Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu do jun 21, 2018 12:09 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 4:24 pm 
Prog expert

Spider schreef:
Ik vind het ontzettend leuk hoe de meningen verschillen en ben blij dat The Dunno volledig eerlijk mijn selectie afbrand.

Graag gedaan :twisted:
Ik verwacht eenzelfde 'eerlijkheid' wanneer ik mijn tape plaats. ;) Ik verheug me zelfs er al op!! Want wat zou het leven saai zijn als we allemaal dezelfde smaak hebben.

...en persoonlijk vind ik het jammer dat het sarcasme van Frans hier niet voorbij komt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 6:10 pm 
Prog Diamond

Spider schreef:
Anamorph schreef:
Spider, welk programma heb je gebruikt voor het maken van die slideshow muziekvideo die je op Youtube hebt gezet?

Magix Video deluxe (15 geloof ik, staat op andere laptop)
Een erg fijn programma. Zeer gebruiksvriendelijk en vergt niet teveel van de pc.
Heb het vanwege goede ervaringen nu ook op het werk en vandaag een animatie erin gemonteerd van ruim 7 min.
Ook zeer betaalbaar: http://www.magix.com/nl/video-deluxe/plus/

Ok, thanks. Ik werk zelf Premiere, maar dan moet ik even kijken wat de juiste codec moet zijn...

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 11:28 pm 
Prog priest

Laat ik ook eens meedoen :

Kant A
1 Riverside - Schizophrenic Prayer : tussen mij en Riverside heeft het nooit zo geklikt en dat gaat door dit nummer niet veranderen.
2 Royal Hunt – Fear : rustig nummer voor Royal Hunt begrippen (alles wat ik van hen ken is uptempo). Het is bijna filmmuziek, vooral de lange intro maar dit spreekt me wel aan ! 2
3 Eloy - The Tides Return Forever : deze band kende ik alleen van naam, maar dit nummer vind ik wel mooi. lekker dynamisch en mooi opgebouwd, om dan weer rustig te eindigen.
4 Amaseffer - Midian : ja, dit is wel mijn ding. Waarom ken ik deze band eigenlijk nog niet ? Mooi orkestrale intro en ook hier weer de afwisseling tussen bombast en rustige stukken, daar hou ik wel van ! 4
5 Ark – Heal the Waters : lekker stevig nummer met lekkere gitaarriffs en vingervlugge soli : 3

Kant B
1 Moon Safari – A Kid Called Panic : wel aardig maar niet echt mijn ding. Te veel jaren 70 naar mijn smaak. De koortjes vind ik dan weer wel gaaf. Ben benieuwd naar hun optreden van as zondag want ik speel met THE ROCK FiLES in het voorprogramma !
2 Pain of Salvation – Shore Serenity : Deze kende ik, want deze CD heb ik. Niet hun beste nummer maar wel goed.
3 Parzivals Eye - Longings End : dit spreekt me dan weer helemaal niet aan, ik mis vooral de bezieling in de zang.
4 Satellite - Into the Night : ook dit nummer spreekt me niet aan dus geen punten
5 Arcane – Glimpse/The Seer : deze is dan weer wel aardig, alleen moet ik een beetje wennen aan de zanger. Misschien toch maar eens luisteren ! 1

En de puntentelling :

6 = Riverside - Schizophrenic Prayer
5 = 3 + 2 Royal Hunt – Fear
4 = Eloy - The Tides Return Forever
12 = 8 + 4 Amaseffer - Midian
7 = 4 + 3 Ark – Heal the Waters

10 = Moon Safari – A Kid Called Panic
8 = Pain of Salvation – Shore Serenity
5 = Parzivals Eye - Longings End
11 = Satellite - Into the Night
12 = 11 + 1 Arcane – Glimpse/The Seer

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 04, 2011 11:42 pm 
Progwereld crew

En hier mijn opmerkingen:

Kant A
1 Riverside - Schizophrenic Prayer +3
Tja, Riverside is toch één van mijn favoriete bands van dit moment. Van het derde album uit de trilogy is dit niet het beste nummer, maar toch een hoog cijfer.

