Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu za jul 21, 2018 9:14 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel:
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2008 11:17 pm 
Prog user

Meen je dat verhaal?
Bah zeg, nu gaat mijn beeld van die winkels nog verder omlaag :?
Zo iets zou ik nooit zeggen.
Al zeg ik wel vaak: Je moet het wel een paar keer beluisteren, het is moeilijk in te komen. Maar datr wat die kerel zei :?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2008 9:25 am 
Prog Professor

mecky schreef:

hij vertelde me het weekend erna:
"Kom ik bij de Free Record Shop, vraag ik om het album, ik geef het papiertje wat jij voor mij had opgeschreven de artiest en titel...........wat denk je....................weet je wat hij zei??????.................
Dat is geen muziek voor jou, dat is te moeilijk voor jou".

Misschien was het sowieso al fout om naar de Free te gaan :wink:

http://iskc-rock-radio.playtheradio.com/index.cfm

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2008 10:04 am 
Prog user

vigil schreef:
mecky schreef:

"Kom ik bij de Free Record Shop, vraag ik om het album, ik geef het papiertje wat jij voor mij had opgeschreven de artiest en titel...........wat denk je....................weet je wat hij zei??????.................

Als je van pop muziek houdt is dat een goede winkel voor je hoor.
En niet alle dropen hebben een betere winkel. In mijn drop is er zelfs geen cd winkel.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2008 11:19 am 
Prog Professor

Number_17 schreef:
vigil schreef:
mecky schreef:

Als je van pop muziek houdt is dat een goede winkel voor je hoor.
En niet alle dropen hebben een betere winkel. In mijn drop is er zelfs geen cd winkel.

Als je enkel een "best of" wilt en laatst verschenen plaat van een artiest die in de album top 50 staat dan kan het een aardige winkel zijn. Maar voor ook maar een beetje muziekliefhebber heeft die winkel natuurlijk niks te bieden. Wat dvd aangaat gaat dat een stuk beter maar er staat in elke winkel hoogstens nog maar een paar bakjes cd's. Dat zeg ik echt niet omdat ik enkel naar zogenaamde moeilijke symfo zoek want dat is zeker niet zo...

Het klopt natuurlijk dat niet iedere drop eeh dorp (;-)) een cd winkel heeft. Mijn dorp bv ook niet maar daarom zijn er ook auto's, fietsen en ov zullen we maar zeggen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2008 11:23 am 
Prog user

vigil schreef:
Als je enkel een "best of" wilt en laatst verschenen plaat van een artiest die in de album top 50 staat dan kan het een aardige winkel zijn. Maar voor ook maar een beetje muziekliefhebber heeft die winkel natuurlijk niks te bieden. Wat dvd aangaat gaat dat een stuk beter maar er staat in elke winkel hoogstens nog maar een paar bakjes cd's. Dat zeg ik echt niet omdat ik enkel naar zogenaamde moeilijke symfo zoek want dat is zeker niet zo...

Het klopt natuurlijk dat niet iedere drop eeh dorp (;-)) een cd winkel heeft. Mijn dorp bv ook niet maar daarom zijn er ook auto's, fietsen en ov zullen we maar zeggen.
Klopt, maar je kunt ook gewoon bestellen toch?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2008 11:50 am 
Prog Professor

Number_17 schreef:
vigil schreef:

Klopt, maar je kunt ook gewoon bestellen toch?

Zeker, maar dat is niet mijn ding, gericht zoeken is namelijk lang niet zo leuk als door cd bakken struinen.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2008 6:25 pm 
Prog user

en toch is het zo.

het was ergens in het jaar 1991
ik weet dit, omdat hij met mij mee was op vakantie naar USA.
We reisde samen veel.
hij is absoluut geen kenner
maar je weet hoe het gaat
je zit in vliegtuig, toen nog walkman op
wat is dat..........ooooh pet shop boys...........moet ik dan zeggen he gedver.????.......wat heb jij op...........uuuh marillion........de watte???

Dit verhaal is werkelijk gebeurd.
ik moet zeggen dat ik verder ook erg anti free record shop ben
en die verkoper had de leeftijd van over de 40
jaren lang stond hij in die zaak.
Want ik kwam er zelf ook wel eens om daar je lp's en later je cd's te kopen. af en toe kon je voor 25 gulden een cd kopen
ik praat over de begin jaren 90.
Dus nu speelt arrogantie toch een rol. Vooroordeel.

