Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu za jul 21, 2018 9:12 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 12:46 am 
Prog Professor

Kant A

1. My Dying Bride - Two Winters Only
2. Kirsty MacColl - A New England
3. Donny Hathaway - Little Ghetto Boy
4. Deep Purple - Anthem
5. Laïs - 't Smidje

Kant B

1. Metallica - Fade to Black
2. John Mellencamp - Rain on the Scarecrow
3. Robert Plant & Alison Krauss - Gone gone gone
4. Luke Kelly - Springhill Mining Disaster
5. Gil Scott Heron & Brian Jackson - The Bottle

Voor de punten:
Kant A

0 My Dying Bride - Two Winters Only
0 Kirsty MacColl - A New England
0 Donny Hathaway - Little Ghetto Boy
0 Deep Purple - Anthem
0 Laïs - 't Smidje

Kant B

0 Metallica - Fade to Black
0 John Mellencamp - Rain on the Scarecrow
0 Robert Plant & Alison Krauss - Gone gone gone
0 Luke Kelly - Springhill Mining Disaster
0 Gil Scott Heron & Brian Jackson - The Bottle

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 11:38 am 
Site Admin

Wat grappig, gister bedacht ik me dat Fade to Black ook wel een goeie zou zijn voor mijn tape. Dat hoeft dus niet meer :lol:
Weet ik weer wat me morgenavond te doen staat. Zo op het eerste gezicht ken ik er verder weinig van.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 12:22 pm 
Prog Professor

Spider schreef:
Wat grappig, gister bedacht ik me dat Fade to Black ook wel een goeie zou zijn voor mijn tape. Dat hoeft dus niet meer :lol:
Weet ik weer wat me morgenavond te doen staat. Zo op het eerste gezicht ken ik er verder weinig van.

Er zijn alweer een aantal groepen de revue gepasseerd waar ik ook aan gedacht had... Misschien een idee om bij een volgende ronde de volgorde wat om te draaien?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 12:35 pm 
Prog Professor

Ah, eindelijk eens iemand die lekkere Nederlandstalige folk uit Belgie -Laïs- eens een kans geeft. 8)

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 12:48 pm 
Progwereld crew

Buso schreef:
Spider schreef:

Er zijn alweer een aantal groepen de revue gepasseerd waar ik ook aan gedacht had... Misschien een idee om bij een volgende ronde de volgorde wat om te draaien?

Hetzelfde nummer mag natuurlijk niet, maar ik had een ander nummer van Metallica in gedachte 8)
Dat kan/mag toch wel :?:

P.s. Grappig, zo'n hele oude van Deep Purple. Dat album draai ik eigenlijk nooit, terwijl ik toen toch persé de cd versie moest hebben (terwijl ik een grotere zwarte versie ook al heb)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 12:56 pm 
Prog Professor

vigil schreef:
Ah, eindelijk eens iemand die lekkere Nederlandstalige folk uit Belgie -Laïs- eens een kans geeft. 8)

Van een kenner als jij verwacht ik in ieder geval de nodige punten voor dit nummer 8)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 2:49 pm 
Prog Professor

Mario schreef:
Hetzelfde nummer mag natuurlijk niet, maar ik had een ander nummer van Metallica in gedachte 8)
Dat kan/mag toch wel :?:

Het mag, maar op den duur is het hele oeuvre van een band gepasseerd en dat is nu ook weer niet de bedoeling ...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 5:03 pm 
Prog Professor

Kant A

1. My Dying Bride - Two Winters Only
Een band die ik enkel van naam ken. Ik had eigenlijk iets veel heftigers verwacht, maar dat viel alweer mee. Omdat er altijd wel wat te zeuren valt, vind ik dit dan wel weer wat moeizaam voortkabbelen.

2. Kirsty MacColl - A New England 3
Tot een paar weken terug had ik nog nooit van Kirsty MacColl gehoord, maar iemand is zo goed geweest dit nummer voor de veelgeprezen MusicMeterLadder te nomineren. Het was een aangename kennismaking met dit lichtvoetige popliedje (waarvan ik me nog niet in de tekst verdiept heb, goede kans dat ik dan anders piep). Dit is dus mijn tweede luisterbeurt en die bevalt wederom prima.

