheel deel. Kwaliteit genoeg en de riffs zijn over het algemeen goed verzorgt. Mag er wel naar luisteren, maar niet al te lang zullen we maar zeggen. ;)
Dit is overigens wel een puik nummer!

Kant B;

Je hebt mazzel. Ik heb voor mijn tape helemaal nooit aan GnR gedacht en vraag me nu eigenlijk af waarom niet. Dit nummer had er dan zeker op gestaan. Een van de beste nummers die ze hebben gemaakt. _O_

Tony Martin’s stem is echt geweldig. Dit album en dus ook dit nummer ken ik (nog) niet.
Heel lekker nummer dat Tony weer heerlijk vol schalt! Hij maakt dit nummer wel.

Een complete onbekende voor mij. Het begint wel lekker, goeie stem.
Niet verkeerd, goeie solo’s, hier kan ik wel naar luisteren.

Dit zal de vreemde eend dan wel zijn. Lelijk vind ik ‘r allerminst.
Prima nummer van een prima artiest.

Ok, ondanks dat het prog gehalte laag wordt gehouden, zijn de nummers niet erg kort.
Tsja liefde voor lange nummers onderdruk je niet makkelijk :lol:
Dit lijkt me een nummer dat vaker gedraaid moet worden om op ware kwaliteit in te schatten. Evengoed geen slechte afsluiter, ondanks de wat overdreven stukken.

Een fijne tape maddox dank je wel.
Nu de punten nog:

Kant A;

12 The Mission ~ Tower of Strength +4
2 Blue Murder ~ Ptolemy
7 Massive Attack ~ Teardrop +3

Kant B;

9 Guns 'n Roses ~ Estranged +5
4 Black Sabbath ~ Anno Mundi +2
3 Black Country Communion ~ Song of Yesterday +1
3 Alanis Morissette ~ Uninvited

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma maart 19, 2012 10:25 pm 
Progwereld crew

Anamorph schreef:
Ik zie leuke dingen...the Mission, G 'n R en Alanis

Ik zie ook leuke dingen, maar toch andere dan jij ... ;)
Zoals Black Sabbath, The Rose (WOW-nummer van Thin Lizzy) en een aardig nummer van Uriah Heep.
Ga we over een tijdje van genieten 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 22, 2012 4:42 pm 
Prog priest

Kant A:
The Mission – Tower of strength

Dat begint wel goed, een prettig nummer. Zeker niet te heavy, zelfs een beetje poppy vind ik (maar dat is mijn mening natuurlijk maar).

Blue Murder ~ Ptolemy 1
Dat begint erop te lijken, je had in jouw verhaaltje toch een bepaalde verwachting bij me gekweekt en deze voldoet daar wel aan. Lekkere muziek, punten scoren maar.

Niet mijn favoriete nummer van Motörhead, maar wel een mooie. Flink getemde versie en nu ik de posts doorlees zeg je dat zelf al, een hele cd vol met acceptabelere (lees beter verkoopbare) muziek.

Massive Attack ~ Teardrop 5
Prachtig sfeervol en heel mooi met een koptelefoon op, dan ga je er zo lekker in op. Fijne plaat.

Thin Lizzy ~ Roisin Dubh (Black Rose) / a Rock Legend 2
Ik ken eigenlijk helemaal niets van Thin Lizzy en als ik dit zo hoor moet ik daar eens wat aan gaan doen. Mooi voor als ik nog een nostalgisch wil gaan doen en ouwe muziek luisteren, hahaha.

Kant B:
Guns 'n Roses ~ Estranged

Ik weet niet zo goed wat ik met deze band aan moet. Sommige nummers zijn mooi en vaak vind ik het ook eigenlijk net niks. Al veel geluisterd en nooit iets gekocht, eigenlijk zegt dat het ook wel. Wat er mis is weet ik niet precies, ik denk dat ze te veel moeite doen om een nummer wat extra mee te geven en dan in mijn ogen gekunsteld zijn of zo. En vaak duren de nummers ook gewoon te lang, net als deze trouwens.