Wat ook een keer grappig was.
1992 in de rij voor concertkaarten Guns N' Roses.
Plato te Groningen. Des morgens vroeg je bed uit en maar wachten.
Als tiende (ofzo) aan de beurd.
Bestel ik de nieuwe cd van Mick Jagger Wandering Spirit.
Als die gasten achter mij raar kijken en eentje merkt droog op
"Sta je daarvoor in de rij". De verkoper kende me en draaide ook tickets uit.

Maar Christine je zou ook als een punk figuur de platenwinkel in kunnen gaan en vragen om de nieuwe Frans Bauer, es kijken wat ie zegt.

maar Christine,
eerste verdedig je je met het feit, ik ken pink floyd niet zo goed, nou en
en nu verbaasd het je dat die grietjes zo weinig kennis er van hebben.
maar ik begrijp je mening hierin volledig.
ik verbaas me ook dat free records shops verkopers weinig know how hebben. de zaak opzich ook hoor.
een goede platenzaak herken ik altijd, wanneer alle albums van de artiest aanwezig is. kijk je bijvoorbeeld bij Marillion, dan moeten ze er allemaal tussen staan, staan er maar 4 albums en dan de verzamelaars, beoordeel ik de zaak als: "niet geschikt".
maar tegenwoordig hebben we een andere platenwinkel, daar doen verkopers niet zo lastig, ja via torrents moet je af en toe zeggen dank je wel uploader...............if you know what I mean..........

we hebben met elkaar toch een imago probleem
meer van dit soort verhalen graag
hoe kunnen we ons imago veranderden, verbeteren
maar misschien willen we wel niet dat we het veranderen.

Het is toch ook mooi om neerbuigend te doen tegenover je collega
Frans Bauer joh, 3 akkoorden, heb je wel eens 8/9 maat gehoord???
kom je gelijk ook inteligenter over, toch?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2008 8:33 pm 
Progwereld crew

Christine schreef:
Ik ben overigens nog nooit ergens een platenzaak tegengekomen waar ze alles van een band hebben. Zelfs de Fame en de Plato niet.
Wou ik ook net zeggen. Als je dat verwacht van een cd-winkel, hoef je er geen enkele meer binnen te stappen. Cd-winkels die dat wel hebben moeten toch echt wel gigantisch groot zijn. :roll:

@mecky: dat verhaal over Mick Jagger's nieuwe cd? Als ik het goed begrijp gaat het om een andere klant die dat zei? Ik zou exact op dezelfde manier reageren als hij hoor. Ik begrijp ook niet dat je voor Mick Jagger's cd zo vroeg in de rij staat, en dat kan ik toch gerust tegen een vriend zeggen, lijkt me?

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2008 10:41 pm 
Prog user

waldo,

dat was ook een gein opmerking uiteraard.

voor de goede order
ook ik weet dat plato ook niet alles in de schappen heeft staan
ik moet ff mijn mening herstellen.
laat ik zeggen, zodra ze 75% van de gehele discografie hebben is het beter.

overigens, vind ik dit wel een prettige discussie en andere menings belevenissen

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2008 11:21 pm 
Citaat:
En degene die wel van genesis, marillion, pink floyd enz houden (zeg maar de klassieken) houden in overwegende mate niet van de opvolgers. jammer, maar helaas.

Niet eens! Ik als een van de grootste PF fans van Gelderland ( :wink: ) draai momenteel en de laatse tijd regelmatig bands als Sylvan of Gazpacho. Niet alle neo prog is goed maar er is veel nieuws onder de zon. En met dat imago valt het ook wel mee.

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: di jul 29, 2008 11:29 pm 
Site Admin

Op zich vind ik het ook belachelijk dat een verkoper zegt dat een album te moeilijk voor iemand is. Als een verkoper dat denkt over een klant, dan moet hij hem wel heeeeeel goed kennen, of zijn "koop" historie kennen. En dan zeg je nog niet dat het "te moeilijk" is, maar meer net zijn stijl of zoiets.

