Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu do jun 21, 2018 12:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Mixtape #13: king_pin
BerichtGeplaatst: di jan 03, 2012 3:14 am 
Prog expert

kant A
..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill
Do Make Say Think - Do
Fantômas - Charade
Sleepytime Gorilla Museum - Powerless
Shining - The Madness and the Damage Done, Pt.I

kant B
Gregor Samsa - The Adolescent
Dirty Projectors - When the World Comes to an End
Glasser - Apply
Martin Grech - Elixer
Efterklang - Cutting Ice to Snow

lijstjes lijstje:

kant A
00 - #1 ..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill
00 - #2 Do Make Say Think - Do
00 - #3 Fantômas - Charade
00 - #4 Sleepytime Gorilla Museum - Powerless
00 - #5 Shining - The Madness and the Damage Done, Pt.I

kant B
00 - #1 Gregor Samsa - The Adolescent
00 - #2 Dirty Projectors - When the World Comes to an End
00 - #3 Glasser - Apply
00 - #4 Martin Grech - Elixer
00 - #5 Efterklang - Cutting Ice to Snow

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 03, 2012 6:22 pm 
Prog Diamond

Een woord vooraf: Alles is mij onbekend. Dan is dat maar gezegd!

Op naar kant A

kant A

Ja, best lekker eigenlijk! Niet echt prog, maar wel de moeite waard!
En live, al mis ik het applaus aan het einde...

Do Make Say Think - Do
Wederom een instrumentaaltje.
Dit klinkt anders dan de DO die ik al kende ;)
Ik vind het niet heel erg gevarieerd. Begint na een aantal minuten een beetje vervelend te worden.
Het komt er voor mij niet echt uit waar het in dit nummer om draait...De laatste 3 minuten zijn weliswaar anders dan de eerste 7, maar ook deze duren eigenlijk weer te lang.

Fantômas - Charade +1

Bijzonder en apart dit. Ook weer niet echt prog. Wel behoorlijk experimenteel.
Vreemde mix. Toch heeft het wel wat. Het enige waar het me enigsinds aan doet denken is toch Devin Townsend.

Nee, niet mijn ding! 9 lange minuten...
Behoorlijk experimenteel weer. Waar moet je dit onder scharen...
Er zitten wel aardige stukjes in, maar overwegend vind ik het een rommeltje... Er zullen ongetwijfeld forumgenoten zijn die dit meer kunnen waarderen dan ik. Op mij komt het weinig ontspannend over.

Poeh hé!!
.
:frustration:
.
Ik dacht halverwege dat het nummer bleef hangen, maar dat bleek zo te horen...en dan die "zang". Een straaljager met startproblemen. In een gemiddelde horrorfilm komt dit ongetwijfeld tot z'n recht.
In mijn kamer wat minder...Ik hoop dat kant B wat rustiger wordt.

kant B
Hehhh...rust! Mooi en stemmig nummer! Was ik aan toe ;)!

Wat een leuk begin is dit!! Doet me aan Claire Hammill denken (kent iemand dat nog?)
Heel geinig nummer. Geen echte hoogvlieger en geen prog, maar wel erg grappig.

Glasser - Apply +3
De eerste hoogvlieger van deze tape. Lekker dit. Stuwend ritme en goeie zang. Alleen die uithalen/gilletjes hadden van mij niet gehoeven. desalniettemin een fijn nummer.

Martin Grech - Elixer +4
Dit is nog beter dan het vorige nummer. Ik hoor er wat Radiohead in en da's geen schande!
Wat een goeie plaat is dit!!! Dit raakt me! :thumbup: Is de rest ook zo?

Efterklang - Cutting Ice to Snow +2
Nou je moet niet naar de clip kijken. Dan wordt het moeilijker om dit serieus te nemen (met al die Pipo's!)
Het begin is een leuk orkestje met een aardig nummer. Een beetje te lief...Krijg in ene weer een kerstgevoel!
Als het nummer eenmaal op gang is (wat wat lang duurt), is het toch wel een goed nummer.
Het doet me ergens aan denken, maar ik kan er niet op komen wat....
Edit: Het schoot me weer te binnen. het lijkt hier op: Red Box - The Circle and the Square (1986)

Conclusie: Een behoorlijk contrastvolle tape! Het verschil tussen Kant A en B is als dag en nacht!
Met name kant A van deze tape is behoorlijk experimenteel! Niet geheel mijn ding.
Gelukkig was kant B een stuk sfeervoller en daardoor meer in m'n straatje.
Ik heb een aantal leuke nieuwe dingen gehoord. Met name Glasser en (met stip!) Martin Grech.

