Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu do jun 21, 2018 12:20 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 231 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Re: Deelnemers Mix Tape
BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 4:07 pm 
Prog Professor

Mij maakt het persoonlijk niet zo veel uit. Ik vind het nog steeds een leuk idee (helaas de muziek soms wat minder ;)) maar de animo is op het moment inderdaad niet echt denderend.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 4:41 pm 
Progwereld crew

Ik pas in ieder geval voor een volgende ronde op korte termijn. Ik loop zelf al meer dan een ronde achter.
Als jullie doorgaan wil ik best, op verzoek, nog een tape inzenden, maar zal niet snel inhalen. En het is toch minder leuk als je geen feedback krijgt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di aug 21, 2012 11:47 pm 
Prog Professor

vigil schreef:
Nou, ik loop er zelf ook al 3 achter maar ik zie die mezelf ook niet zo snel inhalen. dus wat mij betreft kijken we rond oktober nog wel eens een keertje. Dan kunnen we wellicht de lange winteravonden er mee vullen.

Nadeel is wel dat ik dan wel bang ben dat het hier wel heel erg stil gaat worden...

Och, laat ik nu net een leuk onderwerpje opnieuw tot leven hebben gewekt ;)
Het zou natuurlijk heel leuk zijn als er weer eens wat mensen posten bij de "year after year" lijstjes, zoals ik de afgelopen tijd heb gedaan. Gewoon, om te kijken wat andermans favorieten (of nieuwe aanwinsten) uit een bepaald jaartal zijn (en omdat het leuk is natuurlijk ;) ).

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 9:57 am 
Prog Professor

vigil schreef:
Nou, ik loop er zelf ook al 3 achter maar ik zie die mezelf ook niet zo snel inhalen. dus wat mij betreft kijken we rond oktober nog wel eens een keertje. Dan kunnen we wellicht de lange winteravonden er mee vullen.

Nadeel is wel dat ik dan wel bang ben dat het hier wel heel erg stil gaat worden...

+1

We zijn voor dit spelletje toch wel wat onder de kritische massa beland. En als lid van de 'Progwereld Crew' zeg ik het niet graag, maar wellicht geldt dat wel voor het hele forum...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 8:32 pm 
Prog Diamond

Casper schreef:
... maar wellicht geldt dat wel voor het hele forum...

Ik weet natuurlijk niet hoe goed de site wordt bezocht, maar misschien zou er op de site dan weer iets meer ruchtbaarheid aan dit forum gegeven moeten worden. Of wat meer attentie en verwijzingen (ipv enkel dat kleine hoekje rechts bovenin) ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 8:39 pm 
Prog Professor

Is wel eens gedaan. Er komen ook af en toe wel nieuwe gebruikers bij, probleem lijkt eerder dat ze niet blijven of niet veel bijdragen aan discussies. Voorstelpost is soms langer dan alle andere posts bij elkaar.

Misschien zijn we gewoon niet leuk genoeg?

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 9:05 pm 
Prog Professor

Misschien zijn we met zijn allen een beetje bang om wat stof te doen opwaaien. Ik kan mij hele levendige discussies van enkele jaren geleden nog herinneren. Deze waren dan wellicht soms erg fel, maar tevens spannender dan de gemiddelde posts van tegenwoordig (ook die van mij hoor :-D )

D

PS overigens vind ik het wel heel leuk dat de "year after year" topics weer druk bezocht worden. :thumbup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 9:52 pm 
Prog Professor

Volgens mij waren die felle discussies mede debet aan het vertrek van sommige bezoekers, dus als we dat weer op gaan pakken dan zitten we hier straks met drie gebruikers en vier zoekbots.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 10:31 pm 
Prog Professor

Brunniepoo schreef:
Volgens mij waren die felle discussies mede debet aan het vertrek van sommige bezoekers, dus als we dat weer op gaan pakken dan zitten we hier straks met drie gebruikers en vier zoekbots.

:lol2:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo aug 22, 2012 10:53 pm 
Progwereld crew

Anamorph schreef:
Casper schreef:
... maar wellicht geldt dat wel voor het hele forum...