Wat betreft de verkopers van Free Record shops, jongens; daar is niets moeilijk aan. Die winkel richt zich op de meest populaire stijlen. Die luisteren naar de muziekindustrie (Lees:) meest populaire radiostations, en naar de business die de DJ's voeren. Het is gewoon een marktgerichte benadering van een winkelbedrijf; in huis hebben wat veel verkoopt. Daarom staan er 15 kopieen van de laatste Coldplay en 20 van Frans Bauer. Die jongens zitten echt niet te wachten op die ene verdwaalde fan van Porcupine tree die FOABP wil kopen, of hebben 10 kopien van de al maanden vooraf aangekondigd debut album van Demains. *sceptische mode*.

Daarvoor heb je weer speciaalzaken als Plato voor, voor albums die de middenmoot van het luisterpubliek niet bereikt. En dan ben ik zelf nog cynisch over de "vakkunde" van dat personeel. Ik kom veel en graag bij de Plato in Deventer, daar werken 3 mannen van boven de 40 jaar, maar geen van die heren heeft kaas gegeten van "onze" muziekkeus. Vaak vragen ze mij nog wel eens wat als een klant vraagt naar een bepaald album in "alternatieve rock en metal". (Hoe het klinkt, waar je het mee kan vergelijken, enz)

Hoe je het ook went of keert; de muziek waar wij zo van houden (wat zelfs hier op dit forum al voor zoveel discussie opleverd :wink: ) is niet populiar bij het grote publiek. Daar valt weinig aan te veranderen, omdat de marketing van Progressieve rock nog niet goed werkt. Allereerst zijn de radio stations daar verantwoordelijk voor. Als die veranderen, en meer van onze nummers draaien, dan krijgt men in de platenzaken op den duur meer kennis over deze muziekstijl. Maar ik vrees dat we tegen die tijd al helemaal geen platenzaken kennen........ :roll:

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 30, 2008 12:24 am 
Prog user

martien schreef:
Citaat:
En degene die wel van genesis, marillion, pink floyd enz houden (zeg maar de klassieken) houden in overwegende mate niet van de opvolgers. jammer, maar helaas.

Niet eens! Ik als een van de grootste PF fans van Gelderland ( :wink: ) draai momenteel en de laatse tijd regelmatig bands als Sylvan of Gazpacho. Niet alle neo prog is goed maar er is veel nieuws onder de zon. En met dat imago valt het ook wel mee.
Zo een groot verschil is dat niet.
Maar wanneer je een stapje verder gaat?
Alchemist, Riverside, Disillusion of wat bij betreft Opeth?

Vaak ligt er een breuk tussen de laatst genoemde en de progrock/neo-prog.
Ook ik moet zeggen dat ik niet veel heb van neo-prog en progrock, enkel wat verdwaalde PF cd's van mijn vader en een album van Sylvan.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 30, 2008 1:58 am 
Prog user

is het ook niet zo

op zich klopt het ook allemaal
onze muziek krijgt weinig aandacht via radio
maar onze muziek krijgt wel vaak aandacht tijdens documantair'e op tv
is dat jullie wel eens opgevallen?
nova brengt een item
en vaak hoor ik dan, symfo muziek

en weet je

Peter R de Vries draaide Exit van U2 onder het filmpje over Joran v/d Sloot. Er onstond een run op het plaatje.
Wat nu dat ze een symfo nummer hadden gekozen?
wat vaak normaal is...........

aan de andere kant kun je het ook zo zien.
goede muziek komt vanzelf boven drijven
kwaliteit komt vanzelf boven
en dan wordt het een knaller van een hit
maar zodra het 1 week te lang op 1 staat, vinden vele van ons
het al mainstream en daar wordt vaak erg denegerend over gedaan.
of mainsstream (mijn god hoe bedenken ze die naam) zo erg is.
ik ben gruwelijk blij als ik Anouk hoor, dat is beter dan DJ JEAN. Althans in mijn beleving.

Waarom vinden we ineens Owner Of The Lonely Heart niet meer leuk. we zijn dan toch blij dat Yes op radio komt.

soms willen we van de daken schreeuwen: "We hebben de beste muziek"
en als we allemaal: "Ja" knikken, roepen we gelijk: "Dat is nix, dat is mainstreet nee hoor den deze...".............en we noemen een nog onbekendere groep...............
waarom doen we dit? (en als ik onder WE spreek, bedoel ik mij er zelf ook mee voorop.........ik doe er namelijk ook hard aan mee.

als iemand naar me toe komt ik vind Kayleigh mooi nummer. zeg ik
ja maar Lavender is veel mooier en Bitter Suite nog beter....
wat zitten we toch raar in elkaar

ik denk ineens aan een citaat van Frank Zappa.
"Alle muziek is goed, er is altijd wel eentje die het goed vind".
We kunnen hier tot in eeuwigheid over door lullen, we raken er maar niet klaar mee.

we hebben echt een imago probleem.................
We = ik, toch?????

