Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu do jun 21, 2018 8:11 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 1:51 pm 
Site Admin

Per definitie niet gelijk de beste nummers van de bands/albums, daarintegen wel een indicatie van muziek die mij momenteel fascineert. Erg gevarieerd dus ;) Ik heb overwogen enig tijdsverschil in de tape te brengen, maar ik ben van mening dat er ook nog wat te ontdekken moet zijn voor iedereen. Dus: overwegend “jonge” nummers. Ook moet ik zeggen dat mijn smaak in de loop der jaren veranderd is en dat ik momenteel ook erg harde metal kan waarderen. Tien jaar geleden was dat bijvoorbeeld absoluut nog niet zo. Er zullen wat bekende namen tussen staan die wellicht nog niet door iedereen echt verkend zijn.

Sorry Casper, maar ook hier een lichte dominantie in Progmetal hoewel mijn muziekhart daar in het verleden niet echt lag….

Kant A:

01: Steve Thorne ~ Granite Man Into The Ether 2010
02: Pictorial Wand ~ The Ghosts Starts Dancing Face Of Our Fathers 2009
03: Jonsi ~ Boy Lilikoi Go 2010
04: 21 Eyes Of Ruby ~ Yessyana Conquer The World prt 4 2009
05: Kingcrow ~ Evasion Phlegethon 2010

Kant B:

01: Frank Carducci ~ The last Oddity The Last Oddity 2011
02: Coma ~ Poisonous Plants Excess 2010
03: Clepsydra ~ Travel Of Dreams Alone 2001
04: Agalloch ~ And The Great Cold Death Of The Earth The Mantle 2002
05: Inme ~ I Will Honour You Herald Moth 2009

Voor de punten;

Steve Thorne – Crossfire
Pictorial Wand – The Ghost starts dancing
Jónsi – Boy Lilikoi
21 Eyes Of Ruby – Yessyana
Kingcrow – Evasion

Frank Carducci – The Last Oddity
Coma – Poisonous Plants
Clepsydra – Travel of Dream
Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth
Inme – I Will Honour You

Edit; Granite Man voor Crossfire

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 2:47 pm 
Prog Diamond

Ziet er veelbelovend uit!

Echter,...Voor Steve Thorne moet je een nieuwe source zoeken:
"Steve Thorne..."
Deze video is niet meer beschikbaar. Het YouTube-account dat aan deze video is gekoppeld, is beëindigd wegens meerdere meldingen van derden over auteursrechtschendingen, waaronder:

ProgRock Records

Het spijt ons

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 3:59 pm 
Site Admin

ayreonfreak schreef:
Per definitie niet gelijk de beste nummers van de bands/albums, daarintegen wel een indicatie van muziek die mij momenteel fascineert. Erg gevarieerd dus ;) Ik heb overwogen enig tijdsverschil in de tape te brengen, maar ik ben van mening dat er ook nog wat te ontdekken moet zijn voor iedereen. Dus: overwegend “jonge” nummers. Ook moet ik zeggen dat mijn smaak in de loop der jaren veranderd is en dat ik momenteel ook erg harde metal kan waarderen. Tien jaar geleden was dat bijvoorbeeld absoluut nog niet zo. Er zullen wat bekende namen tussen staan die wellicht nog niet door iedereen echt verkend zijn.

Sorry Casper, maar ook hier een lichte dominantie in Progmetal hoewel mijn muziekhart daar in het verleden niet echt lag….

Kant A:

01: Steve Thorne ~ Into The Ether 2010
02: Pictorial Wand ~ The Ghosts Starts Dancing Face Of Our Fathers 2009
03: Jonsi ~ Boy Lilikoi Go 2010
04: 21 Eyes Of Ruby ~ Yessyana Conquer The World prt 4 2009
05: Kingcrow ~ Evasion Phlegethon 2010

Kant B:

01: Frank Carducci ~ The last Oddity The Last Oddity 2011
02: Coma ~ Poisonous Plants Excess 2010
03: Clepsydra ~ Travel Of Dreams Alone 2001
04: Agalloch ~ And The Great Cold Death Of The Earth The Mantle 2002
05: Inme ~ I Will Honour You Herald Moth 2009

Voor de punten;

Steve Thorne – Granite Man
Jónsi – Boy Lilikoi
Kingcrow – Evasion

Coma – Poisonous Plants
Inme – I Will Honour You

edit; Steve Thorne "Crossfire" vervangen voor "Granite Man".

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 4:09 pm 
Prog Diamond

Aangezien Ayreonfreak zelf niet mee doet deze keer, geeft dat mij de gelegenheid een keer als eerste te reageren!! :-D :-D

Kant A:

Granite Man, de vervanging voor Crossfire. Ook een heel fijn nummer!

Pictorial Wand – The Ghost starts dancing +4
Geweldig nummer!!!
Ik ken deze CD nog niet zo goed. Moet zeggen dat ik eigenlijk meestal "die andere" CD van Pictorial Wand draai (A Sleeper's Awakening). Op basis van dit nummer is dat eigenlijk ten onrechte! Wat een fijn nummer is dit. Ik moet deze CD toch maar weer eens snel gaan draaien. Dit nummer bevat alles wat ik in muziek zoek. Los van het feit dat het me geregeld aan Ayreon doet denken, heeft het genoeg van zichzelf om niet als kopie betiteld te worden.

