Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu zo jul 22, 2018 3:27 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 6:40 pm 
Prog Professor

Oké... na beluistering door Spider, Ayreonfreak, Anamorph en naastgetekende is de tussenstand dus:

Kant A:

2 Stef Bos - Rue De Mouftard
18 Depeche Mode - In Your Room
5 Joe Jackson - Love At First Light
2 The Waterboys - Let It Happen
8 Saybia - 7 demons

Kant B:

6 James - Sound
8 Pulp - Babies
5 Dead can Dance - Anywhere Out of the World
6 Fischer z - Pretty Paracetamol
0 Ultravox - The Voice

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 29, 2012 7:43 pm 
Site Admin

ayreonfreak schreef:
Aangepast!

@Spider; The Smashing Pumpkins is dus een misvatting van mij kant.... :lol:

Inderdaad! Nooit van gehoord, ha ha.
Dat niet natuurlijk, maar heb verder niets met die band.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 31, 2012 11:12 pm 
Prog Professor

Kant A:
Stef Bos - Rue De Mouftard
Ik houd op zich best van het Nederlands lied maar Stef Bos is altijd een beetje onder de radar gebleven (al hoort zeker Is dit nu later tot de absolute top). Als ik dit zo hoor dan verwacht ik niet dat daar veel verandering in zal komen: de praatzang vind ik niets en de tekstuele thematiek doet me om eerlijk te zijn wel erg veel aan Frank Boeijen denken (waar ik liever naar luister).

Depeche Mode - In Your Room
Ook mijn Depeche Mode-kennis is wat beperkt (een album of drie) maar van de albums die ik ken is Songs wel de beste. Dit nummer vind ik een van de betere op dit album, maar het had wel wat compacter gemogen.

Joe Jackson - Love At First Light 2
Ik houd zeker van Joe Jackson maar luister er veel te weinig naar. Na het horen van dit prachtige nummer is in ieder geval duidelijk dat ook recenter werk zeer de moeite waard kan zijn. Actiepuntje!

The Waterboys - Let It Happen
Zijn dit The Waterboys? Ik zou het niet hebben geraden. Ik geloof dat ik ander werk beter vind.

Saybia - 7 demons
Op zich een leuk nummer maar dat rare uithaaltje verpest het voor mij wel een beetje. De zang doet me verder ook nogal aan de vroege Coldplay denken.

Kant B:
James - Sound 1
Poeh, dit doet me wel heel erg aan Pulp denken. Geen idee wie wie dan zou moeten hebben beïnvloed. Britpop is niet echt mijn ding maar dit vind ik een erg fijn nummer.

Pulp - Babies
Dit haalt voor mij niet het niveau van Different Class maar verder zeker niet onaardig.

Dead can Dance - Anywhere Out of the World 3
Dus dit is nou Dead Can Dance? Klinkt lekker onheilspellend, hier houd ik wel van. Ook maar eens meer van gaan ontdekken dus.

Fischer z - Pretty Paracetamol 4
Het langste nummer van het debuutalbum en het duurt ook eigenlijk wel een minuutje te lang. Wel een erg fijn nummer.

Ultravox - The Voice 5
Voor mij een van de betere Ultravox-nummers en dat wil wat zeggen.

Kant A:

2 Stef Bos - Rue De Mouftard
7 Joe Jackson - Love At First Light
8 Saybia - 7 demons

Kant B:

7 James - Sound
8 Pulp - Babies
8 Dead can Dance - Anywhere Out of the World
10 Fischer z - Pretty Paracetamol
5 Ultravox - The Voice

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo feb 01, 2012 3:32 pm 
Prog Professor

Kant A:
Stef Bos - Rue De Mouftard +5
Ah, de grote liefde van mijn vrouw (toch tot hij getrouwd is ;) ). Zijn al verschillende keren naar een optreden geweest. Ik prefereer zijn Nederlandstalige nummers boven zijn Afrikaanse.