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo jul 30, 2008 9:09 am 
Prog Professor

ayreonfreak schreef:
Hoe je het ook went of keert; de muziek waar wij zo van houden (wat zelfs hier op dit forum al voor zoveel discussie opleverd :wink: ) is niet populiar bij het grote publiek. Daar valt weinig aan te veranderen, omdat de marketing van Progressieve rock nog niet goed werkt. Allereerst zijn de radio stations daar verantwoordelijk voor. Als die veranderen, en meer van onze nummers draaien, dan krijgt men in de platenzaken op den duur meer kennis over deze muziekstijl. Maar ik vrees dat we tegen die tijd al helemaal geen platenzaken kennen........ :roll:

Het is geen kwestie van marketing, het is gewoon aan het grote publiek niet besteed. En dat geldt niet alleen voor (99% van) de prog, maar ook nog voor tig andere muziekvormen en -stijlen: wie zich ervoor interesseert zal zich erin verdiepen en zal, meestal, zijn smaak ook ontwikkelen, voor de rest is muziek net zo zeer behang als voor veel mensen eten, architectuur, levende natuur en noem nog zo eens wat zaken...

Een kennis van mij is heel kritisch op meubilair. Alles maar bij de Ikea kopen (zoals ik zelf bijvoorbeeld wel doe), dat is gewoon not done. Toen ik daar mijn verbazing eens over uitte (nuja, wel meer dan eens denk ik), zei ze "Tja, jij doet moeilijk over muziek en ik over meubilair". Geen speld tussen te krijgen.

Wat het al dan niet op de radio spelen betreft: voor de meeste muziekliefhebbers is de radio überhaupt totaal niet relevant meer (anders dan enkele decennia geleden), evenmin als veel muzikaal drukwerk. Het internet is daarvoor in de plaats gekomen. En dat gaat niet alleen om het d-woord; tien jaar geleden had je ook nog geen muziekfora, geen myspace, etc. Voor wie zich er wél in verdiepen wil, zijn de exploratiemogelijkheden tegenwoordig toch echt beter dan vroeger, toen Frits Spits nog wel eens een plaatje draaide dat je nu voor onmogelijk houdt.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 31, 2008 1:03 am 
Site Admin

Toch ben ik het daar niet met je eens Casper. Sorry*# Het is in mijn optiek toch een kwestie van marketing, en hoe die dan naar buiten wordt verkondigt, dat is een ander verhaal, maar het blijft marketing.
Of anders gezegd; het promoten van het product. Ik kan er een heel lang en breed verhaal over verkondigen, maar hoe verklaar jij anders dat MTV en sommige radiostations volgepropt wordt met R&B, Soul en rap op dit moment?
Want, als je kijkt naar onze "cultuur"; 15 jaar geleden had mischien 1% procent van de Nederlandse bevolking een positieve link met deze muziekstylen. Nu lopen er heel veel Nederlandse jongeren in de kledingstijl die daarbij hoort, en luisterd een nog grotere groep naar de muziek.
Door mijn beroep heb ik veel contact met jongere mensen, die ik moet opleiden in hun vak, maar die houden op enkele uitzonderingen na, tegenwoordig alleen maar van Soul en R&B.....
Dus als je progressieve muziek dus door de strot duwt van een (jong) publiek, en daar een een aansprekend imago bij creeert, dan zal je zien dat onze favoriete muziekstijl gaat floreren!

