Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu za sep 23, 2017 2:06 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jan 11, 2014 11:13 am 
Prog Professor

Ik heb persoonlijk wel de indruk dat als er een minst relevante van de drie, dat dat dan Led Zeppelin is. Het is altijd lastig hineininterpretieren als je er zelf niet bij bent geweest, maar Black Sabbath moet vanaf het begin toch wel iets behoorlijk nieuws zijn geweest qua luidheid en duisterheid. Deep Purple heb ik hierboven al betoogd... dan blijft Led Zeppelin over die vooral de blues wat verzwaarde, maar verder toch wat minder leek toe te voegen. Dat bijvoorbeeld The Doors relevanter waren zou ik best verdedigbaar vinden (ik vraag me zelfs af of elk van de drie hetzelfde zou hebben geklonken als zij er niet waren geweest). Maar inderdaad niet Brits en ook niet echt hardrock.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2014 9:10 am 
"New Progger"

Dit album is een van mijn muzikale wortels geweest. Mijn vader had het op een cassettebandje (een officiële;)) en het ding is letterlijk vals gedraaid. Paplepelwerk dus en toen ik mijn eerste eigen pick-up kreeg, heb ik de lp gekocht en later de cd.

In een woord fantastisch !!

# Muziek 9
# Teksten 8
# Creatief/vernieuwend/onderscheidend 9
# Productie/mastering 7
# Albumhoes 7
# Beste nummer: Speed King
# Slechtste nummer: Into the fire

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo sep 10, 2014 9:10 pm 
Prog Professor

Mario schreef:
Brunniepoo schreef:
Nou, zal ik dan maar bekennen dat ik dit album nog nooit beluisterd heb? Ja, laat ik dat maar doen...
Een 5 voor de hoes overigens.

Dus Brunnie: Zeker een keer gaan luisteren. Het zou je zeker kunnen bevallen!

De afgelopen maanden heb ik alle Deep Purple-albums tot en met Stormbringer beluisterd en ik geloof niet dat de band en ik echt vriendjes gaan worden. Er zijn twee albums die me goed bevallen: The book of Taliesyn en Deep purple, beide met Rod Evans als zanger en met een prominente rol voor Jon Lord. Ook het Concerto vind ik de moeite nog wel waard maar zodra de band op de hardrocktour gaat, houdt het wel op.

Bij dit album kom ik eigenlijk niet verder dan 3,25*, naast de al eerder genoemde 5* voor de hoes. Favoriete nummer is - met voorsprong - Child in time.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 23 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]