2 Royal Hunt – Fear +1
Een erg lekker nummer. Dat is erg lang geleden dat ik dit gehoord heb.
En deze band bestaat nog steeds, dus naar aanleiding hiervan meteen de promo aangevraagd voor het nieuwste album. Hoort toch zeker ook op ProgWereld.

3 Eloy - The Tides Return Forever
Dit is dus niet mijn muziek.

4 Amaseffer – Midian +4
Geweldig album en een van de betere nummers daarop.
Jammer dat het volgende album van het aangekondigde trilogie maar niet wil komen.

5 Ark – Heal the Waters
Jorn Lande is natuurlijk een geweldige zanger. Echt ouderwetse heavy metal, wat ik overigens wel kan waarderen!

Kant B
1 Moon Safari – A Kid Called Panic
Sorry, vreselijke muziek. Gelukkig waardeer je dit soort eerlijkheid ;)

2 Pain of Salvation – Shore Serenity
“One Hour By The Concrete Lake” is natuurlijk een erg goed album van PoS. Dit is (mijn inziens) echter niet het sterkste nummer daarop. De tweede helft maakt wel veel goed.

3 Parzivals Eye - Longings End
Zeer goed nummer van deze RPWL bassist. En ja ... ik hou wel van lange nummers 8)
Misschien had hier en daar het tempo wat hoger gemogen, maar dit nummer heeft prachtige stukken muziek. Hij had Alan Reed wat meer moeten laten zingen.

4 Satellite - Into the Night
Een erg goed album, dat in 2007 net mijn top 10 haalde. Prachtige progressieve muziek uit Polen. Mijn inziens heb je echter niet voor het beste nummer gekozen. Een nummer als Heaven Can Wait had waarschijnlijk wel punten gekregen.

5 Arcane – Glimpse/The Seer +2
Dit is het enige album/band die ik nog niet kende van jouw tape. Maar WOW wat een goed nummer. Daar moet ik meer van horen (en gelukkig staat er wel het een en ander op youtube).

Samenvattend: Een tape met veel goede ProgMetal muziek, maar ook een paar mindere nummers.
En op de valreep nog wat heel moois bij geleerd! Bedankt. :thumbup:

En de puntentelling :
6 + 3 = 9 Riverside - Schizophrenic Prayer
5 + 1 = 6 Royal Hunt – Fear
4 = 4 Eloy - The Tides Return Forever
12 + 4 = 16 Amaseffer - Midian
7 = 7 Ark – Heal the Waters

10 = 10 Moon Safari – A Kid Called Panic
8 = 8 Pain of Salvation – Shore Serenity
5 = 5 Parzivals Eye - Longings End
11 = 11 Satellite - Into the Night
12 + 2 = 14 Arcane – Glimpse/The Seer

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 05, 2011 3:22 am 
Site Admin

vigil schreef:
Hij geeft punten voor andere invalshoeken c.q. originaliteit i.p.v. het zoveelste redelijk deuntje waarvan je bij het begin al weet hoe het gaat eindigen, niks mis mee toch?

Oh nee, niets mis mee idd. Alleen zou je denken dat bij sommige toelichtingen de punten wat anders verdeeld zouden zijn. Maar zo kan het ook....

Profiel  

BerichtGeplaatst: za nov 05, 2011 10:11 pm 
Prog Professor

Kant A

-Riverside - Schizophrenic Prayer
Wat dit nummer betreft kan ik me in Mario's uitleg wel vinden.
Goede band die mij toch steeds weer verrast al was deel III (REM) achteraf gezien niet de beste van Riverside, maar hoewel dit wel een aardig nummer is, vind ik dat er op REM toch wel wat betere nummers staan.

1*-Royal Hunt – Fear
Dit was een van de nummers die Spidey toen mee naar Symphoshop heeft genomen, en ik was toen positief verrast, en ben dat eigenlijk nog steeds.
Goed nummer, wat lange intro maar het bouwt de sfeer lekker op.
Desondanks heb ik de band nog niet verder gecheckt.

-Eloy - The Tides Return Forever
Leuk, zo'n bandje die je niet bij Spidey verwacht. ;)
Klinkt niet verkeerd, qua zang en zanglijn lijkt dit in het begin wat op Howard Jones' Hide and Seek.
Niet slecht, maar ik denk niet dat ik hier meer warm van word. Youtube only, zal ik maar zeggen.

