Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu di dec 18, 2018 2:55 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: UNKH
BerichtGeplaatst: ma nov 24, 2014 2:17 pm 
"Neo"

Unkh heeft op Progwereld een vrij positieve recensie gehad van hun eerste debuut album 'Traveller' , na jaren eindelijk uitgebracht is behalve cassette bandjes uit de jaren
negentig die ze vrij verspreiden aan lokale kroegen omgeving Schijndel / Veghel .

Unkh komt uit Schijndel en ben er ooit per ongelijk aan geintroduceerd toen ze voor North Atlantic Ossicilation die ooit toevallig hier in de Pul kwamen (Uden)...

Sindsdien vind ik leuk om die jongens een beetje te volgen en te promoten vind ook dat ze een heel aardig geluid waar je de nodige inspiratie bronnen wel kunt vinden ..

Hun muziek vind een mix van meer 'alternatieve pop' met een 'Proggy gevoel' , het zijn leuke gasten die na mijn idee wel wat meer volgers mogen krijgen sowieso op een medium
als facebook , de jongens doen het helemaal voor de lol en kennen elkaar al van middelbare school tijd ... De gitarist is zo'n beetje het enigste wat op zijn tijd veranderd is voor de rest
heet het als band een vrij stabiele line up gehad ...

Ze treden voornamelijk in Schijndel op al hebben ze ook een keer op het Boschkilde festival in de W2 in Den Bosch gestaan waar beginnende bandjes uit de omgeving gepromoot worden (Armed Cloud heeft er volgens mij ook ooit gestaan) ...

Afgelopen zaterdag heb ik ze gezien hier in de Pul voor Frequency Drift waar ik moet zeggen dat ik ze gegroeid vond , jup ondanks dat ze vrienden zijn nemen ze de muziek wel serieus ... Ze hadden
ook een epic van twintig minuten in het voorschiet die echt best wel lekker klonk en daarmee meer naar de prog hoek toe aan het gaan zijn.

Ze hebben geen website , maar wel een facebook pagina en hun laatste album staat op Spotify en andere media ...

Zelf persoonlijk vind ik het best wel lekkere muziek de 'stem' van de zanger is wellicht niet geheel iedereen zijn ding (dat heb ik ook wel) , maar verder is het een uitstekende band de terug keer van Fritz Appel als gitarist is een uitstekende keuze geweest deze jongen heeft wel wat bekendheid in lokale bandjes hier in de omgeving en is een heel aardige en professioneel gitarist.

Verder zij het leuke gasten met twee van de jongens (Matthijs en Maarten) , ben ik in 2013 naar mijn eerste NOTP toe geweest.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 1 bericht ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]