Black Sabbath ~ Anno Mundi 4
Altijd fijn zo’n nummer van Black Sabbath, dit is ook een fijne. Ik heb ervan genoten.

Black Country Communion ~ Song of Yesterday 3
Prettig gitaarwerk en verder ook prima muziek. Niet opvallend anders dan andere bands uit die periode. Eigenlijk verdient dit nummer wel punten, pfff, lastig kiezen zo. Nou ja, pech voor Motörhead die kan nu geen punten meer krijgen.

Alanis Morissette ~ Uninvited
Gelukkig ook nog een nummer die ik niet mooi vind.

Uriah Heep ~ July Morning
Hier wordt ik ook niet warm van. De stijl van de zanger ligt me niet en dan wordt het wel lastig hoor.

Een prachtige tape, het was moeilijk om 5 nummers te kiezen voor de punten, ik had er wel 6 punten willen geven :lol:
Bedankt voor de fijne tape, ik heb ervan genoten.

Even de punten bijwerken.
Kant A:
12 The Mission ~ Tower of Strength
3 = 2+1 Blue Murder ~ Ptolemy
12 = 7+5 Massive Attack ~ Teardrop
2 = 0+2 Thin Lizzy ~ Roisin Dubh (Black Rose) / a Rock Legend

Kant B;

9 Guns 'n Roses ~ Estranged
8 = 4+4 Black Sabbath ~ Anno Mundi
6 = 3+3 Black Country Communion ~ Song of Yesterday
3 Alanis Morissette ~ Uninvited

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 22, 2012 6:08 pm 
Prog Professor

HHBBXX schreef:
Black Country Communion ~ Song of Yesterday 3
Prettig gitaarwerk en verder ook prima muziek. Niet opvallend anders dan andere bands uit die periode.

Welke periode bedoel je? want dit nummer is van "nu".

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 22, 2012 9:22 pm 
Prog Professor

Kant A;

- The Mission ~ Tower Of Strength [Children, 1988] 2
Fijn begin. Kennelijk is voor een aantal mensen The Mission toch een wat slap aftreksel van The Sisters of Mercy, maar hier ligt de voorkeur duidelijk andersom.

Mwah. Nostalgische hardrockklanken; beter dan de dubieuze poserock die op sommige mixtapes voorbijkwam, maar het wordt toch wel wat wollig naar het einde.

- Motörhead ~ Nightmare/The Dreamtime [1916, 1991]
Nee, sorry, dit vind ik - net als The Ace of Spades, verder ook meteen het enige wat ik van Motörhead ken - echt helemaal niks.

- Massive Attack ~ Teardrop [Mezzanine, 1998] 5
Prachtig album, prachtig nummer.

- Thin Lizzy ~ Roisin Dubh (Black Rose) / a Rock Legend [Black Rose; A Rock Legend, 1979] 3
Ja, dat dacht ik al, dit nummer bleek ik al te kennen. Ook tussen mij en Thin Lizzy heeft het nooit heel erg geklikt, al is dit eigenlijk wel een goed nummer. Binnen mijn beperkte kennis van hun repertoire hebben ze met The Sun Goes Down ook nog een keer echt geschitterd.

Kant B;

"Thank you Slash, for the killer guitar solos", of zoiets... hoewel de pretentie van de eerste paar minuten niet over de volle lengte waargemaakt wordt, is dit toch wel een van de pijlers waar het wankele Use Your Illusion 2-album op rust.

- Black Sabbath ~ Anno Mundi [TYR, 1990] 1
Black Sabbath lijkt hard op weg te zijn de meest aangehaalde band in de (prog)mixtapehoek te worden. Ik wilde nog een RIP aan het adres van Dio plaatsen, maar dit blijkt weer een andere zangert te zijn. Toch een behoorlijke soundalike dan. Goed nummer trouwens, waarop twintig jaar na dato de klassieke Sabbath een stuk verder weg is dan contemporaine hardrock á la Whitesnake, Thunder, etc.

- Black Country Communion ~ song of Yesterday [Black Country Communion, 2010] 4
En nog een nummer waarvan de gedateerdheid eerder in decennia dan in jaren uitgedrukt dient te worden, maar dat desalniettemin erg plezierig is. Een beetje het non-prog equivalent van Astra... of het sjieke broertje van Wolfmother.