Jónsi – Boy Lilikoi
Ken ik niet. Leuk nummer, lekker vrolijk. Heeft wel wat van Coldplay weg eigenlijk (Clocks).De zang is niet echt mijn ding, beetje te hoog...;P

21 Eyes Of Ruby – Yessyana +1
Kende ik ook niet.Lekker nummer is dit. Voor deze geldt denk ik dat hoe vaker je 'm hoort, hoe beter die wordt! Ik vind de contrasten mooi in dit nummer.

Kingcrow – Evasion
Een goed nummer van een hele goeie CD. Ik vind zelf de titelsong (phlegethon) nog veel beter dan dit nummer, maar dit nummer is ook goed. Tweede clip met surfers trouwens. Heb je daar iets mee? ;)

Kant B:

Heb deze CD nog niet zo vaak gedraaid, omdat ie niet zoveel indruk op me maakte de eerste keren.
Ook deze keer hoor ik weer veel Genesis gecombineerd met wat Pink Floyd, maar niet zoveel nieuws. Het klinkt allemaal best leuk en lekker, maar ik wordt niet van m'n stoel geblazen. Daar komt deze plaat 30 jaar te laat voor...Daarnaast is de zang ik in vergelijking met de instrumentale delen ook erg dun.

Coma – Poisonous Plants +2
Door de reacties op Youtube dacht ik: Pools zeker? Ik ken het niet, maar het klinkt zeker niet verkeerd en niet zo Pools als wat ik vreesde. Het is niet echt prog vind ik, meer wat grunge achtig. Wel zo goed dat ik zeker de hele CD eens ga beluisteren.

Aaaahhh een golden oldie ;) Als je de uitspraak kan negeren (lukt me!) dan is dit een mooi stukje muziek!
Jammer dat de laatste minuut het geluid ontbreekt in het Youtube filmpje...Geen punten, want daar ken ik het te goed voor...

Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth +3
Kende ik ook niet! Ik hou niet van grunten (waar dit heel dicht tegen aan ligt). Gelukkig voert het niet de boventoon en blijft de muziek behouden. Lekker sfeertje dit nummer. Ben benieuwd naar andere nummers van deze band.

Inme – I Will Honour You
Aardig nummer, kabelt een beetje voort. Geen hoogvlieger tussen de overige nummers. Zanger heeft wel heel veel vibrato in z'n stem, wat me een beetje irriteert.

Samenvatting: Bij de eerste blik op de tape en het feit dat ik ook een fan van het werk van Arjen Lucassen ben, dacht ik dat deze tape mij best zou gaan bevallen. Dat klopt ook, want ik heb niet veel gehoord wat me niet aanspreekt. Ik had deze keer meer moeite met het verdelen van de punten dat tot nog toe, doordat veel van de nummers me erg aanspraken...en hoe ga je je punten dan verdelen?? Bijna alle nummers zijn puntenwaardig...De onbekende nummers hebben daarom mijn voorkeur gekregen boven het bekendere werk (m.u.v. Pictorial Wand, want dit nummer steekt m.i. boven de andere uit...)

Progmetal gehalte valt erg mee vind ik, niet dat dat me wat had uitgemaakt overigens. Is een tape van (voor mij) hoge kwaliteit waarin ik een aantal dingen heb gehoord die ik zeker ga beluisteren.

De Punten:

0 = 0 Steve Thorne – Granite Man
4 = 0+4 Pictorial Wand – The Ghost starts dancing
0 = 0 Jónsi – Boy Lilikoi
1 = 0+1 21 Eyes Of Ruby – Yessyana
0 = 0 Kingcrow – Evasion

0 = 0 Frank Carducci – The Last Oddity
2 = 0+2 Coma – Poisonous Plants
0 = 0 Clepsydra – Travel of Dream
3 = 0+3 Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth
0 = 0 Inme – I Will Honour You

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 20, 2011 5:33 pm 
Prog Professor

Ik kende alleen zijn werk met Jadis en dit is toch wel wat anders, maar eigenlijk niet minder goed.

Pictorial Wand – The Ghost starts dancing +1
Klinkt ook niet verkeerd, mooie afwisseling, een band om meer van te gaan luisteren.

Jónsi – Boy Lilikoi
Het begint erg aardig, maar zodra Jónsi begint te zingen is dat snel voorbij. Ik ben nog niet zover dat ik Sigur ros kan waarderen en dit gaat waarschijnlijk nog langer duren.

Ik zou dit kunnen classificeren als hard en dom gebeuk maar dan zou ik de band ongetwijfeld onrecht aandoen. Laten we het erop houden dat dit gewoon mijn soort muziek niet is.

Kingcrow – Evasion
Wat mij betreft toch wel een beetje de Wolverine van vorig jaar: zeker niet slecht maar het geweldige hoor ik er niet zo in.

Frank Carducci – The Last Oddity +3
Ha, dit plaatje heb ik eerder dankzij jou ontdekt en het is me erg goed bevallen. Dit nummer is redelijk kenmerkend voor het hele album, een flinke Genesis-sound maar met genoeg eigen invulling. De zang is niet geweldig maar kan er wel mee door.

Coma – Poisonous Plants
Wel een interessant nummer, weet niet of ik hier verder nog achteraan ga.