Ai, in een verre herinnering moet ik van deze mannen ooit wel eens iets op de radio gehoord hebben. Zonder mezelf de verplichting op te leggen geconcentreerd te luisteren. Neen, dit is niet mijn genre.

Joe Jackson - Love At First Light +4
Eigenlijk is deze man mij onbekend. De naam al genoeg tegen gekomen, maar nog nooit een volledige cd van gehoord. Klinkt goed. Vrij sober. Misschien moet ik hier eens wat meer van zoeken.

Mij onbekend. En onbemind. Lijkt me niet slecht voor op café, maar ik zal het niet thuis draaien vrees ik.

Saybia - 7 demons +2
Eveneens onbekend. Beetje zelfde gevoel als bij de vorige heren, alhoewel dit mij iets meer aanspreekt.

Kant B:
James - Sound
Volgende onbekende. Doet me denken aan U2 bij momenten. Jammer dat ik geen fan ben...

Pulp - Babies
Jawel, ook dit is een onbekende en dat is blijkbaar met rede. Begint beetje afgezaagd te worden (sorry Vigil...)

Dead can Dance - Anywhere Out of the World +3
Ah, toch een band van wie de naam mij bekend voorkomt. Nog geen muziek van gehoord, maar goed. Dit klinkt niet slecht. Heb wel een beetje het gevoel dat dit nummer bedoeld is als een intermezzo tussen twee zwaardere stukken.

Fischer z - Pretty Paracetamol
Ook deze band is mij gekend van naam (en er moet ergens wel een heel bekend nummer van deze mannen bestaan). Niet mijn genre.

Ultravox - The Voice +1
Eveneens gekend van naam. Klinkt iets beter dan het vorige, maar zet niet aan tot verdere verdieping.

Samengevat: een tape die ver verwijderd is van de muziek die ik uit vrije wil beluister. Ik vond veel nummers gewoon saai. Leuke riedeltjes voor op café, maar daar houdt het dan ook op. Stef bos, Joe Jackson en in mindere mate Dead Can dance moeten de boel recht houden.
Punten geven wordt een probleem, zeker nu we blijkbaar aan vijf nummers punten moeten uitdelen. Ben ik eigenlijk niet zo gelukkig mee.

Kant A:

7 Stef Bos - Rue De Mouftard
11 Joe Jackson - Love At First Light
10 Saybia - 7 demons

Kant B:

7 James - Sound
8 Pulp - Babies
11 Dead can Dance - Anywhere Out of the World
6 Ultravox - The Voice

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 6:57 pm 
Prog Professor

Kant A:

Nee, met Stef Bos heb ik helemaal niets. Na twee seconden moest ik gelijk denken aan dit filmpje: http://video.google.com/videoplay?docid ... 090949605#
Ik denk dat hiermee duidelijk is dat Stef Bos niet mijn cup of tea is.

Depeche Mode - In Your Room +5
Jaaaa! Na de valse start begint de tape voor mij dan nu echt. Heerlijk nummer. Altijd al een zwak gehad voor lekker “donkere” zang van Dave Gahan.

Joe Jackson - Love At First Light +2
Gaat wel. Ben niet echt bekend met het oeuvre van Joe, maar dit is niet slecht.

The Waterboys - Let It Happen +1
Het komt me zo bekend voor, maar ik weet niet waarvan. De kwaliteit is niet optimaal, maar wel een lekker nummer.

Saybia - 7 demons
Hm, doet me aan Coldplay denken. Niet slecht, een beetje standaard popnummer.

Kant B:

James - Sound +3
Leuk nummer. Lekkere beat ook.

Pulp – Babies
Aardig, maar ook niet meer dan dat.

Dead can Dance - Anywhere Out of the World +4
Mooi nummer, met een lekker intro. Doet me aan Depeche Mode denken.

Een typisch jaren ’80 nummer. Doet me niet zo veel.