3. Donny Hathaway - Little Ghetto Boy
Soul is voor mij een weinig betreden pad en dat heeft vooral te maken met de aalgladde muziek die de laatste decennia onder die noemer over ons uitgestort is. Kennismaking met ouder werk, waaronder ook sommige nummers van Donny Hathaway, levert soms wel wat aardigs op. Dit doet me dan weer wat minder.

4. Deep Purple - Anthem 2
De drie prehistorische albums van Deep Purple heb ik ook eens gelijktijdig aangeschaft. Dat was wel wat veel protoprog in een keer en ik heb dan ook nog met geen van de drie een erg sterke band ontwikkeld. Het orgel- en vioolspel hier is erg aangenaam, het liedje an sich zegt me wat minder.

5. Laïs - 't Smidje
Dat er in een kroeg een halfuur lang gezocht wordt naar de naam van een Vlaamse folkband met vrouwenzang van pakweg tien jaar geleden, klinkt eigenlijk iets te ongeloofwaardig om waar te zijn. Afijn, dit rockt eigenlijk meer dan ik verwacht had. Aardig, al heb ik mijn aandacht niet echt bij de tekst kunnen houden.

Kant B

1. Metallica - Fade to Black 5
Het enige mij echt bekende nummer hier. Het is inmiddels zo'n tien jaar geleden dat Creeping Death, The Call of Ktulu en dit nummer mij ervan overtuigden me toch eens in de ouwe meuk van Metallica te gaan verdiepen, te beginnen bij Ride the Lightning. Dat album is daarna altijd favoriet gebleven, met deze drie nummers als primi inter pares.

2. John Mellencamp - Rain on the Scarecrow
Aardig rocknummertje van een zanger waarbij enkel de titel "Jack & Diane" een belletje doet rinkelen.

3. Robert Plant & Alison Krauss - Gone gone gone 4
Robert Plant maakt muziek met iemand die zijn dochter had kunnen zijn, zo merk ik als ik even opzoek waar ik Alison Krauss ook alweer van had moeten kennen. Dat weet ik op zich nog steeds niet, maar de samenwerking was bekend van naam. Klinkt fijn... duetten zijn op hun best als de samenzang daadwerkelijk meer dan de som der delen is en dat lijkt hier wel het geval te zijn. Lekkere drive ook onder het nummer.

Misschien iets te Iers voor mijn continentale imborst. De naam Luke Kelly zei me alvast niks en na afloop zegt het me eerlijk gezegd nog steeds niks.

5. Gil Scott Heron & Brian Jackson - The Bottle 1
Ja, we hebben in de prog niet het alleenrecht op lange nummers. Voor dit soort muziek moet ik een beetje in de stemming zijn en, eerlijkheid gebiedt wederom toe te geven, aan de teksten geef ik doorgaans ook gewoon te weinig aandacht.

Voor de punten:
Kant A

3 Kirsty MacColl - A New England
2 Deep Purple - Anthem
0 Laïs - 't Smidje

Kant B

5 Metallica - Fade to Black
4 Robert Plant & Alison Krauss - Gone gone gone
1 Gil Scott Heron & Brian Jackson - The Bottle

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 9:27 pm 
Prog Professor

Kant A

Ik ken deze band ook enkel qua naam en ook ken ik wel wat hoezen van ze. Wellicht een aanname van mij maar ik had ze wat ruiger ingeschat al kan dit nummer natuurlijk ook hun rustigste zijn. DE eerste helft van het nummer vind ik best aardig. Die zwalkende zang over die akoestische gitaren heen. Het wat drukkere gedeelte, haast industrial, staat mij dan weer niet aan. Daarna komt het nummer weer in de rustige modus om daarna nog wat vuurwerk er door heen te jagen en zo heb je een aardig maar niet heel bijzonder lied.

Ik heb haar verzamelplaat gekocht op basis van dit nummer. Dat de rest van het album niet zo extreem goed is doet nu even niet terzake. Het gaat nu om dit nummer en dat is fantastisch!

Mooie stem en een aardig liedje maar geen Bill Withers of Stevie Wonder (zowel qua stem alsmede qua compositie) om maar eens wat grote soulnamen te noemen.Ik kan hier verder wel prima naar luisteren.