Clepsydra – Travel of Dream +4
Tja, bij onze Zwitserse vrienden blijft de zang toch altijd een breekpunt. Ik heb er geen problemen mee en kan dus erg genieten van deze band. Dit is absoluut een van de mooiste nummers die ze gemaakt hebben. [aan het einde van het nummer gaat overigens iets fout, na 10:50 valt het geluid weg]

Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth +2
Een naam die ik vaker voorbij heb zien komen (wellicht vooral van jou), dus goed om er nu eens naar te luisteren. En passant hebben we hier meteen de meest interessante ontdekking van deze tape te pakken, prachtige, stemmige doom metal. Ga ik zeker achteraan.

Inme – I Will Honour You
Wel een mooi nummer dat me ook wel benieuwd maakt naar meer werk van deze band.

Conclusie: hele fijne tape, weer een aantal leuke ontdekkingen gedaan, gaat ongetwijfeld wel weer het een en ander aan aankopen uit volgen.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 23, 2011 10:27 pm 
Prog Professor

2 Steve Thorne – Granite Man
De beide Emotional Creatures albums zijn hier met redelijk enthousiasme ontvangen en bij Into the Ether had ik het wel een beetje gehoord. Werd het te zoet, te veel van hetzelfde? Hoe dan ook, zo'n los nummer klinkt toch wel weer aangenaam. Niet hemelbestormend, maar absoluut aangenaam.

De naam klinkt niet geheel onbekend, maar verder... dit nummer nodigt helaas totaal niet tot verdere verkenning uit. De zangeres spreekt niet erg aan, de zanger nog veel minder en de productioneel wat al te opgeklopte folkelementen helpen ook al niet mee. Ik kan me wel voorstellen dat Ayreon freaks uh... fans... hier wel iets mee kunnen.

3 Jónsi – Boy Lilikoi
Net als Wouter heb ik enige moeite met Jónsi's zang, al is het een element dat in de context van Sigur Rós zoetjesaan getolereerd wordt onder de bij vlagen toch wel mooie muziek. Dit ontloopt de recente Sigur Rós eigenlijk niet zoveel. Best leuk.

Een band waar ik maar niks van gedownloaded krijg. Het lijkt erop dat ik daar niet zo veel aan gemist heb. I hope they will fuck you some day...

Kingcrow – Evasion
In mijn herinnering een van de meest waardeloze platen van het afgelopen jaar. Nou, dat is ook wel wat overdreven. Ik hoor zelfs wat echo's van recente Rush erin. Maar dan helaas wel in de doodgeproduceerde variant.

Hm weer die vervormde stemmen en overproductie... en die Echoes-pastiche in de tweede helft overtuigt ook niet echt.

Coma – Poisonous Plants
Op het snijvlak van stevige progressieve en dito alternatieve rock, waar tegenwoordig wel meer bandjes actief zijn. 't Is een hoek die me in beginsel wel ligt. Dit klonk wel een beetje aardig.

4 Clepsydra – Travel of Dream
Ik had eigenlijk het idee dat Soaked en (vooral!) Moonshine on Heights de enige echt goede Clepsydra-nummers waren, maar vooruit, deze mag ook meedoen. Dat de productie een stuk minder amateuristisch klinkt dan in den beginne, helpt beslist mee. Al is 't toch ook wel weer een beetje knutselsymfo...

1 Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth
Nog zo'n band waar ik niet verder dan de naam kwam. Zang klinkt een beetje belachelijk, maar verder behoorlijk oke.

Inme – I Will Honour You
En nog een aardig niets-aan-de-hand-liedje met een akoestische inslag als afsluiter.

Nou, zal ik de punten maar optellen dan?

5 Pictorial Wand – The Ghost starts dancing
3 Jónsi – Boy Lilikoi
1 21 Eyes Of Ruby – Yessyana
0 Kingcrow – Evasion

3 Frank Carducci – The Last Oddity
2 Coma – Poisonous Plants
8 Clepsydra – Travel of Dream
6 Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth
0 Inme – I Will Honour You

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 23, 2011 10:35 pm 
Prog Professor

Casper schreef:

straks gaat er nog iemand denken dat ik het expres elke keer vergeet...

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 23, 2011 11:42 pm 
Site Admin

Brunniepoo schreef:
Casper schreef:

straks gaat er nog iemand denken dat ik het expres elke keer vergeet...

Niet dan?

;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 25, 2011 1:19 pm 
Prog Professor

Steve Thorne – Crossfire
Het album waar dit nummer op staat ken ik niet maar het voorgaande album was een behoorlijk goed album. Dit is ook best een fijn nummer, mooie melodie al had de zang wat krachtiger gemogen. Aardig begin derhalve.

Deze band zeg me niks. Het gelijk opdoemende plaatje van de hoes belooft weinig goeds. De eerste drie minuten zijn best aardig tot dat het "interessant doen" gaat beginnen. Het fluitspel (al is dat op gegeven moment gewoon de synth) vind ik best mooi maar wat er allemaal omheen gebeurd dan weer niet. Er zit best wel wat potentie in maar mij doet het veel te weinig.

2 Jónsi – Boy Lilikoi
Een bekend werkje. Te vrolijk voor SR en daarom logisch dat dit op een soloplaat staat. Prima liedje van een prima plaat.

Als ik heel aardig ben zou ik kunnen zeggen dat het best een interessante compositie is met veel opvallende muzikale accenten. Als ik wat eerlijker en waarschijnlijk onaardiger ben is het eigenlijk gewoon he-le-maal niks...