Ultravox - The Voice
Lijkt me toch een beetje te veel op het vorige nummer., alleen vind ik deze toch nog wat beter.

Kant A:

18 + 5 = 23 Depeche Mode - In Your Room
11 + 2 = 13 Joe Jackson - Love At First Light
2 + 1 = 3 The Waterboys - Let It Happen
10 Saybia - 7 demons

Kant B:

7 + 3 = 10 James - Sound
8 Pulp - Babies
11 + 4 = 15 Dead can Dance - Anywhere Out of the World
6 Ultravox - The Voice

That's all folks

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 10:24 pm 
Site Admin

anorak32 schreef:
Kant A:

Nee, met Stef Bos heb ik helemaal niets. Na twee seconden moest ik gelijk denken aan dit filmpje: http://video.google.com/videoplay?docid ... 090949605#

Bedankt voor de link :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 11:44 pm 
Prog Professor

Spider schreef:
anorak32 schreef:
Kant A:

Bedankt voor de link :lol:

Graag gedaan.
Ik heb een toe....toe...toeter....op m'n waterscooter......Papa!

Geniaal!! _O_

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 10:54 am 
Prog Professor

Ik moet ook nog even mijn verantwoordelijkheid nemen:

Blijkbaar gaat de "echte" symfomaan moeilijk samen met Stef Bos er werden zelfs uitermate grappige (...) filmpjes boven water gehaald om duidelijk te maken hoe men over deze man denkt. Het is in ieder geval een held van mij zowel qua muziek alsmede qua persoon. Dit is een van de mooiste liedjes in mijn ogen en ik kan hier echt ontroerd van raken dat er dan progmetalliedhebbers zijn die vinden dat zijn stem saai vat ik dan maar op als een compliment.

Een van mijn favoriete bands met een van mijn favoriete liedjes van mijn favoriete plaat van de groep. Deze plaat staat al sinds het uitkomen daarvan in top 10 allertijden.

Joe Jackson - Love At First Light
Prachtig nummer uit het "latere" werk van deze zeer veelzijdige kunstenaar. Dat zeer veelzijdig ook wel eens miskleunen kan opleveren is daar bijna inherent aan. Dit is in mijn ogen in ieder geval niet zozeer een veelzijdig nummer maar "gewoon" een prachtig luisterliedje.

Dit is wellicht een verkeerde keuze van mij geweest. Ik wilde graag een andere kant van de band laten horen maar gebleken is dat de bekende kant van de band hier al niet bekend genoeg is.

Saybia - 7 demons
Veel vergelijkingen met Coldplay, dat snap ik niet zo maar goed dat kan ook aan mij liggen. Het was vrij lastig om een nummer van het debuut (want dat was wel zeker) te moeten kiezen. Ik heb toen voor een wat korter lied gekozen om de luisterbaarheid te verhogen, wellicht had ik dat niet moeten doen.

Kant B:

James - Sound
Zoals bijna allemaal is ook dit een longtime favorite. In Nederland schromelijk onderschat. Wellicht dat bij de doorgewinterde muziekliefhebber Sit Down nog wat zegt maar verder... Ik ben blij dat dit nummer overwegend positieve reacties heeft opgeleverd.

Pulp - Babies
Dit nummer komt niet van het beste album van deze band maar heeft mede door de tekst een onschatbare waarde in mijn platencollectie. Wellicht niet zo pretentieus als het latere werk maar dat maakt bij dit nummer niet uit.

Dead can Dance - Anywhere Out of the World
DCD is een vrij recente ontdekking in huize vigil. Dat is toch weer het fijne aan muziek dat er altijd wel iets te ontdekken valt
(fulltime symfomanen sla uw slag!). Een van de favoriete nummers van het favoriete album van ze.

De eerste drie platen van Fischer Z zijn allemaal meesterwerkjes. Heerlijke wavepunk of is het nu punkwave? Het aparte stemgeluid van Watts is er een uit duizenden. Lekker energiek!