Hoewel de algehele houdbaarheid van Alanis Morissette hier wat beperkt gebleken is, heeft ze toch wel wat mooie nummers gemaakt, zoals deze.

- Uriah Heep ~ July Morning [Look at Yourself, 1971]
Voor de oudgedienden onder ons: KFA! Voor de rest: best een netjes nummer waarin grandeur en gekte van deze band mooi voor het voetlicht komen.

Prima tape! Staat eigenlijk maar één mispeer op wat mij betreft.

De punten:

Kant A:
14 The Mission ~ Tower of Strength
03 Blue Murder ~ Ptolemy
00 Motörhead ~ Nightmare/The Dreamtime
17 Massive Attack ~ Teardrop
05 Thin Lizzy ~ Roisin Dubh (Black Rose) / a Rock Legend

Kant B;

09 Guns 'n Roses ~ Estranged
09 Black Sabbath ~ Anno Mundi
10 Black Country Communion ~ Song of Yesterday
03 Alanis Morissette ~ Uninvited
05 Uriah Heep ~ July Morning

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 22, 2012 9:26 pm 
Site Admin

KFA?

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 22, 2012 9:47 pm 
Prog Professor

Kentucky Fried Agneau...

Nee, toch niet.

Kees' Favoriet Alarm... een duiding die soms gebezigd werd t.a.v. het wekelijkse radiouurtje met symfonische en vooral "aanverwante" muziek op Arrow onder de bezielende doch afstandelijke leiding van Kees Baars.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 22, 2012 10:08 pm 
Site Admin

Ah, Kees Baars, wie kent ´m niet :-D

Dank voor de uitleg :-)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2012 2:05 pm 
Prog expert

Het nummer van the mission is van Youtube afgehaald

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2012 4:16 pm 
Prog Professor

Kant A;

- The Mission ~ Tower Of Strength [Children, 1988]
Dit nummer is van youtube gehaald. Automatisch startte een ander nummer, wat inderdaad de link met Sisters of Mercy opriep. Niet echt mijn ding.

Ah, ouderwetse hardrock. Klinkt niet slecht. Heb eigenlijk nooit echt veel gehoord van Blue Murder. Een kameraad was er weg van, maar mij zei hun eersteling weinig. Vandaag kan ik het wel appreciëren als tussendoortje. Het einde kon wel beter.

- Motörhead ~ Nightmare/The Dreamtime [1916, 1991] +2
1916 was (los van Ace of Spades) het eerste wat ik hoorde van Motorhead. Heb het altijd een wat ondergewaardeerd album gevonden. Heel atypisch nummer. Denk niet dat ze dit veel live spelen...

- Massive Attack ~ Teardrop [Mezzanine, 1998]
Nooit graag geluisterd naar Massive Attack. In mijn studententijd was het hip om te zeggen dat je fan was. Ik ben nooit hip geweest ;) Het nummer verveelt me nu minder dan vroeger, zal waarschijnlijk liggen aan de lange tussenperiode. Het is vooral de zang die snel tegen steekt.

- Thin Lizzy ~ Roisin Dubh (Black Rose) / a Rock Legend [Black Rose; A Rock Legend, 1979] +5
:headbang: Prachtig! Jammer dat je geen live-registratie hebt genomen (als dit al mogelijk was natuurlijk). De kracht die ze uitstralen op een podium konden ze nooit volledig terughalen in de studio. Deze zomer heb ik ze nog eens gezien op de Lokerse Feesten (uiteraard is het niet hetzelfde als met Lynott) en het was genieten van het eerste tot het laatste nummer.

Kant B;

Een van de beste, zoniet het beste nummer van het album. Heb hier van genoten in mijn jonge jaren en vandaag eigenlijk opnieuw.

- Black Sabbath ~ Anno Mundi [TYR, 1990] +4
en opnieuw :headbang: lang geleden dat ik deze nog eens hoorde. Heb die toen grijs gedraaid. Prachtig nummer, met een goede zanger (beter dan Ozzy in alle geval)

- Black Country Communion ~ song of Yesterday [Black Country Communion, 2010] +1
Klinkt inderdaad gedateerd, maar wel goed.