Echter: Dat ik een aantal van deze bands niet kende, snap ik nu echter wel. :p

kant A
00 - #1 ..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill
01 - #3 Fantômas - Charade

kant B

03 - #3 Glasser - Apply
04 - #4 Martin Grech - Elixer
02 - #5 Efterklang - Cutting Ice to Snow

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 03, 2012 11:31 pm 
Prog Professor

kant A
..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill 3
De tape gaat van start met het enige nummer dat ik al kende: vette instrumentale gitaarrock. Een soort Explosions in the Sky met wat meer peper in de bips. Prima.

Do Make Say Think - Do
Nogmaals instrumentaal... of semi-instrumentaal. Dit nummer begint aardig, maar duurt te lang.

Fantômas - Charade 2
Komische mix van Amerikaanse volksmuziek en metal die wat associaties met een band als Mr. Bungle oproept. Leuk.

Volgens mij was dit een paar jaar geleden in bepaalde kringen tamelijk hot, het is toen aan mij voorbijgegaan. Op het eerste gehoor heb ik daar niet zo veel aan gemist. Onconventioneel is leuk, maar ontslaat de maker niet van de plicht tot enige vorm van melodie of andersoortige urgentie.

"True Norvegian Black Jazz" aldus het Youtube-commentaar en met dat commentaar (dat kennelijk op de onderhavige albumtitel gebaseerd is) hebben we het vermakelijkste deel ook meteen gehad.

kant B
Een rustig nummer ter afwisseling is wel plezierig, maar dit kabbelt toch ook wat anoniem voorbij.

Oftewel, de stem is ook een instrument. Wel aardig gedaan.

Glasser - Apply 4
Hé, dit is mooi! Toch nog iets om achteraan te gaan.

Martin Grech - Elixer 1
De zang in de coupletten ligt me wat minder, maar verder is ook dit behoorlijk fraai te noemen.

Efteling? Klinkt in elk geval wel een beetje als Elbow met een pretparktwist. Dan toch liever de echte Elbow.

Interessante tape al met al.

kant A
03 - #1 ..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill
03 - #3 Fantômas - Charade

kant B
07 - #3 Glasser - Apply
05 - #4 Martin Grech - Elixer

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 1:16 am 
Site Admin

..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill 2
Ik ken deze band sinds een tijdje en het is zeker geen slechte muziek wat ze voortbrengen. Wat dat betreft is dit ook een goed voorbeeld wat ik van de muziek vind; het is een beetje ongepolijst allemaal. Maar goed, dit nummer komt ook van het enige album wat ik van de heren ken. Zeker wel om beter te verkennen.

Do Make Say Think – Do
Fijn nummer. Optimistische post-rock met een frivool randje. Ik moet wel zeggen dat de spanningsboog hier niet heel erg gespannen is. Ik ben het met mijn voorgangers eens dat dit nummer daarom ook te lang duurt.

Fantômas - Charade
Dit vind ik helemaal niets.

Ah, weer een bekende. Hoewel deze band best nog wel nummers (vooral geen hele albums) heeft gemaakt die mij aanstaan, is dit ook in mijn optiek kunstzinnige muziek die niet voor mij is geproduceeerd. Onlangs alles van deze band van mijn computer gegooid.

Volkomen belachelijke bagger. Oppakken die handel en veroordelen voor een rechtvaardige rechtbank.

kant B

Gregor Samsa - The Adolescent 1
Ik dacht dat ik ook wel van de extremen was, maar Rutger kan het ook. Dit is in tegenstelling tot “Shining” bijzonder vermakelijk. Vorige week ben ik nog in de sauna geweest en dit zou daar ook tot zijn recht komen. Hoofdtelefoonmuziek.

Bijzonder, maar oninteressant voor mijn persoontje.

Glasser - Apply 3
Na drie keer luisteren moet ik toch zeggen dat ik dit wel heel mooi vind. Ook de andere nummers zijn wel de moeite waard. Apart, en naar mijn mening heeft dit niet veel met prog te maken, maar zeer bijzonder.

Martin Grech – Elixer 4
Ook dit is erg mooi. Wellicht de beste van de tape.

Deze versie kende ik nog niet. Efterklang schaar ik in hetzelfde straatje als Sigur ros en deze band minstens net zulke goede muziek, ik ben er alleen nog nooit echt aan toegekomen. Ik beloof mijzelf al jaren daar verandering in te brengen, maar tot nu toe is dat niet gelukt.