Ultravox - The Voice
Wat betreft Ultravox was het ook moeilijk kiezen. Ik heb gekozen voor het behoorlijk groots opgezette The Voice. Glad is he zeker niet hoogstens wat te electronisch dan wel te kil maar voor mij ideaal!

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 2:26 pm 
Prog priest

Eindelijk een beetje tijd kunnen maken om een teepje te beluisteren en het is toch wel anders als het niet prog hoeft te zijn. Nou ja, zo kom je nog eens wat anders tegen en dat is eigenlijk een beetje de bedoeling van dit spelletje, dacht ik.

Kant A:
1.Stef Bos - Rue De Mouftard
Helemaal niet mijn smaak, next.

2.Depeche Mode - In Your Room 4
Mooi nummer, klinkt lekker en doet oude tijden herleven. Punten scoren!

3.Joe Jackson - Love At First Light
Ik ben nooit een liefhebber geweest van Joe Jackson en dat is nog steeds zo. Op de een of andere manier vind ik het gewoon niet mooi. Ik kan er niet precies de vinger op leggen, maar de totale sound werkt niet bij mij.

4.The Waterboys - Let It Happen 5
Wel van gehoord, maar nooit echt de moeite genomen om meer te weten te komen van deze band. Ik vind dit een interessant nummer, een beetje rauw qua geluid en (misschien daardoor) heel fraai. Ja, hier wil ik wel wat meer van horen.

5.Saybia - 7 demons
Deze vind ik dan weer minder interessant. Eens kijken wat kant B te bieden heeft.

Kant B:
1.James - Sound
Wel aardig om een keer te horen, maar ik werd er niet erg warm van.

2.Pulp - Babies
Klonk als iets uit dezelfde stroming als die van James. Een leuk plaatje, maar een keer was wel genoeg.

3.Dead can Dance - Anywhere Out of the World 1
De intro vond ik wel mooi, het maakte me benieuwd naar de rest van de plaat er zat spanning in en een mooie opbouw. Het is wel wat jammer dat die intro maar doorgaat… en er komt helemaal niets meer daarna. Behalve een minuut stilte. Tja, wel een mooi geluid, maar een beetje te saai.

4.Fischer z - Pretty Paracetamol 3
Ja, daar heb ik ook nog een elpee van gehad toen ik nog jong was ;) (gelukkig ben ik dat nog steeds, in my state of mind…). Geweldige muziek, lekker simpel en fijn om naar te luisteren.

5.Ultravox - The Voice 2
Weer een oude bekende, hier heb ik altijd met veel plezier naar geluisterd. Kan ik mooi mijn laatste 2 punten nog kwijt.

Een leuke afwisselende tape met nummers die me totaal niet aanspraken, een paar bekende en een ‘nieuwe’ waar ik eens wat onderzoek naar moet doen. Jouw doel is bereikt, ik heb een nummer gevonden op jouw tape waarmee ik op ontdekkingstocht ga. Bedankt!

De onvermijdelijke punten.

Kant A:
23+4 = 27 Depeche Mode - In Your Room
13 Joe Jackson - Love At First Light
3+5 = 8 The Waterboys - Let It Happen
10 Saybia - 7 demons

Kant B:

10 James - Sound
8 Pulp - Babies
15+1 = 16 Dead can Dance - Anywhere Out of the World
10+3 = 13 Fischer z - Pretty Paracetamol
6+2 = 8 Ultravox - The Voice

Laatst bijgewerkt door HHBBXX op ma feb 13, 2012 4:20 pm, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 2:30 pm 
Prog Professor

Even voor de goede orde: we delen deze ronde aan 5 nummers punten uit. Harry mag er dus nog een. :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma feb 13, 2012 4:21 pm 
Prog priest

Casper schreef:
Even voor de goede orde: we delen deze ronde aan 5 nummers punten uit. Harry mag er dus nog een. :)