0 Deep Purple - Anthem
Dit lied ken ik niet van deze overbekende rockers. Als ik het nummer zonder het te weten zou luisteren zou ik er ook geen Deep Purple op plakken vrees ik. Het is nog een beetje zoeken naar de juiste balans heb ik het idee, de zang vind ik iets te ver naar voren staan zeker omdat er erg fraai toest en drumwerk te horen valt. Leuke Beach Boy achtige koortjes maken het het wel tot een leuke luisterervaring.

0 Laïs - 't Smidje
Nou daar zijn ze dan! Ik vrees dat ik Wouter toch moet gaan teleurstellen, ik vrees dat niet heel veel punten naar dit opzich vrolijke deuntje gaan. De zang staat mij wat tegen.

Kant B

Zo'n beetje mijn favoriete Metallica nummer. Prachtige meeslepende metalepic. De productie is zeer matig maar ja dat is nu eenmaal altijd zo bij deze band en zeker gedurende de jaren '80

Voor Mellencamp begrippen een behoorlijk stevig nummer. Ik mag deze eerlijke Amerikaanse rock graag horen. Niet zo'n heel vreemde keuze voor een Springsteen adept.

Countryster meets rockster. Dit album staat nog wel ergens op "te kopen" lijstje zoals eigenlijk elk solo album van Plant welke ik nog niet heb.Goed drive welke vooral komt door het gebruik van de drums en onderliggende gitaarpartijen. De zang is eigenlijk best wel vlak maar veel vocale uitspattingen heeft dit nummer ook niet nodig, leuk!

Is dit de voorvader van de gehele family? Vast niet, het lijkt me meer iemand vanuit The Dubliners. Een volksliedje op volkse wijze gebracht. Leuk om te horen maar niet iets legendarisch. Wel een uitermate originele keuze en dat is dan ook weer te prijzen.

-edit- Het blijkt inderdaad een lid van The Dubliners te zijn.

Dit bevalt me veel meer dan de andere souldeelnemer aan deze tape. Lekker funky met zeer fraai fluitwerk.Ook om het percussiewerk kom je natuurlijk niet heen. Dit moet live toch wel een sensatie geweest zijn.

Voor de punten:
Kant A

3 + 4 = 7 Kirsty MacColl - A New England
2 + 1 = 3 Deep Purple - Anthem
0 Laïs - 't Smidje

Kant B

5 + 5 = 10 Metallica - Fade to Black
3 John Mellencamp - Rain on the Scarecrow
4 Robert Plant & Alison Krauss - Gone gone gone
1 + 2 = 3 Gil Scott Heron & Brian Jackson - The Bottle

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 10:51 pm 
Site Admin

Kant A

My Dying Bride - Two Winters Only
Wiki clasificeert dit bandje als deathmetal/gothic metal/doommetal. Ik haak dan normaliter direct af. Dit zal dan voor de band een ballad zijn. Ik heb betere gehoord. De stem van deze heer kan me niet echt bekoren en ik heb het idee dat ie er niet echt zin in had en bijna in slaap valt. Instrumentaal kabbelt het te lang door. Iets korter en een flinke tempoversnelling had het wat spannender gemaakt.

Kirsty MacColl - A New England +4
Hey, wat leuk, deze ken ik. De naam zegde mij even niets, maar bij de eerste noten herkende ik het natuurlijk wel. Een nummer wat ik niet zo snel hier verwacht had. Een leuke jaren 80 hit.

Donny Hathaway - Little Ghetto Boy
De wat oudere Soul heb ik altijd wel kunnen waarderen, alhoewel ik er (volgens mij) niets van in de kast heb staan. Ook dit nummer mag ik wel horen. Volgens mij zoals Soul hoort te zijn.

Deep Purple – Anthem +1
Zo kende ik Deep Purple nog niet. Een mooi gedateerd klinkend nummer.

Laïs - 't Smidje
Een liedje om van op te vrolijken.

Kant B

Metallica - Fade to Black +5
Kijk! Zo maak je nou een metalballad! Een van de betere in zijn soort. Misschien nog wel beter dan One. :headbang:
Geluidskwaliteit is hier echter niet zo goed.