Boeiende tape die ik wel had verwacht van King_pin. Hij beperkt zich niet tot de prog in de algemene zin en zijn smaak heeft mij al lang gefascineerd. (en ik ken hem al heel lang van een ander forum). Desondanks levert die smaak ook nog wel eens een anti-climax op, evenals een paar hele mooie ontdekkingen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 1:19 am 
Site Admin

Oeps, zou het ook bijna vergeten;

05 - #1 ..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill

kant B
01 - #1 Gregor Samsa - The Adolescent
10 - #3 Glasser - Apply
09 - #4 Martin Grech - Elixer

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 1:28 am 
Prog expert

jij had me toen nog op dit forum uitgenodigd ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 9:10 am 
Prog Professor

ayreonfreak schreef:

Nu nog even de 9 van Glasser in een 10 veranderen en het klopt weer helemaal ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 1:57 pm 
Site Admin

Casper schreef:
ayreonfreak schreef:

Nu nog even de 9 van Glasser in een 10 veranderen en het klopt weer helemaal ;)

Doe ik wel even, scheelt Ruard weer ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo jan 04, 2012 10:33 pm 
Prog Professor

kant A

..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill +2
Klinkt lekker energiek, lekkere gitaarrock. Echt veel lijn kan ik eigenlijk niet in het nummer ontdekken en op basis van dit nummer zou ik het dan ook niet zo snel over post-rock hebben, maar misschien heb ik daar een te beperkte definitie van.

Do Make Say Think - Do
Klinkt op zich wel lekker maar duurt veel te lang en gaat eigenlijk helemaal nergens heen.

Fantômas - Charade

Veel te bedacht, veel vorm, weinig inhoud. Vind het niets.

Niet onaardig, maar niet iets dat ik snel nog eens op zal zetten.

Juist... ik hoop voor deze man dat dit opluchtte...

kant B
Nou, dit is dan wel weer het andere uiterste. Niets mis met rustige, instrumentale nummers, maar dit is wel erg saai...

Dirty Projectors - When the World Comes to an End +1
Leuke ontdekking. Interessant stemgebruik. Lijkt me niet iets om echt lang naar te luisteren maar voor een nummer was het erg aangenaam.

Glasser - Apply
Wel een prima nummer, al had het wel iets korter gemogen.

Martin Grech - Elixer +3
Erg mooi nummer, zeker het einde. De moeite van het verder onderzoeken waard.

Efterklang - Cutting Ice to Snow +4
Ik kende Tripper en daar vind ik niet veel aan. Dit nummer bevalt een heel stuk beter, al speelt de toevoeging van het orkest daar ook zeker een behoorlijke rol in. Hier toch maar eens achteraan gaan.

Al met al een prima tape, waarbij de B-kant een stuk beter beviel dan de A-kant.

07 - #1 ..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill

kant B
01 - #1 Gregor Samsa - The Adolescent
01 - #2 Dirty Projectors - When the World Comes to an End
10 - #3 Glasser - Apply
12 - #4 Martin Grech - Elixer
06 - #5 Efterklang - Cutting Ice to Snow

Profiel  

BerichtGeplaatst: do jan 05, 2012 12:41 am 
Prog expert

geen liefde voor "shining"? :P misschien leuk om te weten dat ze zijn begonnen als een akoestisch jazz kwartet! en om het nog gekker te maken: in Noorwegen zijn ze vrij bekend, op radio en tv bekend dus!!! Kan je t voorstellen dat deze band op tv wordt uitgezonden!? hoe geweldig moet dat zijn! Ik zou van mn stoel vallen als ik zoiets in de mainstream tegenkom :D

Overigens wilde ik voor sleepytime gorilla museum eigenlijk een ander nummer doen (the puppet show) maar die staat niet op youtube.
jammer genoeg ook geen liefde voor hun, een van mijn favorieten iig, zo uniek en innovatief. Klassiek geschoolde muzikanten met een "rock against rock" houding en zelfgemaakte instrumenten, zelfs als je de muziek niets vind dan is het nog een interessante band om wat dieper in te graven. hele theorieën en filosofieën van de futuristen (kunst beweging begin 20e eeuw).

En Glasser is geen prog indd, meer art pop/electronic. Grappig dat die juist zo goed scoort.
Dirty Projectors stiekem ook niet maar het experiment vind ik progressiever dan het genre dus vandaar dat die ook op de tape staan :)

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 07, 2012 3:14 pm 
Prog Professor

Ook voor mij is (ongeveer) alles onbekend, maar goed, dat was ooit alles ;)

kant A

Heel veel energie! Klinkt wel wat rommelig met momenten. Doet me wat denken aan een nummer dat bij een reclamespot hoorde. Niet echt mijn ding.

Do Make Say Think - Do
Klinkt beter, zuiverder dan het vorige, maar het blijft maar duren. Van mij mochten er een minuut of vijf van afgetrokken worden...

Fantômas - Charade
Wat moet ik hier van zeggen? Geen idee eigenlijk. Zo maar houden dan?

Ah, een naam die ik al heel veel ben tegen gekomen, maar nog nooit iets van gehoord. Ben benieuwd. Hmm, klinkt heel industrial en dat is niet echt mijn ding. Iets te veel lawaai en te weinig muziek en dan zijn die 9 minuten toch een lange zit. Heb het na 7 minuten opgegeven. Volgende!

