Progwereld Forum

Het enige Nederlandstalige forum voor progressieve rock muziek!
Het is nu zo jul 22, 2018 3:25 am

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2011 2:14 pm 
Prog expert

Ik heb het volgende probleem:

Ik heb geen geluid meer op m'n pc ! Mijn pc is net opnieuw geInstalleerd en heeft Windows 7 met daarbij zover ik zie :

Realtek High Defenition Audio, Intel(R) Display audio ( staat onder apparaatbeheer) en Windows media player.
Alles zou correct moeten werken lees ik.

Heb na de herinstallatie van mijn pc Internet Explorer 9 gedownload en wil ook Firefox gaan installeren.

Weet iemand hoe ik het geluid weer werkend krijg ? Moet ik weer wat downloaden ?

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2011 4:45 pm 
Prog Professor

pff, kan aan zoveel dingen liggen dat het lastig is om vanaf een afstand antwoord te geven. Wat bedoel je overigens met "geen geluid meer", dat je een foutmelding krijgt of dat je gewoon niets hoort?

Even ervan uitgaand dat je de kabels van je speakers niet hebt aangeraakt, is het het handig om uit te sluiten dat niet ergens een volumeknop op nul staat (danwel een mute aanstaat), zowel in een eventueel realtekprogramma, als in de geluidsregeling van windows, als in de windows media player. Verder staat me bij dat het realtek configuratieprogramma nogal wat semi-verborgen instellingen heeft (dus als je hebt geinstalleerd zou ik daar zeker even kritisch naar kijken).

Voor een beter advies zou ik meer moeten weten...

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2011 6:23 pm 
Prog expert

Intussen heb ik weer geluid , alleen de manier van afspelen is anders dan voor de pc-crash die ik gehad had. Ik ben bezig geweest met wat instellingen aan te passen.

Verder had ik tot nu toe geen Internet Explorer 9 ( maar ik meen 7) . IE0 heb ik na de crash geïnstalleerd. Ik heb nu de indruk dat IE8 nig niet door alles wordt ondersteund. Zo kan ik daarin bijna geen filmpjes afspelen, geen muziek van bijv. de 3 voor 12 luisterpaal beluisteren en al helemaal geen smpho shop ( of Favoriet FM). Inmiddels wel een cd beluisteren.

Ik heb zojuist Firefox geïnstalleerd en daaronder lijkt alles wel te werken. Sympho shop kan ik verwacht ik nu wel luisteren, maar niet via de link op de sympho shop site maar via 1 van de player-icoontjes op de favoriet fm site. Onder firefox werkt ook de 3 voor 12 luisterpaal wel en o.a. ook de clips op de sympho shop site.

De conclusie lijkt mij dat IE9 nog niet door alle programma's ondersteund word.

Overigens alle gedoe heb ik doordat mijn conputer aangevallen was of door een zeaar virus of een hacker. Ik was vrijwel alles kwijt. Bijna alle programma's waren verdwenen etc.

Profiel  

BerichtGeplaatst: zo maart 27, 2011 9:11 pm 
Prog Professor

Symphoshop lukt bij mij ook vaak niet hoor, dus hoeft niet aan jouw instellingen te liggen, weet eigenlijk niet of je hier een plugin (Flash of Silverlight) voor nodig hebt?

Hackers hebben het volgens mij niet echt voorzien op thuisgebruikers, dus misschien inderdaad een virus geweest, maar in dat geval zou ik maar eens goed scannen of dat virus nu wel helemaal weg is (een nieuwe installatie van Windows is niet automatisch een garantie, volgens mij). Wel klote...

Profiel  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 4 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]