Inderdaad! Ik had niet opgelet en ook de commentaren nog niet gelezen om zo onbevooroodeeld mogelijk te zijn :lol:
Ik heb mijn bijdrage aangepast, bedankt voor de melding.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2012 1:13 am 
Prog expert

Nou ik Nederlands een lelijke taal vind voor muziek valt dit best mee en het is eigenlijk zelf een mooi lied

Sfeervol nummer, ben alleen nooit fan geweest van de zanger. Maar een beetje Depeche Mode op zn tijd is altijd wel lekker

ja... Dit vind ik dus zeikmuziek

En ook hier beleef ik nul plezier aan. De zanger klinkt als een crackjunkie en daar komen alleen maar problemen van :P

Saybia - 7 demons
Tis is oke, doet me een beetje aan Stereophonics denken, niet heel boeuiand verder

Kant B:

James - Sound
suf, saai en sloom. niet goedgekeurd

Pulp - Babies
Zelfde als hierboven. Kijk: ik zoek in muziek avontuur, spanning, emotie en originaliteit. Veel bands in deze playlist hebben dat allemaal niet... Gelukkig zie ik Dead Can Dance aankomen, das nou een innovatieve bands met alle aspecten die ik net opnoemde.

Dit nummer heb ik al zovaak gehoord (het hele WIthin the Realm of a Dying Sun album trouwens) en het wordt nooit oud.
Dreigende sfeer, heerlijk.

*zucht* En daar gaan we weer naar de verkeerde kant. Wat een kutnummer :P

Ultravox - The Voice
Deze ging wel, synthpop smaakt ook vies maar ik moet toch ergens punten voor geven :P

Kant A:
7+3=10 Stef Bos - Rue De Mouftard
27+4=31 Depeche Mode - In Your Room
8 The Waterboys - Let It Happen
10+2=12 Saybia - 7 demons

Kant B:

10 James - Sound
8 Pulp - Babies
16+5=21 Dead can Dance - Anywhere Out of the World
13 Fischer z - Pretty Paracetamol
8+1=9 Ultravox - The Voice

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2012 10:39 am 
Prog Professor

Bedankt Rutger... ik zal wat aan mijn smaak gaan doen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2012 11:22 am 
Prog expert

Ik denk dat je Stef Bos alleen kan waarderen als je de teksten weet te waarderen. Ik vind dit een goede tekst.

De latere Depeche Mode is best te pruimen, zo ook dit nummer. Een mooi donker, morsig geluid. Misschien net iets te weinig variatie om te lengte te rechtvaardigen.

Van Joe Jackson vind ik eigenlijk alleen zijn beinperiode echt goed. Dit nummer vind ik wel aardig ( vooral de tekst) maar ik heb niet het iedee dat ik wat essentieels gemist heb.

Een aardige no-nonsense rocksong. Ik zal er niet voor naar de winkel hollen , maar okay.

Saybia - 7 demons
Dit stoot me niet af maar het doet me allemaal heel weinig.

James - Sound
Hiervoor geld hetzelfde als Sabya

Pulp - Babies
Pulp heb ik nooit wat gevonden en dit nummer ook niet.

Tsja, van Dead can Dance heb ik het een en ander in de kast staan, waaronder de CD waar dit nummer op staat. Ik draai het eigenlijk nooit. Nu ik dit terughoor weet ik waarom. het klinkt me te 'gemaakt'. Ik mis een beetje het gevoel dat er mensen voor mijn neus staan te spelen. Best mooi maar een beetje levenloos.

Fisher Z was het tweede bandje dat ik ooit live aan het werk zag en dit is dus jeugdsentiment. Afgezien van de verselijke jaren 80-synth geluiden vind ik dit een leuk nummer met een uitstekende tekst.

Ultravox - The Voice
Dat blikkerige jaren 80 synth geluid vind ik maar heel moeilijk te verteren. Dat wil wil niet zeggen dat ik dit een slecht nummer vind, alleen totaal niets voor mij.