Kingcrow – Evasion
Slechtste clip ooit? Zou zo maar kunnen maar goed daar gaat het niet over. Aan de ene kant trekt mij dit wel aan de andere kant ook weer niet. Dus een beetje een dubbel gevoel, potentie genoeg enkel nog in een iets andere vorm gieten wellicht. Daardoor wel een bandje om in de gaten te houden. De zanger vind ik wel goed.Zo nu even een fijn kopje groene thee om bij te komen van het visuele aspect.

Kant B

1 Frank Carducci – The Last Oddity
Ik zal niet lullig doen om gelijk weer een opmerking te maken over de hoes... Dit vind ik wel leuke prog. Een beetje te veel kabbel de kabbel in het begin maar over de volle 10 minuten zeker de moeite waard.

Coma – Poisonous Plants
Het gevoel wat ik hier bij krijg is: mmwwaaah. Op zich wel aardig maar die ellenlange zinnen die maar door en door en doorgaan gaan me wel irriteren op een gegeven moment.

4 Clepsydra – Travel of Dream
Weer eens een bekende. Een van de sterkste nummers van deze band van ook nog eens het sterkste album van deze neo-proggers pur sang. Fijn fijn fijn

3 Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth
Spannende compositie, tussen de gecontroleerde "herrie" door erg mooi akoestisch gitaarwerk. Dreigend sfeertje maar wel een die ik kan waarderen.

Inme – I Will Honour You
De afsluiter dan. Leuk liedje niets meer en niets minder. Al blijf ik wel ruim vier en een halve minuut wachten wanneer het nu gaat gebeuren maar dat moment komt helaas niet.Ik vraag me af wat voor andere muziek deze band maakt.

5 Pictorial Wand – The Ghost starts dancing
5 Jónsi – Boy Lilikoi 2
0 Kingcrow – Evasion

4 Frank Carducci – The Last Oddity 1
12 Clepsydra – Travel of Dream 4
9 Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth 3

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 26, 2011 2:34 am 
Prog Professor

Kant A:

-Steve Thorne – Granite Man
Ah, dhr. Thorne. De eerste deel van de emotionele wezens vind ik best leuk, eigenlijk.
Een cd van een op dat moment voor mij een totaal onbekende artiest maar met een lijstje met gast bijdrage waar je u tegen zegt.
Deze cd stond, net zoals part II op mijn lijstje om ooit nog 's te kopen, maar ik ben blij dat ik dat nog steeds niet heb gedaan. Zoveel heb ik part I niet gedraaid.
Deze nummer kan mij ook niet overtuigen. Leuke ideeën maar het wordt wat sloom geserveerd.

*2-Pictorial Wand – The Ghost starts dancing
Daar zijn ze dan, de legendarische Pictorial Wand. ;)
Hier heeft Ruard het weleens over gehad, en toen had ik de indruk dat het wel 's wat kon zijn.
Had toch een wat meer neo-progisch band verwacht, dit klinkt echter niet zo.
Lees en hoor wel wat raakvlakken met Ayreon.
Niet verkeerd al is het her en daar voor mij iets te folkisch.
Ook bij Ayreon kan ik dat niet altijd waarderen, al wordt het bij Ayreon wat beter geserveerd.
Maar daar heb ik dan wel wat meer cd's van.

-Jónsi – Boy Lilikoi
He getver...advertentie...
Duurt gelukkig maar drie seconde voor ik deze kan skippen.
Jonsi...Nooit van gehoord maar na enig zoeken kom ik erachter dat hij een onderdeel van Sigur Rós is.
Nou heb ik wel 's wat van SR gehoord en volgens de mensen die er verstand van hebben moet dat post-rock zijn...dit lijkt daar echter in geen mijlen op.
Meer een poppie nummer.
Ik vermoedt eigenlijk dat 3fm hier wel wat mee kan.
Leuk...maar niet meer dan dat.

-21 Eyes Of Ruby – Yessyana
Hoeveel cd's van 21 EoR hebben we nog te gaan?
Ben benieuwd of ze het volhouden, al is het alleen maar om de weet.
Eerste nummer dat ik van ze hoort. Begint wat ... vreemd. Moet vanwege het begin meteen aan Defiance van Galahad denken.
Het breidt wel op dezelfde thema door en dat maakt het nummer ondanks dat er nog wel een leuke intermezzo in zit, wat langdradig. (nooit verwacht dat ik dat zou gaan zeggen...)
Best leuk dat dit van Nederlandse bodem komt.
Of ik er meer van wil ontdekken kan ik nog niet zeggen.

*4-Kingcrow – Evasion
Tsja, prog/metal/hardrock bands en dergelijke leveren doorgaans nooit goede en leuke clips op.
Altijd stereotype, een band die speelt, spelen met kleurtjes en snelle beelden...
Niet mijn ding.
Maar dan, de muziek!
Let op die !.
Die is belangrijk. ;)

Een band die alle paden van de hedendaagse prog bewandeld en 'schaamteloos' het beste uit Pain Of Salvation, Pink Floyd, beetje Dream Theater en Porcupine Tree haalt om een eigen plaatje mee te vullen en dit doen ze zeker niet onaardig. Een van de betere releases van het afgelopen jaar.
En die gitaarsolo, die als een stuiterbal voort dendert... _O_

Kant B:

-Frank Carducci – The Last Oddity
Mijn hemel!!!
Degene die deze video heb ge-upload had beter een ander plaatje kunnen kiezen. :!: :thumbdown:
Volgende keer een andere tekenaar, graag.
Muzikaal voelt het tot een minuut of vier en half wat Italo-progisch aan, daarna is het toch zeventiger jaren prog wat je hoort.
Al met al niet verkeerd al heb ik wat moeite met de zang.