4*-Amaseffer - Midian
Tsja, wat kan ik hier nog over zeggen?
De cd Slaves for Life is zo'n cd waar alles op samen komt.
De theater, de bombast, de musical sfeer, de metal en de oosterse klanken. ...
Ik ken geen een cd waar alles zo mooi, zo perfect en zo vloeiend in elkaar overloopt als op dit cd.
Niet voor niets is deze cd wat mij aangaat een van de beste cd's van de afgelopen decenium, en ik kan me dan ook niet voorstellen dat de nieuwe cd, When Lions leave their Den net zo goed zal zijn dan deze cd. Sterker nog, ik ga er zelfs vanuit dat de nieuwe niet het niveau van deze schijf gaat halen.

En wat de zang betreft, Andi Kuntz, die we kennen als de zanger van het Duitse Vanden Plas, was in eerste instantie the man for the job, en hoewel ik kwaliteiten van Andi zeer hoog acht en zeker weet dat hij met zo'n project als deze wel raad weet, twijfel ik ten zeerste of hij van Slaves for Life net zo'n top cd had kunnen maken als Mats Leven dit heeft gedaan.
Je moet van Leven's zangstem houden, maar een ding staat voor mij als een paal boven water; zijn stem past als geen ander in de gitzwarte sfeer die deze album uitademt.
Als een volleerd narator loodst hij ons zo door de eerste deel van de Exodus.

Het is ook een cd die je 'moet' begrijpen.
Je 'moet' ervoor openstaan, voor al deze theater, de musical sfeer, de metal gemixt met oosterse invloeden en de dramatiek van de cd.
Doe je dit niet, dan 'begrijp' je de cd niet en 'moet' je ook geen moeite meer doen om de cd te begrijpen, laat hem dan maar links liggen en zoek je heil in andere progressieve avonturen.
Maar als je het wil proberen, juist wel het avontuur aan wilt gaan, en de zang van Mats voor lief wil nemen, dan wacht je een album van ongekende schoonheid, een parel in het progressieve landschap.

Zo, dat is gezegd. ;)

-Ark – Heal the Waters
Tsja, waar gaat dit precies mis?
Muziek is goed, de zanger uiteraard ook maar ik mis de connectie tussen deze twee.
Jorn bij Beyond Twilight klopte als een bus, Jorn die oude Dio-klassiekers zingt is ook top, maar Ark kan mij niet echt overtuigen.

Kant B

-Moon Safari – A Kid Called Panic
Op, lichtelijk, aandringen van Spinnemans deze vorig jaar gekocht maar het blijft maar niet hangen.
Ik mis iets wat mij bij de snorharen grijpt.
Lekker lang, is niet altijd lekker.

-Pain of Salvation – Shore Serenity
Ja, One Hour!!!
Top man!
Maar zo jammer geen Black Hills of Inside, of Water of afsluiter Inside Out..
Een mens heeft altijd wel wat te z*&^^&n. ;)
Wel een leuke nummer van een net zo leuke cd, goede keus! :thumbup:
Maar net buiten de prijzen.

2*-Parzivals Eye - Longings End
Ik kan mij herinneren dat je hier destijds, waarschijnlijk nog steeds, lyrisch over was.
En als ik dit zo hoort kan ik mij wel hierin vinden.
Lijkt uiteraard wat op RPWL, maar met een aparte draai eraan, de zang is onmiskenbaar in ieder geval.
I thank you!!

-Satellite - Into the Night
Van deze band heb ik de eerste (A Street...), en de tweede cd (Evening Games).
Toch weer een artiest/band die ik niet bij Spidey verwachte. ;)
Leuke neo-prog maar op het ogenblik doet dit mij niet zo veel meer.
Het nummer is wel van een verrassend niveau.

3*-Arcane – Glimpse/The Seer
En wederom mijn dank!
Al ben ik bekend met deze cd, eh...dankzij de editor. ;)
Fijne cd met een zanger die het midden laat tussen Maynard James Keenan(Tool), Dennis Binnekade (The Aurora Project) en een vleugje Geoff Tate, al vind ik de zanger juist af en toe de probleem maar dit word uitstekend gecompenseerd door de muziek, die is toch van hoog niveau.
Aanstekelijke progressive rock/metal en wat dit album betreft ook nog eens met een leuk verhaal.