Doet me vaagweg denken aan Clawfinger (of zoiets) uit de jaren '90. Goed voor twee minuten, en dan nog. Lawaai wordt verheven tot kunstvorm of iets dergelijks. Laat deze kelk ook maar aan mij voorbijgaan...

kant B
Gregor Samsa - The Adolescent+1
Ah, mijn trommelvliezen krijgen rust. Mijn dank! Als rustpunt doet het in deze tape wel deugd, maar verder hoor ik hier niks wervends in.

Die rare stemmen in het begin doen niet veel goeds vermoeden. Wat ook blijkt. Krijg het op mijn zenuwen van dit nummer.

Glasser - Apply +4
Beste nummer tot nu. Geen hoogvlieger, maar klinkt prettig in de oren. Ideaal voor een rustige zondagmorgen.

Martin Grech - Elixer+3
Begin ligt wat in dezelfde lijn als het vorige nummer. so far so good. Blijft wel wat te lang kabbelen.

Efterklang - Cutting Ice to Snow+2
Ik denk dat ik van deze heren ooit al eens een paar nummers gehoord heb (via progstreaming of zo). Heb ze toen niet op mijn 'to buy'-lijstje gezet. Idiote kledij, maar dat zal wel ergens in passen zeker? Muzikaal niet slecht, maar evenmin in mijn straatje. Lees onder het filmpje dat de band de teksten niet wil 'vrijgeven'. Idioot is dan het eerste woord dat in mij opkomt. Bekoelt al onmiddellijk het weinige beetje interesse dat ik had. Toch nog twee punten, maar dat ligt meer aan de concurrentie.

Kant A was totaal niet 'my cup of tea'. Cru gesteld: lawaai. Kant B was dan weer veel rustiger, meer muziek, en kon mij dan ook meer bekoren. Er zit wel niet echt iets tussen waar ik meer van ga opzoeken. Maar goed, dan weten we dat ook weer. ;) Punten geven is een heel moeilijke opdracht geweest.

kant B
02 - #1 Gregor Samsa - The Adolescent
14 - #3 Glasser - Apply
15- #4 Martin Grech - Elixer
08 - #5 Efterklang - Cutting Ice to Snow

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 08, 2012 3:06 pm 
Prog Professor

kant A
Zo dat hakt er gelijk goed in. Het heeft wel een hoog "kijk mij eens" gehalte maar het klinkt best aardig.

Do Make Say Think - Do
Een beetje een dubbel gevoel krijg ik hierbij. Het klinkt op zich best aardig maar waar komt het vandaan en waar gaat het naar toe? Nu kan dat ook zo zijn dat het goed "ingepakt" zit in het album maar dat weet ik niet. Potentie zeker aanwezig!

Fantômas - Charade
Tja, dit is op z'n minst wel een beetje vreemd te noemen. Nee, hier kan ik niks mee.

Alhoewel ik het niet extreem goed kan vinden is het wel een stuk vermakelijker en interessanter. Om het echt goed te vinden zou het wat minder chaotisch moeten zijn.

Over chaos gesproken, ik sla even over...

kant B
Gregor Samsa - The Adolescent 2
Een mooi rustpunt aan het begin op deze kant B. Fraai werkje!

Ik geef toe, ik ben fan van Bjork. Echter, blijkbaar, niet van Dirty Porjectors want ik vind hiet niet veel aan.

Glasser - Apply 1
Opzich lijkt dit ook wel een beetje op Bjork en dit kan ik dan wel goed waarderen.

Martin Grech - Elixer 4
Mooi, hier moet ik eens achteraan! Erg prettige sfeersetting.

Efterklang - Cutting Ice to Snow 3
De enige inzending waar ik een cd van in de kast heb staan. Deze staat daar dan echter weer niet op. Elbow deed het ook op deze manier en je hoort ook wel de nodige vergelijkingen. Het is in ieder geval bijzonder prettig en ik zal eens kijken of ik meer van deze band voor een net prijsje op de kop kan tikken.

Kant b heeft duidelijk de voorkeur.

kant B
04 - #1 Gregor Samsa - The Adolescent +2
15 - #3 Glasser - Apply +1
19- #4 Martin Grech - Elixer +4
11 - #5 Efterklang - Cutting Ice to Snow +3

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma jan 09, 2012 10:33 pm 
Site Admin

kant A
#1 ..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill +2
Lekker instrumentaal metalnummer

#2 Do Make Say Think - Do +3
En ook dit is wel een lekker instrumentaal nummer. Beter dan de vorige, waarschijnlijk door een hoger prog gehalte. Laatste deel vond ik wat minder.

#3 Fantômas - Charade
Weet niet zo goed wat ik hiervan moet vinden. Apart is het zeker en kan de vergelijking met Devin Townsend wel voorstellen. Denk toch dat ik het allemaal iets te zenuwachtig vind.

#4 Sleepytime Gorilla Museum - Powerless
Iets te psychedelisch voor mij.

#5 Shining - The Madness and the Damage Done, Pt.I
Er mankeert deze meneer iets aan zijn stembanden. Sorry, niet mijn kopje thee.