John Mellencamp - Rain on the Scarecrow +3
Een lekker rock nummer met een echt Amerikaans geluid. Mag het wel horen, maar het bloed gaat er niet sneller van stromen.

Robert Plant & Alison Krauss - Gone gone gone +2
Nog zo’n nummer waar je vrolijk van wordt, al is het maar om het deuntje. De zang maakt het dan wel weer af.

Luke Kelly - Springhill Mining Disaster
Een zang georiënteerd nummer met vast een verhaal erin. Ik heb me daar echter niet in verdiept. De eerste 2 minuten vind ik dit prima, maar dan begint het me te vervelen. Waarschijnlijk zou ik meer naar het verhaal moeten luisteren.

Gil Scott Heron & Brian Jackson - The Bottle
Een afsluiter met Jazz. Normaal gesproken niet mijn ding als het te jazzy is. Het begin valt in ieder geval mee en kan ik best hebben….
Ik zit nu op 5 min en heb het idee dat de plaat blijft hangen op een nogal druk instrumentaal stuk….
Nee, dit had na een paar minuten moeten stoppen.

7+4=11 Kirsty MacColl - A New England
3+1=4 Deep Purple - Anthem
0 Laïs - 't Smidje

Kant B

10+5=15 Metallica - Fade to Black
3+3=6 John Mellencamp - Rain on the Scarecrow
4+2=6 Robert Plant & Alison Krauss - Gone gone gone
3 Gil Scott Heron & Brian Jackson - The Bottle

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 11:04 pm 
Prog Professor

Even twee korte reacties:

Spider schreef:
Wiki clasificeert dit bandje als deathmetal/gothic metal/doommetal. Ik haak dan normaliter direct af. Dit zal dan voor de band een ballad zijn.

Valt wel mee hoor, in ieder geval voor dit album is dit nummer redelijk typerend. Waar die wiki-typering op slaat weet ik niet. Ken ook niet zo heel veel van deze band.

Citaat:
Waarschijnlijk zou ik meer naar het verhaal moeten luisteren.

Enig mogelijke antwoord: ja :-)

Het gaat over een mijnramp in 1958, is vlak daarna al geschreven door Peggy Seeger en oorspronkelijk vertolkt door Peggy Seeger en Ewan MacColl (juist, de vader van). Er bestaan flink wat versies van, de eerst die ik kende was van U2 en die versie is duidelijk ontleend aan deze versie van Luke Kelly. Zie ook: Wikipedia

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2012 12:51 am 
Prog expert

Kant A

Ik ben een fan van Doom metal en My Dying Bride staat hoog aangeschreven bij mij.
Maar... dit nummer kan me toch niet echt bekoren, lelijke combinatie van geluiden, akoestische gitaar met daaroverheen hele scherpe distortion gitaren... nee. Ik stoor me nooit aan slechte productie maar dit hadden ze anders kunnen oplossen.
Voor een ballad van My Dying Bride hoor ik dan liever My Wine in Silence.

Oke, ik begrijp dat zij behoorlijk wat voorstelde back in the day? Ik vind het afschuwelijk! lelijke stem, suf lied, past makkelijk in het hoekje eens maar nooit meer ;) (tenzij ze ook wat boeiends heeft gemaakt?)

Soul is voor mij een groot onbekend gat, ik ken wel een hoop artiesten die soul gebruiken in hun eigen stijlen maar de pure soul is (tot nu toe) niet aan mij besteed... Ik voel m niet zeg maar. Wel een mooi nummer en een fijne stem heeft Donny.

0 Deep Purple - Anthem
Ooit een keer bij de bieb Live in Japan geleend en irriteerde me vooral aan wat andere zo geweldig vinden aan Purple: Ritchie Blackmore. Man, duidelijk waar Yngwie Malmsteen zn inspiratie vandaan haalde (dat is negatief bedoeld). Dat was mn enige ervaring met deze legendarische band... Het interesseert me gewoon niet. (om het nog erger te maken: Ik heb nog nooit een plaat van Led Zeppelin gehoord dus je weet dan waar ik sta in de jaren 70 rock.)
Overigens vind ik Jon Lord, Ian Gillian en Roger Glover wel zeer aangenaam en dit nummer is best wel goed, anders dan het notenfestijn dat ik verwacht had.