En de puntentelling :
9- Riverside - Schizophrenic Prayer
6+1 = 7 Royal Hunt – Fear
4 = 4 Eloy - The Tides Return Forever
16+4 = 20 Amaseffer - Midian

10 = 10 Moon Safari – A Kid Called Panic
8 = 8 Pain of Salvation – Shore Serenity
5+2 = 7 Parzivals Eye - Longings End
11 = 11 Satellite - Into the Night
14+3 = 17 Arcane – Glimpse/The Seer

Toppie! :thumbup:

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2011 1:49 am 
Site Admin

maddox schreef:
4*-Amaseffer - Midian
Tsja, wat kan ik hier nog over zeggen?
De cd Slaves for Life is zo'n cd waar alles op samen komt.
De theater, de bombast, de musical sfeer, de metal en de oosterse klanken. ...
Ik ken geen een cd waar alles zo mooi, zo perfect en zo vloeiend in elkaar overloopt als op dit cd.
Niet voor niets is deze cd wat mij aangaat een van de beste cd's van de afgelopen decenium, en ik kan me dan ook niet voorstellen dat de nieuwe cd, When Lions leave their Den net zo goed zal zijn dan deze cd. Sterker nog, ik ga er zelfs vanuit dat de nieuwe niet het niveau van deze schijf gaat halen.

En wat de zang betreft, Andi Kuntz, die we kennen als de zanger van het Duitse Vanden Plas, was in eerste instantie the man for the job, en hoewel ik kwaliteiten van Andi zeer hoog acht en zeker weet dat hij met zo'n project als deze wel raad weet, twijfel ik ten zeerste of hij van Slaves for Life net zo'n top cd had kunnen maken als Mats Leven dit heeft gedaan.
Je moet van Leven's zangstem houden, maar een ding staat voor mij als een paal boven water; zijn stem past als geen ander in de gitzwarte sfeer die deze album uitademt.
Als een volleerd narator loodst hij ons zo door de eerste deel van de Exodus.

Het is ook een cd die je 'moet' begrijpen.
Je 'moet' ervoor openstaan, voor al deze theater, de musical sfeer, de metal gemixt met oosterse invloeden en de dramatiek van de cd.
Doe je dit niet, dan 'begrijp' je de cd niet en 'moet' je ook geen moeite meer doen om de cd te begrijpen, laat hem dan maar links liggen en zoek je heil in andere progressieve avonturen.
Maar als je het wil proberen, juist wel het avontuur aan wilt gaan, en de zang van Mats voor lief wil nemen, dan wacht je een album van ongekende schoonheid, een parel in het progressieve landschap.

Ehmmmm

Wooooow!

Het is duidelijk wat je van deze cd vindt....

;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2011 2:50 am 
Site Admin

Vandaag die van Mario! Ben wel benieuwd. Ik denk dat de tape veel invloeden van een zekere Steven Wilson zal bevatten, maar ben verder wel erg nieuwsgierig.....

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo nov 06, 2011 1:24 pm 
Progwereld crew

ayreonfreak schreef:
Vandaag die van Mario! Ben wel benieuwd. Ik denk dat de tape veel invloeden van een zekere Steven Wilson zal bevatten, maar ben verder wel erg nieuwsgierig.....

Interessante gedachte, had ook gemakkelijk gekund ;)
Misschien voor de 2 ronde 8)

Ik heb toch een andere insteek genomen, hij staat er nu op - kijk hier

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 12:27 am 
Prog Professor

Kant A

1 Riverside - Schizophrenic Prayer + 3
Een van mijn favoriete bands, en een leuk nummer om mee te beginnen. Het is misschien niet het beste nummer van R.E.M. maar toch wel een lekker nummer.

2 Royal Hunt – Fear
Beetje saai, en niet echt mijn ding. No points.

Kijk, dit wordt al wat interessanter. Aardig nummer.