Op naar kant B.

kant B
#1 Gregor Samsa - The Adolescent
Mooi rustig begin. Een wat gezapig nummer, wat ik niet vervelend vind om naar te luisteren. Vraag me wel af hoe lang het duurt voordat het gaat vervelen.

#2 Dirty Projectors - When the World Comes to an End
Hmmmmm. Met de koptelefoon geluisterd en kijk nu scheel ;)
Moeilijk te omschrijven, laat ik het maar op ‘best geinig’ houden.

#3 Glasser - Apply +4
Deze heeft dan wel weer een heel fijn ritme. Eigenlijk tot nu toe gewoon de beste met zang.
Mooie stem ook, bijzonder.

#4 Martin Grech – Elixer
Beetje te dramatisch.

#5 Efterklang - Cutting Ice to Snow +1
Uiteindelijk niet zo slecht als dat ik in het begin vermoedde. Aardig

Al met al geen slechte tape, maar ook niet helemaal mijn kopje thee(p) ;)

09 - #1 ..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill +2
03 - #2 Do Make Say Think - Do +3

kant B
04 - #1 Gregor Samsa - The Adolescent
19 - #3 Glasser - Apply +4
19- #4 Martin Grech - Elixer
12 - #5 Efterklang - Cutting Ice to Snow +1

Profiel  

BerichtGeplaatst: di jan 10, 2012 4:30 pm 
Prog priest

Kant A:
1 ..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill 4

Lekker herrie, een leuk nummer. Ik heb een cd liggen van deze band, maar in mijn herinnering was die juist nogal rustig. Hmm, maar weer eens proberen. Mooi knallend begin van deze tape.

2 Do Make Say Think - Do
Leuk stukje muziek, dit vind ik wel lekker klinken. Ooit een cd van deze band beluisterd, maar toch niet aangeschaft. Toch nog maar eens wat tijd in steken om het nog een keer te luisteren. Het kan ook zijn dan een hele cd vol net iets te veel hetzelfde wordt…

3 Fantômas - Charade
Ik hoor interessante elementen hierin, maar het geheel spreekt me toch wat minder aan.

4 Sleepytime Gorilla Museum - Powerless
Dit gaat me een beetje te ver, ik kan hier niet echt van genieten.

5 Shining - The Madness and the Damage Done, Pt.I 2
Komt u maar even binnen!! Krachtige start van een nummer met veel herrie, wat ik meestal wel oke vind. Alleen die zanger vind ik helemaal niks. Ik ben wel benieuwd naar Pt. II van dit nummer. Leuk om een keer te horen en het is zo ‘over the top’ dat het weer leuk is. Er zit wel veel energie in dit nummer, hmm, toch maar een paar keer vaker luisteren. Ik kan elke keer een glimlach niet onderdrukken. Goed voor een paar puntjes,eindelijk gescoord!!

Kant B:
1 Gregor Samsa - The Adolescent

En toen werd het stil, ik hoorde alleen nog de piep in mijn oren die Shining erin beukte. Beetje te weinig actie naar mijn smaak.

2 Dirty Projectors - When the World Comes to an End
Niks voor mij, irriteerde zelfs een beetje.

3 Glasser - Apply 3
Een mooi nummer en een leuk ritme, de zangeres is niet slecht. Niet mijn voorkeur, zingende vrouwen op een paar uitzonderingen na, maar deze is wel oke. Het ritme is wel pakkend. Een cd vol hoeft ook weer niet. Toch een paar punten.

4 Martin Grech - Elixer
Saaie boel, next.

5 Efterklang - Cutting Ice to Snow 1
Dit is ook al niks voor mij, wel goed gedaan hoor, maar gewoon niet mijn smaak. Een punt die ik nog over had.

Erg verschillende muziek en niet alles vind ik mooi, maar dat had je vast verwacht.

13 = 09+4 - #1 ..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill
03 - #2 Do Make Say Think - Do
2 = 0+2 - #5 Shining - The Madness and the Damage Done, Pt.I

kant B
04 - #1 Gregor Samsa - The Adolescent
22 = 19+3 - #3 Glasser - Apply
13 = 12+1 - #5 Efterklang - Cutting Ice to Snow

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo jan 15, 2012 11:37 pm 
Prog Professor

kant A
Hmm…niet echt Proggy. Meer richting punk zou ik zeggen, maar wel aardig.

Do Make Say Think - Do +1
Leuk refreintje, maar waar gaat het nummer heen? Het duurt me allemaal wat lang. Het einde is m.i. nog het meest interessant.

Fantômas - Charade
Ik heb het 3 keer geluisterd, en 3 keer kom ik tot dezelfde conclusie: niet mijn kopje thee. Next!

Een beetje te psychedelisch en vreemd naar mijn smaak. Op naar het “gevreesde” Shining.