Neen dank u.

- Uriah Heep ~ July Morning [Look at Yourself, 1971] +3
Ken dit als cover van Axel Rudi Pell. Goed nummer.

De punten:

Kant A:
14 The Mission ~ Tower of Strength
03 Blue Murder ~ Ptolemy
2 Motörhead ~ Nightmare/The Dreamtime
17 Massive Attack ~ Teardrop
10 Thin Lizzy ~ Roisin Dubh (Black Rose) / a Rock Legend

Kant B;

09 Guns 'n Roses ~ Estranged
13 Black Sabbath ~ Anno Mundi
11 Black Country Communion ~ Song of Yesterday
03 Alanis Morissette ~ Uninvited
08 Uriah Heep ~ July Morning

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr maart 23, 2012 4:59 pm 
Prog Professor

thedunno schreef:
Het nummer van the mission is van Youtube afgehaald

En de korte versie die staat er nog wel op! :O :roll:

Hate it when they do that!!! :evil: :evil: :evil:

Edit: Ik heb de studio versie maar vervangen door een live versie, Dusseldorf '90.
Echt jammer, de studio versie komt beter tot zijn recht. :|

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 04, 2012 11:24 pm 
Prog Professor

Kant A;

- The Mission ~ Tower of Strength +4
Lekker opener! Een zeer fraai ritme en goede opbouw. De kwaliteit van het geluid is niet het je dat, maar dat mag de pret niet drukken. Het geheel had wel wat korter gemogen, maar desalniettemin een zeer goed nummer.

- Blue Murder ~ Ptolemy
Wel aardige hardrock, maar een beetje een saai nummer.

Nee, sorry. Hier word ik niet echt vrolijk van. Er zullen vast betere nummers van Motörhead te vinden zijn, maar deze vind ik niet veel aan.

- Massive Attack ~ Teardrop +5
Ja, deze is dan weer wel schitterend. Heel aparte clip ook. Altijd mooi om weer eens te horen (stiekem vind ik Angel dan nog net even wat beter :twisted: ).

Kant A is wel lekker ruig en heavy. De muziek is aardig maar ik ben niet kapot van de stem van Phil. Klinkt altijd alsof hij met een vreselijke verstopte neus rondloopt.

Kant B;

- Guns 'n Roses ~ Estranged +3
Een van de beste “onbekende” nummers van GnR. Goede keuze!

Tja, wat zal ik er van zeggen? Het klinkt allemaal prima, maar het komt me allemaal zo bekend voor. Alsof ik het allemaal al veel vaker gehoord heb. Geloof me, het is niet verkeerd, alleen….. ik weet niet goed wat ik er mee moet.

- Black Country Communion ~ Song of Yesterday +2
Lekker nummer met een heerlijke gitaarsolo. Er is ook plaats voor voldoende variatie. Hier moet ik eens achteraan gaan.

- Alanis Morissette ~ Uninvited +1
Dit is wel een kippenvel nummer. Dat zie je niet vaak meer tegenwoordig, een zangeres die echt kan zingen. Als dit de vreemde eend in de bijt is dan is het geen verkeerde (eend).

Een nummer uit den ouden doosch. Een beetje vreemd maar wel lekker.

De punten:
Kant A:
14 + 4 = 18 The Mission ~ Tower of Strength
03 Blue Murder ~ Ptolemy
2 Motörhead ~ Nightmare/The Dreamtime
17 + 5 = 22 Massive Attack ~ Teardrop
10 Thin Lizzy ~ Roisin Dubh (Black Rose) / a Rock Legend

Kant B;

09 + 3 = 12 Guns 'n Roses ~ Estranged
13 Black Sabbath ~ Anno Mundi
11 + 2 = 13 Black Country Communion ~ Song of Yesterday
03 + 1 = 4 Alanis Morissette ~ Uninvited
08 Uriah Heep ~ July Morning

Leuke tape Alex :thumbup:

D

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 24 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]