4 Amaseffer – Midian + 2
Na alle (positieve en negatieve) reacties dacht ik: “wat moet dat wel niet worden?”, maar het klinkt nog niet zo verkeerd. Bombastisch? Jazeker, maar dat is denk ik hier ook de bedoeling. Heeft wel iets weg van Ayreon (dat verklaart denk ik ook gelijk het “fanboy”stukje van Maddox ;) )

5 Ark – Heal the Waters
Meer hard-rock dan progmetal, maar op zich wel een aardig nummer.

Kant B

Het is op zich wel een leuk nummer, maar het duurt mij te lang. Ook heeft het wel een hoog “happy, happy, joy, joy” gehalte.

Tja, wat zal ik zeggen: ooit een band waar ik dit _O_ voor deed, maar waarvoor, dankzij de laatste twee albums, de liefde aardig is bekoeld.
Maar goed, het gaat nu over dit nummer. Ik denk zelf dat Spider uit betere nummers had kunnen kiezen van dit album, maar niettemin is dit geen slecht nummer. Het eindigt alleen erg abrupt.

Het begin was veelbelovend, totdat de zang begon…… Typisch RWPL zang die niet echt overtuigd. Verder gebeurt er niet veel spannends. Op een gegeven moment had ik het wel gehoord.

4 Satellite - Into the Night + 4
Leuke neo-prog die, hoewel het in het begin geen echte “wow” factor heeft, een stuk beter te verteren is dan het vorige nummer op de tape. Op het einde gaat het nummer pas echt los, en komt er toch een klein “wowtje” om de hoek kijken.

5 Arcane – Glimpse/The Seer +1
Een waardige afsluiter. Hele aardige progmetal die mij qua zang ergens aan doet denken…. Ik kom er alleen even niet op.

Conclusie: wederom een verrassend leuke tape (zoals ook de vorige 3), met een aantal goede bekenden, een aantal goede onbekenden, en enkele mindere fraaie nummers. :thumbup:
Een opmerking nog: ik zag op you-tube een niet gebruikt mixtape nummer staan, namelijk The Colors Changed van Sylvan. Deze had je van mij er zeker bij mogen zetten!!

En natuurlijk moet ik de puntentelling niet vergeten:
9+3=12 Riverside - Schizophrenic Prayer
7=7 Royal Hunt – Fear
4=4 Eloy - The Tides Return Forever
20+2=22 Amaseffer - Midian

10=10 Moon Safari – A Kid Called Panic
8=8 Pain of Salvation – Shore Serenity
7=7 Parzivals Eye - Longings End
11+4=15 Satellite - Into the Night
17+1=18 Arcane – Glimpse/The Seer

D

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 10:17 am 
Site Admin

anorak32 schreef:
...
Een opmerking nog: ik zag op you-tube een niet gebruikt mixtape nummer staan, namelijk The Colors Changed van Sylvan. Deze had je van mij er zeker bij mogen zetten!!
...

Had dat zeker nog aangehaald in mijn verantwoording, welke zeker nog komt, maar inderdaad, deze wilde ik ook toevoegen.
Samen met Royal Hunt waren dat de twee nummers die ik ten gehore bracht op de meeting bij Symphoshop. Uiteindelijk vanaf gezien, vanwege de voorspelbaarheid ;)
Een prachtig nummer inderdaad, wellicht iets van Sylvan op mijn volgende tape. Beloof niet dat het dit nummer zal zijn.

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 10:50 am 
Prog Diamond

Spider schreef:
anorak32 schreef:
...
...

Had dat zeker nog aangehaald in mijn verantwoording, welke zeker nog komt, maar inderdaad, deze wilde ik ook toevoegen.
Samen met Royal Hunt waren dat de twee nummers die ik ten gehore bracht op de meeting bij Symphoshop. Uiteindelijk vanaf gezien, vanwege de voorspelbaarheid ;)
Een prachtig nummer inderdaad, wellicht iets van Sylvan op mijn volgende tape. Beloof niet dat het dit nummer zal zijn.

Ik heb 'm er om dezelfde reden niet tussen staan. Dit nummer is één van mijn alltime favorites!

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 10:05 pm 
Prog Professor

anorak32 schreef:

4 Amaseffer – Midian + 2
Na alle (positieve en negatieve) reacties dacht ik: “wat moet dat wel niet worden?”, maar het klinkt nog niet zo verkeerd. Bombastisch? Jazeker, maar dat is denk ik hier ook de bedoeling. Heeft wel iets weg van Ayreon (dat verklaart denk ik ook gelijk het “fanboy”stukje van Maddox ;) )

Au contrair, Dennis. ;)

Mijn 'fanboy stukje' heeft niets te maken met de vraag of het wel of niet iets van Ayreon weg heeft.
Persoonlijk vind ik van niet, trouwens.