Het heeft zijn momentjes, maar over het algemeen vind ik het een vreselijk bak teringherrie. Is mij ooit eens aangeraden door een cd-verkoper, maar ook daar heb ik het snel afgezet. :thumbdown:

kant B
Gregor Samsa - The Adolescent +2
Da’s een hele verbetering vergeleken met kant A. Lekker rustig nummer.

Lijkt op iets wat zomaar van Björk zou kunnen komen. Niet onaardig, maar het blijft niet hangen.
PS: lees net pas dat Björk meedoet op deze track. Dat verklaart een hoop :oops:

Glasser - Apply +4
Dit is wel mooi. Beste nummer van de tape tot nu toe. Doet me toch ook weer aan Björk denken.

Martin Grech - Elixer
Ai… een aanslag op de oren, deze zang. Klinkt als Chris Martin in een martelscene van Saw IX. De muziek klinkt dan weer niet slecht, maar het is niet voldoende om het nummer te redden.

Efterklang - Cutting Ice to Snow +3
Dit nummer Sluit de tape heel mooi af. Valt zeker in de punten.

En de puntjes:

13 - #1 ..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill
04 + 3 + 1 - #2 Do Make Say Think - Do
02 - #5 Shining - The Madness and the Damage Done, Pt.I

kant B
06 = 4 + 2 - #1 Gregor Samsa - The Adolescent
26 = 22 + 4 - #3 Glasser - Apply
16 = 13 + 3 - #5 Efterklang - Cutting Ice to Snow

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 21, 2012 9:30 pm 
Prog Diamond

And So I Watch From Afar – Set Guitars To Kill
Dit debuut van de Noord-Ieren bevat heerlijke instrumentale postrock/metal, dat door de springerigheid voldoende afwisseling biedt.

Do Make Say Think - Do
En weer een bekende… Opnieuw heerlijke instrumentale postrock, met de aantekening dat deze variant mij beter smaakt dan de vorige.

Fantômas – Charade
Dat er iets van Mike Patton tussen zou zitten, komt niet als een verrassing. Ondanks dat het een cover is (van Henry Mancini), klinkt het andermaal heerlijk gestoord. En hoewel het soms wat te druk is, mag ik graag naar dergelijke ‘gestoordheid’ luisteren.

Over vreemde muziek gesproken… Ooit ben ik helemaal weggeblazen door dit gezelschap (zie mijn recensie op PW) en dat is nog altijd zo. Heel jammer dat de band niet meer bestaat…

Shining - The Madness And The Damage Done (Part 1)
Ah… Shining uit Noorwegen. Omdat deze cd zelf bezit, kan ik er natuurlijk niets slechts over zeggen… Ik kan me voorstellen dat dit niet voor iedereen is, maar ik vind het heerlijke muziek…

En opnieuw een bekende. Lekker contrast met Shining, maar daarom niet minder fraai. Sterker nog, dit is prachtig (hoewel ik het debuut toch net wat beter vind).

Dirty Projectors & Björk - When The World Comes To An End
Tja… Dit doet me dan weer niet zoveel. Leuk om een keertje te horen, maar daar blijft het bij…

Glasser - Apply
Dit staat al een poosje op mijn nog te luisteren lijst vanwege de referenties naar The Knife en Fever Ray. Toch maar eens achteraan…

Martin Grech - Elixer
Dit is ook onbekend voor mij. Doet me een beetje aan Jeff Buckley denken… Maar muzikaal vind ik toch wat spannender. Vooral de Trent Reznor-achtige climax mag er wezen.

Efterklang - Cutting Ice To Snow
En de afsluiter is ook bekend. Prachtige muziek met wederom een bijdrage van muzikale duizendpoot Peter Broderick. En de vergelijking met Elbow kan ik niet echt plaatsen…

Al met al een leuke tape, maar dat had ik ook niet anders verwacht.

13 ...And So I Watch You From Afar - Set Guitars To Kill
07 Do Make Say Think - Do +3
03 Fantômas - Charade
01 Sleepytime Gorilla Museum - Powerless +1
02 Shining - The Madness And The Damage Done (Part 1)

kant B
10 Gregor Samsa - The Adolescent +4
01 Dirty Projectors & Björk - When The World Comes To An End
26 Glasser - Apply
19 Martin Grech - Elixer
18 Efterklang - Cutting Ice To Snow +2

Profiel  

BerichtGeplaatst: za jan 28, 2012 1:44 am 
Prog expert

Grappig dat je Jeff Buckley en Nine Inch Nails bij Martin Grech noemt, dat zijn precies de 2 bands die ik altijd noem wanneer ik het over deze artiest heb!
En bedankt dat je Sleepytime van de 0 hebt gehaald, ze verdienen beter dan de laatste plek... Eén van de uniekste bands die ik ken, zowel de muziek als hun live shows! Ik rouw nog steeds om het feit dat het museum nu gesloten is :(

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr feb 03, 2012 9:48 am 
Prog expert

#1..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill
Een lekker krachtig live geluid maar helaas gaat het me na een minuut of 3 toch een beetje vervelen. Misschien komt het omdat de dynamiek in deze livesetting een beetje verloren gaat.