Ik weet natuurlijk niet hoe goed de site wordt bezocht, maar misschien zou er op de site dan weer iets meer ruchtbaarheid aan dit forum gegeven moeten worden. Of wat meer attentie en verwijzingen (ipv enkel dat kleine hoekje rechts bovenin) ;)

Goh ... zo maar een idee (op persoonlijke titel):
Als we met de vaste bezoekers van dit forum eens een mooie "progvizier" schrijven.
Dan denk ik aan "wat is het forum", doelstelling, "waarom is er zo'n forum", "wie kun je er vinden", "waarom zijn we eigenlijk bijna dagelijks op het forum", "wat zijn de belangrijkste topics", "wat zijn de hoogte- en dieptepunten tot nu toe", etc. etc.

Als jullie mij hierover input sturen (via pm lijkt me het handigst, maar we kunnen ook een apart topic openen), dan ga ik daar een mooi verhaal van maken (editen), misschen zoiets als een samengesteld interview. En natuurlijk ga ik me dan sterk maken dat we dit ook op onze site plaatsen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 12:19 am 
Prog Professor

"Probleem" is dat de hype verschuift.
Eerst was het forums, toen Myspace (ja echt), Hyves kwam, zag en gaat bijna weer weg, nu is het Facebook...

Tussen de bedrijven door is een forum best wel interessant, voor mij althans, maar met al die spelletjes die je op FB kan doen, word het misschien toch wat kaal.
En je bereikt op FB toch een groter publiek.

Voorbeeld, er bestaat een Arena-forum, ben er zelf trouwens ook lid van maar dit geheel terzijde, maar voor, tijdens en na de release van The Seven Degree of Separation werd er op het forum weinig tot geen info door Clive en Mick verstrekt.

Op Facebook daarentegen...kilometers leesplezier.

Goed, tikkeltje overdreven maar toch...

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 12:43 am 
Prog expert

Times, they are changing .......

Luister Link:
WMP http://www.iskc.rocks/rock.m3u
Flash http://iskc.rocks/?page_id=721
Facebook http://www.facebook.com/ISKCWebradio

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 9:27 am 
Prog Professor

DutchmanX schreef:
Times, they are changing .......

That's a fact, brother!! :headbang:

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 2:24 pm 
Prog Professor

Brunniepoo schreef:
Ik ga overigens binnenkort eens uitzoeken welke artiesten ik via deze tapes 'ontdekt' heb (en tot welke eventuele aankopen dat inmiddels al geleid heeft en hoe deze dan weer bevallen zijn). Het resultaat zal ik hier wel posten.

Heb ik ondertussen eens gedaan (zo tussen de soep en de patatten)... Volgende cd's heb ik aangekocht naar aanleiding van de Mix-tapes. Daarnaast staan er nog een aantal op een 'to buy'-lijst of 'verder te onderzoeken'-lijst (maar dat is voor een andere keer).

Eloy ~ ocean (in de mixtape was het wel een andere cd die besproken werd, maar mijn interesse was gewekt)
    Prachtige cd, alleen jammer van de uitspraak van de zanger. Dat 'Dengels' stoort toch met momenten.
Steven Wilson ~ grace for drowning
    Valt beetje tegen. Volgens wat ik gehoord had in de mix-tape was dit een ideale zondagmorgend-cd: rustige muziek waar je kan van genieten bij een kop koffie en langzaam wakker worden. In de praktijk gaat dit niet voor de hele cd op. An sich geen probleem, maar bij de iets hevigere nummers vergelijk ik misschien te veel met PT en daar kan het dan toch niet aan tippen. Misschien dat ik hier volgend jaar anders over denk...
DeeExpus ~ the king of number 33
    :headbang: Prachtige cd. Valt beter mee dan ik gehoopt had. Verveelt geen seconde!
Falloch ~ where distant spirits remain
    Was ik bij de mixtape niet zo onder de indruk van, maar na beluistering via progstreaming wel. Heeft hier een tijdje bijna elke dag in de cd-speler zijn rondjes gedraaid. Goede cd, veel sfeerschepping.
Yes ~ going for the one
    Ook hier was ik niet onder de indruk van het nummer in de mixtape (Awaken). Vond het vrij gezapig en saai. Heb het toen eens beluisterd zonder naar de beelden te kijken. Was plots al veel beter! Zet die cd niet zo vaak op, maar ie komt toch regelmatig uit de kast.
Novalis ~ sommerabend
    Heb ik nog niet zo lang, maar _O_ _O_ Prachtige muziek! Blij toe dat ze beslisten om in hun eigen taal te blijven zingen. Misschien ook een idee voor die Eloy?
Soen ~ cognitive
    Heeft een paar luisterbeurten bij de mixtape gekost voor ik dit kon appreciëren, maar dit is een goede cd! Nog iets te veel een verzameling van invloeden (Tool, Opeth...), maar als deze band tot een eigen smoelwerk kunnen komen, gaan we er nog veel van horen denk ik.