-Coma – Poisonous Plants
Nog zo'n geweldige hoes. ... .
Typisch zo'n product waar ik op het eerste gezicht (de hoes) totaal niet weet wat ik er mee aan moet.
Karnivool? Dredge?
Dat zijn toch bands die mij wanneer ik dit hoor te binnenschieten.
Al hebben die bands een betere zanger in dienst. :shock:
Muzikaal vind ik het wel goed maar de zanger haalt het niveau toch flink naar beneden.
Wil hier wel een hele cd van horen, maar ik betwijfel of ik hem ga aanschaffen.

*3-Clepsydra – Travel of Dream
Ook zo'n naam die mij nog onbekend is. De muziek althans.
Als labels Marillion, IQ, Pendragon...
Ik zou zelf alleen IQ vermelden en daar voeg ik zelf maar even voor het gemak Arena bij...
Zit toch ook wel wat Yes momenten in, ook qua zang overigens.
Ben wat op het neo-progressieve hoek uitgekeken maar dit klinkt best goed!
Een drie-punter.

*1-Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth
Gek, onwillekeurig moet ik aan Bathory denken...
Wel een andere richting overigens, meer black metal, terwijl ik dit toch wat lichter vind klinken, maar ook zo dreigend.
Die akoestische gitaar in het midden is verrassend, maar klinkt perfect bij de rest.
De zang is, wederom, niet geweldig maar past bij de muziek.
Leuk!!

-Inme – I Will Honour You
En we sluiten af met een poppy nummer. ;)
Niet verkeerd, wat niets-aan-de-hand muziek, niet te moeilijk, leuke melodie.
Maar geen punten.

Al met al een tape met namen die ik wel verwachte van Ruard.
Pictorial Wand, Clepsydra, 21 EoR, Coma ...
Van de eerste twee wil ik nog wel wat meer gaan horen, evenals van Agaloch.
Ook 21 EoR heeft mijn interesse al ga ik het waarschijnlijk niet de hele rit uithouden.

Adviseurs zijn belangrijk, in ons eenzame bestaan als progliefhebbers. :Y

The pointz;

7=5+2 Pictorial Wand – The Ghost starts dancing
5 Jónsi – Boy Lilikoi
4=0+4 Kingcrow – Evasion

4 Frank Carducci – The Last Oddity
15=12+3 Clepsydra – Travel of Dream
10=9+1 Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2011 4:35 pm 
Prog expert

Steve Thorne – Crossfire
Ik heb het wel eens geprobeerd met Steve Thorne, die vorige plaat. Emotional creatures of zoiets. Een soort progpop, onderhoudend maar tegelijktijd een beetje kleurloos. Een typisch gevalltje nét niet. Dat heb ik ook met dit nummer.

De eerste paar minuten zijn best onderhoudend, daarna gaat het mis. Te veel synths, véél te gladjes allemaal. En als die kerel zijn strot opentrekt wordt alles definitief verkloot. Niets voor mij

Jónsi – Boy Lilikoi
Ik vind die solo cd van Jonsi best leuk al wordt de magie van Sigur Ros net niet gehaald. Desondaks een leuk fris pop-liedje. Niets mis mee.

Tsjessus. Dit is slecht. De youtube tape crashte na 3/4 minuten. Ik vond dat niet erg.

Kingcrow – Evasion
Een 1000 in 1 dozijn rock nummer. Niet bijster interessant.

Ewww....een genesis kloon met slechte zang. Er zijn veel betere Genesisklonen dan dit ( Neuschwanstein en the Watch om er maar 2 te noemen) . Bijzonder matig.

Coma – Poisonous Plants
Hmm...dit klinkt als vrij acceptabele moderne progrock track, maar ook niet meer dan dat.

Na al het positief commentaar heb ik mijn uiterste best gedaan hier iets interessants in te ontdekken. Niet gelukt. Vrij standaard neo-prog meuk. Saai!

Hier heb ik ook weinig mee, maar okay: dit heeft wel een meer eigen geluid.

Inme – I Will Honour You
Weer een pop-liedje. Best onderhoudend maar ook niet veel meer dan dat.

Puntjes:
7 Pictorial Wand – The Ghost starts dancing
5+4=9 Jónsi – Boy Lilikoi
4 Kingcrow – Evasion

2+3=7 Coma – Poisonous Plants
15 Clepsydra – Travel of Dream
10+2 Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth
0+1=1 Inme – I Will Honour You

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2011 4:55 pm 
Prog Professor

thedunno schreef:
Ewww....een genesis kloon met slechte zang. Er zijn veel betere Genesisklonen dan dit ( Neuschwanstein en the Watch om er maar 2 te noemen) . Bijzonder matig.

De vraag is natuurlijk wat beter is: een goede of een slechte kloon, ik vind dit bijvoorbeeld veel interessanter dan The Watch omdat ik hier eerder inspiratie dan nabootsing in hoor. De man heeft overigens absoluut een aparte manier van zingen, ik vind het persoonlijk wel charmant maar zijn cover van The Carpet Crawlers doet mij de wenkbrauwen wel fronsen...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr dec 02, 2011 9:23 pm 
Progwereld crew

Nu ken ik deze man van “Emotional Creatures”. Dit is dus zijn meest recente album :cry:
Als dit typerend voor dat album is, hou ik het bij zijn eerste albums.