10+3=13 Stef Bos - Rue De Mouftard
31+4=35 Depeche Mode - In Your Room
8+1=9 Waterboys - Let It Happen
12 Saybia - 7 demons

Kant B:

10 James - Sound
8 Pulp - Babies
21+2=23 Dead can Dance - Anywhere Out of the World
13+5=18 Fischer z - Pretty Paracetamol
9 Ultravox - The Voice

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2012 11:32 am 
Prog expert

vigil schreef:

Hee nu niet op je teentjes getrapt zijn omdat ik mn ongezouten mening geef, ik denk en hoop vast dat jij dat ook doet bij mijn playlist.
Niets mis met jouw smaak, het komt merendeel gewoon niet overeen met die van mij.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2012 2:36 pm 
Prog Professor

king_pin schreef:
vigil schreef:

Hee nu niet op je teentjes getrapt zijn omdat ik mn ongezouten mening geef, ik denk en hoop vast dat jij dat ook doet bij mijn playlist.
Niets mis met jouw smaak, het komt merendeel gewoon niet overeen met die van mij.

Dat snap ik en dat geeft ook niks. Het gaat er mij meer om dat ik zelf geen termen als "kutnummer" en "zeikmuziek" inzet bij een met zorg samengestelde tape's van mensen op zo'n klein forum (ons kent ons) als dit. Maar goed dat kan ook helemaal aan mij liggen hoor.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2012 7:11 pm 
Prog expert

Je hebt gelijk, het klonk niet heel aardig nee. Sorry.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 17, 2012 9:13 pm 
Site Admin

thedunno schreef:
Van Joe Jackson vind ik eigenlijk alleen zijn beinperiode echt goed. Dit nummer vind ik wel aardig ( vooral de tekst) maar ik heb niet het iedee dat ik wat essentieels gemist heb.

Volgens mij gaat het over zo'n moment dat wanneer je na een avond stappen naast iemand wakker wordt en denkt "wie ben jij?".
Zo kondigde hij het in ieder geval ooit aan.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 19, 2012 7:25 pm 
Prog Diamond

Hoewel ik slechts bekend ben met een klein deel van het oeuvre van Stef Bos, heb ik nooit de moeite genomen mij verder te verdiepen in zijn repertoire. Misschien dat dit fraaie lied daar verandering in kan brengen…

Ah… Depeche Mode! Afkomstig van een van mijn favoriete platen van dit gezelschap. Heerlijk nummer.

Hoewel ik dit voor het eerst hoor, hoor ik een typisch Joe Jackson-nummer. Tekstueel natuurlijk bovengemiddeld, maar dit keer ook muzikaal de moeite.

Tja… Dit is dan een band waarin ik me eigenlijk nooit echt in verdiept heb… Luisterend naar dit nummer, vermoed ik dat daar in de nabije toekomst geen verandering in zal gaan komen.

Saybia - 7 demons
Oei… Ik krijg nu beelden voor me van allerlei hippe jonge meisjes die met toestemming van hun ouders op PinkPop uit volle borst meezingen dan wel mee zwijmelen… Nu zegt dat gelukkig weinig over de muziek, want hier kan ik best naar luisteren. Leuk melancholisch-getint popliedje.

James - Sound
Hoewel ik – op enkele uitzonderingen na - nooit echt een groot liefhebber ben geweest van Britpop, klinkt dit best aardig. Leuke drive en integratie met elektronica.

Pulp - Babies
Ah… dit is dus een van de uitzonderingen. Engelser dan Engels… Dit maakt meteen duidelijk waarom ik Pulp beter vind dan James. Het zit naar mijn mening een stuk beter in elkaar.

Oei… heerlijk dreigende muziek van een van mijn favoriete bands uit de jaren tachtig. Magistraal en tijdloos!