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 31, 2008 1:59 am 
Prog user

ayreonfreak,

ik kan je volgen.
ik leg nu een stelling neer, die waarschijnelijk nog meer reactie of vragen opwerpt.

kijkend naar de jeugd.
kijkend naar onze jeugd.

wanneer begint de muziek je echt te interseren?
als je onder de 10 bent, zijn het doorgaans nog liedjes die je makkelijk mee kunt zingen. zodra je in de pubbertijd komt, ga je (en dat is natuurlijk proces) een eigen mening vormen en de ene wat meer dan de andere, je gaat je ook afzetten tegen politiek en maatschapij en je ouders.
dat was in mijn tijd niet anders
de meiden werden Doe Maar fan en de jongens vonden dat niet stoer, dus zoeken ze ook meer stoere mannen muziek.

soul en R&B gaat ook gepaard met mode en sex.
dat was bij ons niet anders
meiden zoeken boys bands, denk aan take that en new kids on the block
jongens zetten daar meestal iets anders tegenover.
ik proef nu ook soul en house en R&B gepaard gaat met schaars gekleede dames. de tegenwoordige jeugd en vooral jongeren zoeken de stoere acts zoals Gothic, Kane en Ramstein muziek.
natuurlijk vinden meiden het ook goed.

ik denk dat de jeugd van tegenwoordig niet zit te wachten op symfo.
omdat de teksten vaak complex zijn, vaak ook nog politiek georienteerd.
en voor de huidige jeugd is dat meestal saai.
ouders het goed vinden, moet dat andersom.

en de huidige media zoekt men wat hip is.
ik kan me simpelweg niet voorstellen dat edwin evers ook die muziek draait, omdat de jeugd erom vraagt.
hij moet beter weten, hij is naast dj ook drummer.
en in mijn beleving als je drummer bent, wardeer je dan een sampel of drumcomputer???
maar als Edwin Evers meer drum muziek gaat draaien, lopen zijn luisteraars weg. het gaat in de huidige omroep stelsel om kijkcijfers en luistercijfers daar worden de heren na betaald en ook grof na betaald.
het lijkt op de radio wel voetbal transfers. wie wordt de opvolger op radio 3fm in de morgen, welk station bied evenwicht aan de morgenuitzending etc etc etc.

zit onze jeugd te wachten op groepen in spijkerbroeken of normale kleren?
ik krijg juist het idee dat het steeds bloter moet.
steeds maar weer op zoek naar de shock
zo van , heb je die clip van kylie minogue gezien? wow sexy
de dames spears, agrilera nog wat en lopez zijn vet goede zangeressen, ja omdat hun borsten er zowat uitrollen en de billen vol botox worden gespoten. Dat shockeerd de ouders en dat is de bedoeling bij jeugd.
ik shockeerde mijn ouders met The Stones.
nou die kende ze nog wel uit de jaren zestig, toen waren het al statanisten. shock was bereikt, ikke stoer over schoolplein met een uitgestoken tong op mijn spijkerjack. nu gaan de jongens met half afgezakte broeken naar school en de dames moeten bjorn borg ondergoed laten tonen en past daar dan een nummer van riverside bij?
of een nummer van Ayreon dat een nummer zingt over de nachtwacht.
je hoord de kids van tegenwoordig denken:
"Duh, dat is Dino tijdperk...." (niet alle jeugd)

en dan kun je nog een grote marketing erop los laten, het zal niet binnenkomen.

en ik geloof dat ik ook niet zit te wachten dat Heather Finlay een minijurkje aantrekt en het heeft over een nummer als "I like sexy sexy"
om maar wat te noemen. volgens mij lopen we dan met zijn allen gillend weg.

en laat ik benadrukken dat symfo niet alleen geschikt is voor mannen. toch zie ik bij symfo concerten meer mannen dat vrouwen.
bij robin williams is het weer andersom, omdat hij over angels zingt.
nou dat doet jon anderson toch ook? maar zal in deze tijd niet worden opgepakt door de Edwin Evertjes....

wel ben ik ervan overtuigd, dat na je pubbertijd je een zoektocht onderneemt naar meer muziek, wat biedt het.
vroeger in mijn jeugd zat je op zolder lp's te draaien.
en daar leerde je via via (in feite mondreclame) nieuwe groepen te ontdekken en liep je naar andere vriendjes: "moet je dit eens horen....."

geloof jij dat onze muziek gaat floreren als ankie en heather in bikini het podium beklimmen?
ik moet er niet aan denken (Alhoewel :lol: )

ik vind het daarom ook opmerkelijk dat bands als coldplay tussen al de muziek van tegenwoordig mee kan komen. maar komt dat dan ook niet doordat ze zelf aangeven dat hun albums zijn geinsperireerd naar het zien van porno films?