Geen slecht nummer, maar ook niet geweldig. Iedere Ayreon freak hoort de invloeden van deze band wel ;)

Jónsi – Boy Lilikoi
Net als Sigur Rós pakt ook dit solo nummer mij niet. Goed te beluisteren, maar doet me verder niets.

3 21 Eyes Of Ruby – Yessyana
Een limburgse band die kan grunten... Maar toch een Nederlandse band die wel eens wat meer aandacht mocht hebben. Wanneer veroveren ze de wereld met hun Conquer The World serie?

4 Kingcrow – Evasion
Tja … goede band, niet het mooiste nummer van het album, maar wel het meest toegankelijke.
Album stond in mijn top 10 van 2010.
De volle punten.

Kant B begint (te) rustig. Ik heb dit album een paar keer geprobeerd, omdat hier nogal wat aandacht is besteed. Ik hoor de krampachtige invloed van Genesis en Pink Floyd ook wel, maar het kan er gewoon niet aan tippen. Het zal wel aan mij liggen, maar dit is niets voor mij. Muziek past bij het plaatje :thumbdown:
P.s. Had ik Ruard toch bijna kunnen betrappen op eenzelfde taktiek als bij mijn mix-tape. Voor kant A gaat dit wel op, maar bij kant B toch niet meer helemaal.

Coma – Poisonous Plants
Zeker goede stukken in de muziek, maar het is niet overtuigend. Ik schaar het toch in de categorie “Poolse rommel die mee wil liften op het internationale succes van een band als Riverside”. ;)

2 Clepsydra – Travel of Dream
Dit is puur neoprog uit het begin van deze eeuw. Het album staat ook in mijn kast, maar is daar toch al een paar jaar niet meer uit geweest. Blijft een aardig nummer, maar ik luister dan toch liever naar het origineel ...

1 Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth
Vreemde combinatie van grunt achtig blackmetal en ambiente muziek. Ik moet toegeven het is goed dat het nummer 7 minuten duurt en we het gehele nummer moeten luisteren. Je hebt de neiging om het na 1 minuut af te zetten, en mijn conclusie was dat het terecht geen recensie op onze site heeft. Maar het went na een paar minuten en misschien moet dit toch eens besproken worden op Progwereld. Eén punt voor de verrassing.

Inme – I Will Honour You
Ik sluit me aan bij de algemene mening hierboven: Een poppy song, die mij echt helemaal niets doet. Wat een vreselijk zanger ...

Puntjes:
7 Pictorial Wand – The Ghost starts dancing
9 Jónsi – Boy Lilikoi
1+3=4 21 Eyes Of Ruby – Yessyana
4+4=8 Kingcrow – Evasion

7 Coma – Poisonous Plants
15+2=17 Clepsydra – Travel of Dream
12+1=13 Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth
1 Inme – I Will Honour You

Profiel  

BerichtGeplaatst: za dec 03, 2011 3:38 pm 
Prog Professor

Klinkt heel poppy en glad. Mag eens als tussendoortje, maar loop er niet warm van. Is eerder goed als achtergrondmuziek.

Een nummer van de cd die ik ooit hier eens gewonnen heb. Dit vind ik goed. De productie is wat minder (alhoewel dat hier niet zo stoort als op de cd :? ). Veel afwisseling. Zo mogen ze meer muziek maken.

Jónsi – Boy Lilikoi
Ik ben een fan van Sigur Ros zolang de zanger zijn strot niet open trekt. Jammer dat dit nu het soloproject van de zanger is. Volgende!

Oh ja, die groep waar Progwereld een tijdje serieus reclame voor gemaakt heeft. Heb er toen eens een clip van gezien en was uitermate onder de indruk van de nerveusiteit die de groep uitstraalde. Totaal niet mijn ding. Begin dus met wat tegenzin aan dit nummer. Achteraf viel het dit keer nog mee. Toch blijf ik 'puberaal' associëren met deze heren.

Kingcrow – Evasion
Deze heren ken ik wel. Een kameraad van mij noemde hun muziek 'eurovisiesongfestivalmuziek'. Ben er nog altijd niet 100% uit wat hij hiermee bedoelde. Dit is niet de beste muziek die ik ooit al hoorde, maar hier luister ik bij momenten wel graag naar. Heel toegankelijk nummer.

Dit is mij onbekend. De hoes heb ik hier op het forum wel al een paar keer zien passeren (daar moet niet veel meer over gezegd worden denk ik ;) ). Als ik heer YouTube mag geloven komt deze meneer uit de Noordelijke Nederlanden. Soms is een mens al eens blij dat de Tachtigjarige Oorlog ooit plaats heeft gevonden... Dat kabbelt maar. Laten we die man vooral niet storen. Volgende!

Coma – Poisonous Plants
Eveneens onbekend. Begin doet denken aan industrial. De zang is op zijn best matig te noemen. Bij de muziek heb ik regelmatig de indruk dat ze maar wat aan het doen zijn zonder dat er een vastomlijnd plan is.

Nogmaals een onbekende, behalve dan van naam. Neo-prog met Duitse tongval. Klinkt niet slecht, maar de zang irriteert na een tijdje.

Nummer vier in de rij die ik niet ken. Klinkt niet slecht. De zang is wat minder, maar de muziek spreekt me zeker aan.

Inme – I Will Honour You
Zijn we alweer bij de laatste aanbeland. De hele b-kant is mij onbekend. Dank u Ruard! Dat het niet altijd een aangename kennismaking was, kan de pret niet drukken. Terwijl ik deze zin schrijf is het nummer net gedaan en ik weet begot niet meer wat het was. Heeft dus geen verpletterende indruk gelaten.