0 Laïs - 't Smidje
!!!Oh mijn god!!!! wat doe je me aan *kots*, ik probeer dit soort dingen altijd te vermijden ja :P
nee, niet mijn ding haha (NOOIT WEER!!!)
Kant B

Ja, Metallica, de band die zo'n beetje iedereen heeft opgevoed in het harde circuit. Prima nummer en goeie opbouw.
Maarja, deze kent iedereen toch? heb liever onbekende nummers in deze playlists (sorry, bij elk nummer een beetje zeuren. dat mag hier :P)

Nee, ook dit vind ik maar een ongezouten haring (en ik houd niet eens van haring. en ook niet van zout! haha)

Dus dit is dat Robert Plant solo album dat zo goed werd ontvangen een paar jaar terug? Die man is blijven steken in zn tijd. In de jaren 60 klonk dit al ouderwets... man man man, dit was de zanger van Led Zep? pffff

Over oud gesproken, maar in dit geval wel op de goede manier. Ik voel me aangesproken door deze folk muziek uit 1958 (had net zo goed 500 jaar eerder kunnen zijn, als een troubadour met zijn mooie verhalen. i like it)

En dan eindigen we met wat funky fusion soul. Als dance muziek werkt dit zeker goed, beter dan luistermuziek. Dat besef ik met funk altijd maar al te goed. Live is het altijd leuk en gezellig maar als ik het zo hoor vind ik er REET aan :P

Oke, dat was mijn ongezouten mening, hoop dat je me nog wel een beetje aardig vind ;)

Kant A

11 Kirsty MacColl - A New England
0+1=1 Donny Hathaway - Little Ghetto Boy
4+2=6 Deep Purple - Anthem
0 Laïs - 't Smidje

Kant B

15+4=19 Metallica - Fade to Black
6 John Mellencamp - Rain on the Scarecrow
6 Robert Plant & Alison Krauss - Gone gone gone
0+3=3 Luke Kelly - Springhill Mining Disaster

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2012 1:00 am 
Prog Professor

Ik weet dat het moeilijk is Rutger, maar je mag echt ook nog 5 punten aan iemand geven. Sorry ;)

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2012 2:28 pm 
Prog priest

Ook al moet Rutger nog wat met de punten shuffelen, ik gooi die van mij er toch maar in. Nu heb ik even de tijd, vandaar. Sorry :oops:

Kant A:
1. My dying bride - Two winters only 5

Een mooi begin met een goeie band (vind ik). Deze cd had ik al een tijdje niet meer geluisterd, toch maar weer eens tevoorschijn halen. Typisch MDB nummer (vind ik dan, anderen niet echt geloof ik) met wat verschillende delen in het nummer. Ik vind het lekker om naar te luisteren, lekker traag en zwaar. Helpt ook goed tegen optimisme :lol: . Het is vreemd, want meestal ben ik een beetje overgevoelig voor de zanger(es) van bands, maar in dit geval niet. En echt geweldig zingen is het nou ook niet. Ik vind dit zeker niet het beste van deze band, maar wel van deze tape :lol:

2. Kirsty MacColl - A New England
Beetje niks aan de hand muziek. Best aardig om een keer te horen, maar nu ben ik er ook wel klaar mee.

3. Donny Hathaway - Little Ghetto Boy 4
Dit is dan weer mooi! Lekkere sound en ritme en zo.

4. Deep Purple - Anthem
De band waar het voor mij zo’n beetje mee begonnen is. Dit is een plaat die ik niet kende en ook zeker niet dat wat ik mooi vind van Deep Purple. Wel leuk om eens gehoord te hebben.

5. Laïs - 't Smidje
Beetje hoog K3-gehalte, of komt dat door de uitspraak... Niks voor mij.

Kant B
1. Metallica - Fade to Black

Ik weet het niet met Metallica, soms vind ik het wat en soms ook niet. Dit nummer doet me niks.