in pubbertijd zoekt je eigen indentiteit, daar speelt sex een rol bij
uiteindelijk is het allemaal rock n' roll zowel in de jaren 60,70,80, 90 en nu.
En wat betekent rock n' roll ook alweer????

ik hoop stiekem niet dat de nieuwe album van Pendragon ineens over sex gaat, gaat volgens mij over ontwikkeling van de mens, althans dat las ik.
ik krijg mijn buurmeisje van 15 er niet warm mee.
als ze de reclamefolders bezorgt staat haar Ipod op R&B. En mag ik me ogen uitsteken naar Bjorn Borg.
Dat was toch een tennisser?

Rare marketing van tegenwoordig, buurmeisje denkt er geheel anders over.

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do jul 31, 2008 10:23 am 
Prog Professor

ayreonfreak schreef:
Toch ben ik het daar niet met je eens Casper. Sorry*#

Geeft niet hoor, beste jongen. prst#
ayreonfreak schreef:
Het is in mijn optiek toch een kwestie van marketing, en hoe die dan naar buiten wordt verkondigt, dat is een ander verhaal, maar het blijft marketing.
Of anders gezegd; het promoten van het product. Ik kan er een heel lang en breed verhaal over verkondigen, maar hoe verklaar jij anders dat MTV en sommige radiostations volgepropt wordt met R&B, Soul en rap op dit moment?

Want, als je kijkt naar onze "cultuur"; 15 jaar geleden had mischien 1% procent van de Nederlandse bevolking een positieve link met deze muziekstylen. Nu lopen er heel veel Nederlandse jongeren in de kledingstijl die daarbij hoort, en luisterd een nog grotere groep naar de muziek.

De R&B, soul en rap waar MTV en sommige radiostations mee volgepropt worden is typisch behang-r&b, soul en rap, als ik de liefhebbers van meer underground "zwarte muziek" (met excuses voor deze stigmatiserende koepel) mag geloven. Ik heb er verder ook niet voor doorgeleerd, maar het bling-bling 'imago' (is-ie weer) dat in veel videoclips van raphits zit, matcht gewoon goed met de huidige hedonistische tijdgeest. Straks kijken we daar wellicht in vertedering op terug als nu op de bloemetjesjurken van de jaren '60, Keith Emersons urenlange toetsensolo's uit de jaren '70, de vampierblikken uit de jaren '80 en de ik-wil-dood-of-heb-ik-alleen-maar-last-van-obstipatie-rock uit de jaren '90: allemaal mainstream exponenten van een eigenlijk maar kleine greep ontwikkelingen in de muzikale underground van toen.

Als Anouk, Di-Rect of, godbetert, Kane een nieuwe single uit heeft, staat 3FM meteen op zijn achterste benen om deze te promoten. Is iedereen die daar jubelend achteraan holt meteen een rockliefhebber? Nee, dat is gewoon iemand die een leuk deuntje hoort en dat als behang afdoende vindt. Iets dergelijks geldt voor rap. Het zou me niks verbazen als de gemiddelde 50 cent jubelaar zelfs nog nooit van Public Enemy of The Wu-Tang clan gehoord heeft.
ayreonfreak schreef:
Door mijn beroep heb ik veel contact met jongere mensen, die ik moet opleiden in hun vak, maar die houden op enkele uitzonderingen na, tegenwoordig alleen maar van Soul en R&B.....
Dus als je progressieve muziek dus door de strot duwt van een (jong) publiek, en daar een een aansprekend imago bij creeert, dan zal je zien dat onze favoriete muziekstijl gaat floreren!

Misschien... maar als muziek te moeilijk wordt, keert het behangpubliek het medium toch de rug toe. En dat geldt net zo goed voor rock of hiphop die het niveau van de hierboven genoemde voorbeelden ontstijgt...

Om dan toch een beetje op mijn schreden terug te keren... ja, ook de prog heeft zo zijn bandjes die zo hun liedjes hebben die het radiopubliek op zich best zou kunnen behappen. Anderzijds: ook zonder airplay trekken de populairdere bands (ik noem een Dream Theater, Mostly Autumn, Porcupine Tree) wel volle zalen, dus misschien moeten we die radio maar gewoon vergeten.

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]