Punten:
7+4= 11 Pictorial Wand – The Ghost starts dancing
9 Jónsi – Boy Lilikoi
4 21 Eyes Of Ruby – Yessyana
8+3= 11 Kingcrow – Evasion

17+1= 18 Clepsydra – Travel of Dream
13+2= 15 Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2011 9:56 pm 
Prog Professor

Mijn bijdrage:

Lekker toegankelijke prog light. Misschien een beetje te lang, maar alla.

Mij iets te bombastisch allemaal.

Jónsi – Boy Lilikoi
Ah, de frontman van Sigur Ros solo. Altijd al iets van willen horen. Ik moet zeggen dat het aardig op SR lijkt, maar dan iets minder naargeestig. Alleen die stem, daar moet ik steeds weer even door heen bijten.

21 Eyes Of Ruby – Yessyana +1
Hatsekiedee! Dat hakt er lekker in, na drie redelijk rustige nummers. Een aardig stukje progmetal van Nederlandse bodem. Beetje lang maar wel gevarieerd.

Kingcrow – Evasion +2
Lekker nummer van een lekkere cd. Op naar kant B.

Frank Carducci – The Last Oddity +3
Pleeg ik nu heiligschennis als ik zeg dat ik dit op Pink Floyd vind lijken? Een heerlijk jazzy, beetje psychedelisch, nummer.

Coma – Poisonous Plants
De start zou zo maar een cd van Ayreon kunnen zijn, daarna begint het lekker ruig, maar zodra de zang begint denk ik nah, toch maar niet. De muziek is wel oke.

Clepsydra – Travel of Dream +4
Echte onvervalste neoprog, waar zelfs het Engels met zwaar accent niet echt storend is. Een goed nummer van een heerlijke cd.

Ook hier is de zang weer een beetje het probleem. Dat gegrom werkt op mijn zenuwen. Van de muziek wordt ik trouwens ook niet echt koud of warm. Next.

Inme – I Will Honour You
Zoals de prog-tape begon, zo eindigt hij ook: met een lichtere vorm van progmuziek. Aardig nummer, maar niet echt super of zo.

De puntjes dan maar:
11 Pictorial Wand – The Ghost starts dancing
9 Jónsi – Boy Lilikoi
4 + 1 = 5 21 Eyes Of Ruby – Yessyana
11 + 2 = 13 Kingcrow – Evasion

4 + 3 = 7 Frank Carducci – The Last Oddity
18 + 4 = 22 Clepsydra – Travel of Dream
15 Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2011 10:12 pm 
Site Admin

Helemaal geen onaardig nummer. Zou nog wel eens kunnen groeien bij vaker luisteren.

Pictorial Wand – The Ghost starts dancing +1
Lekker rustig begin, met wat dramatiek door de bijgeluiden met onweer. Het nummer bouwt op zich aardig op, ben alleen niet zo’n fan van Female fronted bands, dus het is jammer dat die snuiter niet een wat betere stem heeft. Toch naarmate het nummer vordert vind ik het wel een erg fijn nummer. Weet alleen niet of ik naar meer snak…

Jónsi – Boy Lilikoi
Tsja, ook hier kan ik wel weer naar luisteren hoor.

21 Eyes Of Ruby – Yessyana +2
Ik werd even heen en weer geslingerd, na de eerste tonen komt er dan ineens zo’n grunt doorheen, waarna een mooi instrumentaal weer werd gevolgd door een mooiere warmere stem.
Uiteindelijk niet al teveel grunt, hoeveel procent is dat op de andere nummers?
Ook hier kan ik wel weer naar luisteren.

Kingcrow – Evasion +4
Geweldig, dat er hier negatieve klanken over zijn, vind ik onbegrijpelijk. Ik vond het een van de beste albums van het afgelopen jaar. Vanaf de eerste tonen klikte dat meteen al en het verveelt me nog steeds niet. Krijgt dus ook gewoon de volle punten.

Had iemand al iets over die vreselijke hoes gezegd? Oh, dan laat ik dat achterwege.
Vind het nummer wat langdradig. En moet eerlijk zeggen dat ik het geen beste zanger vind. Tot nu toe het slechtste nummer.

Coma – Poisonous Plants
Lekker vet nummer.

Clepsydra – Travel of Dream +3
Ook alweer zo’n lekker nummer.

Balen! Vanaf 1:25 vervormt het geluid van de stem dusdanig dat het niet meer om aan te horen is. Origineel is vast beter.

Inme – I Will Honour You

Stem doet me denken aan Buffalo Tom als ik het goed heb. Klinkt heel lekker, niet te zwaar.

Een hele fijne tape Ruard, dank je wel. Ik had erg veel moeite met het toekennen van de punten.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma dec 05, 2011 11:18 pm 
Site Admin

Spider schreef:
21 Eyes Of Ruby – Yessyana +2
Ik werd even heen en weer geslingerd, na de eerste tonen komt er dan ineens zo’n grunt doorheen, waarna een mooi instrumentaal weer werd gevolgd door een mooiere warmere stem.
Uiteindelijk niet al teveel grunt, hoeveel procent is dat op de andere nummers?
Ook hier kan ik wel weer naar luisteren.