2. John Mellencamp - Rain on the Scarecrow 1
Wel aardig, maar niet echt iets voor mij.

3. Robert Plant & Alison Krauss - Gone gone gone 2
Tja, niet echt interessant. Scoort toch punten, omdat ik nou eenmaal 5 nummers moet laten scoren.

Dit vind ik dan weer niks.

5. Gil Scott Heron & Brian Jackson - The Bottle 3
Een beetje lang, maar wel een leuk nummer en zo als achtergrondmuziek best te pruimen.

Eigenlijk wel zoals ik het had verwacht, ik probeer regelmatig eens wat te luisteren naar muziek die ik heb opgepikt uit het topic ‘Now Playing’ om zo wat nieuws te leren kennen. Wat ik dan via Brunniepoo had gevonden vond ik soms mooi en soms ook helemaal niks. Dus: een leuke afwisselende tape met daardoor muziek dat me helemaal wel tot helemaal niet aansprak.

En de punten worden dan...

Kant A
1 Donny Hathaway - Little Ghetto Boy
6 Deep Purple - Anthem
0 Laïs - 't Smidje

Kant B

19 Metallica - Fade to Black
3 Luke Kelly - Springhill Mining Disaster

Alleen nog even wijzigen dan, Rutger. :mrgreen:

Laatst bijgewerkt door HHBBXX op wo feb 15, 2012 8:53 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2012 3:18 pm 
Prog Professor

Kant A

My Dying Bride - Two Winters Only +3
Ook bij mij staan zij gekend voor doom/death metal. Moet dus wel wat a-typisch zijn, dit nummer. Kan me wel bekoren.

Kirsty MacColl - A New England
Onbekend ... en ook onbemind, vrees ik. Irritant nummer. Volgende!

Donny Hathaway - Little Ghetto Boy +2
Eveneens onbekend ... maar dit is toch al stukken beter dan het vorige! Hier kan ik wel naar luisteren. Of het voor een hele cd zou lukken, is wel weer een ander paar mouwen.

Deep Purple - Anthem +4
Ah, de #1-periode. Ooit wel eens gehoord, maar het verschil met #2 was toch te groot om er mij verder in te verdiepen. Dit nummer klinkt eigenlijk wel goed. Misschien toch maar eens verder kennis mee maken.

Laïs - 't Smidje
Ai, nu wordt er waarschijnlijk van mij verwacht dit goed te vinden ... Neen, dus. Ben dit nummer beu gehoord. Een paar jaar geleden was er een hype rond Laïs hier in het diepe Zuiden. Na het initieel wel verteerbaar te vinden, was ik het na de dertigste keer kotsbeu.

Kant B

Metallica - Fade to Black +5
:headbang: tja, jeugdsentiment ... prachtig nummer!

John Mellencamp - Rain on the Scarecrow
not my cup of tea ... wat te eentonig

Robert Plant & Alison Krauss - Gone gone gone
Och ja, heb hier ooit op de radio iets van gehoord. De presentatrice was hier laaiend enthousiast over. Ik ben blij voor haar. Maar daar houdt het dan ook bij op.

Luke Kelly - Springhill Mining Disaster +1
een protestsong? Mijn vader luistert veel naar dit soort muziek. Ik kan het dus wel verdragen, maar ik zal het zelf nooit op zetten.

Oei, funk ... zwaar overschat genre ... bedoeld om op te bewegen, dansen ... niet echt om naar te luisteren. Niet voor mij dus...

Kant A
3 My Dying Bride - Two Winters Only
3 Donny Hathaway - Little Ghetto Boy
10 Deep Purple - Anthem
0 Laïs - 't Smidje

Kant B

24 Metallica - Fade to Black
4 Luke Kelly - Springhill Mining Disaster

De punten van Rutger moeten hier dus ook nog ergens tussen gestopt worden...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2012 5:53 pm 
Prog expert

Bij deze de update qua punten. Bij mijn scores overal eentje bijgedaan en My Dying Bride de laatste gegeven.