#2 Do Make Say Think - Do
Dit ken ik nietmaar bevalt me prima. Lekker "organisch' klinkende postrock. Net als de verveling dreigt in te gaan slaan bij 7 minuten veranderd het nummer van sfeer. Mooi gedaan. Ik moet ik eens achteraan gaan.

#3 Fantômas - Charade
Als Cardiacs-fan kan ik zo'n maf nummer natuurlijk wel waarderen. Dit bevalt me eigenlijk wel. Is de rest ook zo?

Tsja..ze zijn niet meer en dat is natuurlijk jammer. Ik blijf het debuut, waar dit nummer op staat, de beste plaat van ze vinden. Lekker maf en anders maar toch krachtig. En natuurlijk zijn ook zij schat-plichtig aan de Cardiacs.

Dit is mij te veel macho-metal zonder iets wat het relativeert. Leuk om eens te horen maar niet echt iets voor mij.

kant B
Dit vind ik na 1 luisterbeurt al meteen prachtig maar ik vrees dat dit de herhaalde luistertest het bij mij niet gaat halen. Ik mis een beetje muzikale diepgang.

#2 Dirty Projectors - When the World Comes to an End
Dit vind ik een bijzonder aangenaam nummer. Het breekt de sfeer van de tape ook mooi. Een beetje Medulla-Björk. Fijn nummer.

#3 Glasser - Apply
Als enige nummer van de tape doet me dit echt helemaal niets. Het klinkt me veel te steriel en ik vind het muzikaal ook niet echt spannend. Björk zonder diepgang.

#4 Martin Grech - Elixer
Al veel geroemd hier. Een zeer fraaie productie natuurlijk maar niet helemaal mijn smaak. Het komt me net iets te pathetisch over. Dat einde is wel weer bijzonder mooi.

#5 Efterklang - Cutting Ice to Snow
Dit is 1 van de 2 nummers die ik al ken. Altijd moeilijk om het dan af te wegen tegen nummers die je voor het eerst hoort. Dat ik dit bijzonder fraai vind is wel duidelijk.

Al met al een zeer plezierige tape met enkele ontdekkingen waar ik toch eens achteraan wil gaan (Do may say think, fantomas, Dirty projectors). Het is altijd lastig puntjes te geven als je 2 nummers goed kent en de rest voor het eerst hoort. Die 2 krijgen daarom eens GEEN punten; er staat genoeg ander fraais op.

13 ...And So I Watch You From Afar - Set Guitars To Kill
11 Do Make Say Think - Do +4
06 Fantômas - Charade +3
01 Sleepytime Gorilla Museum - Powerless

kant B
11 Gregor Samsa - The Adolescent +1
03 Dirty Projectors & Björk - When The World Comes To An End +2
26 Glasser - Apply
19 Martin Grech - Elixer
18 Efterklang - Cutting Ice To Snow

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 2:47 pm 
Progwereld crew

kant A
#1 ..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill +4
Een geweldige band, die prachtige gitaar geörienteerde post-progmetal maakt.

#2 Do Make Say Think - Do +2
Aardig nummer en stroomt lekker verder. Mooi voor op de achtergrond.

#3 Fantômas - Charade
Mag ik hier helemaal voor passen? Gelukkig heb ik de 3 minuten kunnen aanhoren.

En weer zo’n experimenteel geluidje. Het psychedelische (zoals een aantal hierboven noemen) hoor ik niet, zelfs al zou je heel high zijn, hierop kun je niet dansen.
Soms kan ik wel van een cacafonisch, experimenteel geluid houden, maar dit is het niet voor mij.

Ik denk dat King_Pin zich al in de tweede ronde waande, naar mijn mening heeft dit niets meer met prog-muziek te maken. Of je moet de Sex Pistols ook tot dit genre rekenen (overigens zou ik die wel kunnen waarderen).

kant B
Gelukkig begint kant B weer met een mooi deuntje. Bijna te rustig en zeker een contrast met het laatste nummer op Kant A. Maar ook dit doet met helemaal niets. Uit dit genre zijn (mijn inziens) veel betere bands.

Wat een vreselijk irritant stemmetje, dat eehh-oohh-eehh-oohh.

#3 Glasser – Apply
En weer: Wat moet ik hier mee...

#4 Martin Grech – Elixer +3
Ik moet zeggen van deze 2e kant, kan ik dit dan wel weer een beetje waarderen. Misschien ben ik helemaal murv en is dit nog niet zo slecht.

#5 Efterklang - Cutting Ice to Snow +1
Na al het voorgaande is dit ook wel om aan te horen. Maar dat zegt meer over de mixtape dan deze muziek.