Misschien een leuke vraag om te beantwoorden; definieer fanboy. ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: ma nov 07, 2011 11:40 pm 
Site Admin

Ayreon en Amaseffer hebben wel raakvlakken. Muzikaal echter zitten er wel heel grote verschillen tussen om te zeggen dat je Amaseffer goed vindt als je Ayreon goed vindt.

Profiel  

BerichtGeplaatst: di nov 08, 2011 10:46 pm 
Site Admin

Tijd om even mijn tape te verantwoorden:

Het zijn soms de momenten die een nummer voor iemand speciaal maken. Dat geldt zeker voor mij en het heeft vaak te maken met de zang.

Kant A:
1 Riverside - Schizophrenic Prayer
Ook ik ben niet de grootste Riverside fan. En waar anderen Rapid Eye Movement een minder album vindt, vind ik dat nou juist een van de betere. Dit nummer heeft iets speciaals, iets anders. En dan doel ik op het “gehijg”, wat eigenlijk als extra instrument wordt gebruikt en wat het, wat mij betreft, erg goed doet.

2 Royal Hunt – Fear
Deze plaat kocht ik naar aanleiding van een goede recensie en zelfs cd van de maand in de Aardschok. Bij Boudisque in Amsterdam geluisterd (zo ging dat toen nog) en door de zang eigenlijk aangeschaft. Bij de eerste keer geheel luisteren, was ik niet erg overtuigd. Ik vond het nogal lang duren en overdreven uitgerekt. Toch maar vaker geluisterd, want je hebt er centjes aan uitgegeven. Het groeide en bleef groeien. Vooral het titelnummer vond ik prachtig. Het bleek mijn eerste ontdekking in het progressieve genre te zijn.
Dit nummer bouwt langzaam op en heeft mooie lange instrumentale delen. Sommige vinden het begin wat lachwekkend, maar ik vind dat juist wel mooi. Naarmate het nummer vordert bouwt het een spanningsboog op en deze wordt ingelost wanneer John West zich van zijn best kant laat zien, vanaf 7:58: Ge-Wel-Dig! _O_
John West vind ik nog steeds een onwijs goede zanger, vooral door het gemak waarmee hij alle hoogtes haalt. Helaas heeft de band hierna weinig goede albums meer uitgebracht. Alleen Paperblood is nog wel ok. Er zijn nog wel een paar oudere albums (met DC Cooper) die de moeite waard zijn. De nieuwe zanger Mark Boals is geen verbetering.

Ik ken verder niks van deze band. Waarom niet? Geen idee. Ooit deze ontdekt en vind het best een aardig album. Het titelnummer is een echte uitschieter. Een fijn nummer wat aan het einde gas geeft met een geweldige zangeres.

4 Amaseffer – Midian
De meningen zijn duidelijk verdeeld over dit album. Vooral de zang moet het bij de tegenstanders ontgelden. En dat vind ik nou het mooie van dit album. Ik denk namelijk dat er legio zangers zijn die ik liever had gehoord op dit album, maar toch heeft dit album me enorm gegrepen. Muzikaal voor mij een geweldige uitschieter en misschien past de stem van Mats Leven er stiekem toch wel erg goed bij.
De meeste zullen wel weten dat ik geen liefhebber ben van grunts, echter vind ik het op een aantal albums wel erg gaaf als er sporadisch gebruik van wordt gemaakt. Dit nummer is er ook zo een, waarbij de schreeuwen van Angela Gossow echt intens zijn. Mijn vrouw geloofde niet dat dit een vrouw was die het zingt.

