Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu za jul 21, 2018 9:25 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 04, 2011 8:06 pm 
Prog Diamond

Alice in Chains – Rotten Apple
Na al die jaren nog altijd een van mijn favoriete grungebands... Een sterk begin van deze tape derhalve!

Enchant – Queen of the Informed
Hoewel het instrumentale middenstuk best aardig klinkt, doet dit me erg weinig. Ooit leren kennen naar aanleiding van Steve Rothery's bemoeienissen met deze band, maar dit blijft voor mij een net-niet band.

Animations ~ The Four Symptoms
Ai... dat begin... brrr. En helaas wordt het niet veel beter naarmate het nummer vordert. Dit soort producties staat me vreselijk tegen. Neen, dit zal ik niet nog eens draaien.

Wolverine – Carousel
Dan vind ik dit wat beter klinken, maar de overdreven manier van zingen, spreekt mij niet echt aan. Jammer, want de muziek klinkt best aardig.

Hasse Froberg and the Musical Companion – Piece of the Sky
Ik ben al een poosje FK-moe en dit nummer brengt daar geen verandering in. Vreselijke popiejopie-muziek...

Darkwater – The Play
Dertien in een dozijn progmetal meuk... Weer zo'n vreselijke productie waar alle oprechtheid uit verdwenen is. Blegh...

Jolly – The Pattern
Dan klinkt dit een stuk oprechter wat productie betreft. Lekker rechttoe rechtaan muziek zonder die vreselijke hoogdravendheid van veel propmetalbands.

Tiles – Ballad of the Sacred Cows
Datzelfde geldt eigenlijk ook voor Tiles, alleen zit dit wat anders in elkaar. Ik kan hier wel naar luisteren... en dat is dan ook meteen de reden waarom ik deze cd in mijn bezit heb.

The tea Party - The Halcyon Days
Dit klinkt ook heel aardig. Een band met een duidelijk ander geluid. Kan ik goed naar luisteren.

Redemption – Sapphire
En daar gaan we weer... Voor een "gevarieerde" tape bevat deze wel erg veel progmetal. En dan ook helaas niet van mijn favoriete soort. Wat een bagger...

De puntjes:

06 Alice in Chains – Rotten Apple +4
01 Enchant – Queen of the Informed
13 Animations ~ The Four Symptoms
07 Wolverine – Carousel +1
20 Hasse Froberg and the Musical Companion – Piece of the Sky
19 Darkwater – The Play
13 Jolly – The Pattern
09 Tiles – Ballad of the Sacred Cows +3
20 The tea Party - The Halcyon Days +2
22 Redemption – Sapphire

Gezien last.fm toch een wat tegenvallend teepje, Alex...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]