Volgens mij was dit de meest vreselijke tape tot nu toe. :thumbdown:
Punten geven was deze keer erg moeilijk. Alleen het eerste nummer verdient de punten echt, de rest zou ik liever geen punten geven. :cry:

Kant A
13+4=17 ...And So I Watch You From Afar - Set Guitars To Kill
11+2=13 Do Make Say Think - Do
06 Fantômas - Charade
01 Sleepytime Gorilla Museum - Powerless

kant B
11 Gregor Samsa - The Adolescent
03 Dirty Projectors & Björk - When The World Comes To An End
26 Glasser - Apply
19+3=22 Martin Grech - Elixer
18+1=19 Efterklang - Cutting Ice To Snow

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo feb 12, 2012 11:56 pm 
Prog Professor

Zeg maar nee, dan krijg je er twee!

Moeilijke tapejes.
Althans, dit is mijn verwachting.

Here we go, head first!!

Kant A

- ..And So I Watch You From Afar - Set Guitars to Kill
Deze nummer is nogal energiek.
Maar dat is zo'n beetje alles wat ik ervan kan zeggen.
Tussen de 3.35 minuten en de 4.25 in is het leuk te noemen maar verder...

- Do Make Say Think - Do
Op een gegeven moment keek ik naar de klok en was ik nogal verbaasd over het feit dat er maar 4 en een halve minuut voorbij waren.
Nog zes minuten te gaan!!!
Nee, sorry. Duurt mij toch veels te lang.

- Fantômas - Charade
Tsja je hebt al eens vermeld dat Mike Patton een idool van jou is, dus verrassend is dit niet. ;)
Ik vind hem best een talentvolle artiest, echter vond ik hem in Faith no More beduidend beter!

*1 - Sleepytime Gorilla Museum - Powerless
Komt langzaam op gang, maar naar een minuut of twee word het ietwat interessant.
Qua zang heeft het soms wat weg van Unexpect terwijl de drums wat PoS-achtig klinken. De klank bedoel ik dan.
Ook qua zanglijn zat ik wat in de richting van PoS te denken, meer de Road Salt periode.
Voor mij had het wat minder heftig gemogen maar ben voorzichtig positief.

- Shining - The Madness and the Damage Done, Pt.I
Norwegian Black Jazz.
Fijne benaming.
Geen fijne muziek.
Exit kant A.

Kant B

- Gregor Samsa - The Adolescent
Nou ben ik wel een fan van uiterste, maar het gat tussen Shining en Gregor is behoorlijk groot.
Alsof je na de chaos eventjes wilt gaan slapen.
Een hazenslaapje?
Ik zal deze nummer 's gaan beluisteren voordat ik aan Shining gaat denken. ;)

- Dirty Projectors - When the World Comes to an End
Next.

*3 - Glasser - Apply
Afrikaanse sferen!?
Dit klinkt beduidend beter dan de rest wat ik tot nog toe heb gehoord.
Word hier veelvuldig vergeleken met Björk maar daar ken ik te weinig van om dit te beamen.
Als dit zo is, waarom vind ik Björk dan niks? :? :?:

*4 - Martin Grech - Elixer
En we gaan weer een dutje doen.
Vrij irritante stem, maar een prettige sfeer.
Vooral aan het eind klinkt het erg goed.

*2 - Efterklang - Cutting Ice to Snow
Tsjonge, een heel orkest!! :shock:
De entourage heeft zeker en vast iets met het nummer cq concert te maken maar het werkt me wel wat op de lachspieren.
Desondanks, als ik dit nummer voor een tweede maal beluister en dan met mijn ogen dicht, is dit een waardige afsluiter van deze tape.
Of ik hier wat van ga aanschaffen, weet ik niet maar leuk vind ik het wel.

Sludge, drone, chaos...je zou toch bijna een vooroordeel gaan krijgen voordat je de tape van King_pin gaat beluisteren.
Iedereen moet het recht hebben op zijn eigen muzieksmaak, maar daar staat tegenover dat de rest dan wel het recht moet hebben op een andere muzieksmaak.
Met de tape van Frans was ik toch wat langer bezig. ;)

Het beste zit in de staart van het verhaal.

Kant A

17 ...And So I Watch You From Afar - Set Guitars To Kill
13 Do Make Say Think - Do
6 Fantômas - Charade
1 + 1 = 2 Sleepytime Gorilla Museum - Powerless

kant B
11 Gregor Samsa - The Adolescent
3 Dirty Projectors & Björk - When The World Comes To An End
26 +3 = 29 Glasser - Apply
22 + 4 = 26 Martin Grech - Elixer
19 + 2 = 21 Efterklang - Cutting Ice To Snow

Laatst bijgewerkt door Alex op ma feb 13, 2012 12:02 pm, in totaal 2 keer bewerkt.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 22 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]