5 Ark – Heal the Waters
Jorn Lande is een van de beste metalzangers die ik ken. Helaas zijn niet al zijn albums goud waard. Ik snap niet waarom men dit album over het algemeen niet bij progmetal schaart. Ok, het is niet de ingewikkeldste in zijn soort, maar persoonlijk vind ik dit echt wel bij de prog horen. De stiekeme tempowisselingetjes en dan ineens (dat moment) die munt die op tafel valt en wanneer deze bijna stil ligt……!bang! daar knallen ze weer verder. Prachtig ook hoe Lande hier zijn stem op alle fronten laat horen, hoog laag, wat maakt het uit. Voor Lande niet veel! :headbang:

Kant B:
Een album waarnaar ik op zoek ben gegaan vanwege de recensie van Maarten Goossensen op Progwereld. Maarten, maar mij heb je overtuigd. Wat een geweldig nummer is dit. Favoriete nummer van het afgelopen jaar. Waar anderen het te lang vinden duren, had het van mij nog wel even door mogen gaan.
Eerste keer afspelen gaf nog wel twijfels, maar die waren volgens mij bij de tweede keer al weg.

Ik had wel verwacht dat men dit niet het beste zou vinden van PoS. Vind ik ook niet en was ook niet de bedoeling van het spelletje volgens mij. Er zijn zeker betere nummers, ook op dit album (wel een van de beste), maar het gaat hier weer even over dat moment. Luister nog maar eens en let dan op 2:25 – 2:41, wat een ongelooflijk mooie uithaal is dat zeg. _O_

RPWL is niet aan mij besteed. De zang bevalt mij niet bij die band. Dit album, van de bassist, is echter wel een topper. Ok, hij is niet de beste zanger. Toch doet ie het best aardig en het geeft mij wel een goed gevoel. Ook dit nummer vind ik niet te lang duren, wellicht dat het pas na een aantal keer luisteren komt, maar het blijft gewoon boeien, alsof je zelf in die trein zit. Dit nummer is de opening van het album en wat mij betreft ook het beste. Echter is dit een album met meerdere vocale artiesten, Alan Reed (ex-Pallas) en Christina Booth (Magenta) zijn natuurlijk geweldige toevoegingen op een album als deze.
Ben ook erg blij dat ik het concert in de Boerderij destijds heb bijgewoond. Ongenadig goed was dat.

4 Satellite - Into the Night
Een nummer wat ik tegen kwam met het doorzoeken van de mapjes op mijn computer. Het ritme in het nummer is zo heerlijk relaxed. Lekker even op je rug gaan liggen, goeie koptelefoon op en je mee laten slepen door de muziek.

5 Arcane – Glimpse/The Seer
Eigenlijk 2 nummers die ik (niet stiekem) aan elkaar heb geknoopt, omdat het dan gewoon een veel beter beeld geeft Beter had ik het hele album aan elkaar kunnen knopen). De dramatiek aan het begin van het album sleept je meteen mee naar het verhaal en het album. De zanger kon ik meteen erg goed appreciëren, maar het instrumentale deel had wat langer nodig. De ingewikkeldheid zit tegen de grens van wat ik hebben kan en gaat er dus gelukkig niet overheen. Daar waar bijvoorbeeld bands als Dream Theater de bandleden tegelijkertijd kunnen gaan soleren, houden de mannen van Arcane het in de hand. Hopelijk maken de mannen nog eens een nieuw album.....

Hopelijk is mijn keuze een beetje duidelijk geworden.
Allemaal bedankt voor de eerlijke reacties, positief en negatief.
Blij dat ik mensen nog aan nieuwe ontdekkingen heb geholpen :D

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2011 4:05 pm 
Prog Diamond

Riverside - Schizophrenic Prayer
Ah... mijn grote vrienden uit Polen! 8) Dit nummer is kenmerkend voor een groot deel van het oeuvre van deze band. Termen als banaal en voorspelbaar komen dan ook nu weer snel bij mij naar boven. Neen, dit is helemaal niets voor mij!

Royal Hunt – Fear
Over banaal gesproken... Met dat begin kan ik deze band echt niet serieus nemen. Vervolgens wordt er een partij plastieken geluiden opengetrokken, die gekoppeld aan een enorm vervelend drumgeluid mijn maag al snel doen omkeren. Wat een enorme fakemuziek! Overgeproduceerde rommel die mij herhaaldelijk aan Ayreon doet doeken. Werkelijk helemaal niets klinkt eerlijk en oprecht. Blegh!