Het grunten is echt minimaal op alle albums. Sterker; technisch gesproken grunt Antoine Putz helemaal niet. De muziek van 21EOR is ook heel gevarieerd. Van snoeihard tot zelfs kalm, sfeervol die soms op de rustige kant van Porcupine Tree lijkt. Maar ook veel technisch gitaarspel. Ik weet dat progstreaming nu CTW prt 5 op de site heeft staan. Luister daar eens naar zou ik zeggen. Net als Mario begrijp ik ook
niet helemaal waarom deze band nog niet écht is doorgebroken.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 06, 2011 4:07 pm 
Prog priest

Eerst even de administratie bijwerken (doe ik gewoon als service hoor, spider)

12 = 11+1 Pictorial Wand – The Ghost starts dancing
9 Jónsi – Boy Lilikoi
7 = 5+2 21 Eyes Of Ruby – Yessyana
17 = 13+4 Kingcrow – Evasion

7 Frank Carducci – The Last Oddity
25 = 22+3 Clepsydra – Travel of Dream
15 Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth

Oke, dat is klaar. Hierbij mijn bijdrage:

Kant A:
Steve Thorne – Granite man

Geen slecht nummer, maar toen hij was afgelopen had ik niet echt een duidelijk beeld wat ik ervan vond. Niet vervelend maar ook niet veel indruk gemaakt blijkbaar, daarom geen punten.

Pictorial Wand – The Ghost starts dancing 2
Een langer nummer, vind ik geen probleem want dan heeft de band ook de tijd om te spelen wat ze willen. Het moet wel blijven boeien en dat is meteen het probleem bij veel langere nummers. Niet bij dit nummer, want het was voorbij voor ik het wist. Ik ben geen liefhebber van zingende dames, maar deze dame zingt wel erg prettig vind ik. Ook de sfeer van het nummer vind ik mooi, beetje middeleeuws hier en daar. Al met al een mooi nummer.

Jónsi – Boy Lilikoi
Nee, dat is niks voor mij. Gelukkig duurde het nummer niet zo lang.

Een stevig begin wat heel wat belooft, daar houd ik wel van. Tekstueel stelt het niet zoveel voor, ik hoorde wel erg vaak hetzelfde zinnetje. Er zit in het nummer wel afwisseling in de muziek er wordt niet alleen hard gespeeld. Niet slecht, waarschijnlijk moet ik het wat vaker horen.

Kingcrow – Evasion 4
He, die heb ik. Een heerlijk nummer van een fijne cd, nu proberen objectief te blijven. Hier hoef ik niet aan te wennen en da’s toch een voordeel. Tot nu toe duidelijk het beste nummer van deze tape.

Kant B:

Deze ken ik via Progstreaming, maar vond hem niet goed genoeg om te gaan kopen. Ik ben na dit nummer nog niet van mening veranderd. Wel een goed nummer, maar niet helemaal iets voor mij.

Coma – Poisonous Plants 3
Vreemde intro, beetje industrieel en het gaat over in iets als een nummer van Rammstein. En dan ineens een heel andere zang dan ik had verwacht. Gelukkig daarna weer lekkere ‘herrie’. Ja, dit vind ik wel wat!

Niet een stem die me erg aanspreekt. De muziek vind ik wel wat, maar die stem… Nee, dit is het niet voor mij.

Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth 1
He, wat een leuk nummer! Doet me qua sfeer een beetje denken aan Tiamat, Type-O-Negative en zo. Ja, hier wil ik wel meer van horen.

Inme – I Will Honour You
Nee, dat is niks voor mij. Die stem van de zanger, veel te veel vibrato! Daar erger ik me dood aan. Ik heb het nummer dan ook niet afgeluisterd, sorry.

Veel nieuws voor mij en dat is ook een van de redenen waarom het zo’n leuk spelletje is! Zo leer je nog eens wat nieuws kennen. Mijn verlanglijstje is weer een beetje langer geworden.
Bedankt voor de tape en tips, Ruard.

Even rekenen:
14 = 12+2 Pictorial Wand – The Ghost starts dancing
9 Jónsi – Boy Lilikoi
7 21 Eyes Of Ruby – Yessyana
21 = 17+4 Kingcrow – Evasion

7 Frank Carducci – The Last Oddity
10 = 7+3 Coma – Poisonous Plants
25 Clepsydra – Travel of Dream
16 = 15+1 Agalloch - And The Great Cold Death Of The Earth

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 06, 2011 6:51 pm 
Prog Diamond

HHBBXX schreef:
Veel nieuws voor mij en dat is ook een van de redenen waarom het zo’n leuk spelletje is! Zo leer je nog eens wat nieuws kennen. Mijn verlanglijstje is weer een beetje langer geworden.
Bedankt voor de tape en tips, Ruard.

Ga je zelf ook een tape maken? Ik zie je nog niet in het lijstje staan namelijk...

Lijstje is nu als volgt:
Tape 1: vigil
Tape 2: Casper
Tape 3: Brunniepoo
Tape 4: Spider
Tape 5: Mario
Tape 6: maddox
Tape 7: Ruard
Tape 8: Anamorph
Tape 9: thedunno

Tape 10: Pink
Tape 11: Anorak32
Tape 12: Frans

Profiel  

BerichtGeplaatst: di dec 06, 2011 7:02 pm 
Site Admin

HHBBXX schreef:
Eerst even de administratie bijwerken (doe ik gewoon als service hoor, spider)

Damn, da's de 3e keer volgens mij :?

Thanks!

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 27 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]