Kant A
3+1=4 My Dying Bride - Two Winters Only
3+1=4 Donny Hathaway - Little Ghetto Boy
10+1=11 Deep Purple - Anthem
0 Laïs - 't Smidje

Kant B

24+1=25 Metallica - Fade to Black
4+1=5 Luke Kelly - Springhill Mining Disaster

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 15, 2012 9:00 pm 
Prog priest

Oeps, vergeten mijn punten in het overzicht op te nemen, zucht. :koffie:

Dit wordt het dan:

Kant A
4+5 =9 My Dying Bride - Two Winters Only
4 +4 = 8 Donny Hathaway - Little Ghetto Boy
11 Deep Purple - Anthem
0 Laïs - 't Smidje

Kant B

25 Metallica - Fade to Black
6 + 1 = 7 John Mellencamp - Rain on the Scarecrow
6 + 2 = 8 Robert Plant & Alison Krauss - Gone gone gone
5 Luke Kelly - Springhill Mining Disaster
3 + 3 = 6 Gil Scott Heron & Brian Jackson - The Bottle

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2012 2:52 pm 
Prog expert

Kant A
Donker en sfeervol maar ook een beetje langdradig. Pakt me niet echt.

Kirsty MacColl - A New England
Tsja, een nummer dat nooit echt een grote hit is geweest maar toch als een klassieker is uitgegroeid. Dat zal wel vooral met de veel te vroege dood van Kristy te maken hebben want dit nummer is nou ook weer niet zo bijzonder. Voor my heeft Kristy MacColl zich pas echt onsterfelijk gemaakt als tweede stem op "Fairytale of New York".

Donny Hathaway - Little Ghetto Boy
Hmm...Soul uit de tijd dat het nog niet was uigegroeid tot die aal-gladde meuk van tegenwoordig. Hier doe je mij best een redelijk plezier mee.

Deep Purple - Anthem
Gewoon een leuk jaren zestig nummer. Niets mis mee.

Laïs - 't Smidje
Ik houd best van een beetje folky muziek maar dit is wel héééél erg oudbollig. Is dit de begleidingsband van kabouter Plop?

Kant B

Metallica - Fade to Black
Als ik nu terugkijk op de carriere van Metallica kan ik alleen maar concluderen dat ze dit nummer wel héél vaak hebben gemaakt. Derhalve geen punten.

John Mellencamp - Rain on the Scarecrow
John Mellencamp staat altijd wel garant voor een portie no-nonsense rock. Helaas vind ik dit geen sterk nummer.

Robert Plant & Alison Krauss - Gone gone gone
Dit pakt me nu weer wel. Dit heeft toch iets héél puurs in zich. Een extra puntjes voor Plant dat hij eens iets totaal anders aanpakt.

Dit soort oude pure folk is duidelijk aan mij besteed. Dit is waar the pogues hun inspiratie vandaan haalden. Eerlijke en doorleefde muziek.

Dit vind ik eigenlijk best lekker! Doet het beter in de concertzaal dan thuis achter de computer maar het spelplezier straalt er duidelijk wel vanaf.

Punten

Kant A
9 My Dying Bride - Two Winters Only
1+8 =9 Donny Hathaway - Little Ghetto Boy
2+11=13 eep Purple - Anthem
0 Laïs - 't Smidje

Kant B

25 Metallica - Fade to Black
7 John Mellencamp - Rain on the Scarecrow
3+ 8= 11 Robert Plant & Alison Krauss - Gone gone gone
5+5=10 Luke Kelly - Springhill Mining Disaster
4+6=10 Gil Scott Heron & Brian Jackson - The Bottle

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2012 3:09 pm 
Prog Professor

thedunno schreef:
Als ik nu terugkijk op de carriere van Metallica kan ik alleen maar concluderen dat ze dit nummer wel héél vaak hebben gemaakt. Derhalve geen punten.

Eigenlijk is dit best een vreemde redenering: je hangt de beoordeling van dit nummer kennelijk op aan wat ze later hebben gemaakt, maar dat zegt toch niets over dit nummer?

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2012 3:27 pm 
Prog expert

Brunniepoo schreef:
thedunno schreef:

Eigenlijk is dit best een vreemde redenering: je hangt de beoordeling van dit nummer kennelijk op aan wat ze later hebben gemaakt, maar dat zegt toch niets over dit nummer?

Het zegt wel iets over mijn beleving van het nummer. Nu ik dit terughoor hoor een een 'truukje' dat ze heel vaak hebben uitgevoerd.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 31 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]