Deze mag er ook zijn… Het aparte stemgeluid van John Watts brengt mij gelijk terug naar het begin van de jaren tachtig. Toch wel een rode draad in deze tape (niet geheel onverwachts). Goed nummer, dat echter geen punten krijgt, maar dat heeft meer met de ‘concurrentie’ te maken.

Ultravox - The Voice
Over jeugdcement gesproken… Ik zou zo een van de ouderen jongeren kunnen zijn waarover Casper spreekt… ;-)

13 Stef Bos - Rue De Mouftard
40 Depeche Mode - In Your Room +5
09 Waterboys - Let It Happen
13 Saybia - 7 demons +1

10 James - Sound
10 Pulp - Babies +2
27 Dead can Dance - Anywhere Out of the World +4
18 Fischer z - Pretty Paracetamol
12 Ultravox - The Voice +3

Profiel  

BerichtGeplaatst: di feb 21, 2012 9:24 pm 
Progwereld crew

Oké, ik heb me door de eerste tape van ronde 2 heen geworsteld. Nu begrijp ik wat jullie schrijven over martelingen ;)

Kant A:
Stef Bos wordt volgens mij wel eens op de radio gedraaid, maar gelukkig nog nooit gehoord en dat had ik eigenlijk zo willen houden :cry:

Volgens mij had ik deze opmerking al bij je vorige tape geplaatst: Ik ben geen liefhebber van dit soort 80-er jaren popmuziek. Geldt hier dus ook.

Joe Jackson - Love At First Light +2
Joe Jackson heeft natuurlijk best wel een aantal mooie nummers gemaakt. Jammer genoeg hoort dit nummer daar niet bij.

Voor mij volledig onbekend en eigenlijk net als bij Stef Bos: Dit wil ik zou houden.

Saybia - 7 demons +3
Of ik wordt minder kieskeurig na de vorige nummers, maar dit is dan weer best aan te horen.

Kant B:
James - Sound
Goed kant B opent beter dan kant A, maar het is nog steeds niets. Ik hoop dat ik aan 5 bands punten kan gaan geven.

Pulp – Babies +1
Ik ben bang dat ik deze punten moet gaan geven... Maar nog steeds niet mijn muziek.

Dead can Dance - Anywhere Out of the World +4
Eindelijk een nummer dat geen straf is om in z’n geheel te luisteren. Lekker begin overigens. Het onheilspellende (zoals hiervoor al vaker is opgemerkt) blijft lekker hangen. Alleen die minuut stilte op het eind had niet gehoeven ;)

Fischer Z - Pretty Paracetamol +5
Fischer Z en John Watts waren in mijn jeugd één van mijn favoriete popbands. Ik heb alle LP’s nog op zolder staan. Gek genoeg nooit geen CD’s van gekocht. Leuk ook dat je niet hun meest bekende nummer hebt uitgekozen.

Ultravox - The Voice
Vreselijke populaire elekro-pop, een scherper contrast met het vorige nummer, uit ongeveer dezelfde tijd, bestaat er volgens mij niet.

Goed, mijn eerste tape uit de 2e reeks. Leuk om de mensen op dit forum een keer van een andere muzikale zijde te leren kennen. Maar laten we hier vooral over progmuziek blijven praten... 8)
Laten we zeggen dat alleen Fischer Z en Dead Can Dance punten verdienen, de rest eigenlijk niet. Maar ja :smallprint:
Ronald: Als deze tape wordt gedraaid op ISKC, heb je in ieder geval 1 luisteraar minder ;)

De punten:
13 Stef Bos - Rue De Mouftard
40 Depeche Mode - In Your Room
13+2=15 Joe Jackson - Love At First Light
09 Waterboys - Let It Happen
13+3=16 Saybia - 7 demons

10 James - Sound
10+1=11 Pulp - Babies
27+4=31 Dead can Dance - Anywhere Out of the World
18+5=23 Fischer z - Pretty Paracetamol
12 Ultravox - The Voice

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 44 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]