Eloy - The Tides Return Forever
Na het vorige gedrocht klinkt dit natuurlijk al wat beter. Hoewel mijn voorkeur duidelijk uitgaat naar het vroegere werk van de band, kan ik hier wel naar luisteren. Verder kan ik hier niets positiefs over melden. Daarvoor klinkt het me iets te gezapig in mijn oren.

Amaseffer - Midian
Ah... weer zo'n bombastisch fakebegin! Normaal gesproken klik ik nu al weg, maar dat doe ik nu natuurlijk niet. Het begin (ama)zevert mij iets te lang door... Bij het geluid van de drums denk ik 'niet weer'! Weer zo'n zanger met een 'ik-zit-op-de-wc-snit'. Dit is werkelijk te triest voor worden... je reinste audiovervuiling! Propmetal in optima forma: veel van wat ik verafschuw in veel progmetal in een nummer...

Ark – Heal the Waters
Vergeleken met het voorgaande klinkt dit beduidend beter. Toch doet ook dit me helemaal niets...

Moon Safari – A Kid Called Panic
In het land der blinden is éénoog koning. Kortom, na het auditief ongerief op kant a klinkt dit aanzienlijk beter. Leuke samenzang en arrangementen en ik kan me dan ook best voorstellen dat mensen hier vrijwillig naar luisteren.

Pain of Salvation – Shore Serenity
Ah... Een van mijn favoriete bands uit dit genre... en dus mijn favoriete nummer tot nu toe. PoS bewijst dat zelfs progmetal oprecht en eerlijk kan klinken.

Parzivals Eye - Longings End
Deze heren hebben duidelijk naar de latere Pink Floyd geluisterd. Het gevolg is dat ook deze muziek een diepgang van een surfplank heeft. Het klinkt allemaal leuk en aardig, maar er blijft zo verdomd weinig hangen... Dertien in één dozijn-prog....

Satellite - Into the Night
Collage heb ik altijd een goede neoprog band gevonden. Helaas heb ik die klik met Satellite nimmer gehad en ook dit nummer zal daar geen verandering in brengen. Toch kan ik hier wel naar luisteren, maar het is niet helemaal mijn ding.

Arcane – Glimpse/The Seer
Andermaal een belachelijk begin van een nummer... Gelukkig wordt het later iets beter, maar daar is alles dan ook meteen gezegd. Ook hier word ik niet echt vrolijk van...

Tja... en dan nu de punten:

4: Pain of Salvation – Shore Serenity
3: Moon Safari – A Kid Called Panic
2: Satellite - Into the Night
1: Arcane – Glimpse/The Seer

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2011 5:30 pm 
Prog Diamond

Spider schreef:
Ik was er vooral "bang" voor dat Frans op mijn tape zou reageren. Ik verwacht van hem n.l. ook zo'n reactie of wellicht nog erger :lol:

Nuja... Beantwoordt mijn reactie aan jouw verwachting? ;)

Profiel  

BerichtGeplaatst: vr nov 11, 2011 11:47 pm 
Site Admin

Frans schreef:
Spider schreef:
Ik was er vooral "bang" voor dat Frans op mijn tape zou reageren. Ik verwacht van hem n.l. ook zo'n reactie of wellicht nog erger :lol:

Nuja... Beantwoordt mijn reactie aan jouw verwachting? ;)

Frans, zoals altijd overtref je mijn verwachtingen. :-D
Je zou het niet verwachten, maar heb het met plezier gelezen.

Ik zal net zo oprecht op jou tape reageren, maar beloof niet met dezelfde inventiviteit ;)
Kijk er wel naar uit :lol:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo nov 30, 2011 11:37 am 
Prog priest

anorak32 schreef:
Tja, wat zal ik zeggen: ooit een band waar ik dit _O_ voor deed, maar waarvoor, dankzij de laatste twee albums, de liefde aardig is bekoeld.
Maar goed, het gaat nu over dit nummer. Ik denk zelf dat Spider uit betere nummers had kunnen kiezen van dit album, maar niettemin is dit geen slecht nummer. Het eindigt alleen erg abrupt.

Klopt, het eindigt abrupt. Op het album gaat het daar verder in het volgende nummer. Deze had er van mij ook aangeplakt mogen worden! Maar goed, ik ben niet objectief, want dan had het hele album op de mixtape mogen staan en KLAAR! :lol:

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 39 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]