Nog een randbemerking: het valt me op dat ik de laatste tijd opgelucht adem haal als ik merk dat een cd niet boven het uur uitkomt (wat bij de meeste van de bovenstaande cd's het geval is). Mijn aandachtsspanne kan blijkbaar geen 70 minuten meer aan. Vroeger was ik ontgoocheld als een cd geen 70 minuten haalde, nu eerder andersom. De leeftijd? ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: do aug 23, 2012 3:07 pm 
Prog Professor

Hmm, daar was ik inderdaad wel eens aan begonnen maar dat was nog een heel gedoe :oops:

Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth [ 1 ayreonfreak ]
Falloch - Where We Believe [ 1 Ayreonfreak (v) ]

Inmiddels 1 x Falloch en 2 x Agalloch in bezit en draai ze met een behoorlijke regelmaat.

Anekdoten - Kiss of life [ 3 Casper ]
Dit album had Rob niet op voorraad dus toen heb ik |Gravity maar gekocht ;)

Black Bonzo ~ sound of the apocalypse [ 1 Buso ]
Dit nummer bleek toch wel het prijsnummer maar ook de rest van het album is me goed bevallen.

Colin Bass - Macassar [ 1 vigil ]
Zie vorige.

Dead can Dance - Anywhere Out of the World [ 2 vigil ]
Eyeopener. Meeste van de band inmiddels in bezit en draai het erg vaak.

Mike Oldfield - Let There Be Light [ 1 vigil ]
Mede oorzaak van de (her)ontdekking van het werk van Oldfield, al speelde de PW-special daar een minstens zo belangrijke rol in. Deze cd bevalt me veel beter dan een aantal jaar terug.

Mono - Halcyon (Beautiful Days) [ 2 king_pin ]

Moet nog binnenkomen.

Orbital - The Box [ 2 Anamorph ]
Ja, ook wel een eyeopener eigenlijk, allereerst voor de band maar inmiddels toch ook wel richting een hele stroming.

Rachel's - Water From The Same Source [ 1 Frans ]
Moet nog binnenkomen.

SBB - Moja ziemio wysniona [ 1 Casper ]
Naar aanleiding van dit nummer wel een aantal cd's met oude concerten van SBB gekocht en die zijn de moeite zeker waard. De studio-albums hoef ik niet zo nodig alsnog.

Ske – Denti [ 1 thedunno ]
Was een gokje en is me enerzijds meegevallen maar ik word af en toe wel wat nerveus van dit album.

The Mission ~ Tower of Strength [ 2 maddox ]
Verzamelaar van deze band gekocht en die bevalt me vrij goed.

White willow - Paper moon [ 3 Casper ]
Pas vrij recent aangeschaft maar ook een goede aankoop. Wel is dit wat mij betreft met voorsprong het beste nummer op dat album.

Verder heb ik ook wel het een en ander opgepikt uit verwijzingen enzo, maar die heb ik nog niet allemaal nagetrokken. En ook is in een aantal gevallen mijn belangstelling voor een bepaalde artiest weer opgeleefd, wat soms ook tot een aanschaf heeft geleid. Ten slotte staan er nog een paar albums op de kooplijst.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 12:46 am 
Prog Diamond

Leuk om te lezen dit. Zal binnenkort ook eens een status quo opmaken

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr aug 24, 2012 9:55 am 
Prog Professor

Zal ik ook eens doen... en zal dan ook eerst eens tot nut van ons allen het overzicht bijwerken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo sep 02, 2012 9:39 pm 
Site Admin

Ik heb nog veel in te halen qua tapes, hopelijk gaat me dat de komende tijd weer lukken.

Kan ik wel doen tijdens het lezen van de berichten op het forum van de laatste 3 weken :-D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 12:26 pm 
Prog Professor

Liefhebbers, er is weer ruimte voor een nieuwe mini-tape :)

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma apr 08, 2013 1:15 pm 
Site Admin

Ik wil wel, maar kan dat niet op zo'n kort termijn voor elkaar krijgen.

Zal binnenkort er eens in duiken.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 231 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]